×
×

پیتر زومتور | آثار پیتر زومتور | زندگینامه و آثار

  • کد نوشته: 18036
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای پیتر زومتور | آثار پیتر زومتور | زندگینامه و آثار بسته هستند
  • پیتر زومتور به گزارش طراحی سینما : Peter Zumthor پیتر زومتور یک معمار سوئیسی است که به دلیل کمینه بودن و سازش ناپذیری ، کارش به شهرت رسیده است. او از سال ۱۹۷۹ شرکت نسبتاً کوچک خود را اداره کرده است. در سال ۲۰۰۹ ، او برنده جایزه معماری پریتزکر شد و به عنوان اثبات زنده بودن […]

    پیتر زومتور | آثار پیتر زومتور | زندگینامه و آثار

    پیتر زومتور

    به گزارش طراحی سینماPeter Zumthor پیتر زومتور یک معمار سوئیسی است که به دلیل کمینه بودن و سازش ناپذیری ، کارش به شهرت رسیده است. او از سال ۱۹۷۹ شرکت نسبتاً کوچک خود را اداره کرده است. در سال ۲۰۰۹ ، او برنده جایزه معماری پریتزکر شد و به عنوان اثبات زنده بودن اندازه معماری مهم نیست بلکه کیفیت کار معمار مهم است.

    زندگینامه پیتر زومتور

    • متولد: Peter Zumthor ، ۲۶ آوریل ۱۹۴۳ ، بازل ، سوئیس

    • ملیت: سوئیسی

    • شغل: معمار ، نجار ، استاد

    • تمرین: پیتر زومتور و شریک

    • وب سایت: Peter Zumthor عمداً تصمیم گرفته است که وب سایتی نداشته باشد. به گفته وی ، یک وب سایت چیز خاصی را بیان می کند ، و او نمی خواهد به آن وابسته باشد. درعوض ، او ترجیح می دهد کارهایش از طریق کانالهای سنتی تری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

    خلاصه داستان

    پیتر زومتور در ۲۶ آوریل ۱۹۴۳ در خانواده یک نجار در بازل به دنیا آمد. از آغاز فروتنانه ، او امروز به یکی از تأثیرگذارترین معماران زمان ما تبدیل شده است.

    پیتر زومتور جدا از معماری ، استاد Accademia di Architettura di Mendrisio نیز هست . وی همچنین در انستیتوی معماری جنوب کالیفرنیا در لس آنجلس ، دانشگاه تولان ، دانشگاه فنی مونیخ و دانشکده طراحی فارغ التحصیل هاروارد تدریس کرده است.

    حقایقی درباره پیتر زومتور

    1. وی به عنوان دانشجوی مبادله در انستیتوی پرات نیویورک در رشته طراحی و معماری تحصیل کرد.

    2. او همچنین یک معمار حفاظت از بخش حفاظت از بناهای تاریخی در Graubunden بود. این تجربه به او درک عمیقی از ساخت و ساز و ویژگی های مختلف مصالح ساختمانی روستایی داد ، که وی آنها را در ساختمانهای بعدی خود گنجانید.

    3. وی بعداً برای شروع تمرین در هالدنشتاین ، سوئیس در سال ۱۹۷۹ نقل مکان کرد.

    4. او در حال حاضر در استودیوی کوچک خود با حدود ۳۰ کارمند در هالدنشتاین ، سوئیس کار می کند.

    5. پیتر زومتور معتقد به این فلسفه است که باید معماری را دست اول تجربه کرد. به همین دلیل ، بیشتر کارهای او تا حد زیادی منتشر نشده باقی مانده است. تنها ادبیات موجود توسط پیتر زومتور اثر روایی و پدیدارشناسی منتشر شده است.

    خانواده

    پیتر زومتور در یک خانواده سوئیسی در بازل سوئیس به دنیا آمد. پدرش یک کابینت ساز به نام اسکار زومتور بود. وی قبل از اینکه او را به مدرسه بفرستد ، پیتر را به عنوان کابینه ساز آموزش داد.

    پیتر زومتور به پدرش اعتبار می بخشد که از همان کودکی علاقه به طراحی را به او القا کرده است.

    کلیسای مقدس بندیکت

    کلیسای مقدس بندیکت

    تحصیلات

    زومثور پس از کارآموزی به عنوان سازنده کابینه ، قبل از پیوستن به انستیتوی پرات نیویورک ، به تحصیل در رشته طراحی در Schule für Gestaltung در بازل ادامه داد.

    تجربه او در نجاری قسمت مهمی از زندگی و تحصیلات زومتور است. وی در ساخت کابینت تخصص داشت و همچنین خدمات مشاوره ای برای حفاظت از بناهای تاریخی یا قدیمی را در کانتون گریسون ، ۱۹۶۹-۱۹۸۹ ارائه داد.

    زندگی شخصی

    زندگی شخصی زومتور بسیار ساکت و دور از رسانه ها نگه داشته می شود ، با این وجود او همسر آنالیسا زومتور کووراد نام دارد و با هم ، آنها سه فرزند دارند: آنا ، پیتر و جان زومتور.

    حرفه معماری پیتر زومتور

    پیتر زومتور زندگی حرفه ای خوش رنگ و درخشانی داشته است. وی غیر از معماری ، استاد معماری نیز هست. وی به عنوان استاد ، از سال ۱۹۹۶ در آکادمی معماری ، دانشگاه Della Svizzera Italiana ، Mendrisio تدریس کرده است.

    وی همچنین از سال ۱۹۸۸ از انستیتوی معماری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، SCI-ARC در لس آنجلس و در حدود سال ۱۹۹۹ از دانشکده تحصیلات تکمیلی طراحی دانشگاه هاروارد بازدید و سخنرانی کرد.

    در طول حرفه خود ، او تعداد زیادی ساختمان خارق العاده را طراحی کرده است ، یکی از مشهورترین پروژه های او Kunsthaus Bregenz است که در سال ۱۹۹۷ به اتمام رسید. این یک ساختمان مینیمالیستی خیره کننده است که مشرف به Bodensee یا دریاچه کنستانس ، اتریش است.

    وی همچنین مسئول حمام های آبگرم در والس سوئیس است. حمام ها غاری مانند و بی نظیر هستند. آنها در سال ۱۹۹۹ ساخته شده اند.

    پیتر زومتور غرفه را در هانوفر طراحی و ساخت. این Pavilion 2000 سوئیس است که به طور خاص برای نمایشگاه ساخته شده است. این یک ساختمان تمام الوار است که قرار بود بعد از نمایشگاه بازیافت شود.

    وی کلیسای کلیسای Bruder Klaus Field را که در مزرعه ای نزدیک به واچندورف و بعداً موزه حوزوی کلومبا در سال ۲۰۰۷ در کلن ساخته شده بود ، طراحی کرد.

    او همچنین نویسنده یک مجموعه کتاب عالی عالی “معماری تفکر” و “جو” است که هر دو در لیست کتاب های معماری ما در اینجا وجود دارد.

    نمازخانه فیلد برادر کلاوس

    نمازخانه فیلد برادر کلاوس

    سبک معماری و فلسفه

    پیتر زومثور در طول زندگی حرفه ای خود به طور کلی یک سبک مشخص را حفظ کرده است. مشخصه کارهای وی ارتباطات محکم با یک مکان خاص ، درک صحیح از فلسفه مکانهای نبوغ و تمرکز بر تاریخ سازی اشکال و / یا انواع آن است.

    این همه در ساختمانهایی مانند خانه دوقلوی Rath که در هالدنشتین ساخته شده و مدرسه ای در Churwalden که بین سالهای ۱۹۸۲ و ۱۹۸۳ ساخته شده مشهود است .

    زومثور در حرفه معماری خود ، سبکی از “سختگیری اجرایی و مفهومی عالی” را نیز توسعه داده است. این تأثیر مستقیم تأمل انتقادی و نظری وی بود.

    بیش از هر چیز دیگری ، او همیشه توجه دقیق به جزئیات و انتخاب مواد داشته است.

    برای شنیدن بینشی از کار و فلسفه او از نزدیک ، فیلم زیر یک مصاحبه بیوگرافی گسترده و نادر است که داستان فریبنده کودکی پیتر زومتور، تحصیلات او در نیویورک و تأثیر شدید والدینش را روایت می کند.

    ۱۰ ساختمان برتر توسط پیتر زومتور

    در زیر برخی از شناخته شده ترین بناهایی است که پیتر زومتور در طول کار خود طراحی و ساخته است:

    ۱. ترمه والس ، والس

    این ساختمان در سال ۱۹۹۶ طراحی و ساخته شده است. بدون شک یکی از بهترین کارهای پیتر زومتور است. این ویژگی با استفاده از مواد نجیب ، خطوط تمیز و احساس آرامش عمیق است که آن را به مکانی مناسب برای عقب نشینی تبدیل می کند. Therme Vals در ۷۱۳۲ ، Vals ، Graubünden واقع شده است.

    ۲. کلیسای مقدس بندیکت ، سومویتگ

    این نمازخانه نوعی است که در محیط خود پنهان می شود. پیتر زومتور  در Vitg 221، ۷۱۷۴ Sumvitg، Graubünden واقع شده است. با نزدیک شدن به این ساختمان ، ظاهر آن را دست کم می گیرید و به آن نگاه می کنید ، بسیار متوسط ​​به نظر می رسد. با این حال هنگام ورود ، متوجه خواهید شد که چگونه با نور بازی می کند تا از نمای چوبی آن یک رنگ نقره ای ایجاد کند. ایجاد نوعی آرامش.

    در داخل ساختمان ،  با اشکال سه بعدی و هندسی بازی می کند تا حسی شبیه قایق را تحریک کند. این قطعاً یکی از کارهای منحصر به فرد وی است.

    ۳. پناهگاه های سایت باستان شناسی روم ، Chur

    این یکی در Seilerbahnweg 17 ، ۷۰۰۰ Chur ، Graubünden واقع شده است. طرح های این ساختمان به ویژه لاملا کاملاً معاصر است و باور آن برای ساختن آن در سال ۱۹۸۶ دشوار است. زومثور همچنین تضاد بزرگی را در عناصر ساختمان ایجاد کرده و آن را از ظاهر بقایای رومی که در اینجا نگهداری می شود ، متفاوت می کند.

    ۴. خانه مسکونی سالمندان ، ماسان

    این ساختمان در Masans ، Cadonaustrasse 71-75 ، ۷۰۰۰ Chur ، Graubünden ساخته شده است. این یک مجموعه ۲۲ تایی با طراحی مدرن است و بخشی از CADONAU-Das Seniorzentrum است. هدف آن این است که به افراد مسن از روستاهای کوهستانی یک مکان خوب و فرصتی برای درمان در حالی که در میان صداهای طبیعی است ، ارائه دهد.

    این ساختمان در سال ۱۹۹۳ ساخته شد و از یک طرح حداقلی استفاده کرد که انواع مختلف چوب و توفا را ترکیبی می کند. این خانه دارای پنجره های عظیمی است که از کف آن به سقف کشیده می شود و همچنین دارای بالکن های متعددی رو به جنوب است که در پناه آنها قرار دارد.

    این طراحی شده است تا به حداکثر رساندن احساس خارج از داخل.

    ۵. خانه های چوبی ، لایس

    این خانه های تعطیلات چیزهای زیادی در مورد زندگی شخصی پیتر زومتور صحبت می کنند. آنها بیشتر به دلیل صمیمیتی که دارند بیشتر شبیه کارهای شخصی او هستند.

    اولین ساختمان ، اوبرهوس ، خانه رویایی آنالیسا (همسر پیتر زومتور ) است ، او هنوز هم در اینجا زندگی می کند. این خانه چشم اندازهای شگفت انگیزی دارد و با چوب نجیب ساخته شده است. همچنین دو خانه اجاره خانه دیگر نیز وجود دارد که از زندگی در شهری مهلت می گیرند و در داخل گرم هستند.

    ۶. Luzi House Jenaz ، ۲۰۰۲ Graubünden ، سوئیس.

    این یک اقامتگاه خصوصی است که یک مادربزرگ مجزا دارد. مردم سوئیس به تخت مادربزرگ “stoeckli” می گویند. مشتری های این خانه یک زوج محلی بودند که شش فرزند کوچک داشتند و در جناز زندگی می کردند.

    ۷. املاک Spittelhof ، ۱۹۹۶ Biel-Benken ، بازلند سوئیس.

    این املاک در شهری معروف به Biel-Benken است که در نزدیکی مرز الزاس است. این یک منطقه مسکونی زیبا در نزدیکی بازل است. افرادی که در اینجا زندگی می کنند در شهر نزدیک کار می کنند و سپس به خانه های خود در این کشور ، در خانه ای که یک باغ زیبا دارد رفت و آمد می کنند.

    ۸. Truog House (تمدید و نوسازی) ، ۱۹۹۴ گوگالون ، Versam Graubünden ، سوئیس.

    در این خانه اقوام صاحب فعلی سکونت داشتند. آنها همچنین این مزرعه کوچک را در Gugalun در Arezen که در ورودی دره Safien است اداره کردند. همانطور که املاک نشان می دهد ، این خانه کوچک رو به شمال به ماه یا لونا است.

    بنای یادبود Steilneset

    بنای یادبود Steilneset

    آتلیه Peter Zumthor & Partner

    پیتر زومتور شرکت خود را در سال ۱۹۷۹ تاسیس کرد. عملکرد وی به سرعت رشد کرد و پیتر زومتور به زودی پروژه های بین المللی را انجام می داد. این رشد سریع را می توان تا حد زیادی ناشی از اخلاق قوی کار و فلسفه طراحی روشن وی دانست که بطور مداوم در تمام پروژه های خود به کار می گیرد.

    امروزه آتلیه Peter Zumthor & Partner یک استودیوی کوچک با حدود ۳۰ کارمند است. آنها در هالدنشتین واقع شده اند که نزدیک به شهر چور ، سوئیس است.

    تأثیرات

    ساختمان های پیتر زومتور شدیداً تحت تأثیر محیط هایی قرار دارند که در آنها وجود دارد. شناخته شده است که او برای ایجاد کارهای تمام شده وقت زیادی را صرف می کند ، بنابراین مشتریانش باید بسیار صبور باشند. کارهای او نیز به دلیل توجه دقیق به جزئیاتی که می پردازد بسیار گران است.

    نتیجه نهایی همیشه یک معماری کاملاً زیبا ، هماهنگ و طراحی شده است.

    وی همچنین تأثیرات دیگر خود را از تجربیات اولیه خود در کارش به عنوان مشاور حفاظت از ساختمانهای قدیمی و از اوایل زندگی خود به عنوان شاگردی برای پدرش گرفته است.

    جوایز

    • ۱۹۹۳: وی در مسابقه مرکز اسناد و موزه ای درباره وحشت نازیسم که قرار بود در مقر گشتاپو ، برلین ساخته شود ، برنده جایزه شد.

    • ۱۹۹۸: جایزه معماری کارلسبرگ در دانمارک.

    • ۱۹۹۹: جایزه Mies van der Rohe برای معماری اروپا.

    • ۲۰۰۶: مدال بنیاد توماس جفرسون از معماری از دانشگاه ویرجینیا.

    • ۲۰۰۸: Praemium Imperiale از انجمن هنری ژاپن.

    • ۲۰۰۹: جایزه برنده پریتزکر در بوینس آیرس ، آرژانتین.

    • ۲۰۱۳: مدال طلای سلطنتی RIBA

    غرفه گالری سرپانتین

    غرفه گالری سرپانتین

    نقل قول معروف

    1. معماری قلمرو خاص خود را دارد. رابطه جسمی خاصی با زندگی دارد. پیتر زومتور  من فکر نمی کنم که آن را در درجه اول به عنوان یک پیام یا یک نماد ، بلکه به عنوان یک پاکت و زمینه برای زندگی است که در داخل و اطراف آن ادامه دارد ، یک ظرف حساس برای ریتم قدم بر روی زمین ، برای تمرکز کار ، برای سکوت خواب. “

    2. “زمانی بود که من معماری را بدون اینکه به آن فکر کنم تجربه کردم. گاهی اوقات تقریباً می توانم یک دستگیره خاص در را در دست خود احساس کنم ، یک تکه فلز به شکل پشت قاشق است. من وقتی می رفتم داخل باغ عمه ام آن را کنترل می کردم. آن دسته از در هنوز به نظر من می رسد که نشانه خاصی از ورود به دنیایی از حالات و بوهای مختلف است. صدای سنگ ریزه زیر پاهایم ، درخشش نرم راه پله بلوط موم دار را به یاد می آورم ، وقتی در امتداد راهرو تاریک قدم می زنم و وارد آشپزخانه می شوم ، درب ورودی سنگین جلوی پشتم بسته می شود و می شنوم خانه “

    3. “ساخت و ساز هنر ساختن یک کل معنادار از بسیاری از قسمت ها است. ساختمانها شاهد توانایی انسان در ساخت چیزهای عینی هستند. من معتقدم هسته اصلی همه کارهای معماری در ساخت و ساز نهفته است. در مقطع زمانی ، مصالح بتنی مونتاژ و ساخته می شوند ، معماری مورد نظر ما بخشی از دنیای واقعی می شود. “

    4. وی افزود: “اگر یک اثر معماری متشکل از فرم ها و محتواهایی باشد که با هم ترکیب می شوند و روحیه ای بنیادی قوی را ایجاد می کنند که به اندازه کافی تأثیرگذار است و بر ما تأثیر می گذارد ، ممکن است دارای ویژگی های یک اثر هنری باشد. پیتر زومتور  این هنر هیچ ارتباطی با تنظیمات جالب و اصالت ندارد. این مربوط به بینش و درک و بالاتر از همه حقیقت است. شاید شعر حقیقتی غیرمنتظره باشد. در سکون زندگی می کند. وظیفه هنری معماری این است که به این انتظار هنوز هم شکلی بدهد. خود ساختمان هرگز شاعرانه نیست. حداکثر ممکن است از ویژگی های ظریفی برخوردار باشد ، که در لحظات خاص به ما امکان می دهد چیزی را درک کنیم که قبلاً هرگز به این روش قادر به درک آن نبودیم. “

    5. “من کمی مانند یک مجسمه ساز کار می کنم. وقتی شروع می کنم ، اولین ایده من برای ساخت و ساز با مواد است. من معتقدم معماری در این مورد است. این در مورد کاغذ نیست ، در مورد فرم ها نیست. این در مورد فضا و مواد است. “

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    ضوابط پارکینگ جدید

    آموزش نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر

    طراحی باغ صخره ای

    آموزش پرسپکتیو خارجی یک نقطه ای

    تولید سازه ال اس اف

    پتینه روی شیشه
    هزینه ساخت ویلا متری چند است

    ساخت کارخانه اکسیژن

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.