×

انواع پارتیشن برای منزل

  • کد نوشته: 40997
  • ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
  • دیدگاه‌ها برای انواع پارتیشن برای منزل بسته هستند
  • به نظر شما اولین بار که یک نفر از پارتیشن خانگی استفاده کرد مربوط به چند سال پیش بود؟ شاید برا‌یتان عجیب و باورنکردنی باشد؛ اما اولین بار از پارتیشن در اتاق‌خواب امپراطوران چینی و فراعنه مصر استفاده شده است! از این رو می‌توان گفت از دیرباز افراد برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل و برای تفکیک‌سازی فضاهای […]

    انواع پارتیشن برای منزل

    به نظر شما اولین بار که یک نفر از پارتیشن خانگی استفاده کرد مربوط به چند سال پیش بود؟

    شاید برا‌یتان عجیب و باورنکردنی باشد؛ اما اولین بار از پارتیشن در اتاق‌خواب امپراطوران چینی و فراعنه مصر استفاده شده است! از این رو می‌توان گفت از دیرباز افراد برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل و برای تفکیک‌سازی فضاهای مختلف علاوه بر آجر و سنگ از سازه‌های دیگری مانند چوب استفاده می‌کردند؛ در چند سال اخیر علاوه بر جنبه تفکیک‌سازی که مهم‌ترین ویژگی پارتیشن‌هاست از دیدگاه زیبایی‌شناسانه هم به آن نگاه شده است؛ توجه به این ویژگی باعث شده امروزه با انواع پارتیشن برای منزل روبرو باشیم.

    پارتیشن بندی منزل چیست؟

    هر نوع پارتیشنی ابتدای امر در دستان یک پارتیشن کار ساخته می‌شود و در نهایت توسط یک نصاب پارتیشن در محیط مناسب نصب می‌شود؛ از این رو اگر به دنبال یک پارتیشن کار حرفه‌ای و منصف در شهر خود هستید می‌توانید از لیستی که وب سایت حامی‌ساخت در اختیار شما قرار داده، استفاده کنید و به شماره تعداد بی‌شماری از پارتیشن کارهای حرفه‌ای شهر خود دسترسی داشته باشید.

    اگر در منزل‌تان فضایی بدون کاربری و به اصطلاح فضای پِرت وجود دارد و هیچ وقت نتوانستید آن فضا را با اشیاء زینتی یا یک وسیله آنطور که دوست دارید پر کنید، می‌توانید با جداسازی آن فضا از سایر محیط

    • به سایر محیط نظم و چارچوب بهتری ببخشید.
    • از محیط اضافی به بهترین نحو بهره برداری کنید.

    آشنایی با انواع پارتیشن برای منزل

    پارتیشن‌ها معمولا در یک دسته‌بندی کلی قرار می‌گیرند:

    • پارتیشن خانگی ثابت
    • پارتیشن خانگی متحرک

    در این معرفی قصد داریم علاوه بر معرفی این دو مدل، شما را با انواع دیگر پارتیشن‌بندی منزل هم آشنا کنیم؛ مدل‌های ساده‌ای که شاید به فکرتان نرسیده باشد.

    ۱. پارتیشن ثابت

    پارتیشن‌های ثابت با کمک پیچ و مهره به زمین نصب می‌شوند و نمای جذابی به خانه می‌بخشند. ارتفاع پارتیشن‌های خانگی بستگی به محیطی که قرار است پارتیشن در آن نصب شود دارد؛ پس می‌توان گفت ارتفاع بعضی بلند و برخی دیگر کوتاه است. در نمونه‌هایی که پارتیشن تا سقف می‌رسد، می‌توان آن را به سقف هم متصل کرد.

    ۲. پارتیشن متحرک

     پارتیشن متحرک در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی از جنس چوب ساخته می‌شوند. خصوصیت بارز این مدل پارتیشن متحرک بودن آن است. این مدل در ابعاد مشخصی تولید می‌شود و با توجه به جنس متریالی که در آن به کار رفته و متراژ مورد نظر قیمت متفاوتی دارد.

    ۳. پارتیشن چوبی

    پارتیشن چوبی به دلیل گرمایی که به محیط می‌بخشند در بخش‌های مختلف خانه مانند سالن غذاخوری، اتاق نشیمن، اتاق خواب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارتیشن‌های چوبی خانگی بین مشتریان بیشترین مصرف را دارند و بسیار قابل توجه هستند. پارتیشن چوبی منزل به دو صورت ثابت و متحرک قابل ساخت و استفاده هستند.

    ۴. پارتیشن ام‌دی‌اف

    یکی دیگر از انواع پارتیشن منزل، پارتیشن‌های ام دی اف است. ام دی اف از آنجا که در دسته فراورده‌های چوبی قرار دارد، منعطف نیست و نیاز به برش دارد تا به یک پارتیشن جذاب تبدیل شود. انواع پارتیشن ام دی اف به دلیل قیمت مناسب و مقاومت بالا در برابر ساییدگی و پوسیدگی طرفداران بسیاری دارد.

    ساخت ویلا فلت

    ۵. پارتیشن با میله فلزی

    یکی دیگر از انواع پارتیشن برای منزل پارتیشن‌های فلزی هستند. در میان انواع پارتیشن ورودی منزل و پارتیشن آشپزخانه مدل پارتیشن فلزی بسیار پرکاربرد است. مزیت بزرگ این مدل مقاومت بالای آن است و در برابر برخورد با شیء سنگین آسیب پذیری کمی دارد؛ همچنین در صورتی که در مواجهه به حرارت قرار بگیرد منعطف است و آسیب نمی‌پذیرد.

    ۶. پارتیشن خانگی PVC

    پی وی سی نوعی پلاستیک‌های فشرده است و به واسطه روان‌کننده‌ها می‌تواند منعطف باشد و در بخش‌های مختلف منزل مورد استفاده قرار بگیرد. پارتیشن پی وی سی بسیار سبک بوده و آسان نصب می‌شود. این پارتیشن در محیط‌های مختلف مورد استفاده می‌گیرد.

    ۷. پارتیشن شیشه‌ای

    پارتیشن شیشه‌ای به دو صورت ثابت و کشویی طراحی می‌شود. این مدل پارتیشن از آنجا که از جنس شیشه است بیشتر حکم پنجره را در دکوراسیون داخلی دارد. این تفکیک کننده از سقف تا کف زمین ادامه دارد و نمای واضحی از هر دو سمت نشان می‌دهد. پارتیشن کشویی شیشه‌ای بیشتر در بخش‌های آشپزخانه و به عنوان عایقی برای صدا، دود و بو استفاده می‌شود.

    ۸. پارتیشن آکواریومی

    یکی از منحصر به فردترین و جذاب‌ترین پارتیشن‌هایی است که افراد در منازل خود استفاده می‌کنند. پارتیشن یکی از خلاقانه‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید از طریق آن قسمت مهمان را از نشیمن جدا کنید. این پارتیشن فضا شاد و دلنشینی را در خانه به وجود می‌آورد.

    ۹. پارتیشن ریلی

    یکی از پرطرفدارترین پارتیشن برای منزل پارتیشن کشویی یا ریلی است. این نوع پارتیشن برای منازلی که متراژ کوچکی دارد بسیار مناسب است. یکی از مزایایی که این پارتیشن‌ها دارد این است که هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را باز با بسته کنید و از فضایی که دارید چند منظوره استفاده کنید.

    ۱۰. پارتیشن آکاردئونی

    یکی از سبک‌های پارتیشن که طرفدار زیادی دارد پارتیشن‌های آکاردئونی یا تاشو هستند که کاربرد زیادی دارند. این مدل پارتیشن مانند پارتیشن‌های ریلی قابلیت باز و بسته شدن دارند. نصب این پارتیشن بسیار آسان است به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. انتخاب این پارتیشن برای خانه‌های کوچک و یا خانه‌های اجاره‌ای بسیار مناسب است؛ به این علت که می‌توانید به راحتی پارتیشن را جدا و جابجا کنید.

    ۱۱. پارتیشن دکوراتیو

    این مدل پارتیشن بیشتر در فضا داخلی هال مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن‌های دکوراتیو نقش بسزایی در زیباسازی منزل دارد؛ به همین امر طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است تا نما داخلی منزل را در نهایت سادگی زیبا و جذاب می‌کند.

    •  پارتیشن پلکسی‌گلاس

    این نوع پارتیشن به دلیل شفافیت بالایی که دارد نور زیادی را از خود عبور می‌دهد و زیبایی بی‌نظیری را به محیط می‌بخشد؛ این ویژگی باعث شده تا پارتیشن پلکسی گلاس در دسته پارتیشن‌های دکوراتیو قرار بگیرد.

    ۱۲. پارتیشن بندی با گیاهان

    استفاده از گل و گیاه به عنوان پارتیشن جلوه تازه‌ای به محیط می‌بخشد. همیشه قرار نیست از پارتیشن‌های چوبی یا پی وی سی به منظور جداسازی استفاده کنید؛ گاهی کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و با لوازمی که دارید طرحی نو دراندازید.

    ۱۳. پارتیشن قفسه‌ای

    قفسه‌ها نمونه دیگری از پارتیشن منزل هستند که می‌توانند بسیار خلاقانه چیده شوند و جذابیت بسیاری به محیط ببخشند. این کاملا به شما بستگی دارد که قفسه‌های منزل را چگونه دیزاین کنید؛ برخی از افراد به کمک کتاب یا گلدان این قفسه‌ها را پر می‌کنند و برخی با استفاده از اکسسوری‌های دیگر؛ شما می‌توانید با اشیا مورد علاقه خود قفسه‌ها را پر کنید و زیبایی بی‌نظیری به محیط اتاق یا منزل خود ببخشید.

    ۱۴. پارتیشن معلق

    پارتیشن‌های معلق به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به سقف نصب می‌شوند و نمای جالبی به محیط می‌بخشند. تمیز کردن این مدل پارتیشن بسیار آسان است و از متریال و اجناسی ساخته شده‌اند که به راحتی قابل جدا شدن، جابجایی و جمع شدن هستند.

    ۱۵. پارتیشن پرده‌ای

    از پرده‌ها نیز می‌توان به عنوان پارتیشن برای منزل استفاده کرد. مزیت استفاده از پرده به منظور تفکیک کننده این است که با باز کردن آن محیط دوباره به حالت اول برمی‌گردد. بعضی از پرده‌ها که با مهره ساخته می‌شوند حریم نیمه‌خصوصی ایجاد می‌کنند و می‌توان گفت بیشتر به منظور تفکیک راهرو از حال استفاده می‌شوند. این پرده‌ها بیشتر از جنس چوب هستند و باعث می‌شوند گرما و طراوت به محیط داخلی منزل شما ارزانی شود.

    ۱۶. پارتیشن چرخشی

    اگر می‌خواهید به فضای داخلی منزل خود جذابی خیره کننده ببخشید پیشنهاد می‌کنیم مدل پارتیشن خانگی چرخشی را انتخاب کنید. پارتیشن‌های چرخشی به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که روی محور خود می‌چرخند و باعث می‌شوند سایه روشن جالبی به وجود آید.

    ۱۷. پارتیشن سرویس بهداشتی

    از آنجا که ممکن است فضای روبروی دستشویی در معرض دید باشد، از پارتیشن به منظور تفکیک سازی فضای سرویس بهداشتی از بخش نشیمن یا پذیرایی استفاده می‌کنند. این مدل علاوه بر کاربردی که دارد، اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند جلوه‌ای زیبا به محیط ببخشد.

    مزایای انواع پارتیشن دکوراتیو منزل

    استفاده از انواع پارتیشن برای داخل منزل یکی از جذاب‌ترین مدل‌های تفکیک‌سازی حریم خصوصی از غیر خصوصی است. استفاده از انواع پارتیشن داخلی منزل به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به بنای جدید و ایجاد دیوار با کمترین هزینه و درگیری فضاهای متعددی را در منزل ایجاد کنید و باعث تغییر حال و هوای خانه‌تان شوید. از جمله مزایایی که انواع پارتیشن برای منزل دارد به قرار زیر است:

    • قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر سازه‌ها مانند دیوارکشی دارد.
    • زیبایی بصری دارد و فضای داخلی خانه را بسیار تغییر می‌دهد.
    • نصب انواع پارتیشن بسیار آسان و سریع است.
    • پارتیشن‌بندی مساحت کمتری را نسبت به ایجاد دیوار به خود اختصاص می‌دهد.
    • در آخر می‌توان گفت بزرگترین مزیت انواع پارتیشن بندی منزل برقراری نظم و سازماندهی فضای داخلی و بهره‌برداری از فضاهای پرت منزل است.

    کاربردهای پارتیشن خانگی

    پارتیشن کاربردهای زیادی دارد که در ادامه این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    از کاربردهای پارتیشن خانگی در اتاق خواب، مجزا کردن فضا تخت خواب از کمد و دراور است.

    در قسمت آشپزخانه کاربرد پارتیشن به این صورت است که می‌توان توسط آن فضا میز ناهار خوری از دیگر وسایل آشپزخانه مانند کابینت و سینک ظرفشویی جدا کرد.

    برخی افراد از پارتیشن در راهرو خانه استفاده می‌کنند تا فضای راهرو و نشیمن را از یکدیگر جدا کنند.

    جداسازی فضا نشمین و فضایی که برای گیاهان تعبیه کردید از دیگر کاربردهای پارتیشن است.

    به طورخلاصه:

    • فضای مشترک پذیرایی و نشیمن
    •  فضای مشترک نشیمن و اتاق خواب
    •  فضای مشترک اتاق خواب و مطالعه
    • فضای مشترک اتاق خواب و رختکن
    •  فضای مشترک بین راهرو و نشیمن

    اهمیت استفاده پارتیشن در منزل

    امروزه یکی از شایع‌ترین سبک‌های پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی که تحت تاثیر شیوه‌های اروپایی و مدرن ایجاد شده، طراحی منازل با پارتیشن است که علاوه بر زیبایی، فضایی را در خانه به وجود می‌آورد. با پارتیشن بیشتر قضا خانه مجزا سازی می‌شود به طوری که فضاها با یکدیگر در ارتباط است. استفاده از پارتیشن برای منازلی که فضا پرت دارند بسیار مناسب است واز این طریق می‌توانند از تمامی فضاهای موجود بهترین بهره‌وری را را داشته باشند. در برخی منازل استفاده پارتیشن به بزرگ‌تر شدن فضا کمک شایانی می‌کنند.

    طراحی پارتیشن منزل

    در انتخاب پارتیشن دقت لازم را داشته باشید که قرار است چه سبکی را طراحی و اجرا کنید. در ابتدا برای انتخاب پارتیشن از یک فرد خبره که مهارت کافی در این زمینه دارد کمک بگیرید؛ به این علت فردی که مهارت کافی در این زمینه دارد می‌تواند بهترین پارتیشن را که مناسب فضا شما است را انتخاب کند. در ادامه این بخش به برخی از سبک‌های که پارتیشن را اجرا می‌کنند اشاره می‌کنیم.

    پارتیشن مدرن

    هدف از طراحی‌های مدرن در کنار لوکس بودن منزل ایجاد احساس آرامش و صمیمیت است. در طراحی دکوراسیون پارتیشن مدرن از پازتیشن‌خای چوبی ریلی و یا آکاردئونی استفاده می‌شود که هر دو نوع این پارتیشن را پیش از این معرفی کرده‌ایم. اکثر منازل امروزه به سبک مدرن طراحی و اجرا می‌شوند.

    پارتیشن سنتی

    پارتیشن‌های سنتی با توجه به طرح و سبک خاصی که دارد عامه پسند نیست و کمتر کسی تقاضا طراحی و اجرای آن را دارد. پارتیشن سنتی را می‌توان در طرح‌های شیشه‌های رنگی مشاهده کرد. این سبک پارتیشن پیچیدگی خاصی ندارد و طرح‌های بسیار ساده‌ای دارد.

    پارتیشن کلاسیک

    پارتیشن کلاسیک اغلب تزیینات بسیاری دارد و از رنگ‌های زرق و برق دار استفاده می‌شود. روی این سبک پارتیشن گاهی طرح‌های جذابی کار شده است. کاربرد این پارتیشن در خانه‌هایی که متراژ بالایی دارد بیشتر به چشم می‌خورد.

    پارتیشن مینیمال

    پارتیشن مینیمال از نظر ظاهری بسیار شبیه سبک مدرن است و تنها تفاوتی بین دو مدل وجود دارد ساده‌تر بودن پارتیشن مینیمال است. معدود افرادی هستند که  پارتیشن مینیمال را برای منزل خود انتخاب می‌کنند. پارتیشن‌های مینیمال بدون هیچگونه تزیین و یا طرحی ساخته می‌شوند. اگر این نوع پارتیشن را انتخاب می‌کنید توجه داشته با دیگر وسایل منزل همخوانی داشته باشد.

    قیمت انواع پارتیشن منزل

    قرار نیست قیمت یک پارتیشن خاص را بررسی کنیم؛ چرا که با انواع پارتیشن برای منزل سروکار داریم؛ اما قرار است شما را با فاکتورهایی که بر قیمت انواع پارتیشن منزل تاثیرگذار است آشنا کنیم تا در هنگام خرید با توجه به این المان‌ها بتوانید بهترین گزینه را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

    انواع پارتیشن خانگی به دلیل جنس متریال، ابعاد، طرح و مدلی که دارد با یکدیگر متفاوت هستند؛ به عنوان مثال متداول‌ترین مدل پارتیشن خانگی مدل پاراوان‌های ساده ام دی افی است. این مدل پارتیشن در مقایسه با مدل پاراوان لیزری، چاپی و کاغذ دیواری قیمت مناسب‌تری دارد. توجه داشته باشید که در قیمت، متراژ مکانی که قرار است پارتیشن نصب شود بسیار تاثیر گذار است؛ به این علت که هر چه متراژ مکان بیشتر باشد به نیرو و متریال بیشتری نیاز است.

    حالا اگر قصد داشته باشید پارتیشن را به صورت سفارشی تهیه کنید هزینه بیشتری را باید نسبت به مدل‌های آماده پرداخت کنید.

    فاکتور دیگری که باعث افزایش قیمت می‌شود ثابت یا متحرک بودن آن است. قیمت پارتیشن ثابت خانگی به دلیل نیاز به نصاب نسبت به مدل متحرک کمی گران‌تر است.

    راهنمای خرید پارتیشن برای منزل

    برای اینکه خرید مطلوبی را تجربه کنید باید در ابتدا تحقیق‌های لازم را انجام دهید. در این بخش قصد داریم تا شما را در خرید پارتیشن راهنمایی کنیم.

    برای خرید پارتیشن با کیفیت بالا، مرکز معتبری را انتخاب کنید تا از اصالت متریالی که در اختیارتان قرار می‌دهند اطمینان داشته باشید.

    هنگام خرید به کیفیت متریال انتخابی خود دقت کافی را داشته باشید و هیچ زمان کیفیت را فدای قیمت نکنید؛ به این علت که اگر متریالی را برای قیمت پایین انتخاب می‌کنید ممکن است طول عمر کمتری داشته باشد و در این صورت در مدت زمان کوتاهی مجبور به تعویض و پرداخت هزینه مجدد می‌شوید.

    حامی ساخت شما را در مسیر خرید پارتیشن مناسب منزل همراهی می‌کند تا بتوانید با توجه به بودجه مورد نظرتان تجربه خوبی از خرید داشته باشید.

    انتخاب نصاب پارتیشن در منزل

    برای نصب پارتیشن در منزل به یک تیم حرفه‌ای که در این تجربه کافی دارند نیاز است تا با کمترین چالش بهترین نتیجه را در اختیار مخاطب قرار دهند. برای اینکه بتوانید بهترین تیم نصاب پارتیشن را انتخاب کنید، حامی ساخت لیستی از بهترین تیم‌های نصب پارتیشن را معرفی می‌کنند و افراد با مقایسه تیم‌های مختلف و بررسی شرایط خودشان می‌توانند تیم پارتیشن بندی را انتخاب کنند. این تیم توسط نیروهای ماهری که دارند با بهترین تجهیزات به نصب پارتیشن مورد نظر شما می‌پردازند.

    تاثیر رنگ در پارتیشن منزل

    رنگ‌ها تاثیر زیادی در نمای کلی دکوراسیون منزل شما دارند؛ به همین دلیل انتخاب درست و اصولی رنگ پارتیشن از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ کلی و هارمونی منزل خود را در نظر داشته باشید و سعی کنید پارتیشنی را که انتخاب می‌کنید همخوانی مناسبی با رنگ منزل شما داشته باشد.

    استفاده رنگ تیره برای پارتیشن باعث می‌شود فضا منزل شما کمی گرفته‌تر به نظر برسد؛ جالب است بدانید در طرح‌های مینیمال و مدرن، بیشتر رنگ‌های تیره مانند مشکی و یا قهوه‌ای تیره به چشم می‌خورد.

    رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا منزل می‌شوند. اگر متراژ منزل شما کم است توصیه می‌شود از پارتیشن‌های رنگ روشن مانند سفید، کرم و یا طوسی روشن استفاده کنید. در سبک‌های کلاسیک پارتیشن‌های سفید با طرح‌های طلایی بیشتر به چشم می‌خورد.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.