×
×

هزینه مورد نیاز برای خرید کابینت چه مقدار است؟

  • کد نوشته: 37646
  • ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
  • دیدگاه‌ها برای هزینه مورد نیاز برای خرید کابینت چه مقدار است؟ بسته هستند
  • هزینه مورد نیاز برای خرید کابینت چه مقدار است؟ به گزارش آگهی ساختمان : سبک های مختلفی برای خرید کابینت وجود دارد، که این عامل بر هزینه نهایی خرید کابینت تاثیر گذار است. در کل کابینت ها به ۳ دسته کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این سبک ها روکش های مخصوص […]

    هزینه مورد نیاز برای خرید کابینت چه مقدار است؟

    هزینه مورد نیاز برای خرید کابینت چه مقدار است؟

    به گزارش آگهی ساختمانسبک های مختلفی برای خرید کابینت وجود دارد، که این عامل بر هزینه نهایی خرید کابینت تاثیر گذار است. در کل کابینت ها به ۳ دسته کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این سبک ها روکش های مخصوص به خود را دارند. این روکش ها، قیمت ها و کیفیت های متفاوتی دارند. برای مثال کابینت های کلاسیک بیشتر از روکش های طبیعی چوب ساخته می شوند. در مقابل کابینت های مدرن از روکش های براقی که در کارخانه تولید می شود، استفاده می کنند.

    علاوه بر جنس روکش های کابینت، عوامل دیگری ماننده یراق آلات، جنس ورق های استفاده شده برای ساخت بدنه، متراژ و طرح انتخابی شما بر قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود. همچنین در برخی کابینت ها، از چسب های مخصوص برای اتصال بین مغزی و روکش استفاده می شود. جنس این چسب ها نیز هزینه نهایی کابینت را تغییر می دهد. در ادامه این مطلب ما شما را با این عوامل آشنا می کنیم.

    قیمت کابینت کلاسیک چگونه محاسبه می شود؟

    کابینت کلاسیک تداعی کننده حال و هوای قدیمی است. این سبک با طرح های برجسته ای که روی خودش دارد، برای دکوراسیون های کلاسیک خانه و آشپزخانه هایی که متراژ بالایی دارند، مناسب است. کابینت های کلاسیک عرض و ارتفاع بسیاری دارند. بنابراین جادار هستند و می توانند همه وسایل آشپزخانه را در خود جای دهند. سبک های کلاسیک را می توان نقطه مقابل مدرن دانست. به طور کلی کابینت های کلاسیک دارای ۳ نوع سبک هستند. انواع مدل های کابینت کلاسیک عبارت اند از:

    1. کابینت مدل ممبران
    2. کابینت با روکش چوبی
    3. کابینت تمام چوب

    برای محاسبه هزینه تمام شده کابینت کلاسیک، یکی از مهم ترین عوامل، روکش های استفاده شده است. برای مثال در کابینت ممبران از روکش pvc استفاده می شود. روکش پی وی سی بعد از طراحی ها روی بدنه ام دی اف به همراه دستگاه پرس وکیوم کشیده می شود. البته قبل از آن روکش با یک چسب قوی به ام دی اف چسبانده می شود و بعد از دستگاه پرس استفاده می شود. در مرحله آخر از رنگ های پوششی روی کار استفاده می شود. تمامی عوامل ذکر شده قیمت کابینت ممبران را تغییر می دهد.

    دو مدل دیگر کابینت، در سبک کلاسیک وجود دارد. کابینت روکش چوب و تمام چوب در این دسته بندی قرار دارند. در این دو سبک از چوب های طبیعی استفاده می شود. چوب های طبیعی از درختان راش، گردو و بلوط استفاده می شود. قیمت کابینت های چوبی بسته به این که از کدام نوع درخت استفاده می شود، تفاوت دارد. البته ناگفته نماند که کابینت روکش چوبی، در مقابل تمام چوب قیمت مناسب تری دارد.

    هزینه کابینت مدرن به چه عواملی بستگی دارد؟

    کابینت های مدرن، معروف به کابینت هایی ساده با سطح صاف و صیقلی هستند. در سبک های مدرن از طراحی های شلوغ استفاده نمی شود پس در این مرحله دستگاه cnc را نداریم. سبک مدرن برای آشپزخانه هایی با متراژ کم بهترین گزینه هستند. کابینت های مدرن ارتفاع بلند تا سقف را دارند. بنابراین می توانند تمامی وسایل مورد نیاز آشپزخانه را در خود جای دهند. همچنین در این کابینت ها می توانید از نظم دهنده استفاده کنید.

    به صورت کلی در ساخت کابینت های مدرن از روکش های متفاوتی در طرح ،کیفیت متفاوتی استفاده می شود. روکش های کابینت مدرن عبارت اند از:

    • هایگلاس
    • پلی گلاس
    • لامی گلاس
    • پلی لاک
    • ام دی اف
    • روکش های چرمی
    • پی وی سی (pvc)

    از معروف ترین روکش ها در بین خریداران و در سبک مدرن، روکش، های گلاس است. هایگلاس دارای طیف بسیار گسترده ای از رنگ است. این کابینت ها دارای ظاهر شفاف و براق هستند. از طرفی کابینت های پلی گلاس، لامی گلاس و پلی لاک را نیز می توان شبیه به هایگلاس دانست. اما این کابینت ها در برخی خصوصیات با یکدیگر تفاوت دارند. پلی لاک نوع جدیدی از روکش است. به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، قیمت تمام شده آن نیز کمی متفاوت است.

    علاوه بر روکش های گلاس یا شیشه ای کابینت های مدرن دارای سبک های دیگری نیز هستند. برای مثال تا اینجا ما اشاره کردیم که می توانیم از ام دی اف به عنوان مغزی کابینت استفاده کنیم. اما می توان از خود mdf نیز به عنوان روکش استفاده کرد. همچنین روکش های چرمی و pvc نیز در این دسته بندی قرار می گیرند.

    می توان نتیجه گرفت در کابینت های مدرن، روکش های پلی لاک و چرمی بالاترین قیمت و همچنین کیفیت را دارند. در قیمت تمام شده این کابینت ها هزینه یراق آلات نیز فراموش نشود.

    هزینه کابینت نئوکلاسیک

    ترکیب شدن دو سبک بالا یعنی مدرن و کلاسیک، نئوکلاسیک نامیده می شود. این کابینت ها ظاهری شبیه به کلاسیک دارند. یعنی در سطح آن ها از منبت کاری و سایر اجزای تزئینی استفاده می شود. بنابراین از دستگاه های cnc برای طراحی منبت کاری ها استفاده می گردد. اما در عوض این کابینت ها ویژگی های مدرن را دارند. یعنی ارتفاع زیادی دارند و بسیار جادار هستند. برای کابینت های نئوکلاسیک نیز سه سبک وجود دارد. این سبک ها عبارت اند از:

    1. کابینت انزو
    2. کابینت با رنگ پلی اورتان
    3. سبک پست مدرن کابینت

    کابینت های انزو نیز مانند ممبران دارای روکش های pvc با پرس وکیوم هستند. اگر بخواهیم با سبک مدرن مقایسه کنیم، می توان گفت که براقیت و درخشندگی آن ها را به ارث برده اند. پلی اورتان نیز نام رنگی است که در مرحله آخر کار استفاده می شود. در واقع کابینت های پلی اورتان به کابینت های رنگی نیز معروف هستند. سبک پست مدرن نیز شباهت بسیاری به انزو دارد.

    قیمت نهایی کابینت چگونه محاسبه می شود؟

    محاسبه هزینه نهایی کابینت، به چند عامل بستگی دارد. یکی از این عوامل یراق آلات استفاده شده است. یراق آلات را می توان دستگیره و لولا های مورد نیاز در هنگام نصب کابینت نامید. برای کابینت های مدرن می توانید از دستگیره های مگنتی و یا استیل استفاده کنید که هزینه کمتری را دارند. اما برای کابینت های نئوکلاسیک و کلاسیک باید از دستگیره های برنجی و یا مسی استفاده کرد. حتی می توان دستگیره کابینت های چوبی را نیز از چوب طبیعی ساخت. در هنگام نصب کابینت از لولا و جک نیز استفاده می شود. کیفیت و برند استفاده شده بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد. همچنین می توان از نظم دهنده و یا کابینت های سوپری نیز استفاده کرد. این موارد کمی لیست قیمت کابینت شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

    کابینت ها دارای چند بخش هستند که هرکدام نحوه محاسبه قیمت متفاوتی دارند. این بخش ها عبارت اند از:

    • کابینت دیواری
    • کابینت هوایی
    • کابینت های کمدی و نیمه کمدی
    • کابینت های ویترینی
    • نمای یخچالی و درب نما
    • صفحه رویه کابینت
    • کابینت جزیره و یا اپن

    قبل از بررسی نحوه محاسبه کابینت ها می خواهیم مروری بر قوانین اتحادیه کابینت سازان برای نحوه محاسبه قیمت داشته باشیم. بر این اساس کابینت های دیواری ۴۰% از قیمت هر متر طول و کابینت های زمینی ۶۰% از قیمت هر متر طول را در بر می گیرند.

    کابینت های کمدی و نیمه کمدی، از دیگر بخش ها به حساب می آیند. کابینت هایی که به صورت ایستاده هستند و از زمین شروع می شوند و هم ارتفاع کابینت های هوایی هستند را کمدی می گویند. کابینت نیمه کمدی نیز هم ارتفاع کابینت های هوایی هستند و تا روی صفحه سنگی ادامه پیدا می کنند. برای محاسبه این دو بخش از قانون درصدی خاصی پیروی می شود. به طوری که قیمت نیمه کمدی، ۲ برابر قیمت کابینت زمینی می باشد. برای کابینت کمدی نیز، ۳ برابر زمینی محاسبه قیمت داریم.

    در برخی از سبک های دکوراسیون آشپزخانه، ماننده کلاسیک و نئوکلاسیک، از کابینت های ویترینی استفاده می شود. در این بخش به جای درب کامل از درب هایی که شیشه دارند استفاده می شود. این کابینت ها هم ارتفاع با کابینت های دیواری و زمینی هستند. نحوه محاسبه آن ها نیز برای بخش زمینی ۱۲۰% از قیمت هر متر طول و برای دیواری ۸۰% است. یعنی محاسبه هزینه ۲ برابر قیمت اتحادیه کابینت سازان می باشد.

    درب نما برای قسمت هایی از کابینت ها استفاده می شود که روی زیبایی تاثیر به سزایی دارند. برای مثال نمای پشت کابینت های جزیره. نحوه محاسبه نیز بستگی به ابعاد کابینت شما دارد. نمای یخچالی نیز همانطور که از اسمش پیدا است، پوششی برای یخچال است. برای نحوه محاسبه این بخش، نیاز به ابعاد یخچال شما داریم.

    قسمت روی کابینت های جزیره و یا اپن و حتی نمای روی کابینت های زمینی، با سنگ رو کابینتی پوشش داده می شود. بسته به این که چه نوع سنگی را برای این قسمت انتخاب می کنید، قیمت نهایی کار را تغییر خواهد داد.

    کابینت های جزیره را می توان بخش های زمینی دانست که به دیوار وصل نیستند و در وسط آشپزخانه قرار دارند. کابینت های اپن نیز معمولا اتصال بین آشپزخانه و پذیرایی را بر عهده دارند. کابینت های جزیره را به صورت خام ۱.۵ برابر کابینت های زمینی، محاسبه می کنند. اما همانطور که گفتیم برای محاسبه این بخش، نیاز به درب نما نیز داریم.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.