×
×

نقش سیستم سرمایشی در ساختمان

  • کد نوشته: 33935
  • ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
  • دیدگاه‌ها برای نقش سیستم سرمایشی در ساختمان بسته هستند
  • نقش سیستم سرمایشی در ساختمان به گزارش آگهی ساختمان : سیستم های مختلفی برای ساختمان ها نیاز است تا آسایش و رفاه ساکنین را تامین کند. یکی از مهم ترین این تجهیزات ساختمانی، سیستم های سرمایشی اند که در مدل های بسیار متنوع و گوناگونی تولید و عرضه میشوند. نقش و اهمیت این لوازم با تغییر […]

    نقش سیستم سرمایشی در ساختمان

    نقش سیستم سرمایشی در ساختمان

    به گزارش آگهی ساختمان : سیستم های مختلفی برای ساختمان ها نیاز است تا آسایش و رفاه ساکنین را تامین کند. یکی از مهم ترین این تجهیزات ساختمانی، سیستم های سرمایشی اند که در مدل های بسیار متنوع و گوناگونی تولید و عرضه میشوند. نقش و اهمیت این لوازم با تغییر فصول مشخص شده و اهمیت می یابند. با آغاز فصل بهار و تابستان و گرم شدن هوا، ساکنان هر ساختمانی اعم از مسکونی، تجاری و اداری نیاز قابل توجهی به یک دستگاه خنک کننده خواهند داشت. با توجه به این تقاضا، تولیدکنندگان متعددی اقدام به طراحی و عرضه انواع دستگاه های سرمایشی می کنند. با وجود گرمای طاقت فرسای تابستان افراد به دنبال ایجاد تهویه هوای مطبوع در مکان های بسته هستند.

    سیستم سرمایشی در ساختمان

    سیستم سرمایشی در ساختمان

    بنابراین از در ساختمان خود سیستم الزمه را نصب می کنند. این سیستم های سرمایشی دارای مدل های متفاوتی اند که هر یک کارایی مخصوص به خود را داشته و از لحاظ قدرت هوادهی نیز با یک دیگر فرق دارند. با این اوصاف می توان گفت که نقش سیستم سرمایشی در ساختمان در تهویه مطبوع هواست. برای آشنایی با نقش دقیق تر آن ها می توان سری های این محصول را برشمارد که شامل کولر گازی، کولر آبی، داکت اسپلیت، فن کویل و چیلر است. یکی از مدل های رایج و پرکاربرد برودتی، کولر گازی می باشد که افراد جهت خرید مدل های مختلف کولر گازی به صورت آنالین نیز اقدام می کنند و می توان پیش از خرید این محصول اطالعات کافی را در مورد آن مطالعه کرد تا انتخابی آگاهانه را تجربه کنند. این سیستم برودتی در ظرفیت های هوادهی مختلفی تولید می شود و می توان آن را در ساختمان هایی با متراژ بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار داد. برای استفاده از این دستگاه نیازی به کانال کشی و تغییر ساختمان نخواهد بود. کولر آبی از سیستم های سرمایشی قدیمی و بسیار متداولی ست که نقش تهویه مطبوع و خنک سازی هوا را در منازل و ادارات ایفا می کند. این کولر هوای خنک ایجاد شده را به وسیله کانال ها به محیط مورد نظر منتقل می کند و لذا در ساختمان باید کانال کشی هایی نسبتا گسترده ایجاد شود. از سوی دیگر داکت اسپلیت را هم می توان از دیگر تجهیزات سرمایشی دانست که یونیت داخلی آن در سقف کاذب نصب شده و در واقع هواساز آن از طریق دو لوله مسی به یونیت خارجی متصل می شود.

    بنابراین برای انتقال هوای ایجاد شده نیاز به کانال های باریکی در ساختمان خواهد بود. نقش سیستم سرمایشی در ساختمان با توجه به خنک سازی هوا موجب آسایش و رفاه ساکنان درون محیط می گردد و آنان را از گزند حرارت بیرون حفظ می کند. از دیگر مدل های این تاسیسات ساختمان می توان به فن کویل هم اشاره داشت که در مدل های مختلف از موقعیت نصب تولید و روانه بازار می شوند تا تقاضای ساختمان های گوناگون را پوشش دهد. از جمله این مدل ها می توان به سری سقفی، زمینی، دیواری و کاستی اشاره داشت که می توان با توجه به ویژگی ها و جزئیات هر ساختمان بهترین مدل را انتخاب و خریداری نمایید.

    ظرفیت آن در بازه 200 الی 2000 فوت مکعب در دقیقه (CFM (قرار دارد و دارای دو قسمت اصلی فن و کویل می باشد. برای نصب آن در ساختمان باید در نظر داشت که مدل زمینی آن به صورت لوله کشی توکار و روکار انجام می گیرد. لوله کشی توکار آن از زیبایی و ظرافت بیشتری برخوردار بوده و پنهان است و مدل روکار آن لوله ها روی دیوار نصب می شوند. برای استفاده از فن کویل در ساختمان هایی که سقف کاذب ندارند، می توان از مدل سقفی توکار بهره گرفت و در صورتی که نیاز به لوله کشی نداشته باشید، می توانید از مدل کاستی آن استفاده کنید و بدین ترتیب در هزینه های آن نیز صرفه جویی کنید. چیلر تجهیزات دیگر سرمایشی ست که در فضای بیرون ساختمان نصب می شود و برای انتقال هوا به داخل محیط از کانال کشی استفاده می کند.

    می توان آن را در ساختمان های صنعتی و مسکونی به کار برد و از عملکرد سرمایشی آن لذت کامل را برد. ناگفته نماند که این سیستم به دو دسته تراکمی و جذبی تقسیم می شود که با در نظر گرفتن ویژگی های هر یک می توان بهترین مدل را برای مکان خود خریداری کرد. در زمینه برند تولید کننده نیز می توان به کمپانی موفق ایران رادیاتور هم اشاره داشت که در زمینه سیستم های گرمایشی و سرمایشی فعالیتی موفق داشته و جهت بررسی قیمت انواع کولر گازی ایران رادیاتور می توان ویژگی های فنی آن را در نظر داشت تا انتخابی هوشمندانه را تجربه کنید. همچنین برای خرید سیستم سرمایشی برای ساختمان می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی نیز اقدام کرده که در این زمینه وبسایت دماپویا در خدمت شما عزیزان است تا با ارائه تمامی این تجهیزات با گارانتی و خدمات پس از فروش و قیمتی اقتصادی رضایت خاطر خریداران را جلب کند.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.