×

انجام اصولی آهن کشی نمای ساختمان با ۵ نکته اجرایی مهم

  • کد نوشته: 41233
  • ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
  • دیدگاه‌ها برای انجام اصولی آهن کشی نمای ساختمان با ۵ نکته اجرایی مهم بسته هستند
  • آهن کشی نمای ساختمان یکی از مهمترین بخش‌های ساختمان‌سازی است. برخلاف تصور عموم نمای ساختمان فقط برای زیبایی نیست و توجه به متریال و مواد در نمای ساختمان دلایلی مانند جلوگیری از تاثیر رطوبت بر بخش‌های داخلی ساختمان دارد. آهن کشی نمای ساختمان اگر به‌درستی زیرسازی نشود، احتمال خراب شدن آن بالا می‌رود و موجب […]

    انجام اصولی آهن کشی نمای ساختمان با ۵ نکته اجرایی مهم

    آهن کشی نمای ساختمان یکی از مهمترین بخش‌های ساختمان‌سازی است. برخلاف تصور عموم نمای ساختمان فقط برای زیبایی نیست و توجه به متریال و مواد در نمای ساختمان دلایلی مانند جلوگیری از تاثیر رطوبت بر بخش‌های داخلی ساختمان دارد. آهن کشی نمای ساختمان اگر به‌درستی زیرسازی نشود، احتمال خراب شدن آن بالا می‌رود و موجب خسارت‌های مالی و جانی خواهد شد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با ۵ نکته مهم آهن کشی نمای ساختمان صحبت کنیم. مطالعه این مطلب فقط ۵ دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت، اما با ۵ نکته مهم آهن کشی نمای ساختمان به‌خوبی آشنا خواهید شد.

    ۱- محاسبه دقیق ابعاد نمای ساختمان؛ اولین کار برای آهن کشی ساختمان

    در عملیات آهن کشی نمای ساختمان، مهندس معمار یک طراحی خاص را برای نمای ساختمان در نظر می‌گیرد. طرح‌های مختلفی برای نمای ساختمان در حال حاضر وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی خاص و منحصربه‌فردی دارند. برای انجام درست آهن کشی ساختمان در ابتدا باید ابعاد نمای ساختمان به‌خوبی محاسبه شود. ابعاد مختلف نمای ساختمان شامل عرض، ارتفاع و ضخامت نمای ساختمان است.
    مهندسان معمولا باتوجه‌به متریال استفاده شده در نمای ساختمان ابعاد آن را محاسبه می‌کنند. به‌عنوان مثال ضخامت نمای آجری با نمای سنگی متفاوت است و باید به این موضوع توجه کرد. معمولا برش‌های مختلفی با استفاده از دستگاه سنگ فرز روی نمای ساختمان انجام می‌شود و اتصالات در این نقاط به یکدیگر چفت خواهد شد.

    ۲- استفاده از آهن و میلگرد با کیفیت؛ مهم‌ترین ویژگی نمای ساختمان

    آهن کشی نمای ساختمان به طراحان و مهندسان کمک می‌کند بدون هیچ محدودیتی طرح‌های خود را روی نمای ساختمان اجرا کنند. آهن کشی اصولی موجب زیبایی و استحکام نمای ساختمان می‌شود و از افتادن یا تخریب سنگ جلوگیری می‌کند. اما برای آهن کشی دقیق و درست باید از آهن و میلگرد سایز مناسب استفاده کرد که تحمل بارهای سنگین و فشار باد را داشته باشد.
    هیچ‌گونه خطایی در این مرحله قابل پذیرش نخواهد بود. معمولا طراحان باتوجه‌به جنس و متریال نمای ساختمان، نوع میلگرد و آهن مورد نیاز برای آهن کشی را انتخاب می‌کنند. در نماهایی که از متریال سنگینی مانند سنگ‌های آنتیک استفاده شده، از میلگردهای بزرگ‌تر و مناسب‌تری باید استفاده کرد. برای نصب و سوراخ کردن هر کدام از میلگردها باید از دریل مخصوص استفاده کرد. با بررسی انواع دریل می‌توانید بهترین مدل را باتوجه‌به مشخصات و نوع میلگرد تهیه کنید.

    ۳- اتصالات قوی و محکم؛ رعایت ایمنی برای آهن کشی اصولی

    آهن کشی نمای ساختمان باید دقیق و اصولی و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده انجام شود. توجه کردن به این موضوعات موجب اجرای دقیق آهن کشی خواهد شد. مهندسان اغلب از اتصالات مختلفی در نمای ساختمان استفاده می‌کنند. نوع اتصالات به متریال استفاده شده در نمای ساختمان بستگی دارد. اما معمولا از ملات یا سیمان و پیچ و مهره‌های خاص در نمای ساختمان استفاده می‌شود.
    زیرسازی این قسمت از نمای ساختمان اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به دقت انجام شود. برخی از اتصالات و ورق‌های آهنی را با استفاده از دستگاه جوش رونیکس می‌توان انجام داد. دستگاه‌های جوشکاری رونیکس به دلیل اینکه وزن سبکی دارند، در چنین شرایطی بسیار کاربردی هستند.

    ۴- رعایت فاصله بین آهن‎ها و میلگردها؛ تقسیم وزن نمای ساختمان

    معمولا برای ریسمان کشی نمای ساختمان از رابیتس استفاده می‌کنند. ریسمان کشی اصولی موجب می‌شود، میلگرد و آهن‌های نمای ساختمان در یک خط قرار بگیرند. البته در برخی از نماها میلگرد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در برخی دیگر نیز از آهن استفاده می‌شود.
    بعد از جوشکاری میلگردها به یکدیگر، توری‌های رابیتس به شاسی نما اضافه و متصل خواهند شد. برای شاسی کشی مناسب نمای ساختمان باید به فاصله میلگردها با هم دقت کرد. اگر فاصله میلگردها با یکدیگر مناسب نباشد، نمای ساختمان بعد از مدتی دچار تخریب و موجب خسارت خواهد شد.

    ۵- انتخاب پروفیل و متریال مناسب برای آهن کشی

    یکی از اصول مهم در آهن کشی ساختمان، انتخاب پروفیل و متریال مورد نیاز است. انتخاب پروفیل مناسب توسط مهندس یا معمار ساختمان انجام می‌شود. پروفیل‌ها بر اساس شکل ظاهری و وزن کاربردهای متفاوتی در ساختمان دارند. کلیه پروفیل‌ها در اندازه ۶ متر تولید می‌شوند و ضخامت آن‌ها معمولا بین ۲ تا ۴ میلی‌متر است. اغلب مهندسان در نمای ساختمان از پروفیل‌های نورد گرم استفاده می‌کنند. پروفیل نورد گرم از شمش فولادی ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار دارد.

    استفاده از دستگاه‌ها و ابزارهای حرفه‌ای ساختمانی برای آهن کشی نمای ساختمان

    در این مقاله در رابطه با آهن کشی نمای ساختمان صحبت کردیم و به ۵ نکته طلایی برای آهن کشی اشاره کردیم.  درحالت‌کلی برای آهن کشی نمای ساختمان باید از متریال باکیفیت و حرفه‌ای استفاده کرد و عملیات آهن کشی باید به‌صورت دقیق انجام شود. آهن کشی با دقت و ایمن از خطرات و آسیب‌ها جلوگیری می‌کند و نمای ساختمان تا سال‌های سال بدون کوچک‌ترین آسیبی حفظ خواهد شد.
    پیشنهاد می‌کنیم برای آهن کشی ساختمان از اینورترهای جوشکاری رونیکس، پروفیل‌بر و دستگاه‌های فرز رونیکس استفاده کنید. ابزارهای صنعتی و ساختمانی رونیکس بهترین کیفیت و دقت را به شما ارائه می‌دهند. شرکت رونیکس ۱۷۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد و برای تهیه و خرید دستگاه‌ها و ابزارآلات حرفه‌ای به عاملین مجاز رونیکس مراجعه کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.