×
×

استراتژی مدیریت ساخت و ساز

  • کد نوشته: 17930
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای استراتژی مدیریت ساخت و ساز بسته هستند
  • استراتژی مدیریت ساخت و ساز مدیریت ساخت و ساز ، افزایش عدم قطعیت است که می تواند در هر برهه از زمان ایجاد شود و مدیران در اینجا باید سریع تصمیم بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ چیز نمی تواند مانعی برای رسیدن به اهداف پروژه ها باشد. این برنامه بهینه سازی زمان ، هزینه […]

    استراتژی مدیریت ساخت و ساز

    استراتژی مدیریت ساخت و ساز

    مدیریت ساخت و ساز ، افزایش عدم قطعیت است که می تواند در هر برهه از زمان ایجاد شود و مدیران در اینجا باید سریع تصمیم بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ چیز نمی تواند مانعی برای رسیدن به اهداف پروژه ها باشد. این برنامه بهینه سازی زمان ، هزینه و کیفیت نتیجه در پروژه ساخت و ساز متمرکز است. طراحی نما در روزهای ابتدایی ، زمانی که ذینفعان مجبور بودند روی پروژه هایی با کمک CAD Drafting Services (که یک روش دستی برای تهیه طرح روی کاغذ و ایجاد طرح است) کار کنند ، زمان زیادی را می برد و مطابق انتظار دقیق نیست.

    یک مدیر پروژه ساخت و ساز دانش گسترده ای در مورد صنعت ساخت و ساز دارد و با نقش مدیر پروژه معمولی در اداره پروژه ها متفاوت است. مسئولیت اصلی مدیر پروژه اطمینان از این است که همه متخصصین ساخت و ساز بر اساس بودجه و برنامه مشخص کار می کنند. این یک پیش نیاز برای مدیران است که تجربه استفاده از ابزارها و استراتژی ها را داشته باشند. که در نهایت به آنها در کارهای چند وجهی کمک خواهد کرد.

    فناوری خود را در زمینه مدیریت ساخت تزریق کرده است. با ظهور نرم افزارهای جدید فرایندهای ساخت ساده می شوند. پیاده سازی ابزارها و نرم افزارها و پایداری آنها برای مدیر پروژه ساخت و ساز که به ساده سازی روند کمک می کند ، چالش برانگیز است.

    در زیر استراتژی هایی وجود دارد که به مدیر پروژه ساخت و ساز کمک می کند تا بهره وری و کارآیی بیشتری داشته باشد:

    استراتژی های مدیریت ساخت

    برنامه ریزی و آموزش مداوم

    برنامه ریزی ساخت و ساز ، وضعیتی متناقض است که متخصصان با آن روبرو می شوند ، طراحی هتل در آنجا هر پروژه موارد اضطراری دارد که به برنامه ریزی و اجرای مداوم عملی نیاز دارد. بسیاری از عوامل باید قبل از شروع واقعی پروژه برنامه ریزی شوند. مدیر پروژه باید برنامه را واقع بینانه ، دقیق و قابل دستیابی برنامه ریزی کند. این طرح باید شامل هر جنبه از ساخت و ساز باشد که می تواند توسط نمودارهای گانت انجام شود. این معمولاً به برنامه ریزی در یک جدول زمانی مشخص کمک می کند که می توان آن را در نمودارهای گانت مشاهده کرد.

    با کمک نمودارهای گانت ، مدیر پروژه باید کارهایی را تعیین کند و آنها را در یک پنجره مشاهده کند. برنامه باید به شکلی تنظیم شود که مقداری زمان بافر برای پاسخگویی به عدم قطعیت های آینده حفظ شود. برنامه ای که یک بار ساخته شده است باید به روز شود و در بازه زمانی تجدید نظر شود تا پروژه به پایان برسد که روند کار و فرآیندهای روان را به همراه دارد. تغییرات در سایت ساخت می تواند به دلیل عدم اطمینان در مرحله طراحی باشد که باید تنظیم شود و برنامه ریزی باید به درستی انجام شود.

    ارتباطات

    ارتباطات از هر جنبه از مراحل ساخت هسته است. وقتی ما با همه ذینفعان درگیر ارتباط برقرار می کنیم ، این شفافیت ایجاد می شود تا روند صاف شود و هر زمان مشکلی پیش آمد تعداد تماس ها را کاهش دهیم.

    ارتباط موثر با تیم پروژه ضروری است زیرا به شما کمک می کند تا با بودجه همراه باشید ، محدودیت های زمان بندی ، تغییرات طراحی و پیشرفت. مشتری به صورت دوره ای به به روزرسانی پروژه نیاز دارد که تیم برای آن لازم است جلساتی را تعیین کند تا اجازه دهد هر یک از تغییرات ناشی از عدم اطمینان ایجاد شود یا به دلیل برنامه های تهاجمی که ارتباطات برای آنها ضروری است تغییر کند.

    همچنین به شما امکان می دهد از طریق اعلان های فوری ، اقدامات خودکار و داشبوردهای تجسمی که تلاش بی کاغذ و روش مدیریت پروژه را انجام می دهند ، این تغییرات را در زمان واقعی پخش کنید. این به شما زمان بیشتری می دهد تا در محل ساخت و ساز صرف کنید تا پیمانکاران در مراحل بعدی کار به راحتی کار را هماهنگ کنند.

    ارزیابی مدیریت ریسک

    یک مدیر پروژه ساخت و ساز باید بداند چگونه شرایط نامشخص را مدیریت کند و مقدمات قبلی را برای مدیریت چنین شرایطی فراهم کند. فاکتورهای زیادی از جمله عدم پشتیبانی ساختاری ، استفاده از مواد نادرست به محل های ساخت و ساز و ارتباطات بی اثر می تواند برنامه شما را از ریل دور کند. برای مدیریت چنین موقعیت های خطرناکی که در محل ساخت و ساز اتفاق می افتد ، مدیر پروژه می تواند در کنار تیمش بنشیند و برنامه ریزی کند که از کدام ابزارهای دیجیتال برای کاهش چنین شرایطی استفاده می شود.

    مدیران پروژه می توانند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای مقابله با چنین خطرات استفاده کنند. اگر از خدمات BIM استفاده می کنید ، می تواند اطلاعات دقیقی را فراهم کند که به شما کمک می کند خطاها را در کار کاهش دهید تا کار در یک زمان مشخص انجام شود. به این ترتیب می توانید هر ابزاری را انتخاب کنید که نیاز شما را برآورده کند و به شما کمک کند خطرات را کاهش دهید.

    مدیر پروژه ساخت و ساز با نظارت بر وظایف موجود در محل ، جنبه های مختلف فرایندها را ارزیابی می کند. با ارزیابی زمان واقعی ، مدیر می تواند تنظیماتی را برای حفظ برنامه زمانبندی پروژه و بودجه انجام دهد. مدیر می تواند تقاضا را ارزیابی کند که باعث تأخیر یا افزایش بودجه می شود. آنها باید ارزیابی کاملی از وظایفی داشته باشند که اطمینان حاصل کردند از کیفیت بالایی برخوردار است و پروژه را به راحتی پیش می برد.

    ارزیابی نتایج پروژه

    روند و روش صنعت ساخت و ساز با صنایع دیگر متفاوت است ، اما وقتی صحبت از قسمت مدیریت می شود ، صنعت ساخت و ساز مشابه صنایع معدودی مانند هوا فضا ، نرم افزار و غیره است. در صنعت ساخت و ساز ما باید یک هدف عینی ایجاد کنیم بودجه ، برنامه و کیفیت تنظیم شده است.

    برای مدیریت نیازهای پروژه مربوط به زمینه ساخت ، داشتن بسته های راه حل مدیریت پروژه ضروری است. این می تواند به ساده سازی برآورد ، صورتحساب ، مدیریت اسناد ، تسهیل ارتباطات یکپارچه ، مدیریت تکالیف بار کاری و ساده سازی مدیریت فرآیندها کمک کند.

    دو جنبه از پروژه که بودجه و برنامه زمانبندی پروژه است برای مشتریانی که تعهدات خود را نسبت به اتمام پروژه در یک جدول زمانی مشخص ضروری می دانند ضروری است. مدیر ساخت و ساز نیاز به نظارت بر ساخت و ساز و استفاده از ابزارهای لازم برای ثبت سوابق و پیگیری هزینه و زمانبندی تقاضا دارد. این نرم افزار می تواند جزئیات آموزنده ای را ارائه دهد و تصویر واضحی از وظایف پروژه به مشتری ارائه دهد. مدیر ساخت و ساز از خواسته هایی که باعث به تأخیر انداختن پروژه یا بیش از حد بودجه می شود ، مطلع می شود.

    صفات مدیریتی

    مدیر پروژه ساخت برخی ویژگی های مدیریتی مربوط به حوزه ساخت را در خود دارد که باید انجام دهید تا بعنوان مدیر خوب انجام دهید. در اینجا ویژگی هایی که با جزئیات شرح داده شده است: –

    سند قرارداد

    یک مدیر پروژه قبل از شروع کار سند قرارداد خود را کاملاً می خواند. طراحی غرفه این اطمینان می دهد که مشتریان و پیمانکاران قبل از شروع پروژه تعهدات قرارداد را انجام می دهند. همچنین به نظارت بر مشخصات و دامنه اجرای پروژه کمک خواهد کرد.

    خدمات اسناد ساختمانی یک سند قراردادی برای ذینفعان است تا اطلاعات مربوط به پروژه را بدست آورند.

    کارهای کوچک را کنترل نکنید

    مدیر پروژه هرگز به دنبال مدیریت ریزشی که ممکن است اتلاف وقت و غیرمولد باشد ، صرف نظر از اندازه پروژه و تیم های درگیر در صنعت ساختمان نیست. او باید به توانایی های تیم در زمینه تخصیص کار و توانایی انجام وظیفه داده شده توسط مدیر اعتماد کند. باید تمرکز را از دست زدن به کارهای کوچک به هدف بزرگتر انجام پروژه منتقل کرد تا تولید با روند کار پیش برود.

    مذاکره کننده

    مدیر پروژه در ساخت و ساز هر روزه با چالش های زیادی روبرو است زیرا نیاز دارد که همه را با هم کار کند و یک مذاکره کننده قدرتمند باشد تا مردم را به بهترین روش برای انجام کاری متقاعد کند.

    ارزیابی هزینه ها

    مدیر پروژه باید بداند چگونه می تواند هزینه های مواد ، تجهیزات و وظایف برنامه ریزی شده را کنترل کند.

    نتیجه

    مدیر پروژه ساخت هر روز در چارچوب جدول زمانی پروژه با چالش های جدیدی روبرو می شود. این استراتژی ها می توانند مفید واقع شوند تا در پروژه ساخت و ساز به منظور ساده سازی فرآیندها و گردش کار مورد استفاده قرار گیرند. شروع آماده سازی برای مقابله با چالش ها توسط تیم پروژه می تواند از ایجاد روند ساختاری صاف و نتیجه بهتر تلاش های شما بهره مند شود.

     

     

     

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    معماری ویلاهای زیبا

    طراحی یک باغ میوه

    نقاشی ساختمان مولتی کالر

    هزینه های ساخت ویلا در شمال

    طراحی نما دوبلکس

    طراحی داخلی کافه رستوران

    طراحی کافه | طراحی کافی شاپ | دکور کافی

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.