×
×

همه چیز درباره انتخاب پکیج مناسب برای گرمایش از کف

  • کد نوشته: 40680
  • ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
  • دیدگاه‌ها برای همه چیز درباره انتخاب پکیج مناسب برای گرمایش از کف بسته هستند
  • تامین گرمای فضاهای داخلی به خصوص در مناطق سردسیر از اهمیت بالایی برخوردار است. واحد‌های کوچک اغلب مشکلی با گرم کردن فضا ندارند، اما واحدهای بزرگ به صورت جدی با چالش مواجه هستند. سیستم های گرمایشی امروزی، تنوع بسیار بالایی دارند که شامل فن کویل و داکت اسپیلت می شود. اما اگر دریچه فن کویل خانه […]

    همه چیز درباره انتخاب پکیج مناسب برای گرمایش از کف

    تامین گرمای فضاهای داخلی به خصوص در مناطق سردسیر از اهمیت بالایی برخوردار است. واحد‌های کوچک اغلب مشکلی با گرم کردن فضا ندارند، اما واحدهای بزرگ به صورت جدی با چالش مواجه هستند. سیستم های گرمایشی امروزی، تنوع بسیار بالایی دارند که شامل فن کویل و داکت اسپیلت می شود. اما اگر دریچه فن کویل خانه اندازه مناسبی نداشته باشد، گرمای تولید شده به خوبی توزیع نمی ‌شود.

    سیستم گرمایش از کف، انتخاب خوبی برای فضاهای بزرگ و صرفه جویی در مصرف انرژی است. تنها مساله ‌ای که می ‌ماند خرید پکیج مناسب برای گرمایش از کف است. از مهم ترین کاربرد فلزات در صنایع ساختمان سازی می توان به ساخت سیستم های گرمایشی از جمله پکیج اشاره کرد. جنس فلز مورد استفاده در این تجهیزات، بر قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

    چرا باید از سیستم گرمایش از کف استفاده کنیم؟

    روش ‌های مختلفی برای گرم کردن محیط خانه وجود دارد. یکی از این آن ‌ها، سیستم گرمایش از کف است که راهی نوین برای گرم کردن فضای خانه می باشد. در آپارتمان ‌های فعلی اغلب از رادیاتور برای گرمایش استفاده می‌ شود، این در حالی است که گرمایش از کف کار آمدتر و بهتر است.

    دلیل اصلی استفاده از سیستم گرمایش از کف، جلوگیری از هدر رفت گرمایی و مصرف انرژی کمتر می باشد. در این روش، از طریق لوله‌ هایی که در کف ساختمان کشیده شده، آب گرم جریان می یابد.

    این جریان آب گرم در کف سراسر خانه، هوای گرم مطبوعی را تولید می ‌کند. بنابراین محیط به صورت یکنواخت گرم شده و با حرکت گرما از کف به سمت سقف؛ هیچ بخشی از خانه سرد نخواهد بود. این روش به دلیل مقرون به صرفه بودن و تولید گرمای یکنواخت، گزینه مناسبی برای متراژهای زیاد است.

    یک دلیل دیگر که شما را متقاعد می‌ کند به سراغ سیستم گرمایش از کف بروید، این است که با دمای کمتری خانه گرم می ‌شود. به عنوان مثال رادیاتور برای گرم کردن یک خانه به دمای 70 درجه نیاز دارد، این در حالی است که گرمایش از کف این کار را در 30 درجه انجام می ‌دهد.

    برای گرمایش از کف، پکیج مناسب تر است یا موتور خانه؟

    موتورخانه برای ساختمان‌ های پرجمعیت و برج‌ ها گزینه مناسبی است، زیرا تجهیزات بزرگ‌ تری دارد. این کار گرمای بیشتری هم تولید می ‌کند. از طرفی تعمیر و نگهداری موتورخانه هزینه زیادی داشته که برای یک خانواده زیاد است. به همین دلیل استفاده از پکیج در آپارتمان های مسکونی مرسوم ‌تر است. پکیج کوچک ‌تر از تجهیزات موتورخانه است و تعمیر و نگهداری راحت ‌تری دارد.

    همچنین مصرف انرژی پکیج نسبت به موتورخانه کمتر است. نیاز به فضای کمتر برای نگهداری و سر و صدای اندک در مقایسه با موتورخانه، آن را تبدیل به گزینه مطلوبی کرده است.

    با این حال برای انتخاب بین این دو، اول از همه باید بودجه خود را مشخص کنید. موتورخانه هزینه اولیه بسیار بیشتری نیاز دارد و مخارج نگهداری ماهیانه آن هم زیاد است. پس اگر قرار باشد یک واحد آپارتمان یا یک خانه مستقل را گرم کند، پیشنهاد ما پکیج می باشد.

    هنگام خرید پکیج باید به چه پارامترهایی دقت کنیم؟

    بهتر است برای خرید پکیج مناسب، یک چک لیست داشته و تمام این موارد را در محصول مورد نظر خود بررسی کنید. انتخاب اشتباه پکیج می تواند تمام زحمات و هزینه های انجام شده را زیر سوال ببرد. پکیج مناسب برای گرمایش از کف باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

    • راندمان درستی داشته باشد.
    • اتلاف انرژی و مصرف بالای دستگاه می تواند در دراز مدت بسیار هزینه بر باشد.
    • چک کنید که پکیج قابلیت نصب ترموستات اتاقی را داشته باشد. در این حالت می توانید دمای هر اتاق را جداگانه تنظیم کنید.
    • برند انتخابی شما ارتباط مستقیمی با کیفیت و طول عمر دستگاه خواهد داشت.
    • به تک یا دو مبدله بودن پکیج دقت کنید. این موضوع روی ظرفیت حرارتی دستگاه و قیمت خرید تاثیر خواهد گذاشت.

    عوامل تاثیرگذار بر انتخاب ظرفیت گرمایی پکیج

    هر دستگاه دارای ظرفیت حرارتی مشخصی بوده و این ویژگی قابل تنظیم شدن یا تغییر نیست. به همین دلیل باید در هنگام خرید دستگاه به این موضوع توجه کنید. اگر در محاسبه ظرفیت حرارتی دچار اشتباه شوید، در آینده با مشکلاتی جدی روبرو خواهید بود.

    موقعیت مکانی ساختمان

    آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید، بر نوع دستگاه تاثیر گذار است. حتی اینکه ساختمان شما در معرض تابش مستقیم نور خورشید است یا خیر، روی گرمای خانه تاثیر دارد. پس ظرفیت حرارتی دستگاه نیز باید با توجه به آن تغییر کند.

    ارتفاع واحد مورد نظر

    شما باید به اینکه در چه طبقه ای از ساختمان ساکن هستید، نیز توجه کنید. ظرفیت حرارتی پکیج مناسب برای گرمایش از کف باید نسبت به این موضوع نیز تغییر کند. به طور مثال واحدهایی که در طبقات بالاتر ساختمان هستند، باید از پکیج هایی با ظرفیت حرارتی بالاتری استفاده کنند.

    شرایط جوی

    معمولا کارشناسان جهت انتخاب یک پکیج خوب برای سیستم های گرمایش از کف، از جداولی مخصوص استفاده می کنند. دو پارامتر کلی در این جدول وجود دارد که یکی از آنها شرایط آب و هوایی کشور است. می توان آب و هوای ایران را به چهار دسته کلی مرطوب، سرد و خشک، گرم و خشک، گرم و مرطوب تقسیم کرد.

    میزان اتلاف انرژی

    از طرفی ساختمان ها نیز دارای 3 دسته بندی از نظر میزان هدر رفت انرژی هستند. با تلفیق این دو پارامتر با یکدیگر، می توان هنگام خرید پکیج مناسب برای گرمایش از کف گزینه بهتری را انتخاب کرد. در نظر داشته باشید که قطر لوله های کف و متراژ کل لوله کشی نیز بر تعیین ظرفیت حرارتی دستگاه اثر گذار هستند.

    بهترین پکیج برای گرمایش از کف کدام است؟

    بهترین پکیج حتما باید دیجیتالی باشد تا کنترل آن دقیق‌تر بوده و در هر لحظه به صورت هوشمندانه تصمیم بگیرد. این پکیج باید دو مبدله و از نوع زمینی باشد. ظرفیت حرارتی دستگاه شما باید بالا باشد. برای اینکه بتوانید سطح بیشتری از کف را گرم کنید، به ظرفیت حرارتی بالاتری نیاز دارید.

    راندمان حرارتی بالاتر، یکی دیگر از معیارهای بهترین پکیج برای خانه است. هرچه راندمان حرارتی محصول بالاتر باشد، در قبال مصرف انرژی پایین ‌تر، گرمای بیشتری به اتاق منتقل می‌کند. یک پکیج خوب را می توان به ترموستات اتاق متصل کرد.

    بهترین زمان برای خرید پکیج مناسب برای گرمایش از کف؟

    بهترین زمان برای خرید پکیج، میانه ‌های فصل تابستان است. هوای گرم نیاز به گرمایش خانه را از بین می ‌برد، بنابراین زمان کافی در اختیار دارید تا بتوانید تعمیرات لازم را انجام دهید.

    کلام آخر

    در صنعت ساختمان سازی، سیستم های گرمایشی دست خوش تغییر و تحول فراوانی شده اند. تنوع بالای این تجهیزات، دست شما را برای مقایسه باز می گذارد. همه چیز درباره انتخاب پکیج مناسب برای گرمایش از کف، ویژگی های مناسب برای تشخیص گزینه مناسب را بیان می کند. از پارامترهای مهم می توان به مساحت فضای مورد نظر، آب و هوای منطقه و میزان هدر رفت انرژی اشاره نمود.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.