×
×

آموزش نحوه رنگ آمیزی چوب

  • کد نوشته: 21893
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای آموزش نحوه رنگ آمیزی چوب بسته هستند
  • نحوه رنگ آمیزی چوب به گزارش آگهی ساختمان : نحوه رنگ آمیزی چوب اگر یک یا چند اتاق در منزل شما دارای تابلویی است که آسیب دیده ، از کیفیت پایین برخوردار است یا دیگر با دکوراسیون شما مطابقت ندارد ، دو گزینه وجود دارد: رنگ آمیزی ویلا حذف آن یا رنگ آمیزی آن. رنگ آمیزی […]

    آموزش نحوه رنگ آمیزی چوب

    نحوه رنگ آمیزی چوب

    به گزارش آگهی ساختمان : نحوه رنگ آمیزی چوب اگر یک یا چند اتاق در منزل شما دارای تابلویی است که آسیب دیده ، از کیفیت پایین برخوردار است یا دیگر با دکوراسیون شما مطابقت ندارد ، دو گزینه وجود دارد: رنگ آمیزی ویلا حذف آن یا رنگ آمیزی آن. رنگ آمیزی روی تخته های چوبی مقرون به صرفه ترین و ساده ترین راه حل است و متخصصین مجرب در Five Star Painting می توانند با اطمینان از موفقیت پروژه و رضایت شما از نتیجه ، با راهنمایی های تخصصی در زمینه رنگ آمیزی تخته های چوبی ، اطمینان حاصل کنند.

    ابزار و مواد

    شما نیاز خواهید داشت:

    • پارچه های چوبی
    • تری سدیم فسفات (TSP)
    • کاغذ سنباده 220 گرانیت
    • 100 کاغذ سنباده (اختیاری)
    • ترکیب مشترک
    • کاردک
    • غلتک رنگ فوم (آستر)
    • پارچه های بدون پرز
    • مثال مسدود کردن لکه ها
    • سطل
    • اسفنج
    • نوار نقاش
    • عینک ایمنی
    • دستکش لاستیکی
    • رنگ داخلی
    • ماسک تنفسی
    • برس رنگی زاویه دار
    • سینی و غلتک رنگ
    • طراحی مزون

    نحوه رنگ آمیزی روی روکش چوب

    راهنمای گام به گام ما را برای نقاشی روی تخته های چوبی ، نحوه رنگ آمیزی چوب از جمله پر کردن شیارها یا مناطق آسیب دیده ، دنبال کنید. قبل از شروع ، برای محافظت از کف خود حتما پارچه های قطره ای دراز بکشید:

    نحوه رنگ آمیزی چوب

    نحوه رنگ آمیزی چوب

    صفحه را تمیز کنید

    رنگ به درستی به سطحی که کثیف ، روغنی یا گرد و غبار باشد نمی چسبد و باعث می شود این مرحله اول یک مرحله مهم باشد. می توانید گرد و غبار سطحی را با یک پارچه مرطوب ، بدون پرز یا گردگیر میکروفیبر پاک کنید ، اما هر چیز دیگری نیاز به استفاده از TSP رقیق شده و مقداری چربی آرنج دارد. هزینه بازسازی ساختمان قبل از شروع تمیز کردن از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید و در تمام مراحل کار حتماً از دستکش محافظ ، عینک و تجهیزات تنفسی استفاده کنید. مطابق با دستورالعمل های موجود در بسته TSP را با آب مخلوط کرده و با استفاده از اسفنج یا پارچه مرطوب دیواره ها را پاک کنید.

    سطح را به آرامی سنباده بزنید

    چه بخواهید سوراخ یا شیاری از تابلو را پر کنید مهم است که برای اطمینان از چسبندگی مناسب ، صاف کردن نقاط خشن و از بین بردن پوشش محافظ یا پوشش براق ، سطح چوب را با سنباده یا تراشکاری بردارید. نحوه رنگ آمیزی چوب از کاغذ سنباده 220 دانه ای استفاده کنید و به صورت دورانی کار کنید ، یک فشار سبک و یکنواخت وارد کنید. با استفاده از پارچه ای بدون پرز ، پارچه مرطوب ، یا وکیوم و روکش مبلمان گرد و غبار را از سطح خود پاک کنید و پس از آن سطح کف را با جاروبرقی پاک کنید تا از ردیابی جلوگیری کنید.

    طراحی شهرک ویلایی و ساخت شهرک ویلایی

    شیارها را پر کنید

    این ترکیب را به چاقو بتونی بمالید و از بالا شروع کنید ، تا به پایین خراشیده شود تا شیار پر شود. رنگ آمیزی چوب با چاقوی بتونه تمیز و دوم آغشته به آب ، این کار را ادامه دهید تا اضافی آن گرفته شود و ترکیب صاف شود. این کار را با هر شیار تکرار کرده و اجازه دهید تا قبل از سنباده زدن برای بار دوم ، تخته خشک شود و از کاغذ سنباده 100 ریز استفاده کنید تا مطمئن شوید ترکیب با صفحه کاملاً مساوی است.

    آغازگر را اعمال کنید

    برای روکش چوب جامد از یک آغازگر لاتکس با کیفیت بالا و مسدود کننده لکه استفاده کنید و از یک آغازگر پایه روغن استفاده کنید. با استفاده از برس در گوشه ها ، در امتداد سقف و تخته های قرنیز ، و از غلتک فوم برای پوشاندن یک لایه نازک به بقیه تابلوها استفاده کنید. برچسب را بخوانید تا مشخص کنید قبل از استفاده از یک لایه نازک دوم ، چه مدت صبر کنید.

    دوباره رنگ آمیزی را رنگ کنید

    رنگ آمیزی چوب هنگام انتخاب رنگ ، نوع مشابهی را که می توانید برای رنگ آمیزی کابینت ها انتخاب کنید ، مانند Emerald Enamel ، اما در یک صفحه صاف ، رول شده ، توصیه می شود. رنگ دیواری لاتکس نیز این کار را انجام می دهد ، اما بخاطر داشته باشید ، این دوام نیز دوام نخواهد داشت ، هزینه بازسازی ویلا بنابراین باید در نظر بگیرید که هنگام انتخاب رنگ ، روکش ها با چه نوع محیطی روبرو می شوند . رنگ آمیزی چوب مورد نظر خود را بزنید و دو لایه باریک را انتخاب کنید. ابتدا با برش در گوشه ها ، سقف و تخته های قرنیز شروع کنید و مطمئن شوید که هر رنگی را که در شکاف های بین پانل ها یا شیارهای صفحه جمع می شود ، با استفاده از برس خشک پاک کنید. اجازه دهید رنگ در بین کت ها خشک شود.

    رنگ آمیزی چوب

    رنگ آمیزی چوب

    چگونه چوب را رنگ می کنید؟

    سطوح تخته سه لا معمولاً ظاهری خشن و خشن دارند مگر اینکه روی آنها روکش داشته باشد. آنها به طور طبیعی در مقایسه با سطوح دیگر جذابیت کمتری دارند. اگر در حال کار روی یک طرح تخته سه لا هستید و در مورد راه های جذاب جلوه دادن آن فکر می کنید ، یک کار ساده با رنگ چوب می تواند این ترفند را انجام دهد.

    می بینید که رنگ آمیزی چوب فواید زیادی دارد. نگهداری آن آسان است ، به عنوان یک لایه محافظ برای تخته سه لا عمل می کند و به راحتی قابل استفاده است. علاوه بر این ، رنگ چوب خوب می تواند بدون زحمت تمام لکه های روی تخته سه لا را پنهان کرده و جلای درخشان خود را به دست آورد. نقاشی چوب نیز این روزها یک ایده عالی برای DIY است.

    بنابراین رنگ آمیزی چوب ، ایده ریختن وسایل چوبی قدیمی خود را کنار بگذارید و پوشش چوبی Indigo Sleek Wood را امتحان کنید تا ظاهر جدیدی به آنها بدهد. بیایید به جزئیات بیشتری بپردازیم مانند انواع رنگهای موجود در بازار ، مراحل استفاده ، مزایا و نکات مفید نقاشی.

    رنگ آمیزی چوب

    رنگ آمیزی چوب

    انواع رنگ چوب

    P رنگ روغن پایه- رنگ آمیزی چوب مردم این رنگ چوب را به دلیل سطح بالا و دوام آن ترجیح می دهند. جزء روغن موجود در رنگ چوب ، سطح براق و براق را به سطح می بخشد. بهترین قسمت این است که رنگهای روغنی نیازی به روکش ندارند. می توانید این رنگ را مستقیماً روی چوب برهنه یا درست بعد از آغازگر بمالید.

    • رنگ لاتکس – اگر قصد دارید جلوه ای مات یا ساتن به تخته سه لا بدهید ، باید به سراغ رنگ چوب لاتکس بروید. قلم موهای زیبا که با این رنگ ارائه می شود می تواند برجسته سطوح چوبی هنری شما باشد. می توانید رنگ چوب لاتکس را به راحتی با کمک آب و صابون تمیز کنید.

    P رنگ مبتنی بر آب- اکثر رنگهای چوبی موجود در بازار بر پایه آب است. به راحتی قابل اجرا هستند و ظاهری درجه یک به تخته سه لا می دهند. علاوه بر این ، نیازی به آماده سازی سطح چوب قبل از استفاده از رنگ پایه آب بر روی آن نیست. مردم این رنگ چوب را ترجیح می دهند زیرا ترک نمی خورد و کم رنگ نمی شود و سریع خشک می شود.

    • رنگ اکریلیک – برای پروژه های کوچک رنگ چوب عالی عمل می کند. این یک رنگ بدون بو است که به سرعت خشک می شود و چوب را با ظاهری هنری ترک می کند. می بینید ، رنگ چوب اکریلیک به خلاقیت شما بال می دهد. برای ایجاد جلوه های ویژه می توانید از هر رنگ دلخواه خود استفاده کنید. این رنگ چوب بسیار مقرون به صرفه است و استفاده از آن آسان است.

    چگونه از رنگ چوب استفاده کنیم – مراحل/راهنما؟

    • رنگ آمیزی چوب

      رنگ آمیزی چوب

      نوع چوب – اول از همه ، شما باید نوع تخته سه لا را که در پروژه خود استفاده می کنید مشخص کنید. این به این دلیل است که میزان آماده سازی قبل از رنگ آمیزی کاملاً به این ویژگی بستگی دارد. یک چوب مرغوب ممکن است در مقایسه با چوب های ساختمانی نیازی به تلاش زیادی برای به دست آوردن سطح عالی نداشته باشد.

    paring آماده سازی چوب – برای پر کردن ترک ها ، سوراخ ها یا سطوح ناهموار دیگر هنگام انجام رنگ چوب باید از گل گچ یا بتونه معمولی چوب استفاده کرد. در صورت نیاز به استفاده از یک لایه دیگر ، مطمئن شوید که سطح تخته سه لا را در بین آن سنباده زده اید.

    • آغازگر – پرایمر در آب بندی سطح تخته سه لا مثر است. همچنین از نفوذ رنگ چوب به چوب جلوگیری می کند. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع مرحله بعدی اجازه دهید کاملاً خشک شود. همچنین می توانید برای درک روند صحیح استفاده از پرایمر با یک متخصص مشورت کنید.
    • رنگ – این آخرین و مهمترین مرحله کار رنگ چوب شما است. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، باید از رنگ چوب با کیفیت بالا و برس استفاده کنید. متخصصان رنگ چوب اپوکسی را برای دوام بیشتر و رنگهای اکریلیک-لاتکس را برای کاربردهای سریع توصیه می کنند. معمولاً دو لایه رنگ چوب برای جلوه ای زیبا به تخته سه لا کافی است ، اما در صورت نیاز می توانید به سراغ یک سوم نیز بروید. همچنین اجازه دهید لایه اول قبل از استفاده از لایه دوم خشک شود.

    مزایای رنگ آمیزی چوب

    Options گزینه های همه کاره – بهترین بخش در مورد یک پروژه رنگ چوب این است که شما می توانید از طیف گسترده ای از گزینه های رنگ و جلای رنگ انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که یک متخصص حرفه ای را استخدام می کنید که بهترین ترکیب رنگ را برای دکوراسیون منزل شما مناسب می کند.

    • نگهداری آسان-رنگ چوب با کیفیت بالا به هیچ قیمتی پوست کنده یا ترک نمی خورد. علاوه بر این ، یک لایه محافظ جامد برای چوب فراهم می کند. یک کار رنگ حرفه ای بدون نیاز مکرر به رنگ آمیزی بیشتر دوام می آورد.
    • به راحتی قابل استفاده است – اگر تمایل دارید که ایده های خلاقانه DIY را امتحان کنید ،رنگ چوب نیلیمی تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. مشاهده می کنید ، اعمال رنگ چوب بر روی سطح چوبی در مقایسه با رنگهای فلزی آسانتر است. علاوه بر این ، می توانید هر زمان که بخواهید رنگ را از بین نبرید ، رنگ خود را تغییر داده یا مجدداً بپوشانید.
    • نقص ماسک- آیا مبلمان چوبی قدیمی و رنگ آمیزی شده در خانه دارید؟ چرا با رنگ آمیزی مجدد به آن ظاهر جدیدی نمی دهید؟ این امر با پنهان کردن م allثر همه عیب ها ، ظاهر آن را فوراً بالا می برد. مبلمان شیک و جدید را برای شما به ارمغان می آورد.

    نکات نقاشی رنگ آمیزی چوب

    • رنگ آمیزی چوب – انتخاب رنگ مناسب برای رنگ چوب کار آسانی نیست. اطمینان حاصل کنید که طیف وسیعی از محصولات نقاشی روی چوب را از رنگ های نیلی معرفی کرده اید و رنگی متناسب با دکوراسیون فعلی خود دارید. همچنین می توانید از ترکیبات بدون ضربه استفاده کنید.

    ional حرفه ای رنگ آمیزی چوب – همیشه باید به یک حرفه ای برای کارهای رنگ چوب خود اعتماد کنید. آنها مزاج مواد را درک می کنند و نوع رنگ مناسب را برای آن انتخاب می کنند.

    ush برس رنگ رنگ آمیزی چوب – انواع برس های رنگی در بازار موجود است. مورد مناسب را انتخاب کرده و بعد از هر جلسه رنگ آمیزی چوب مینا pu آن را به درستی تمیز کنید. این مسواک شما را برای مدت طولانی در حالت خوب نگه می دارد.

    • گرایش ها رنگ آمیزی چوب – قبل از شروع پروژه ، نگاهی به آخرین روندهای رنگ چوب بیندازید. هدف شما باید ایجاد قطعه ای باشد که با حساسیت های شما مطابقت داشته باشد.

    امیدواریم این راهنما به همه نگرانی های رنگ چوب شما پاسخ داده باشد. مشاهده می کنید ، رنگ به تخته سه لا روح می بخشد و می تواند دکوراسیون فضا را فوراً بالا ببرد. شما همیشه باید به دنبال ترکیب رنگی باشید که متناسب با سلیقه و شخصیت شما باشد.

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    ایده های طراحی ویلا

    طراحی نما لوکس

    پتینه با غلطک

    طراحی ویلا 100 متری

    هزینه ساخت ویلا با چوب

    عکس طراحی داخلی کافی شاپ

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.