×
×

انواع کف سازی بام کدامند؟

  • کد نوشته: 23530
  • ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
  • دیدگاه‌ها برای انواع کف سازی بام کدامند؟ بسته هستند
  • انواع کف سازی بام انواع کف سازی بام، با در نظر گرفتن این موضوع که پشت بام خانه چه ویلایی باشد یا آپارتمان، باید در مقابل انواع عوامل فیزیکی طبیعی مانند اشعه ی نور خورشید و یا بارش برف و باران محفوظ گردد. برای این کار نیاز به پوشاندن سقف، به وسیله ی انواع کف […]

    انواع کف سازی بام کدامند؟

    انواع کف سازی بام

    انواع کف سازی بام، با در نظر گرفتن این موضوع که پشت بام خانه چه ویلایی باشد یا آپارتمان، باید در مقابل انواع عوامل فیزیکی طبیعی مانند اشعه ی نور خورشید و یا بارش برف و باران محفوظ گردد. برای این کار نیاز به پوشاندن سقف، به وسیله ی انواع کف سازی بام با متریال های گوناگون می باشد.

    انواع کف سازی بام برای انجام این کار وجود دارد که باید تمامی مدل های آن دارای برخی ویژگی هایی باشد، مانند: دوام و مقاومت بالا در مقابل تابش های مداوم نور خورشید در فصول گرم سال و بارش برف و باران در فصل های سرد سال. انواع کف سازی بام باید دارای برخی ویژگی های دیگری نیز باشد  مانند: استحکام بسیار بالا در برابر تردد زیاد و وزن مناسب و اجرا و نصب راحت.

    یکی از موارد مهم در تمامی آپارتمان ها و منازل ویلایی، انتخاب صحیح و اصولی کفپوش برای پشت بام می باشد. برای همین علت قبل از این که اقدام به نصب و اجرای کف سازی برای پشت بام نمایید بهتر است بررسی ها و تحقیقات لازم را در این راستا انجام دهید. به دلیل این که انواع کف سازی بام با متریال های متعدد و مدل های گوناگونی اجرا می شود باید پا را فراتر گذاشته و در اولین مرحله با انواع کفپوش ها آشنا شوید.

    • کفپوش های کامپوزیت چوبی: یکی از اصلی ترین مواردی که باید به هنگام نصب انواع کف سازی بام رعایت شود، استفاده از مصالح و متریال های سبک برای این کار است. چرا که باید پشت بام تحمل وزن کفپوش منتخب شما را داشته باشد.
    • به علاوه سبک بودن وزن کفپوش سرعت عمل نصب و اجرای آن را نیز بالا می برد. این نوع کفپوش که با استفاده از پروفیل چوب پلاستیک و یا ترموود چوب ها قابل اجرا است, دارای مزیت هایی مانند وزن نسبتا سبک، که منجر به تسریع در پروسه ی اجرا و نصب آن می شود و مقاوم در برابر انواع اشعه ها است و مانع از نفوذ گرما و سرما به ساختمان می شود. همه ی ما می دانیم که احتمال سوختگی در چوب بسیار زیاد است، در صورتی که این نوع کفپوش ها به گونه ای ساخته شده اند که در برابر آتش بسیار مقاوم هستند.
    • شست و شوی این کامپوزیت ها بسیار راحت است. شاید هزینه ی اولیه خرید و اجرای کفپوش های کامپوزیت بیشتر از هزینه ی اولیه ی کفپوش چوبی باشد ولی باید به این موضوع دقت کرد که هزینه ی نگهداری از چوب بسیار بالاتر بوده و در سال های متوالی باید مبالغ زیادی را برای نگهداری آن متحمل شوید. در این راستا این کفپوش ها علی رغم مزیت هایی که دارند , دارای برخی ایرادات جزئی نیز می باشند، به این صورت که پلاستیک بیشتر از چوب های طبیعی می تواند گرما را در خود حفظ کند و در زمانی که هوا آفتابی باشد سطح کفپوش ها بسیار گرم تر می شوند.
     انواع کف سازی بام

    انواع کف سازی بام انواع کف سازی بام

    بررسی سایر کفپوش های پشت بام:

    • کفپوش های سرامیکی: از دیگر انواع کف سازی بام، کفپوش های سرامیکی و پرسلان است. این نوع از کفپوش ها دارای مزیت های بسیار زیادی هستند، مانند: قیمت مقرون به صرفه ای که در مقایسه با کاشی های طرح چوب دارند. کفپوش های پرسلان علاوه بر ایجاد ظاهری طبیعی می تواند جلوه ای زیبا و نچرالی را در اختیار شما قرار دهد.
    • از اصلی ترین مزیت های این کفپوش ها در نگهداری و تمیز کردن راحت آن است. این کفپوش ها علی رغم مزیت هایی که دارند، دارای برخی ایرادات جزئی نیز هستند.
    • به این صورت که برخی از مدل های کاشی می تواند بسیار لغزنده باشد و زمانی که خیس می شوند بسیار لغزنده تر نیز می شود. و از ایرادات دیگر آن می توان به آسیب دیدن کاشی بعد از قرار گرفتن دراز مدت در مقابل شرایط محیطی سخت اشاره کرد.
    • چمن مصنوعی: از دیگر انواع کف سازی بام چمن مصنوعی می باشد که دارای ظاهری نزدیک به چمن طبیعی است. این نوع متریال که برای کف سازی پشت بام مورد استفاده قرار می گیرد امروزه محبوبیت بیشتری نسبت به سایر مصالح دارد، چون که نیاز به نگهداری خاصی نداشته و مانند چمن طبیعی مستلزم صرف انرژی و زمان زیادی برای آبیاری و چمن زنی ندارد.
    • در صورتی که برای خرید چمنی با کیفیت هزینه ی زیادتری را متحمل شوید هیچ کسی متوجه مصنوعی بودن آن نمی شود. این نوع کفپوش بسیار نرم بوده و برای کودکان و حیوانات خانگی خیلی مناسب است. چرا که دویدن و بازی کردن بر روی  برای حیوانات خانگی و یا بچه ها خیلی لذت بخش تر از کفپوش های سیمانی می تواند باشد. این چمن ها علی رغم مزیت های زیادی که دارد، دارای برخی ایرادات جزئی نیز می باشند به این صورت که سطح چمن مصنوعی همواره گرم است ولی می توان با استفاده از هاید روچیل ها سطح آن را خنک نگه داشت.
     انواع کف سازی بام

    انواع کف سازی بام

    بررسی کفپوش های موزاییکی از انواع کف سازی بام:

    • کفپوش های موزاییکی: از دیگر انواع کف سازی بام, کفپوش های موزاییکی و کفپوش های بتنی است. این نوع کفپوش ها دارای مزیت های زیادی می باشد به عنوان نمونه، این کفپوش ها تحمل فشار و وزن را دارد و عایق مناسبی در برابر آب و رطوبت می باشد و همین امر موجب می شود که بهترین عملکرد را در تمامی شرایط مختلف جوی از خود نشان دهد. برای این کار باید تمامی مراحل اجرا را به درستی انجام داد.
    • اگر به هر نحوی یکی از مراحل ساخت پشت بام خانه به درستی انجام نشود موجب می شود تا پیامدهای نادرستی در مواقع بارندگی مشاهده نمود، البته با اجرا و انجام موزاییک کاری می توان این مشکلات را در پشت بام رفع کرد.
     انواع کف سازی بام

    انواع کف سازی بام

     مرحله های موزاییک کاری پشت بام به این صورت است: شیب بندی با استفاده از کروم بندی و ایجاد ماهیچه هایی برای کنج ها و اجرای موزاییک فرش بام. برای شیب بندی می توان از مصالحی مانند خرده آجر و یا پوکه های معدنی و سوخته زغال سنگ استفاده کرد. برای ساخت ماهیچه ها برای کنج ها می توان از ملات ماسه و سیمان استفاده کرد. در مرحله ی موزاییک کاری باید هر ردیف موزاییک در راستای هم دیگر قرار بگیرند.

    منابع : کف

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.