×
×

کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی

  • کد نوشته: 36073
  • ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
  • دیدگاه‌ها برای کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی بسته هستند
  • کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی به گزارش آگهی ساختمان : ترموودها یکی از عناصر اساسی در ساخت فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌های گوناگون  هستند. ترموود که نوعی چوب فرآوری شده است؛ به دلیل مزایای بسیار و زیبایی چشم‌گیر، تقریبا در اغلب فضاهای ساختمانی قابل استفاده است. در این نوشته پس از آشنایی مختصر با ترموود، […]

    کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی

    کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی

    به گزارش آگهی ساختمانترموودها یکی از عناصر اساسی در ساخت فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌های گوناگون  هستند. ترموود که نوعی چوب فرآوری شده است؛ به دلیل مزایای بسیار و زیبایی چشم‌گیر، تقریبا در اغلب فضاهای ساختمانی قابل استفاده است. در این نوشته پس از آشنایی مختصر با ترموود، به بررسی کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی می‌پردازیم.

    کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی

    کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی و خارجی

    ترمووود چیست؟

    ترموود نوعی چوب فراوری شده است. از گذشته دور تا امروز، چوب به عنوان یک عنصر با قابلیت‌های فراوان در ساخت عناصر گوناگون موجود در ساختمان‌ها کاربرد داشته است. اما همیشه محدودیت‌های چوب موجب کاهش کارآیی آن گشته است. در این میان و طی دهه‌های گذشته روش‌های گوناگونی برای فرآوری چوب و بهبود خواص آن به کار گرفته شده، که بهترین آن منجر به تولید محصول با نام ترموود شده است.

    ترموود از نظر ظاهری تفاوت زیادی با چوب‌های خام ندارد؛ اما فراوری‌های صورت گرفته روی آن، از جمله پخته شدن در دمای بسیار بالا و توسط بخار آب، ویژگی‌های تازه‌ای به آن افزونه و نقاط ضعف آن را برطرف کرده است. در نتیجه این تغییرات، ترموود به چوبی تبدیل شده است که در مقابل رطوبت، آتش، حشرات، کپک زدگی، انبساط و انقباض، نور خورشید و… مقاومت بسیار بالایی داشته، قادر به تحمل شرایط آب و هوایی گوناگونی بوده و در نهایت از استحکام و عمر بالایی برخوردار است.

    موراد استفاده از ترموود در دکوراسیون خارجی

    مقاومت ترموود در برابر شرایط محیطی گوناگون مانند باد و باران و سرما و گرما و… آن را برای استفاده در دکوراسیون خارجی مناسب کرده است. از سویی به دلیل طبیعی بودن عنصر چوب، طراحی‌های انجام شده با آن بیشتر از سایر مواد به کار رفته در دکوراسیون خارجی مورد پسند عموم افراد قرار می‌گیرد.

    به‌طور خلاصه کاربرد ترموود در دکوراسیون خارجی شامل طیف وسیعی می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به تابلو‌های تجاری، مبلمان فضای باز، کفپوش‌های فضای باز و از همه مهم‌تر نمای ساختمان‌ها اشاره کرد.

    کاربرد ترموود در نمای چوبی

    منظور از نمای چوبی در اغلب موارد و علی الخصوص در ساختمان سازی مدرن، به کاربرد ترموود در اجرای نما اشاره دارد. از ترموودها می‌توان به تنهایی در نماهای تمام چوبی استفاده کرد. همچنین از این عنصر می‌توان به عنوان المان اصلی یا فرعی نما در کنار سایر عناصر مانند آجر، سنگ و آهن نیز استفاده نمود.

    اشاره مجدد به این نکته خالی از لطف نیست که استفاده از ترموودها در فضاهای بیرونی و دکوراسیون خارجی ساختمان، بدون هیچ‌گونه نگرانی از مشکلاتی مانند جذب رطوبت، تغیر شکل، افتاب سوختگی و… میسر است.

    موراد استفاده از ترموود در دکوراسیون خارجی

    موراد استفاده از ترموود در دکوراسیون خارجی

    موارد استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی

    اگرچه اصلی‌ترین کاربرد امروزی ترموود به طراحی نمای خارجی ساختمان‌ها مرتبط است؛ اما تنوع استفاده از این نوع چوب فراوری شده در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی نیز بسیار چشم‌گیر است. در این بخش به‌طور خلاصه به بررسی کاربرد ترموود در مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی پرداخته‌ایم.

    کاربرد ترموود در سقف

    استفاده از الوارهای ترموود و یا پوشش‌های وسیع ترموود به عنوان بخشی از طراحی سقف و یا پوشش کامل سقف می‌تواند فضایی گرم و جذاب را برای ساختمان مدنظر شما فراهم کند.

    علاوه بر این در صورت پوشش کامل سقف با ترموود، می‌توانید روی آن به عنوان عایق مناسب در مقابل دما و صدا نیز حساب کنید.

    موارد استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی

    موارد استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی

    کاربرد ترموود در کابینت

    کابینت‌های آشپزخانه امروزه بخش بسیار مهمی از بار زیبایی‌شناسانه آشپزخانه و حتی خانه‌ها را بر دوش می‌کشند. امروزه کاربرد ترموود به عنوان کابینت یکی از ترندهای روز دنیا شده است. ترموودها با ظاهر زیبا و شبیه به چوب، یک سر و گردن از کابینت‌های ام دی اف و ممبران بالاتر بوده و در مقایسه با کابینت‌های چوبی نیز به دلیل مزایای متعدد این نوع چوب فراوری شده، مورد اقبال بیشتری قرار می‌گیرند.

    در کنار موارد گفته شده، ترموودها از نظر انعطاف‌پذیری هیچ تفاوتی با سایر چوب‌ها نداشته و قابلیت اجرای انواع طرح‌های مدرن و کلاسیک را در اختیار طراحان کابینت قرار می‌دهند.

    کاربرد ترموود در درب چوبی

    بسیاری از درب‌های ساختمان‌ها در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با عوامل آسیب‌زا به چوب هستند. به عنوان مثال امکان استفاده از چوب خام در اجرای درب‌های سرویس بهداشتی، استخر، سونا، جکوزی و موارد مشابه وجود ندارد. این در حالی است که از ترموود می‌توان در این فضاها استفاده کرد؛ و نگران آسیب‌دیدگی آن نیز نبود و درب چوبی از نوع ترموود بسیار مقاوم و کاربردی است.

    کاربرد ترموود در کفپوش

    اگر تنها یک بار با پای پرهنه روی کفپوش‌های چوبی قدم زده باشید؛ لذت، گرما و راحتی آن را حس کرده‌اید. فلسفه طراحی کفپوش‌های چوبی دقیق همین مسئله است. این در حالی است که سایر مواد به کار رفته در کفپوش‌ها این ویژگی را ندارند. از سویی کفپوش‌های چوبی از تنوع بالایی برخوردار بوده و قابلیت هماهنگی مناسبی با انواع طرح‌های دکوراسون داخلی دارند. با وجود تمامی مزایای گفته شده کفپوش‌های چوبی قدیمی استحکام و دوام بالایی نداشته و حفظ زیبایی و سلامت آنها در طولانی مدت، مستلزم بازسازی‌های مرتبط و همیشگی است.

    اینجاست که کاربرد ترموود در طراحی کفپوش خود نمایی می‌کند. ترموودها به دلیل فراوری‌های صورت گرفته، علاوه بر داشتن تمام مزایای کفپوش‌های چوبی، عیوب آن را نیز ندارند. به همین دلیل کاربرد ترموود به عنوان کفپوش شامل طیف وسیعی از فضاهای گوناگون می‌شود؛ و حتی از این چوب‌های فراوری شده می‌توان به عنوان کفپوش کنار استخرها و سایر فضاهای پررطوبت نیز استفاده کرد.

    کاربرد ترموود در کفپوش

    کاربرد ترموود در کفپوش

    ویژگی های و قابلیت های ترموود

    همه فرصت‌هایی که ترموود در اختیار طراحان دکوراسیون داخلی و خارجی قرار داده است؛ نشات گرفته است تغییر ویژگی‌های این چوب در فرآیند فراوری است. در این مسیر ترمودها علاوه بر حفظ مزایای چوب خام، نقاط ضعف خود را نیز برطرف کرده‌اند.

    نتیجه این فرآیند چوب‌هایی ضد آب، ضد رطوبت، مقاوم در برابر حرارت، مستحکم، دارای طول عمر بالا، انعطاف‌پذیر و… است؛ که موجب افزایش کاربرد ترموود در صنعت ساختمان‌سازی و طراحی دکوراسیون شده است.

    خرید آنلاین ترموود در سایت پارسا گروپ(آلتن)

    با توجه به کاربردهای ترموود در صنعت ساختمان سازی بسیاری از افرادبه دنیبال یک شرکت یا کارخانه هستند که انواع ترموود را تولید کنند و از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار باشد parsa-group.com با چندین سال تجربه در زمینه تولید و اجرای ترموود دارد که می توایند با کارشناسان آنها در ارتباط باشید و به صورت مشاوره رایگان بگیرید و کارنال ارتباطی با آنها به شرح زیر می باشد:

    آدرس: احمدآباد مستوفی ،میدان پارسا، خیابان صنوبر چهارم شمالی، شهرک بهسازی صنایع چوب – سالنA9

    ایمیل: f.commerce@lunawood.ir

    تلفن: ۰۲۱-۲۶۸۵۱۵۲۳

    سایت: https://parsa-group.com

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.