×
×

نحوه نصب و نگهداری از سقف و کف کاذب

  • کد نوشته: 40151
  • ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
  • ۱ دیدگاه
  • انواع سقف و کف کاذب از جمله عناصر جدید دکوراسیون داخلی بوده که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده و این روزها اکثر افراد جهت بازسازی دکوراسیون داخلبی خانه های خودریال اقدام به خرید و نصب انواع دیوارپوش، سقف کاذب در طرح های مختلف و یا همینطور انواع کفپوش مانند پارکت و یا کف […]

    نحوه نصب و نگهداری از سقف و کف کاذب

    انواع سقف و کف کاذب از جمله عناصر جدید دکوراسیون داخلی بوده که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده و این روزها اکثر افراد جهت بازسازی دکوراسیون داخلبی خانه های خودریال اقدام به خرید و نصب انواع دیوارپوش، سقف کاذب در طرح های مختلف و یا همینطور انواع کفپوش مانند پارکت و یا کف کاذب می کنند.

    به خصوص در محیط های اداری که مدیران تصمیم به بازسازی فضای داخلی محیط را دارند، استفاده از کف کاذب، سقف کاذب و همینطور دیوارپوش ها بهترین انتخاب و خرید است.

    کارشناسان ما در مجموعه آذران با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با نحوه نصب سقف کاذب و همینطور انواع کف کاذب برای بازسازی فضای داخلی منازل و یا ادارات بیشتر آشنا کنند. با ما همراه باشید.

    نحوه نصب و اجرای سقف کاذب

    در گام ابتدایی جهت نصب دقیق و صاف سقف های کاذب پی وی سی از نبشی های تراز بر روی دیوارها استفاده می شود. نبشی های تراز به عنوان معیاری جهت نصب سقف های کاذب محسوب می گردند، از این رو در این بخش می بایست دقت بالایی را در نصب آن به کاربرد.

    حائز اهمیت است که با توجه به ارتفاع ساختمان و تأسیسات مکانیکی یا برقی، ارتقاع سقف کاذب با درنظرگرفتن استاندارهای موجود تعیین می گردد. پس از نصب نبشی تراز و با توجه به ابعاد پانل پی وی سی (سقف کاذب)، زیرسازی های فلزی جهت قرارگیری سقف های کاذب بر روی آنها اجرا و پیاده سازی می شود.

    نحوه نصب انواع سقف کاذب

    نحوه نصب انواع سقف کاذب

    زیرسازی های فلزی دارای ساختارهای مختلفی هستند که شرکت آذران فضانما با توجه به محصولات سقف کاذب pvc خود به تولید این ابزارآلات می پردازد. پس از انجام زیرسازی فلزی مناسب، می بایست سقف های کاذب پی وی سی را بر روی آن ها قرار داده و با استفاده از پیچ یا پرچ به محکم کاری آن بر روی سازه فلزی اقدام نمود.

    نصابان شرکت آذران فضانما با توجه به تجربه بالای خود، قابلیت نصب سقف های کاذب را در هر اتاق با طرح های گوناگون را داشته و به بهترین شکل به برش سقف های کاذب و اجرای آن می پردازند. در آخرین مرحله با توجه به نوع سقف های کاذب پی وی سی به درزگیری پرداخته تا سقف به بهترین شکل اجرا گردد.

    اصول نصب و نگهداری کف کاذب

    نگهداری صحیح از کف کاذب نیز به همان اندازه که توجه به ویژگی های آن برای خرید مهم است، اهمیت دارد. نگهداری صحیح از کف های کاذب عملکرد بهینه ی این سیستم را برای شما تضمین می نماید. با پیروی از دستورالعمل های ذکر شده ضمن افزایش عمر مفید مورد انتظار کف کاذب ، استفاده ی راحتتر از این تجهیزات، از صرف زمان و هزینه های اضافی نیز می توانید جلوگیری نمایید.

    نصب انواع کف کاذب

    نصب انواع کف کاذب

    مواردی را که باید برای کیفیت و آسانی کار انجام دهیم چیست؟

    • قبل از نصب کف کاذب تمامی کارهای تاسیساتی و فنی را انجام داده و تا آنجا که ممکن است کاری را برای بعد از نصب کف کاذب باقی نگذارید.
    • سعی کنید سطح زیر کار را به صورت تراز تحویل نصاب های کف کاذب دهید .
    • در صورت نیاز به سینی گذاری و یا عبور تجهیزات خاص سعی شود با تیم نصب کف کاذب هماهنگی صورت پذیرد تا این تاسیسات تداخلی با پایه های کف کاذب نداشته باشد .
    • بعد از نصب کف کاذب از جابجا کردن بدون دلیل کف کاذب اجتناب شود .
    • در صورت نیاز به برداشتن کف کاذب حتما از دستگیره های مخصوص استفاده شود .
    • سعی کنید تا حد ممکن پنل های کف کاذب را یک در میان بلند کنید .
    • پنل های کف کاذب را بعد از برداشتن روی هم نچینید و آنها را ایستاده به هم تکیه دهید .
    • در زمان جایگذاری پنل های کف کاذب از فشار دادن بیجا خودداری نمایید .
    • پنل های کف کاذب میبایست به راحتی و بدون فشار در محل قرار گیرند.
    • اگر اینگونه نبود ابتدا مشکل و مانع را برطرف کنید و سپس نسبت به جای گذاری پنل کف کاذب اقدام کنید.

    نکات مهم در شستشوی کف کاذب چیست؟

    • هرگاه پنل های کف های کاذب از جای خود خارج می شوند، پیش از نصب دوباره تمامی درزها را از آلودگی و ناهمواری پاک کنید. هرگونه آلودگی درز ها موجب لق شدن سطح کف می گردد.
    • همواره حین تمیزکاری، بایستی درمورد کابل های فعال، فیبرهای نوری گران قیمت و فضای خالی زیر کف کاذب حداکثر احتیاط لازم رعایت شود.
    • از غرق آب کردن محل نصب کف های کاذب یا استفاده از شوینده ها به نحوی که مایعات به درزهای پنل ها نفوذ کند جدا خودداری کنید.
    • در شستشوی کف های کاذب نکات بسیار زیادی وجود دارد که در مقاله های بعدی به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت.
    نحوه نگهداری از کف کاذب

    نحوه نگهداری از کف کاذب

    و یادآوری چند نکته مهم

    • معمولا توصیه می شود که قسمت هایی که الزام به ایجاد بریدگی در سطح کف کاذب دارند، در زیر کابینت ها یا سایر تجهیزاتی پوششی قرار بگیرند. با توجه به این نکته که ترجیحا قسمت هایی که شامل بریدگی هستند فشار بار زیادی را متحمل نشوند.
    • در صورت هم مکان بودن قسمت های شامل بریدگی و تحمل فشار بالا در این نقاط، بهتر است از پایه های کمکی استفاده شود.
    • برای حداقل سازی ریسک شکستگی پنل ها، درصورتی که نیاز به ایجاد بریدگی روی سطح آنها باشد. توصیه می شود که محل بریدگی حداقل ۱۰ سانت از کناره ها فاصله داشته باشد.

    سخن پایانی

    کارشناسان ما در این گزارش شما عزیزان را با نحوه نصب و اصول نگهداری سقف کاذب و همینطور کف کاذب آشنا کردند و دریافتید برای نگهداری هر یک از موارد نام برده شده باید کدام نکات را رعایت کنید.

    بسیاری از افراد به دنبال خرید انواع سقف کاذب پی وی سی ، کف کاذب و همینطور انواع دیواپوش در تنوع و انواع مختلف و همینطور در بهترین کیفیت هستند. جهت خرید و همینطور نصب هر یک از موارد نام برده شده، ما به شما مجموعه آذران فضانما (www.azaran.com) را معرفی می کنیم.

    دپارتمان طراحی شرکت آذران فضانما (آفن) یک تیم حرفه ایی از آرشیتکت ها و طراحان داخلی می باشد که در کنار ارائه خدمات طراحی، به منظور آشنایی و اشراف کارفرمایان به محیط زندگی و فضای کاری جدید خود اقدام به ارایه تصاویر سه بعدی در ابعاد واقعی می نمایند.

    این مجموعه در کنار واحد نظارت به منظور اطلاع و آشنایی کارفرمایان خود اعم از مهندسین مشاور و مجریان ساختمان، در موارد خاصی اقدام به تهیه دستورالعمل منطبق بر استانداردها نموده است که قبل از اجرای هر پروژه، نقشه ها، اسناد و مدارک مرتبط را در اختیار ایشان قرار می دهد.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “نحوه نصب و نگهداری از سقف و کف کاذب”

    1. مهدی گفت:

      درود بر شما خیلی اطلاعات جامعی بود تشکر میکنم از شما بخاطر وبسایت ارزشمندتون