×
×

آشنایی با نکات طراحی استخر و سونا

  • کد نوشته: 36820
  • ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
  • دیدگاه‌ها برای آشنایی با نکات طراحی استخر و سونا بسته هستند
  • آشنایی با نکات طراحی استخر و سونا به گزارش آگهی ساختمان : یکی از تفریحات سالم و مفرح همه گروه های سنی شنا کردن می باشد که در بین همه ی مردم محبوب است. شلوغی استخرها سبب شده است که بسیاری از افراد تمایل به ساخت استخر در منزل خود داشته باشند. عموما به هنگام ساخت ویلا […]

    آشنایی با نکات طراحی استخر و سونا

    آشنایی با نکات طراحی استخر و سونا

    به گزارش آگهی ساختمانیکی از تفریحات سالم و مفرح همه گروه های سنی شنا کردن می باشد که در بین همه ی مردم محبوب است. شلوغی استخرها سبب شده است که بسیاری از افراد تمایل به ساخت استخر در منزل خود داشته باشند. عموما به هنگام ساخت ویلا یا خانه های بزرگ از همان ابتدا فضایی را برای استخر در پلان ساختمان جانمایی می کنند. زیرا برای ساخت انواع استخر باید زیرسازی هایی را از همان ابتدا در بنای ساختمان فراهم کرد. برای اجرای یک استخر خانگی باید به نکات زیادی توجه کنید مراحل ساخت یک استخر خانگی به اندازه مراحل ساخت یک ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

     طراحی استخر متناسب با (تعیین بودجه و توجه به نیازهای خانواده)

    •     تعیین بودجه لازم برای ساخت یک استخر: برای طراحی استخر ابتدا باید بودجه ی خود را مشخص کنید آنگاه ابعاد استخر را تعیین کنید. برای ساخت یک استخر به غیر از هزینه های ساخت و ساز باید هزینه هایی را برای فضا سازی یا محوطه سازی استخر در نظر بگیرید. بخشی از هزینه ها نیز مربوط می شود به تهیه ی لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر حال باید به دنبال پیمانکاری باشید تا استخر مورد تایید شما را متناسب با بودجه تعیین شده بسازد.
    •     ساخت یک استخر متناسب با نیازهای خانواده: برای طراحی استخر باید مشخص کنید که چه کسانی قرار است از این استخر استفاده کنند. زیرا طراحی استخر برای بزرگسالان با کودکان کاملا متفاوت می باشد. چنان چه فضا و بودجه ی کافی در اختیار دارید می توانید دو نوع استخر یکی برای بزرگسالان و دیگری با عمق کمتر برای کودکان طراحی کنید.
    طراحی مدل استخر

    طراحی مدل استخر

    هدف ساخت و طراحی استخر براساس مدل آن

    •   هدف از طراحی استخر: برای ساخت یک استخر باید هدف خود را مشخص کنید. برخی از افراد فقط قصد بازی و آب تنی در استخر را دارند و برخی دیگر دوست دارند به صورت حرفه ای به شنا بپردازند. بدین ترتیب طراحی یک استخر حرفه ای و معمولی کاملا متفاوت خواهد بود.
    •   طراحی مدل استخر: یکی دیگر از نکاتی که باید به طور ویژه به آن توجه کنید طراحی استخر می باشد. می توانید یک استخر با شکل هندسه ی نامنظم یا به شکل مستطیل داشته باشید. می توانید از مصالح مختلف برای ساخت استخر استفاده کنید اما اگر از بتن برای ساخت استخر خود استفاده کنید دوام و عمر طولانی تری خواهد داشت همچنین می توانید داخل استخر را با انواع کاشی و سرامیک های متنوع و طرح دار بپوشانید.
    طراحی محیط اطراف استخر

    طراحی محیط اطراف استخر

    در نظر گرفتن فضای موجود و طراحی محیط اطراف

    برای طراحی استخر باید به مساحت فضایی که در اختیار دارید توجه کنید بدین ترتیب میتوانید استخری با ابعاد استاندارد و متناسب با فضا طراحی کنید به نحوی که در مصرف مصالح ساختمانی صرفه جویی شود. زمانی که برای طراحی و اجرای استخر برنامه ریزی می کنید باید به محوطه ی اطراف استخر نیز توجه کنید و متناسب با مساحتی که در اختیار دارید فضاهایی را در اطراف استخر اجرا کنید به عنوان مثال اگر استخر شما در یک فضای سرپوشید ساخته شده است فضاهایی را به سونا و جکوزی اختصاص دهید. اگر استخر را در یک فضای باز اجرا کرده اید می توانید اطراف استخر چشمه ی آب، سرسره های بادی و وسایل بازی کودکان را طراحی کنید همچنین فضای سبز اطراف استخر نیز موجب افزایش جذابیت استخر می شود.

    ایمنی استخر

    ایمنی استخر

    ایمنی برای طراحی استخر

    ایمنی یکی از نکات مهمی است که در هنگام طراحی استخر باید به آن توجه شود. استخر باید متناسب با استاندارها طراحی شود به نحوی که هیچ گونه خطری برای بزرگسالان و کودکان نداشته باشد. مصالح قوی و غیر لغزنده باید برای ساخت و ساز استخر انتخاب شود. به هنگام اجرای استخر نباید کوچکترین بی دقتی به وجود آید. بهتر است در محوطه ی استخر نرده هایی به منظور جلوگیری از افتادن داخل آب تعبیه شود. همان طور که گفته شد یکی از بخش های مهم ساخت یک استخر زیر ساخت های آن اعم از فضای برای تخلیه آب، لوازم شست و شوی استخر، ضدعفونی کردن استخر و … می باشد که موجب افزایش ایمنی استخر برای حفظ سلامت شناگرها می باشد.

    نحوه ی محاسبه ی هزینه ی ساخت و ساز استخر

    هزینه ساخت و طراحی استخر تحت تاثیر عوامل مختلفی است که عبارتند از:

    •     مدل، ابعاد، اندازه و طراحی استخر تاثیر زیادی در تعین قیمت استخر دارد. گاهی اوقات استخر طراحی شده به شکل دایره، لوزی، منحنی غیر منظم و … می باشد که متناسب با سختی اجرا موجب افزایش یا کاهش قیمت ساخت یک استخر می شود.
    •     هزینه های طراحی استخر با توجه به نوع و مکان قرارگیری آن متفاوت می باشد. به عنوان مثال هزینه ی ساخت استخر کودک، استخر روباز با سقف متحرک و … کاملا متفاوت است.
    •     برخی از هزینه های طراحی استخر مربوط می شود به هزینه های پی ریزی، بسترسازی، دیوار کشی، لوله کشی، عایق بندی و … که بسته به ابعاد استخر متفاوت می باشد.
    هزینه ی ساخت سونا

    هزینه ی ساخت سونا

    قیمت ساخت سونا

    به هنگام طراحی استخر در یک فضای سرپوشیده می توان اتاقی را با ابعاد استاندارد و متناسب با نیاز های خانواده در کنار استخر طراحی و اجرا کرد. بخش عمده ی هزینه ساخت سونای خشک مربوط می شود به ابعاد اتاق سونا و تعداد چوب هایی که برای اجرای سونا استفاده می شود. نوع هیتری که برای اتاق سونا انتخاب می شود تاثیر زیادی در قیمت نهایی اجرای سونا دارد. ابعاد اتاق سونا متناسب با درخواست کارفرما می باشد اما ارتفاع آن باید در حدود 13/2 سانتی متر باشد. مراحل اجرای اتاق سونا عبارتند از: برای جلوگیری از هدر رفتن گرما ابتدا اتاقی از سیمان ساخته می شود. سپس سرتاسر اتاق را از مصالح چوبی می پوشانند آنگاه اتاق را با رنگ سیلر کیلر رنگ آمیزی می کنند. در انتها با توجه به بودجه و زیر ساخت های موجود از هیتر برقی یا گازی برای نصب داخل سونا استفاده می شود.

    نصب تجهیزات روشنایی در سونا

    آخرین مرحله از اجرای سونا نصب تجهیزات روشنایی می باشد. به هنگام طراحی استخر در فضاهای سرپوشیده معمولا از لامپ های سقفی برای روشنایی استفاده می شود. برای اتاق سونا نیز چراغ های تونلی زیادی در سقف و آباژورهایی در دیوار نصب می شود. عمده ی هزینه ی سونای بخار مربوط به نازک کاری ( آب بندی، سیمانکاری و … )می شود. نوع و جنس دیگ بخار نیز بخشی دیگر از هزینه سونای بخار می باشد.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.