×
×

کاربرد سیستم های کنترل دسترسی و دوربین مداربسته در ساختمان

  • کد نوشته: 38688
  • ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
  • دیدگاه‌ها برای کاربرد سیستم های کنترل دسترسی و دوربین مداربسته در ساختمان بسته هستند
  • به گزارش طراحی آپارتمان : چکیده : آسایش و امنیت از نیازهای همیشگی جوامع انسانی بوده است. با افزایش جمعیت و گسترش ساختمان‌ ها و مجتمع‌های مسکونی در شهرها، لزوم استفاده از تجهیزات مدرن برای حفظ امنیت و آسایش ساکنین آپارتمان‌ها و ساختمان های مختلف احساس می‌شود. یکی از دغدغه‌های شرکت ایران اکسس، برآوردن نیازهای جامعه […]

    کاربرد سیستم های کنترل دسترسی و دوربین مداربسته در ساختمان

    به گزارش طراحی آپارتمانچکیده : آسایش و امنیت از نیازهای همیشگی جوامع انسانی بوده است. با افزایش جمعیت و گسترش ساختمان‌ ها و مجتمع‌های مسکونی در شهرها، لزوم استفاده از تجهیزات مدرن برای حفظ امنیت و آسایش ساکنین آپارتمان‌ها و ساختمان های مختلف احساس می‌شود. یکی از دغدغه‌های شرکت ایران اکسس، برآوردن نیازهای جامعه در حوزه‌ کنترل تردد و ایجاد امنیت می‌باشد. از این رو انواع دستگاه کنترل تردد و دوربین مداربسته را در راستای این هدف به بازار عرضه نموده است.

    آسایش و امنیت از نیازهای همیشگی جوامع انسانی بوده است. با افزایش جمعیت و گسترش ساختمان‌ ها و مجتمع‌های مسکونی در شهرها، لزوم استفاده از تجهیزات مدرن برای حفظ امنیت و آسایش ساکنین آپارتمان‌ها و ساختمان های مختلف احساس می‌شود.

    یکی از دغدغه‌های شرکت ایران اکسس، برآوردن نیازهای جامعه در حوزه‌ کنترل تردد و ایجاد امنیت می‌باشد. از این رو انواع دستگاه کنترل تردد، حضور و غیاب و دوربین مداربسته را در راستای این هدف به بازار عرضه نموده است.

    یکی از نکات مهمی که در حال حاضر در صنعت معماری و ساختمان سازی مورد توجه قرار می‌گیرد، هوشمند سازی و تجهیز ساختمان به سیستم‌های کنترل دسترسی و نظارت تصویری است.

    کاربرد سیستم کنترل تردد در ساختمان ‌ها

    تفاوتی ندارد که در یک ساختمان مسکونی هستید یا یک مجتمع تجاری و اداری. اگر نیاز دارید که ورود و خروج افراد را به محوطه مورد نظر خود مدیریت کنید، یکی از تجهیزاتی که نیاز دارید، سیستم کنترل تردد است.

    سیستم های کنترل تردد بیشتر در سازمان‌ها و شرکتهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما مجتمع های مسکونی و آپارتمان‌ها نیز می‌توانند با به کارگیری انواع تجهیزات کنترل دسترسی از جمله دستگاه کنترل تردد (اکسس کنترل)، انواع قفل و دستگیره دیجیتال و راهبند، ورود و دسترسی افراد متفرقه به محوطه زندگی خود را محدود ساخته و امنیت بیشتری را برای ساکنین ساختمان مورد نظر فراهم آورند.

    در ادامه با برخی از تجهیزات کنترل دسترسی که در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشنا می‌شویم.

    گیت کنترل تردد

    اگر گذرتان به ادارات و شرکتهای مختلف افتاده باشد، احتمالاً در ورودی ساختمان بعضی از شرکتها، گیت تردد را مشاهده کرده‌اید. این تجهیزات مسیر ورود افراد به داخل ساختمان را مسدود کرده و فقط در صورت شناسایی و تأیید هویت، اجازه ورود و دسترسی را می‌دهند.

    راهبند

    راهبندها تجهیزاتی هستند که در ابتدای ورودی های مختلف نصب شده و تردد وسایل نقلیه را کنترل می کنند. امروزه از راهبند پارکینگ در بسیاری از مجموعه های اداری، تجاری، امنیتی و … استفاده می شود. این راهبندها انواع مختلفی دارند که رایج ترین آن ها راهبندهای اهرمی، تاشو، تلسکوپی و بولارد هستند.

    راهبند ها برای مسدود کردن مسیر عبور افراد و وسایل نقلیه و در مدلهای مختلفی عرضه می‌شوند. اما مهمترین کاربردی که از راهبند در ذهن افراد هست، استفاده از آن در ورودی پارکینگ منازل یا شرکتهای مختلف است. از این رو با به کارگیری انواع راهبند در ورودی یا خروجی پارکینگ محل کار یا زندگی خود، به خوبی می‌توانید ورود و خروج انواع وسایل نقلیه را مدیریت نمائید.

    دستگاه کنترل تردد و حضور غیاب

    دستگاه کنترل تردد یا اکسس کنترل یکی از تجهیزات پرکاربرد در سیستم کنترل دسترسی است که در بسیاری از اماکن و ساختمان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه برای احراز هویت افراد مختلف صورت می‌گیرد. بنابراین در ورودی های ساختمانهای مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

    در سازمان‌ها و شرکتهای مختلف از دستگاه کنترل تردد و حضور و غیاب، علاوه بر ثبت ورود و خروج پرسنل، برای کنترل ورود و خروج افراد مختلف (اعم از پرسنل، میهمانان، ارباب رجوع، مشتریان و … ) استفاده می‌شود.

    اگرچه انتخاب سیستم حضورغیاب مناسب از میان انواع دستگاه حضور و غیاب موجود در بازار ایران، فرآیند آسانی است اما داشتن حساسیت لازم و کسب اطلاعات کافی در خصوص نرم افزار و سخت افزار حضور غیاب و انتخاب بهترین حالت موجود بر اساس سلیقه، بودجه و نیاز مجموعه، بهره وری از سیستم را دو چندان خواهد کرد.

    در ساختمان ‌ها و مجتمع های مسکونی هم می‌توان از انواع مختلف دستگاه کنترل تردد و اتصال آن به قفل درب یا راهبند پارکینگ برای محدود کردن ورود و دسترسی افراد غیر مجاز به حریم خصوصی خود استفاده نمود.

    راهکار‌های کنترل تردد بسیار متنوع است و انتخاب دستگاه نیز باید با توجه به این راهکار‌ها و همچنین فاکتور‌های مختلف دیگری چون: تعداد پرسنل مجموعه، حجم تردد‌ها، سطح امنیتی مورد نیاز هریک از بخش‌های سازمان، روش‌های احراز هویت، محل نصب دستگاه، شرایط محیطی، سیاست‌های دسترسی، تعداد دستگاه‌های مورد نیاز، نوع سخت‌افزار‌های مورد نیاز، قابلیت اتصال و سازگاری دستگاه مورد نظر با سایر سیستم‌ها، عمر سیستم‌های کنترل تردد، شرایط نصب و راه‌اندازی، امکانات، برند و بودجه مورد نظر برای خرید دستگاه و… صورت گیرد.

    دوربین مداربسته

    کاربرد دوربین مداربسته محدود به محل کار یا زندگی نیست و در تمامی اماکن قابل استفاده است. در سالیان گذشته اهمیت استفاده از سیستم‌های نظارت تصویری در ساختمانهای مختلف، آشکارتر شده و در حال حاضر کمتر جایی را می‌بینید که از دوربین مداربسته استفاده نکرده باشد.

    به کارگیری دوربین مداربسته در ورودی یا نقاط مختلف ساختمان، امنیت بیشتری را فراهم کرده و یک راهکار عملی برای جلوگیری از وقوع جرم و اقدامات خرابکارانه است. علاوه بر این، تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته، می‌تواند سند خوبی برای ارائه به محاکم قضائی و پیگیری مجرمان و متهمان است.

    فروشگاه ایران اکسس (IRANACCESS) ، انواع دوربین مداربسته و دستگاه ضبط تصویر با برند داهوا را به شما پیشنهاد می‌کند. Dahua یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه تولید و ارائه انواع تجهیزات مداربسته است که کیفیت تصویر بسیار مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

    جمع‌ بندی

    گروه تجاری ایران اکسس ارائه دهنده انواع دستگاه حضور و غیاب ، کنترل تردد، گیت تردد، راهبند و دوربین مداربسته، توانسته با تأمین و عرضه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب، نیازهای بخش‌های مختلف جامعه را پوشش دهد.

    محصولات مختلف شرکت ایران اکسس (Iran Access) در اماکن مختلف اداری، تجاری، ساختمان ها و مجتمع‌های مسکونی و شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت یک فروشگاه اینترنتی آنلاین دارد که می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری نمائید.

    برگرفته از سایت ایران اکسس (https://iranacs.com)

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.