×
×

معرفی کفپوش اپوکسی؛ کاربردها، نحوه خرید و اجرا

  • کد نوشته: 30676
  • ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
  • دیدگاه‌ها برای معرفی کفپوش اپوکسی؛ کاربردها، نحوه خرید و اجرا بسته هستند
  • معرفی کفپوش اپوکسی؛ کاربردها، نحوه خرید و اجرا به گزارش تبلیغات ساختمان :کفپوش اپوکسی از جمله ترکیبات رنگی استاندارد جهت پوشش دهی سطوح کف می باشد. این نوع از کفپوش ها شامل دو ترکیب مجزا با نام هاردنر و رزین اپوکسی هستند. برای اعمال این رنگ ها لازم است که قبل از رنگ آمیزی هر دو ترکیب […]

    معرفی کفپوش اپوکسی؛ کاربردها، نحوه خرید و اجرا

    معرفی کفپوش اپوکسی؛ کاربردها، نحوه خرید و اجرا

    به گزارش تبلیغات ساختمان :کفپوش اپوکسی از جمله ترکیبات رنگی استاندارد جهت پوشش دهی سطوح کف می باشد. این نوع از کفپوش ها شامل دو ترکیب مجزا با نام هاردنر و رزین اپوکسی هستند. برای اعمال این رنگ ها لازم است که قبل از رنگ آمیزی هر دو ترکیب به نسبت معین در هم مخلوط شوند تا بتوانند یک فیلم یا لایه خشک فوق‌العاده سختی را بر روی سطح ایجاد کنند.

    اینکه کفپوش اپوکسی و ترکیبات آن با چه درصدی با یکدیگر میکس شوند در ادامه و در بخش نحوه اجرا در مورد آن صحبت خواهد شد. کفپوش های اپوکسی از لحاظ استحکام و قدرت مقاومت در بالاترین درجه قرار دارند بطوریکه در قیاس با دیگر پوشش های کف مانند کفپوش پلی اورتان عملکرد بهتری در نواحی پر تنش صنعتی دارند. در این مقاله در مورد کاربردها و اینکه در چه مناطقی قابلیت استفاده دارند و همچنین در مورد نحوه خرید و اجرای آن مطالب مفیدی را عنوان می کنیم.

    موارد استفاده از کفپوش اپوکسی

    کفپوش اپوکسی دایره استفاده بسیار گسترده ای دارند و در حوزه های مختلف و مناطقی که به پایداری و دوام کف اهمیت می دهند می توان از این محصول رنگی ارزشمند استفاده کرد. همان طور که می دانید بخش کف هر نوع سازه ای اولین ناحیه برخورد و تماس فیزیکی با عوامل خارجی و محیطی است. به همین دلیل به جهت استفاده و کارکرد مداوم خود سریع تر از نقاط دیگر سازه دچاره آسیب و صدمه ساختاری می شود که نتیجه آن تاثیر مستقیم و منفی است که بر عملکرد و چرخه فعالیت یک مجموعه می گذارد.

    برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در کف و افزایش سطح زیبایی آن بهتر است یک برنامه ریزی دقیق جهت اعمال کفپوش اپوکسی در سازه خود داشته باشید. از جمله نواحی که می توان از کفپوش اپوکسی استفاده کرد به ترتیب ذیل است:

    • در بیمارستان ها، دندانپزشکی، بخش اورژانس، ICU و اتاق عمل
    • در منازل، اتاق ها، قسمت پذیرایی، سرویس های بهداشتی و حمام
    • در پارکینگ ساختمان و محدوده هایی که جهت پارک خودروها در نظر گرفته شده اند.
    • در کارگاه های صنعتی، گاراژها، تعمیرگاه ها، مراکز خدمات رسان خودرو و دیگر وسایل نقلیه
    • مراکز ورزشی، سالن های فوتسال، بسکتبال و والیبال
    • ساختمان های تجاری، مراکز خرید عظیم، هایپر مارکت ها
    • نمایشگاه ها و مراکز عرضه و معرفی محصولات مختلف

    نحوه خرید کفپوش اپوکسی

    جهت خرید کفپوش اپوکسی اولین مرحله ارزیابی محیط بکارگیری است. لازم است که مشخص کنیم با چه هدفی از این اپوکسی کف استفاده می کنیم. این ترکیبات رنگی تنوع گسترده ای دارند که می توان به کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک ،کفپوش های سه بعدی و دیگر ترکیبات اشاره کرد. نوع آنتی استاتیک بیشتر مناسب فضاهایی هستند که نباید در بخش کف محیط بارهای الکتریکی ساکن وجود داشته باشند.

    با استفاده از این کفپوش براحتی عملیات تخلیه بار الکتریکی از کف صورت خواهد گرفت. نوع سه بعدی نیز بیشتر به جهت جذابیت خود و زیبایی بالایی که دارند برای پوشش دهی کف منازل خریداری می شوند. بنابراین ما باید بدانیم که کفپوش را برای چه نوع کاربری خریداری می کنیم. مرحله دوم ارزیابی مساحت محیط است. برای این منظور می توانید به نرخ گسترش و پوشش دهی تئوری رنگ توجه کنید. کفپوش اپوکسی معمولا می تواند 1.92 مترمربع بر لیتر را با ضخامت حدودا 500 میکرومتر پوشش دهی کند.

    البته بستگی به نوع کفپوش و ضخامت بکارگیری آن نیز دارد. هر چقدر ضخامت افزایش یابد مساحت کمتری را می توانید رنگ آمیزی کنید. با انجام این محاسبات تقریبا می توانید یک تخمین نزدیک به واقعیت در مورد حجم مورد نیاز رنگ خود جهت خرید داشته باشید.

    نحوه اجرای کفپوش اپوکسی

    • آماده سازی سطح قبل از اجزای کفپوش اپوکسی

    کلیه نقایص سطحی اعم از شکاف ها، خوردگی ها، ترک ها و تخریب های ساختاری باید اصلاح شوند. بعد از ترمیم سطح پیشنهاد می شود با یک بار شست و شوی سطح گرد و غبار موجود را کاملا پاک کنید. بعد از فرآیند شست و شو لازم است که تا خشکی کامل سطح از هرگونه رطوبت صبر کنیم.

    • استفاده از پرایمر اپوکسی

    پرایمر اپوکسی می تواند سطح صاف و بسیار همواری را ایجاد کند به همین دلیل جهت افزایش قدرت پوشش دهی کفپوش اپوکسی استفاده از آن توصیه می شود.

    • میکس کردن دو جزء رنگ

    ترکیب دو جزء رنگ می تواند برای محصولات مختلف متفاوت باشد اما در برخی موارد می تواند به صورت 3:1 یعنی 3 قسمت رزین اپوکسی و 1 قسمت هاردنر باشد.

    • اعمال کفپوش اپوکسی

    پس از طی این مراحل می توانید با استفاده از غلتک ها، کاردک ماله ها و تیغه های بلند مسطح و دسته دار به اعمال کفپوش بپردازید.

    عرضه مستقیم انواع کفپوش در شرکت رانا کیمیا فام

    مشتریان گرامی می توانند در زمان خرید از شرکت رانا کیمیا فام یک طیف گسترده ای از انواع کفپوش های اپوکسی را جهت انتخاب پیش روی خود داشته باشند. تمامی این محصولات رنگی در بالاترین سطح کیفیت خود تولید شده اند که البته قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. لذا ضمن تماس با این مجموعه بیشتر می توانید در مورد نحوه خرید اطلاعات کسب کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.