×
×

استفاده از چوب در طراحی داخلی خانه

  • کد نوشته: 40862
  • ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
  • دیدگاه‌ها برای استفاده از چوب در طراحی داخلی خانه بسته هستند
  • حس وابستگی آدمی به طبیعت همیشه در بشر وجود داشته و وجود عناصر طبیعی حس آرامش به انسان منتقل می کند. از این رو استفاده از چوب در طراحی داخلی همیشه طرفداران بسیاری دارد. چوب انواع درختان دارای رنگ و ویژگی‌های خاص خود می باشد. همین ویژگی ها موجب انتخاب چوب های متفاوت برای قسمت […]

    استفاده از چوب در طراحی داخلی خانه

    حس وابستگی آدمی به طبیعت همیشه در بشر وجود داشته و وجود عناصر طبیعی حس آرامش به انسان منتقل می کند. از این رو استفاده از چوب در طراحی داخلی همیشه طرفداران بسیاری دارد.

    چوب انواع درختان دارای رنگ و ویژگی‌های خاص خود می باشد. همین ویژگی ها موجب انتخاب چوب های متفاوت برای قسمت های گوناگون خانه می شود. توصیه می شود  رنگ چوب مصرفی را با توجه به دکوراسیون و تم رنگ منزلتان انتخاب کنید تا جلوه این عنصر زیبا چند برابر گردد.

    علت استفاده از چوب در دکوراسیون

    دلایل زیادی برای استفاده از این ماده در دکوراسیون منزلتان وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

    • به علت ساختار خود جلوه هنری به خانه می بخشد.
    • در سبک های مختلف دکوراسیون استفاده از چوب کاربرد دارد.
    • این ماده نوعی عایق صداست که موجب تبدیل خانه به محیطی دنج و پر از آرامش می شود.
    • استفاده از مواد نگهدارنده باعث دوام بیشتر این عنصر گشته و با کمی دقت می توانید چندین سال آن را داشته باشید.
    • شاید برایتان جالب باشد حتی در صرفه جویی انرژی هم مزیت مصرف آن دیده می شود. چراکه با وجود عایق بودن مانع از به هدر رفتن انرژی از جمله گرما می شود. این ویژگی عایقیت، چوب را تبدیل به نوعی از مصالح ساختمانی محبوب برای کف و دیوار کرده است.
    • از آنجایی که چوب توانایی جذب ضربه را دارد، ماده ای ایمن به شمار می رود.
    • قابلیت شکل گرفتن چوب باعث شده تا در موارد مختلفی از جمله کابینت، دکوری های گوناگون، کفپوش، روکش، مبلمان و… به کار گرفته شود.

    کفپوش چوبی

    به علت مزیت هایی که در بالا ذکر شد، استفاده از چوب برای پوشش کف مرسوم است. همچنین کفپوش چوبی شما را از انداختن فرش هم بی نیاز می کند. زیرا هم گرما را در خود نگه می دارد و همچون سرامیک و سنگ سرد نیست. هم اینکه این کفپوش به تنهایی هم زیباست.

    فقط دقت داشته باشید اگر متراژ خانه، پایین است، از کفپوش هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا خانه دلباز شود.

    انواع چوب در دکوراسیون

    معمولا هر کدام از چوب ها مورد مصرف متفاوتی از یکدیگر دارند. که در ادامه به برخی از انواع پرکاربرد پرداخته می شود:

    چوب راش

    چوب راش را اگر مقطعی برش بزنیم، خطوط موازی دارد. رنگ آن زرد کرمی، کرم با توناژ قرمز و قهوه ای متمایل به زرد دارد. این نوع چوب برای ساخت مبلمان، در و پنجره، صندلی و میز به کار می رود.

    چوب گردو

    کیفیت بالا، این چوب را به ماده ای گران تبدیل ساخته است. از چوب گردو معمولا در مبلمان های لوکس و سایر لوازم دکوراسیون آنتیک استفاده می شود. این ماده صرفا به رنگ قهوه ای تیره موجود است.

    چوب بلوط

    این چوب علاوه بر مقاومت، دارای خاصیت انعطاف پذیری می باشد. ساختار آن به صورت گره های درشت و حاوی دندانه است. از این چوب در ساخت پارکتها و کفپوش های چوبی نیز استفاده می شود.

    در این متن دلایلی ارائه شد تا علت اشتیاق اکثر طراحان در استفاده از چوب را درک کنید. همچنین انواع چوب، ویژگی های آن ها و زمینه های مصرف نیز توضیح داده شد. توجه داشته باشید که برای تهیه چوب از مجموعه های معتبری همچون آواچوب که عرضه کننده با سابقه محصولاتی همچون چوب ترمووود، تخته روسی، روغن ظروف چوبی و… می باشد.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.