×
×

چگونه تناسب بین گچبری سقف و دیوار رعایت کنیم؟

  • کد نوشته: 40141
  • ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
  • دیدگاه‌ها برای چگونه تناسب بین گچبری سقف و دیوار رعایت کنیم؟ بسته هستند
  • گچبری یکی از زیباترین هنرهایی است که به روش‌های مختلفی در ایران و دیگر کشورها انجام می‌شود. این هنر زیبا می‌تواند تأثیرات زیادی بر ظاهر و دکوراسیون خانه شما داشته باشد. به‌طورمعمول گچبری روی سقف و دیوار ساختمان‌ها انجام می‌شود و جلوه خیره‌کننده‌ای به تمام محیط می‌بخشد. در ابتدا باید بدانید که گچبری دستی از […]

    چگونه تناسب بین گچبری سقف و دیوار رعایت کنیم؟

    گچبری یکی از زیباترین هنرهایی است که به روش‌های مختلفی در ایران و دیگر کشورها انجام می‌شود. این هنر زیبا می‌تواند تأثیرات زیادی بر ظاهر و دکوراسیون خانه شما داشته باشد. به‌طورمعمول گچبری روی سقف و دیوار ساختمان‌ها انجام می‌شود و جلوه خیره‌کننده‌ای به تمام محیط می‌بخشد. در ابتدا باید بدانید که گچبری دستی از ظرافت و زیبایی بیشتری برخوردار است و همواره توصیه می‌شود که برای گچبری سقف و دیوار، از این روش استفاده کنید. سپس باید با نکاتی در این باره آشنا شوید تا بتوانید به بهترین شکل آن‌ها را هماهنگ کند.

     برخی از مهم‌ترین نکاتی که به شما کمک می‌کنند تا طرحی مناسب برای خانه خود داشته باشید به شرح زیر است:

    ۱.  ارتفاع سقف

    فرقی نمی‌کند که قصد گچبری روی سقف را داشته باشید یا گچبری روی دیوار؛ درهرصورت ارتفاع سقف مهم‌ترین پارامتری است که باید به آن دقت کنید. هنگامی‌که قصد انجام گچبری روی سقفی کوتاه را دارید، بهتر است از گچبری ساده  کمک بگیرید تا سقف شما کوتاه‌تر دیده نشود. همچنین اگر قصد دارید طوری از این هنر استفاده کنید که سقف خانه بلندتر به نظر برسد، می‌توانید از گچبری با طرح‌های بسیار ظریف استفاده کنید که باعث ایجاد خطای دید می‌شود. به‌طور مثال گچبری شطرنجی (بدون طرح‌های شلوغ) می‌تواند تا حدود زیادی به شما در بلندتر نشان دادن سقف کمک کند. در مقابل اگر سقف خانه شما به‌اندازه کافی بلند است، می‌توانید از طرح‌های شلوغ‌تر هم استفاده کنید. طرح‌هایی که برجستگی زیادی دارند و یا طرح‌های رنگی نیز گزینه مناسبی برای سقف بلند هستند.

    در حالتی که قصد گچبری روی دیوار را دارید نیز باید به ارتفاع سقف دقت کنید؛ گچبری سقف و دیوار به شکل عجیبی به هم گره‌ خورده‌اند. در شرایطی که سقف خانه کوتاه است، می‌توانید با اجرای گچبری در قسمت اتصال دیوار و سقف، باعث بروز خطای دید شوید تا سقف خانه بلندتر به نظر برسد. همچنین در مواقعی که سقف خانه بلند است، طرح‌های شلوغ کمک می‌کند تا این ارتفاع کمتر به نظر برسد.

    ۲.  استفاده صحیح از رنگ‌ها

    اجرای گچبری سقف و دیوار و در کنار آن استفاده از رنگ‌های مناسب، باعث می‌شود که ظاهر خانه شما چشم‌نوازتر شود. رنگ‌ها می‌توانند شگفتی‌های بسیاری را در خانه شما بسازند. ترکیب رنگ‌هایی مانند طلایی با هنر گچبری، می‌تواند ظاهری مجلل به خانه شما ببخشد. به همین ترتیب استفاده از هر رنگ باعث می‌شود که ظاهر خانه به‌طور کامل متفاوت گردد. هنگام انتخاب رنگ نیز باید به ارتفاع سقف، رنگ‌های به‌کار رفته در دکوراسیون خانه، میزان پیچیدگی طرح‌های گچبری سقف و دیوار و ابعاد فضای موردنیاز برای گچبری دقت کنید.

    رنگ گچبری سقف و دیوار به دو صورت انجام می‌شود. در روش اول طرح‌های گچبری رنگ می‌شوند که نیازمند دقت و تجربه بالای استادکار گچبر است. در روش دوم نیز ممکن است با گچبری دیوار یا سقف، قابی خاص ساخته شود و فضای درون آن به شکلی تخصصی‌تر رنگ شود. این روش رنگ‌آمیزی در تخصص گچبرها نیست و باید از نقاش کمک بگیرید. در هر دو حالت باید ایده و طرح موردعلاقه خود را به استادکار گچبر ارائه کنید تا گچبری سقف و دیوار را به‌گونه‌ای اجرا کند که مناسب رنگ‌آمیزی باشد.

    ۳.  تأثیر میزان نور فضا در گچبری

    کمتر کسی حین گچبری سقف و دیوار به نور محیط دقت می‌کند اما باید بدانید که نور تأثیر بسزایی در جلوه گچبری دارد. گچبری قسمت‌هایی از خانه که نور زیادی ندارند، چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرد. نور محیط اجرای گچبری باید به‌گونه‌ای باشد که طرح‌های گچبری به‌طور کامل روی آن مشخص باشد. البته اگر از طرح‌های ساده و مینیمال استفاده می‌کنید، قطعاً نور اهمیت چندانی نخواهد داشت. درواقع باید این‌گونه گفت که نور مناسب، یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌ها برای اجرای گچبری کلاسیک با طرح‌های پیچیده و ظریف است.

    لازم به ذکر است که در بسیاری موارد، استفاده از نورپردازی صحیح در کنار گچبری سقف و دیوار، می‌تواند باعث ایجاد هماهنگی و تناسب میان ارتفاع سقف و طرح گچبری شما شود. همچنین اهمیت نورپردازی در هنگام به‌کارگیری رنگ‌ها، غیرقابل‌انکار است. همان‌طور که می‌دانید رنگ‌ها در نور، جلوه متفاوتی دارند که می‌توانند جذابیت محیط را دوچندان کنند. همچنین نور کافی می‌تواند باعث بزرگ دیده‌ شدن فضا شود و بالعکس نور کم، باعث کوچک به‌ نظر رسیدن محیط می‌شود.

    ۴.  استادکار ماهر

    شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما یک استادکار ماهر تأثیر چشمگیری در ایجاد تناسب میان گچبری سقف و دیوار دارد. استادکار ماهر می‌تواند طرح‌های موردنظر شما را به‌خوبی بررسی کنید و سپس باتوجه‌به شرایط خانه و دکوراسیون آن، بهترین طرح را به شما پیشنهاد دهد. قطعاً استادکار گچبری که تجربه‌های فراوانی در این زمینه دارد، با گچبری مناسب برای انواع دکوراسیون آشنا است و به همین جهت می‌تواند ایده‌های خلاقانه‌تری را به شما پیشنهاد کند.

    پس از انتخاب طرح به کمک استاد گچبر، نوبت به اجرای آن می‌رسد. استادکاری ماهر و باتجربه، حین اجرای گچبری سقف و دیوار با تمام دقت و ظرافت عمل می‌کند تا بهترین نتیجه حاصل شود. همچنین استادکار گچبر پس از اجرای هر طرح، به‌خوبی کار خود را آنالیز می‌کند تا در صورت لزوم، تغییراتی را در آن حاصل کرده و سطح کیفیت و زیبایی گچبری نهایی را ارتقا بخشد.

    قیمت گچبری سقف و دیوار

    عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر قیمت گچبری تأثیر می‌گذارند. قیمت متریال مورداستفاده در گچبری و کیفیت آن‌ها، میزان پیچیدگی طرح، ابزارهای لازم برای اجرای طرح، زمان اجرای گچبری، مساحت محیط و میزان تجربه و مهارت استادکار از مهم‌ترین این عوامل هستند. به‌طورکلی نمی‌توان قیمت مشخصی را برای گچبری اعلام کرد اما در یک مقایسه کلی می‌توان اظهار کرد که گچبری سقف نیازمند دقت و تمرکز بیشتری است و همچنین خستگی بیشتری را برای استادکار به همراه دارد که باعث افزایش هزینه کار می‌شود. دقت داشته باشید  که این موضوع در همه شرایط صدق نمی‌کند و ممکن است در برخی مواقع نیز گچبری دیوار هزینه بالاتری داشته باشد.

    درنهایت باید گفت که بهره‌گیری از یک استادکار ماهر و باتجربه، اگرچه هزینه نسبتاً بالایی را برای شما به همراه دارد، اما کیفیت و ظرافت کار شما را تضمین می‌کند. گچبری، دکوراسیونی با طول عمر بسیار بالا محسوب می‌شود که کیفیت آن بسیار مهم است. یک استادکار ماهر از مصالح مرغوب استفاده کرده و طرح را به‌گونه‌ای پیاده‌سازی می‌کند که هیچ‌گاه قدیمی نشود. رضا پارسائی یکی از برترین و باتجربه‌ترین استادکاران گچبری است که ۲۰ سال سابقه تخصصی در زمینه گچبری دستی دارد. شما می‌توانید در هر زمان که احتیاج داشتید، برای مشاوره تلفنی اقدام نمایید و سپس با خاطری آسوده اجرای گچبری منزل خود را به او بسپارید.

    تلفن تماس : ۰۹۱۲۱۶۷۵۶۰۱

    آدرس سایت جهت دیدن نمونه کارها : www.rezaparsaei.com

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.