×

سقف بابل دک ( سقف حبابی ) را به ما بسپارید ( + ۵۰ نمونه کار)

  • کد نوشته: 34379
  • ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
  • دیدگاه‌ها برای سقف بابل دک ( سقف حبابی ) را به ما بسپارید ( + ۵۰ نمونه کار) بسته هستند
  • سقف بابل دک امروزه با پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه ها، ساختمان سازی نیز از این پیشرف بی بهره نمانده و میتوانید تاثیرات چشم گیر آن را در سقف حبابی ببینید. سابقه استفاده از سقف حبابی در ساختمان ها بسیار طولانی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. نورگیر های حبابی در ایران نیز […]

    سقف بابل دک ( سقف حبابی ) را به ما بسپارید ( + ۵۰ نمونه کار)

    سقف بابل دک

    امروزه با پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه ها، ساختمان سازی نیز از این پیشرف بی بهره نمانده و میتوانید تاثیرات چشم گیر آن را در سقف حبابی ببینید. سابقه استفاده از سقف حبابی در ساختمان ها بسیار طولانی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. نورگیر های حبابی در ایران نیز سابقه زیادی دارد ولی متاسفانه شناخت کمی در مورد مزایای آن وجود دارد و برای اکثر ساختمان ها از پنجره های عمودی به عنوان نورگیر استفاده میشود. سقف حبابی یا نورگیر حبابی از ۳ بخش حباب، پایه فایبر گلاس و قسمتهای اتصال تشکیل میشود. سقف حبابی به صورت قطعات پیش ساخته شده به اندازه های مربع ، مستطیل و حبابی؛ به شکلهای مسطح، کمان، گنبد و مخروطی است که برای استفاده از حداکثر نور طبیعی موجود در فضای سازه و یا استفاده به عنوان نورگیر کاربرد دارد.

    سقف بابل دک Bubble Deck روشی است که توسط آن می توان بتن استفاده شده در میان دال سقف را حذف کرد. به این ترتیب از بار اضافه یا بار مرده ساختمان تا حد زیادی (تقریباً تا ۳۵%) کاسته می شود.

    امروزه صنعت ساخت و ساز به سمت و سویی می رود که مصالح سبک تر باشند، در کمترین زمان نصب شوند و در عین سادگی، بیشترین کارایی را داشته باشند. سقف بابل دک همه این نیازها را برآورده ساخته است.

    جهت اجرای سقف بابل دک با ما در تماس باشید.

    ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    سقف بابل دک

    سقف بابل دک

    لیست برخی از کارهای ما 

    1. پروژه صنعتی پرند
    2. پروژه پارسا کلاسیک
    3. پروژه آتش نشانی 
    4. پروژه شیخ بهایی
    5. پروژه مسکونی جنت آباد
    6. پروژه تجاری روماک
    7. پروژه اداری جردن
    8. پروژه برج مروارید ۲
    9. پروژه مسکونی وردآورد
    10. و ده پروژه های مسکونی…

    سقف عرشه حبابی یا بابل دک، یک شبکه ای شامل تعداد زیادی حباب های توپی شکل است که در بین میلگردهای نگهدارنده تعبیه می شود.

    سقف حبابی

    سقف حبابی

    بابل دک روش انقلابی برای حذف کردن واقعی بتنی است که کاربرد ساره ای ندارد و در میانه سقف قرار میگیرد استفاده از گوی های تو خالی موچب کاهش ۳۰ درصدی وزن سقف می گردد.

    جهت اجرای سقف بابل دک با ما در تماس باشید.

    ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    مزایا سقف بابل دک

    مزایا سقف بابل دک

    مزایا سقف بابل دک

    • مهمترین مزایا سقف بابل دک که به آن اشاره شد، نقش آن در کاهش وزن ساختمان است. بیشترین وزن سازه ها در سقف آن هاست. و این کاهش وزن، هنگام زلزله موجب کاهش چشمگیر خسارات و صدمات می شود.
    • مقاومت نسبتاً بالایی در برابر آتش سوزی دارد.
    • نیروی انسانی کمتری در ساخت و اجرا نیاز است.
    • زمان نصب و اجرا تقریباً ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش می یابد.
    • اجرای دهانه های بلند با کاهش وزن دال بتنی ممکن می شود.
    • اجرای این سقف کاهش میزان زیادی بتن و بالتبع، کاهش هزینه را در پی دارد.
    • این سقف عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسبی به شمار می رود.
    • سازگاری با محیط زیست و بازیافت پذیر بودن از دیگر مزایا سقف بابلدک است. توپ های پلاستیکی موجود در آن قابل بازیافت هستند. و همچنین هر ۱۰۰۰ کیلوگرم سیمان مصرفی در بتن، ۸۰۰ کیلوگرم دی اکسید کربن تولید می کند که با استفاده از این نوع سقف، مقدار CO۲ کمتری تولید می شود.
    سقف حبابی

    سقف حبابی

    • با کاهش مصالح فونداسیون، دهانه بیشتر می شود و می توان روی طراحی مانور بیشتری داد.
    • حذف آویزهای دال و تیرهای میانی در این سازه، موجب کاهش هزینه می شود.
    • وجود شبکه مش در قسمت بالایی و پایینی، از هدر رفت میلگرد تا حد زیادی جلوگیری می کنند.
    • استفاده از سقف حبابی موجب افزایش ارتفاع مفید ساختمان شده و تعداد طبقات سازه بیشتر می شود.
    • یکی دیگر از مزایا سقف بابلدک این است که سیم کشی و لوله کشی ساختمان با سهولت بیشتری انجام می گیرد.
    • با آیین ‌نامه ایمنی ساختمان ها در برابر زلزله و استاندارد ۲۸۰۰ کاملاً منطبق است.
    • کاهش وزن سازه، مهمترین مزیت سقف بابل دک است.

    جهت اجرای سقف بابل دک با ما در تماس باشید.

    ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    سقف بابل دک

    سقف بابل دک

    نحوه اجرای سقف بابل دک

    مجری و پیمانکار در نحوه اجرای سقف بابلدک تصمیم گیرنده هستند. سه روش برای اجرای این سقف وجود دارد. پیش ساخته، نیمه پیش ساخته و شبکه توپ و میلگرد.

    • در روش پیش ساخته، پانل ها در کارخانه تولید می شود و همزمان فونداسیون اجرا می شود. بعد از بتن ریزی در شبکه، کار ویبره زدن و مش بندی صورت می گیرد.
    • نحوه اجرای سقف بابل دک نیمه پیش ساخته به این صورت است که حدوداً ۷ سانت بتن ریزی انجام می شود. این سازه به عنوان قالبی برای دال و پایه مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش از قالب استفاده نمیشود و کاهش چشمگیری در زمان ایجاد میکند. از میلگرد نیز برای نگهداشتن توپ های پرکننده استفاده می کنند.
    • در روش شبکه ‌میلگرد و توپ، بعد از اندازه گیری ها و محاسبات، شبکه بندی میلگردها آغاز می شود. این عمل در کارخانه همزمان با اجرای ستون، فونداسیون، دیوار برشی و قالب بندی در مکان سازه انجام می گیرد. در این روش، بتن ریزی بعد از شبکه بندی انجام شده و پس از مدتی قالب از زیر سقف باز می شود.
    اجرای سقف بابل دک

    اجرای سقف بابل دک

    معایب سقف بابل دک

    یکی از معایب سقف بابلدک این است که ضخامت کمی دارد و گاهی اوقات به علت این ضخامت کم، شکستگی ایجاد می شود نیروی انسانی ماهری برای اجرای این سقف نیاز است.

    جهت اجرای سقف بابل دک با ما در تماس باشید.

    ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    معایب سقف بابل دک

    معایب سقف بابل دک

    هزینه استفاده از این نوع سقف ها بسیار بالاست. و می توان گفت یکی از مهمترین معایب سقف بابل دک این است که در پروژه های کوچک به صرفه نیست اجرای سقف بابل دک به نیرو ماهر و متخصص نیاز دارد.

    انتخاب با شماست سقف بابل دک

    همانگونه که مشاهده نمودید، مزایا سقف بابل دک بیشتر از معایب آن است. با این حال در نظر داشتن هزینه اجرا، بخش مهمی از ساخت و ساز است.

    اگر تصمیم به اجرای سقف بابل دک دارید، با توجه به شرایط و بودجه، پیمانکاری را انتخاب کنید که به نحو احسن و در زمان معین پروژه را تحویل دهد. و در ضمن سابقه خوبی در اجرای پروژه های موفق داشته باشد؛ زیرا اجرای این نوع سقف، به مهارت بسیار بالایی نیاز دارد.

    سقف حبابی

    سقف حبابی

    اطلاعات فنی بابل دک

    مصالح ضخامت

    (cm)

    وزن مخصوص

    (kg/m۳)

    وزن

    (kg/m۲)

    سرامیک ۱ ۲۱۰۰ ۲۱
    ملات ماسه سیمان ۳ ۲۱۰۰ ۶۳
    دال مجوف

    BubbleDeck

    ۲۵ ۴۰۰
    گچ و خاک ۲ ۱۶۰۰ ۳۲
    گچ ۱ ۱۳۰۰ ۱۳
    بار معادل

    تیغه بندی

    ۱۷۵
    مجموع بار

    کف سازی

    ۲۴۶

    « نمایش مراحل اجرای سیستم BubbleDeck بر روی شکل »

    مراحل اجرای سقف بابل دک

    ۱- بستن قالب زیرین دال و جداره‌ی اطراف 

    اجرای سقف بابل دک

    اجرای سقف بابل دک

    قالب ها از پلی وود بوده و بسته به ارتفاع سقف توسط جک، اسکافلد یا داربست از زیر مهار می گردند.

    ۲- نصب پنل‌های BubbleDeck در ابعاد ۵/۳×۵/۲ یا ۶×۵/۲ متر و کار گذاشتن میلگردهای تقویتی و همپوشانی پنل ها

    اجرای سقف بابل دک

    اجرای سقف بابل دک

    با توجه به اینکه پنل‌ها طبق محاسبات سازه بصورت آماده در محل تخلیه می‌شود، آرماتوربندی مش پایین و بالا را حذف خواهد شد و فقط اجرای کلاف مختصر در دور سازه آن هم بدون آویز و گذاشتن آرماتور های تقویتی را خواهیم داشت.

    بتن ریزی سقف بابل دک

    بتن سقف بابل دک

    بتن سقف بابل دک

    توضیح این که در این سیستم بتن ‌ریزی دال بصورت کاملاً یکپارچه صورت گرفته و با توجه به کروی بودن احجام، به سطح کاملاً صاف و یکپارچه می‌رسیم.

    سقف بابل دک

    سقف بابل دک

    سقف بابل دک

    سقف بابل دک یکی از مهمترین آثار معماری تاریخی است که در شهر بابل در کشور عراق قرار دارد. این ساختمان به عنوان یکی از هفت معجزه جهان شناخته شده است و از زمان حدود ۲۶۴۷ قبل از میلاد تاکنون، به عنوان نمادی از تمدن بابلیان و همچنین ابتکارات معماری آنها شناخته شده است. این بنا برای معبدی بود که به نام معبد ماردوخ ساخته شده بود و اشاره به دین توسط بابلیان دارد.

    سقف بابل دک یکی از بزرگترین بناهای معماری تاریخی است که تا به امروز باقی مانده است و مورد توجه گردشگران و محققان قرار گرفته است. این ساختمان از برجی با ارتفاع حدود ۹۱ متر تشکیل شده است که به وسیلهٔ قرمزیه روی آن از دهانهٔ دروازهٔ معدن بابلیان مانند یک سقف تحتانی پوشیده شده است. این بنا نمادی از قدرت و تمدن بابلیان بوده و در زمان خود به عنوان یکی از بزرگترین ساختمان‌های دینی و فرهنگی شناخته می‌شد. امروزه، سقف بابل دک به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی اصلی در عراق محسوب می‌شود و تلاش‌های فراوانی برای حفظ و مرمت این آثار تاریخی صورت می‌گیرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.