×
×

نحوه محاسبه قیمت انواع مختلف ایزوگام در تهران و کرج

  • کد نوشته: 27776
  • ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
  • دیدگاه‌ها برای نحوه محاسبه قیمت انواع مختلف ایزوگام در تهران و کرج بسته هستند
  • نحوه محاسبه قیمت انواع مختلف ایزوگام در تهران و کرج به گزارش بازار کار ساخت خانه اویم شاهانه:  یکی از دغدغه اصلی افرادی که قصد ایزوگام کاری پشت بام یا استخر خانه شان را دارند قیمت ایزوگام است. همیشه افراد در این فکر هستند که هنگامی که خریداری می کنند کیفیت بالایی داشته باشه و قیمت آن […]

    نحوه محاسبه قیمت انواع مختلف ایزوگام در تهران و کرج

    نحوه محاسبه قیمت انواع مختلف ایزوگام در تهران و کرج

    به گزارش بازار کار ساخت خانه اویم شاهانه:  یکی از دغدغه اصلی افرادی که قصد ایزوگام کاری پشت بام یا استخر خانه شان را دارند قیمت ایزوگام است. همیشه افراد در این فکر هستند که هنگامی که خریداری می کنند کیفیت بالایی داشته باشه و قیمت آن به صرفه و مناسب باشد. در این مقاله ما سعی داریم تا درباره قیمت ایزوگام و مدل های مختلف آن صحبت کنیم و همه آنها را به طور کامل معرفی کنیم. توجه داشته باشید که ارزش و قیمت ایزوگام مدلهای مختلف با هم تفاوت دارد که در ادامه به بررسی تمامی این مدل ها می پردازیم.

    به صورت کلی ایزوگام ها به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

    • یک لایه

    ایزوگام های تک لایه انعطاف بسیار بالایی دارند و برای ایزوگام کاری قسمت های گنبدی شکل مناسب هستند. ایزوگام های تک لایه در ساخت آنها الیاف پلی استر به کار رفته است.

    • دو لایه

    ایزوگام های دولایه از استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به ایزوگام های یک لایه برخوردار هستند. در ساخت ایزوگام های دولایه از موادی مانند الیاف شیشه و الیاف پلی استر به کار رفته است.

    برخلاف ایزوگام های یک لایه، ایزوگام های دولایه به راحتی و آسانی خم نشده و از انعطاف پایین تری نسبت به ایزوگام تک لایه برخوردار هستند.

    ایزوگام سه لایه

    ایزوگام سه لایه

    • سه لایه

    در خصوص ایزوگام های سه لایه باید بگویم که مانند ایزوگام دولایه هستند، با این تفاوت که لایه مواد بیشتری در آنها به کار رفته است و از استحکام بالاتری نسبت به ایزوگام های دولایه برخوردار هستند، این ایزوگام ها استفاده های خاصی در صنعت دارند.

    انواع روکش ایزوگام

    از لحاظ روکش ایزوگام ها به ۴ قسمت دسته بندی می شوند که قیمت ایزوگام در هر دسته با یکدیگر متفاوت است.

    این چهار دسته عبارتند از: ایزوگام فویلدار، ایزوگام طرح دار، ایزوگام ساده و ایزوگام سنگریزه رنگی؛ که در ادامه به معرفی و بررسی تمام این چهار دسته بندی ایزوگام خواهیم پرداخت.

    در ساخت ایزوگام فویلدار از آلومینیوم استفاده شده است ولی در ایزوگام های ساده و معمولی تنها از پودرهای معدنی در ساخت آن ها به کار رفته است. ایزوگام های شکل دار یا طرح دار مانند ایزوگام فویلدار هستند با این تفاوت که برای استفاده های خاصی به کار می روند که ممکن است مشتریان آنها را برای زیبایی ظاهری ساختمان و ویلای شان استفاده کنند. همچنین مدل های مختلفی از این ارقام مانند فایل های چاپی طرح دار آجری چمنی و چوبی یافت می شوند.

    کاربردهای مختلف ایزوگام

    از ایزوگام ها در قسمت های بسیاری استفاده می شود و تنها محدود به پشت بام خانه ها نیستند. این محل ها عبارتند از کف آشپزخانه، پانسیون، کف سرویس های بهداشتی، عایق کاری پی و دیوار ساختمان، پارکینگ، سردخانه ها، استخر های صنعتی، پوشش دهی انواع لوله های نفت و گاز، عایق سقف پشت بام مرغداری‌ها، عایق کاری سوله ها و ماشین هایی که حفظ سرما در آنها مهم است مانند ماشینهای یخچالدار و موارد بسیار دیگر.

    در سایر مکان هایی مانند فضاهای گنبدی شکل بهتر است تا از ایزوگام های تک لایه استفاده شود. مثلاً در شهرهایی مانند تهران که تابش خورشید زیاد است پیشنهاد می‌شود تا از ایزوگام های فوری دار استفاده شود. کلاس شما در هر اقلیم و آب و هوای از ایران باشید نیاز به ایزوگام کاری و عایق کردن منزل و محل کار خود دارید.

    تیم حرفه ای و توانمند شرکت آرک گستر ایمن ساز به عنوان یک هلدینگ با برند آرک گستر با سه دهه تجربه در این زمینه و به کار گیری از نیروهای ماهر در این کار می تواند مشاوره بسیار مفیدی در این زمینه به شما ارائه کند.

    آشنایی با هلدینگ آرک گستر

    شرکت آرک گستر ایمن ساز به عنوان یک هلدینگ با برند آرک گستر به منظور ارائه خدمات پیمانکاری و مشاوره فنی مهندسی و نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی با همکاری دو دوست و هم دوره فارغ التحصیل در دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۰ به صورت سهامی خاص در تهران تاسیس گردید.

    مهندس حاج محمدرضا قوتی آجقان متولد مشهد به همراه یار دیرین خود مهندس حاج ابراهیم شاه محمدی که اصالتاً آذری هستند، با کوله باری از تجربه خود را متعهد به پیاده سازی استانداردهای مدیریت پروژه، نظام مدیریت کیفیت، ایمنی و محیط زیست و سرعت و دقت و انجام مسئولیت های اجتماعی می دانند و با تکیه بر دانش و فن آوری، کسب رضایت کارفرمایان و مشاورین محترم و کلیه ذینفعان و هم وندان را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند و همواره با به کارگیری پرسنل متخصص و تحصیل کرده و ماشین آلات و ابزار تخصصی روزآمد سعی در افزایش راندمان و بهره وری و بهبود مستمر عملکرد خود و سازندگی کشور در حال اجرای فعالیت های مختلف عمرانی هستند، به طوری که تا کنون توانسته اند به میانگین ۲۰۰ قرارداد در سال برسند، که این نشان از اعتماد سازندگان و کارفرمایان عزیز که همیشه سرمایه های گران مایه برای این مجموعه بوده اند، می باشد.

    آشنایی با هلدینگ آرک گستر

    آشنایی با هلدینگ آرک گستر

    عوامل تاثیرگذار بر قیمت ایزوگام

    برای تعیین قیمت هر محصول، برخی عوامل وجود دارد. تعیین قیمت ایزوگام نیز از این قاعده مستثنا نیست.

    ابعاد و مساحت محیط

    یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر روی قیمت ایزوگام، ابعاد و مساحت کار شده می باشد شرکت های که خدمات ایزوگام کاری ارائه می دهند قیمت ایزوگام را بر اساس معیار متر مربع قیمت گذاری می کنند و جالب است بدانید هر چه که مساحت سطح ایزوگام کاری بیشتر بوده و پروژه از ابعاد بزرگتری برخوردار باشد قیمت نصب ایزوگام و اجرای آن به ازای هر متر پایین تر خواهد بود.

    حمل و نقل و بعد مسافت

    عامل دیگری که بر روی قیمت ایزوگام تاثیر دارد، حمل و نقل ایزوگام به محل نصب و آماده سازی محل ایزوگام کاری برای نصب ایزوگام می باشد. بعد مسافت محل ایزوگام کاری و جابجایی کپسول ها و ادوات کاری برای شرکت خدمات دهنده هزینه بسیار بالایی را در بر دارد و به همین دلیل یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت ایزوگام مسافت و دور بودن پروژه است.

     بنابراین منطقی است که هر چقدر محله و مکان شما نسبت به شرکت ایزوگام کار دور تر باشد به تبع هزینه جابجایی و نصب ایزوگام نیز افزایش می یابد.

    اقدامات اولیه قبل از نصب

    برای حفظ طول عمر ایزوگام نصب شده و بالا رفتن کیفیت کار نیاز است تا اقدامات اولیه قبل از نصب ایزوگام صورت بگیرد. اقداماتی مانند زیرسازی ایزوگام کف سازی و شیب بندی پشت بام و استخر از مجموعه عوامل حیاتی هستند که حتماً باید انجام شوند.

    این کارها ممکن است در ظاهر قیمت ایزوگام کاری را تا حدودی افزایش دهند اما شما نتیجه آن را در دراز مدت خواهید دید.

    شرکت آرک گستر برای هر متر مربع، ۱۵ هزار تومان هزینه برای ایزوگام کاری دریافت می کند و همچنین هزینه حمل نخاله به خارج از محل انجام پروژه و نصب ایزوگام، نظافت پشت بام توسط شرکت آرام گستر به صورت رایگان برای شما مشتریان عزیز صورت خواهد گرفت.

    نوع متریال استفاده شده

    از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ایزوگام نوع محصول استفاده شده در کار می باشد. به طبع هر چه متریال مورد استفاده کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت ایزوگام نیز افزایش پیدا می‌کند برندهای معتبر کیفیت بالاتری دارند و این گونه ایزوگام ها عمر بالاتر و کارایی بسیار بهتری نسبت به نمونه های ارزان قیمت دارند.

    قیمت ایزوگام و ایزوگام کاری در تهران از ۳۰ هزارتومان تا ۵۵ هزار تومان متغیر بوده و این قیمت ها برای سال ۱۴۰۰ است.

    محل ایزوگام کاری

    همچنین مکان ایزوگام کاری نیز بر روی قیمت آن بسیار تاثیر گذار است مثلاً قیمت ایزوگام کاری برای سطوحی مانند پشت بام، استخر، فضای با به دلیل راحت تر بودن فرآیند کار، پایین تر است؛ اما قیمت ایزوگام در قسمت های مانند دیوارهای جانبی ساختمان که نیاز به صرف هزینه و وقت بیشتری دارند، طبیعتاً قیمت بالاتری دارند.

    شرکت آرک گستر با توجه به موقعیت جغرافیایی شما و آشنایی با انواع و اقسام مختلف ایزوگام، بهترین نوع ایزوگام را برای محل ایزوگام کاری شما پیشنهاد می‌دهند.

    شرکت آرک گستر ایزوگام های مصرفی را بدون واسطه و به صورت عمده خریداری می‌کند که همین امر باعث پایین آمدن قیمت ایزوگام کاری برای مشتریان عزیز می شود.

    چگونه میتوان قیمت ایزوگام کاری را برآورد کرد؟

    برای این که بتوانید قیمت ایزوگام کاری را حساب کنید ابتدا باید مساحت مورد نظر برای ایزوگام کاری را محاسبه کرده و آن را با ۳۰ درصد آن عدد جمع کنید که این مقدار متراژ مورد نیاز شما برای خرید ایزوگام است.

    ممکن است این سوال را داشته باشید که چرا ۳۰ درصد باید به متراژ حساب شده اضافه شود پاسخ این است که به دلیل همپوشانی ایزوگام و یا به اصطلاح اورلب ایزوگام و گاها تک کاری ها یا ایزوگام کاری کانال کولر ها که بر روی پشت بام ساختمان ها قرار دارند و حتی پلمپ کردن ایزوگام بر روی دیوارهای جانپناه پشت بام مواردی است که به مساحت اصلی اضافه می شود.

    با در نظر گرفتن قوانین مربوط به آپارتمان ها هزینه های مربوط به ایزوگام کاری در مجتمع های مسکونی بر عهده تمام واحدهای آن آپارتمان می باشد. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ایزوگام همانطور که گفتیم، نوع ایزوگام است. مثلاً ایزوگام های دولایه قیمت بالاتری نسبت به ایزوگام های تک لایه دارند چرا که مواد استفاده شده در تولید ایزوگام دو لایه بیشتر از ایزوگام یک لایه است.

    برآورد هزینه ایزوگام پشت بام در آرک گستر

    برای برآورد هزینه ایزوگام پشت بام، باید مقدار ایزوگام لازم برای پشت بام را به دست آوریم. به صورت تقریبی، مقدار ایزوگام مورد نیاز برای پشت بام برابر است با متراژ سطح به علاوه ۳۰ درصد آن. مثلا برای پشت بام به مساحت ۱۰۰ مترمربع مقدار ۳۰ متر مربع افزوده میشود و ۱۳۰ مترمربع ایزوگام لازم است.

    این افزایش به دلیل همپوشانی ایزوگام به اندازه ۱۰ سانتیمتر و همچنین بالا رفتن حدود ۲۵ سانتی متر روی دیواره ها و تیکه کاری های دور لوله ها و زائده ها است. هزینه ایزوگام پشت بام برابر است با مقدار ایزوگام مصرفی ضرب در قیمت هر متر مربع ایزوگام با نصب. به علاوه هزینه زیرسازی و نصب کولرها. پرداخت هزینه ایزوگام پشت بام در مجتمع مسکونی برعهده تمامی واحدها و متناسب با متراژ هر واحد میباشد.

    مجاسبه ایزوگام

    مجاسبه ایزوگام

    قیمت اجرای ایزوگام توسط شرکت آرک گستر ایمن ساز

    قیمت هر مترمربع ایزوگام با نصب برای متراژهای بیش از یکصد متر مربع از ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان متغیر است. دلیل عمده تفاوت در قیمت ایزوگام با نصب، کیفیت ایزوگام مورد استفاده میباشد. بالطبع قیمت ایزوگام با کیفیت و استاندارد به دلیل مرغوبیت مواد تشکیل دهنده از نوع متوسط یا نامرغوب بیشتر است.

     نوع سطح عایق کاری نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت ایزوگام با نصب است. برای محیط های باز مثل پشت بام و استخر که نصب ایزوگام آسانتر است، قیمت نصب ایزوگام نیز کمتر است. برای سطوحی نظیر سرویس بهداشتی و دیوار که سختی کار دارد و زمان بیشتری اتلاف میشود، قیمت نصب بالاتر میرود.

     همچنین متراژ کار در قیمت ایزوگام با نصب تاثیرگذار است. هزینه نصب ایزوگام برای متراژهای بالا به تناسب کاهش یافته و قیمت نصب برای متراژ های پایین بیشتر است. هزینه کندن ایزوگام فرسوده و طبله کرده قدیمی و حمل نخاله آن به بیرون، هر مترمربع ۲۰ هزار تومان است. قیمت اجرای قیر و یا پرایمر قبل از نصب ایزوگام، هر متر مربع ۲۰ هزار تومان است. حمل و نقل و نظافت نیز در مجموعه آرک گستر به صورت رایگان است.

    شرح کالا و خدمات واحد قیمت به هزارتومان
    ایزوگام با نصب متر مربع ۵۰ تا ۶۰
    کندن ایزوگام قدیمی متر مربع ۲۰
    قیر کشی کامل و یا پرایمر متر مربع ۲۰
    حمل و نقل و نظافت سطح متر مربع رایگان
    باز و بست کولرها عدد ۱۰۰

    فصل مناسب برای انجام ایزوگام

    باید به شما بگویم که یکی از اصلی ترین عامل را در ماندگاری سطح ایزوگام تاثیر بسیار زیادی دارد؛ آفتاب و گرما است. به همین خاطر فصل تابستان بهترین فصل برای انجام ایزوگام است؛ اگر شما فصل تابستان را برای نصب ایزوگام ساختمان خود انتخاب کنید، از عمر ایزوگام و ماندگاری آن می توانید مطمئن باشید.

    اما این موضوع به این معنی نیست که در فصل های دیگر ایزوگام را نمی شود انجام داد، زیرا شما در فصل های دیگر مانند می توانید یک روز آفتابی را برای این کار مشخص کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هرچه سطحی را که ایزوگام می‌کنیم خشک، گرم و تمیز باشد، ایزوگام بهتر چسبیده می‌شود و به اصطلاح تبله نمی‌کند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با واحد فروش هلدینگ آرک گستر به شماره تماس ۰۲۱۴۶۱۳۱۱۲۶۲ تماس بگیرید و یا به وبسایت Arcgostar.com مراجعه کنید.

    توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.