×

بازسازی ساختمان با جدیدترین متدهای روز دنیا

  • کد نوشته: 32595
  • ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
  • ۱ دیدگاه
  • به گزارش بازسازی ساختمان : بازسازی به عملی می گویند که باعث بهبود ساختمان چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سازه ای می شود . در واقع می توان گفت بازسازی سبب ایجاد تغییرات در یک ساختمان و یا تعمیر ایرادات و آسیب های آن می شود . یک ساختمان طی سال ها به دلیل […]

    بازسازی ساختمان با جدیدترین متدهای روز دنیا

    به گزارش بازسازی ساختمان : بازسازی به عملی می گویند که باعث بهبود ساختمان چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سازه ای می شود . در واقع می توان گفت بازسازی سبب ایجاد تغییرات در یک ساختمان و یا تعمیر ایرادات و آسیب های آن می شود . یک ساختمان طی سال ها به دلیل مواجهه ی مستقیم با تابش خورشید ، باران و برف ، باد و … از نظر ظاهری و نما ممکن است که دچار آسیب هایی شود و یا در مقابله با عوامل طبیعی مانند زلزله و … از نظر سازه ای و درونی دچار ایراد شود و ممکن است که آسیب هایی ببیند . برای آن که این آسیب ها و ایرادات طی طولانی مدت خطرناک نشده و موجب آسیب دیدن جانی برای کسی نشود ، بهتر است که هر چند سال یکبار ساختمان را مورد بررسی قرار داده و ایرادات مختلف آن را شناسایی کنید و عملیات بازسازی را شروع کنید . حال ممکن است که این آسیب ها زیاد و یا کم باشد و در آن صورت باید روش های مختلفی از بازسازی را روی ساختمان اعمال کرد . چرا که اصولا عملیات بازسازی ساختمان عملیاتی مقرون به صرفه بوده و انجام کارهای بیهوده بدون خواست کارفرما می تواند هزینه های زیادی را برای آن بتراشد .  همراه شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا با تمامی نکات مرتبط با بازسازی ساختمان آشنا خواهید شد و با بالا ترین سرعت و کیفیت و کم ترین هزینه بازسازی ساختمان خود را همراه هیرادانا به انجام خواهید رساند .

    روش های مختلف عملیات بازسازی ساختمان :

    • شیوه ی ترمیم

    یکی از جمله روش های عملیات بازسازی روش ترمیم می باشد. این روش هنگامی استفاده می شود که آسیب های وارد شده به ساختمان جزیی باشد و بتوان با فقط انجام یکسری کارها رو قسمت یا قسمت هایی که آسیب دیده ، ساختمان را مانند روز اول کرد و ارزش آن را به آن بازگرداند . به هر حال در ابتدا باید به شناسایی آسیب ها پرداخت و حد و حدود آن را مشخص نمود .

    • شیوه ی تعویض

    این روش زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که کارفرما تمایل به تغییر یک قسمت به صورت کلی داشته باشد و یا آسیبی که وارد شده است ، آنقدر زیاد باشد که چاره ای جز تغییر کلی آن قسمت نباشد . برای مثال اگر متریال های نما به طور کلی آسیب دیده اند و با بنظر نما داشتن یک نمای به روزتر می تواند به ارزش ساختمان اضافه کند و بهتر است ، می توان از این روش برای بازسازی نما استفاده نمود .

    • شیوه ی نوسازی

    شیوه ی نوسازی را می توان شیوه ای دانست که نسبت به دیگر شیوه های بازسازی ساختمان هزینه ی بیشتری را بر کارفرما متحمل می کند . اما خب تغییراتی که شامل می شود نیز بسیار بیشتر و تاثیرگذارتر است . هنگامی که قرار است کاربری ساختمان تغییر کند و یا میزان آسیب های وارد شده به ساختمان آنقدر زیاد است که نمی توان کاری جز تخریب آن انجام داد می توان از این شیوه برای بازسازی ساختمان استفاده نمود .

    بازسازی ساختمان

    بازسازی ساختمان

    نکات قابل توجه در بازسازی ساختمان :

    • توجه به بودجه کارفرما

    یکی از مهمترین نکاتی که یک شرکت معماری هنگام قبول یک پروژه باید آن را در نظر بگیرد ، بودجه ی کارفرما می باشد . بازسازی ساختمان نیز از این قضیه مستثنا نمی باشد . باید بودجه ی کارفرما را در ابتدا در نظر گرفته و با توجه به آن به دیگر مراحل انجام عملیات بروید تا بتوانید تمامی کارهای لازمه را با همان بودجه انجام داده و نتیجه ای با کیفیت حاصل شود .

    • بررسی ساختمان

    در قدم بعدی باید ساختمان را بررسی کرده تا متوجه شوید که کدام قسمت های ساختمان نیاز به بازسازی دارد . سپس با قسمت کردن بخش های مختلف و برنامه چیدن و بودجه اختصاص دادن به کدام کارها و متریال ها و تجهیزات لازمه را تهیه نموده و طبق برنامه عملیات بازسازی شروع می شود .

    • توجه به بافت منطقه

    یکی از نکاتی که در عملیات بازسازی باید به آن دقت نمود بافت منطقه می باشد . در بازسازی ساختمان مخصوصا اگر بازسازی کلی و یا بازسازی نما باشد ، حتما باید به بافت منطقه دقت نموده و طوری بازسازی نمود که در هماهنگی با این نکته باشد .

    • توجه به قوانین و ضوابط

    برای بازسازی ساختمان اگر بیشتر از یه حدی باشد حتما باید مجوزهای لازمه را گرفت . همچنین باید به تمامی حریم های ساختمان های اطراف توجه نمود و هنگام بازسازی به آن ها تجاوز نکرد . به طور کلی لازم است که از قوانین و حد و حدودای ساختمان هنگام بازسازی با خبر باشید تا بتوانید به طور قانونی و بدون دردسر این عملیات را انجام دهید .

    • و …

    مزایایی که بازسازی ساختمان خواهد داشت :

    • بالا رفتن ارزش یک ساختمان از نظر اقتصادی

    یکی از بزرگترین مزیت هایی که بازسازی ساختمان دارد این است که باعث بالا رفتن ارزش ساختمان از نظر اقتصادی می شود . چرا که به کمک بازسازی ساختمان ایرادات آن رفع شده و ساختمان دارای شکل و ظاهری نو و به روز می شود که در دیگاه بقیه ی افراد تاثیر مثبتی خواهد گذاشت و نتیجتا ارزش ساختمان بالا خواهد رفت .

    • ایجاد تنوع ، زیبایی و به روزتر شدن ساختمان

    یکی از بزرگترین دلایلی که می تواند باعث شروع عملیات بازسازی روی ساختمان شود ایجاد تنوع  و همچنین قدیمی شدن عناصر و یا شکل و طرح ساختمان می باشد . توسط بازسازی می توان ظاهری نو به ساختمان بخشید و از به روزترین طرح ها و متریال ها برای نما استفاده نمود و جلوه ای جدید به آن بخشید . امروزه جلوه ی بصری شهرها دارای اهمیت بسیاری شده است و شما نیز با بازسازی ساختمان خود می توانید در این امر سهیم باشید .

    • بالا رفتن عمر ساختمان ها و بیشتر شدن استحکامشان

    از آنجایی که در بازسازی اولین هدف پیدا کردن آسیب ها و ایرادات و رفع آن ها می باشد و اصلا به همین دلیل است که نیاز است ساختمان چندسال یکبار مورد بررسی قرار بگیرد ، در نتیجه ضعف های ساختمان که بر اثر گذر سال ها در آن پدید آمده است رفع شده و جانی دوباره می گیرد . این امر سبب بالا رفتن عمر ساختمان ها و همچنین بیشتر شدن استحکام آن ها می شود .

    بازسازی ساختمان با جدیدترین متدهای روز دنیا :

    • مرمت علمی و یا همان بازسازی آرکنولوژیک

    در این نوع از بازسازی باید تمامی مراحل دقیق و بر اساس تحقیقات علمی و مطالعه انجام شود . در این بازسازی باید به یکسری نکات توجه نمود که از جمله ی این نکات اشاره نمود :

    • محکم تر و همچنین مقاوم تر کردن ساختمان
    • سوار نمودن تمامی المان های جدا شده از ساختمان
    • حفاری برای پی ساختمان
    • نوسازی و تعویض سنگ ها و متریال هایی که در نما استفاده شده اند .
    • سفت کاری و محکم کردن قسمت هایی که ترک خورده اند .
    • مرمت هنری و یا همان بازسازی آرتیستیک

    زمانی که فردی مسئول انجام این نوع و روش بازسازی می شود م یتواند به سلیقه و با خلاقیت خود دست به انجام خلاقیت هایی بزند و نوآوری در ساختمان داشته باشد . اصولا در این نوع از بازسازی بهتر است که از افراد با تجربه استفاده نمایید تا بتوانند ابداعات مناسب با ساختمان داشته باشند . درواقع این فرد از شرکت دکوراسیون و معماری هر نیازی که ساختمان داشته باشد مانند تغییر مصالح ، اضافه کردن فضا یا حذف فضا و … را می تواند طبق نظر و سلیقه ی خود انجام دهد .

    • بازسازی ساختمان به شیوه ی آناستیلوز

    این روش در بازسازی ساختمان درواقع به اینگونه است که قسمت هایی جایگزین آن قسمت هایی از ساختمان می کنند که فرسوده شده اند ولی نمی توان تغییرات زیادی را در ظاهر ساختمان متوجه شد . درواقع تلاش می شود که تا جایی که ممکن است تکه هایی که در ساختمان جایگزین می شوند شباهت زیادی به تکه هایی قبلی داشته باشند . می توان گفت که اغلب از این روش بازسازی در ساختمان های مهم و تاریخی استفاده می شود . چرا که اصولا در این ساختمان اصرار زیادی به حفظ ظاهر و تمامیی مشخصات معماری ساختمان وجود دارد .

    • شیوه ی تیلت آپ در بازسازی

    این روش در بازسازی هنگامی استفاده می شود که سرعت بالای عملیات اهمیت زیادی داشته باشد . معمولا در این روش دیوارهای بتنی و موارد مورد نیاز در کارگاه ها ساخته شده و سپس به محل پروژه آورده می شود تا کار سریعتر انجام شود .

    کلام آخر

    همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید بازسازی از اهمیت زیادی برخوردار است و شیوه های گوناگونی دارد به همین علت بهتر است که برای انجام آن بهتر است که از متخصصین کمک بگیرید . شرکت بازسازی ساختمان و معماری هیرادانا به عنوان یکی از فعالترین و مطرح ترین شرکت های ایران در زمینه ی معماری شناخته می شود که به انجام پروژه های مختلفی مانند دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، طراحی ویلا ، بازسازی منزل و … در سرتاسر کشورمان ایران پرداخته است .

    بازسازی ساختمان

    بازسازی ساختمان

    مهندسین و طراحان این مجموعه دارای کارنامه ای پربار از فعالیت های بسیار موفق بوده که باعث شده آن ها دارای تجربه ی کافی برای انجام هر گونه پروژه ای را داشته باشند . شما می توانید پروژه ی بازسازی خود را به این افراد سپرده و خیالتان بابت نتیجه ی آن راحت باشد .

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “بازسازی ساختمان با جدیدترین متدهای روز دنیا”

    1. مریم گفت:

      سلام خیلی مطلب خوب و مفیدی بود ممنون از سایت خوبتون برای بازسازی منزل و سرویس بهداشتی میشه راهنمایی کنید چیکار کنیم و از کجا بخریم از برند الگانته کابین کابینت روشویی و آینه باکس پی وی سی بخریم بهتره یا ام دی اف؟