×
×

تفاوت کفپوش ساختمان مسکونی و اداری چیست؟

  • کد نوشته: 39502
  • ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
  • دیدگاه‌ها برای تفاوت کفپوش ساختمان مسکونی و اداری چیست؟ بسته هستند
  • تفاوت کفپوش ساختمان مسکونی و اداری چیست؟ به گزارش ساخت ویلا : یکی از مهمترین المان ها در طراحی داخلی فضای مدرن انتخاب کفپوش مناسب است. از انواع کفپوش می توان به موارد ذیل اشاره کرد که عبارتند از:   پارکت و لمینت و ترمووود: از کفپوش های چوبی می توان به پارکت و لمینت اشاره کرد. […]

    تفاوت کفپوش ساختمان مسکونی و اداری چیست؟

    به گزارش ساخت ویلایکی از مهمترین المان ها در طراحی داخلی فضای مدرن انتخاب کفپوش مناسب است. از انواع کفپوش می توان به موارد ذیل اشاره کرد که عبارتند از:

    •   پارکت و لمینت و ترمووود: از کفپوش های چوبی می توان به پارکت و لمینت اشاره کرد. چوب مورد استفاده در این کفپوش از درختان بلوط، گردو و گیلاس است. استفاده از کفپوش چوبی گرمای خاصی به محیط خانه می بخشد. کفپوش های چوبی اگر کاملاً از چوب تشکیل شده باشند پارکت و اگر یک یا دو لایه بسیار نازک ام دی اف داشته باشند لمینت نامیده می شود. اگر لمینت مقاومت در برابر رطوبت داشته باشد به نوعی به نام ترمووود تبدیل خواهد شد. استفاده از پارکت و لمینت به عنوان کفپوش های چوبی در قسمت های مختلف خانه چون تراس و بالکن، روف گاردن ساختمان، سالن پذیرایی و …زواج دارد. کفپوش لمینت به کف اتاق چسبیده نمی شود بلکه با شیارهایی که به آن ها کلیک می گویند و دور لمینت قرار دارد، به صورت نر و ماده در داخل یکدیگر قفل شده و کفپوش لمینت نصب می شود.

    انواع کفپوش مدرن و لوکس

    •   بامبو: کفپوش بامبو نیز نوعی کفپوش چوبی است. تفاوت این کفپوش نسبت به پارکت و لمینت در سخت نبودن بامبو در مقایسه با پارکت و لمینت است. البته مقاومت کفپوش بامبو بسیار زیاد است. کفپوش بامبو به رنگ های بلوند و کهربایی می توان د به صورت عمودی و افقی نصب شوند.
    •   کفپوش پی وی سی: کفپوش پی وی سی یا PVC که مخفف Polyvinyl Chloride است امروزه رواج زیادی دارد. این کفپوش از نوع پلاستیک پر کاربرد است. کفپوش PVC از چند لایه به هم فشرده تشکیل شده اند. در طرح های مختلف چوب، سنگ، ساده، رنگی و … می توان از این کفپوش استفاده کرد.
    •   کفپوش بتنی: از این کفپوش در فضاهای بیرون ساختمان استفاده شده و به دلیل اینکه سطح سردی دارند در صورت استفاده از آن ها در داخل ساختمان بهتر است از سیستم گرمایش از کف  استفاده شود. از کفپوش بتنی در طراحی داخلی فضای اداری زیاد استفاده می شود.

    •   کفپوش سرامیکی: کفپوش سرامیکی از خاک رس و سفال تهیه شده و از مقرون به صرفه ترین کفپوش های ساختمانی است. ممکن است کفپوش سرامیکی لعاب دار یا بدون لعاب و به صورت مات و براق تولید شود. کفپوش سرامیکی در طرح های مختلفی چون طرح چوب، سنگ و آجر مورد استفاده قرار می گیرد.
    •   کفپوش سنگ: سنگ از کفپوش های بسیار لوکس به شمار می رود. سنگ مرمر، تراورتن، گرانیت، کورین و کوارتز از جمله سنگ های مورد استفاده در کفپوش است. به منظور طراحی داخلی لوکس از سنگ استفاده می شود.
    •   کفپوش کاشی و سرامیک: کاشی و سرامیک از دیگر کفپوش های مورد استفاده ساختمان است که به راحتی نظافت شده و رطوبت را جذب نمی کنند.
    •   کفپوش فرش و موکت: لازم است طرح و رنگی که برای کفپوش فرش و موکت استفاده می شود با سایر اجزای خانه هماهنگی داشته باشد. خانه هایی که با فرش و موکت پوشانده می شوند در تابستان خنک تر و در زمستان گرم تر خواهند بود.

    کدام کفپوش برای کجا مناسب است؟

    در زمان خرید کفپوش فاکتورهایی چون سلیقه شخصی و هماهنگی با دیگر المان های طراحی خانه، قیمت، مقاومت در برابر حریق کفپوش، نوع زیرسازی مورد استفاده در اجرای کفپوش و … دخیل هستند.

    از کفپوش پارکت و لمینت در همه مکان ههای ساختمان می توان استفاده کرد و محدودیت خاصی وجود ندارد. تنها در محیط های مرطوبی چون دور استخر بهتر است از ترموود به جای پارکت و لمینت استفاده شود.

    کفپوش بامبو نیز مانند پارکت و لمینت در هر قسمتی از ساختمان قابل استفاده است. حتی چون کفپوش بامبو نسبت به سایر کفپوش ها انبساط کمتری دارند در همه محیط ها قابل استفاده خواهند بود.

    از کفپوش پی وی سی در مکان هایی بهتر است استفاده شود که حود کف و متریال مورد استفاده در کف ارزش نداشته باشد زیرا کفپوش پی وی سی با استفاده از زیرسازی با استفاده از چسب نصب می شود و از این طریق به کف سازه ای آسیب وارد می کند.

    از کفپوش بتنی در فضای بیرون خانه چون حیاط، ویلا و تراس استفاده می شود. از کفپوش سرامیکی در سرویس های بهداشتی، کاشی و سرامیک بین کابینتی و … استفاده می شود. از کفپوش سنگی در فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود، البته استفاده از سنگ در محیط های بارانی به دلیل لغزش کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش سنگی اگر از سنگ مرمر استفاده شود خنک بوده و حرارت را جذب نمی کند و برای مناطق گرمسیری مناسب است.

    از کفپوش کاشی و سرامیک به دلیل عدم جذب رطوبت در سرویس های بهداشتی استفاده میشود. همچنین قابلیت شستشوی راحت و سریع این کفپوش از دیگر قابلیت های کفپوش کاشی و سرامیک است.

    می توان از کفپوش فرش و موکت روی کفپوش های دیگر استفاده کرد. اگر عایق بودن صدا اهمیت داشته باشد مثل سالن سینما، تأتر و آمفی تأتر بهتر است از کفپوش موکت و فرش استفاده شود.

    قیمت کفپوش

    قیمت کفپوش ها از لحاظ درجه کیفیت، ضریب اصطکاک، میزان جذب آب، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر حریق، مقاومت در برابر حرارت، راحتی شستشو، دوام، تنوع طرح و رنگ و …با هم متفاوت است. معقول است که هر کفپوشی تعداد بیشتری از فاکتورهای یاد شده را داشته باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

    توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوای آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.