×
×

قیمت سرامیک درجه یک در سال 1402

  • کد نوشته: 12767
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای قیمت سرامیک درجه یک در سال 1402 بسته هستند
  • قیمت سرامیک درجه یک به گزارش ساخت منزل : قیمت سرامیک درجه یک بر اساس ابعاد و همچنین کیفیت یعنی همان درجه 1 و 2 بودن آن سرامیک تعیین می شود هزینه ساخت ویلا و با یکدیگر متفاوت اند. یکی از دلایلی که قیمت سرامیک درجه یک با یکدیگر متفاوند و قیمت بالاتری نسبت به سرامیک های […]

    قیمت سرامیک درجه یک در سال 1402

    قیمت سرامیک درجه یک

    به گزارش ساخت منزل : قیمت سرامیک درجه یک بر اساس ابعاد و همچنین کیفیت یعنی همان درجه 1 و 2 بودن آن سرامیک تعیین می شود هزینه ساخت ویلا و با یکدیگر متفاوت اند. یکی از دلایلی که قیمت سرامیک درجه یک با یکدیگر متفاوند و قیمت بالاتری نسبت به سرامیک های درجه دو دارند و همچنین کیفیت متفاوتی که دارند این است که امروزه به توجه بیشتر مردم به جای کیفیت سرامیک، به رنگ و طرح آن ها است. در هر حال اهمیت فوق العاده زیاد سرامیک موجب شده تا همواره جزو مصالح پرفروش بازار تلقی شوند. قیمت سرامیک درجه یک این روزها افزایش داشته است. در بسیاری از کارخانجات این افزایش قیمت به ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش رسیده است. اما شما می توانید این سرامیک ها را به صورت مستقیم از کارخانه و یا در حراجی ها نمایندگی آن ها با قیمت مقرون به صرفه ای خریداری کنید.

    قیمت سرامیک کف پذیرایی در وهله اول متأثر از برند کاشی و سرامیک مورد استفاده شماست. یعنی محصولاتی که توسط برندهایی معتبر تولید می شوند دارای قیمتی بالای ۱۵۰ هزار تومان ( این آمار تا انتهای تابستان ۱۴۰۰ صادق است ) دارند و برندهایی که تولید کننده کاشی و سرامیک در شرایط متفاوت تری هستند ( یعنی برندهای ناشناخته یا برندهایی که اسم های کمتری از آنها شنیده شده است ) قیمت محصولات خود را بسیار پایین تر و تا حد زیر ۱۰۰ هزار تومان عرضه می نمایند.

    این موضوع که کاشی و سرامیک کف پذیرایی تولید شده توسط برندهای مختلف دارای کیفیت های متنوع است، یک امر کاملا اصول می باشد و هرگز نمی توان گفت که تولیدات کارخانجات مختلف بایکدیگر متفاوت نیست

    سرامیک چیست؟

    مصالح ساختمانی سرامیک، که اغلب مخفف آن CBM است، اصطلاحی است که در باستان شناسی برای پوشاندن کلیه مصالح ساختمانی ساخته شده از خاک پخته شده استفاده می شد. این ماده به ویژه در رابطه با مصالح ساختمانی رومی مورد استفاده قرار می گیرد. این یک اصطلاح مفید و ضروری است زیرا، به ویژه هنگامی که در ابتدا در کاوش های باستان شناسی یافت می شود، نقاش ساختمان حرفه ای تشخیص نمونه هایی از سرامیک هها از قطعات کاشی های بام یا کف ممکن است دشوار باشد. با این حال، مصالح ساختمانی سرامیک معمولاً به راحتی و با سختی و خشن تر از قطعات سفال سرامیکی اند که قابل تشخیص هستند.

    قیمت سرامیک درجه یک

    قیمت سرامیک درجه یک

    تاریخچه سرامیک

    باستان شناسان سرامیک های ساخته شده توسط بشر کشف کرده اند که قدمت آنها حداقل به 24000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این سرامیک ها در چکسلواکی یافت می شد و به شکل مجسمه های حیوانی و انسانی ، اسلب و گلوله بود. این سرامیک ها از چربی و استخوان حیوانی ساخته شده اند که با خاکستر استخوان و یک ماده ریز مانند خاک رس مخلوط شده اند. پس از تشکیل ، سرامیک ها در دمای بین 500-800 درجه سانتی گراد در کوره های گنبدی و نعل اسبی که تا حدی با دیواره های لس در زمین حفر شده اند ، پخته می شوند. هزینه ساخت و ساز در کرج اگرچه مشخص نیست که این سرامیک ها برای چه استفاده شده اند ، اما تصور نمی شود که این یک نوع سرامیک باشد. تصور می شود که اولین استفاده از ظروف سفالی کاربردی در 9000 سال قبل از میلاد باشد. از این ظروف به احتمال زیاد برای نگهداری و ذخیره غلات و سایر مواد غذایی استفاده می شده است. بعدها از سرامیک ها به عنوان مصالحی ساختمانی استفاده می شد که در ساخت خانه و سازه های مختلف مورد استفاده قرار گرفت. البته این روزها این ابزارها در طرح ها و مدل های مختلف و جدیدتری ساخته می شوند و کارایی بسیاری دارند.

    قیمت سرامیک درجه یک

    قیمت سرامیک درجه یک

    چرا قیمت سرامیک از کاشی ها ببیشتر است؟

    ابتدا برای روشن تر شدن این مطلب تفاوت قیمت سرامیک درجه یک و کاشی را در نظر  بگیریم. همه ما میدانیم که کاشی و سرامیک ها با هم تفاوت هایی دارند. یکی از این تفاوت ها جنس آنها و دیگری طرح و رنگ و در حالت کلی طراحی های مختلف آن ها به حساب می آید. عواملی که باعث تفاوت هزینه بین کاشی ها و سرامیک ها می شود اسکلت فلزی ساختمان نیز به همین دلیل است. همچنین کاشی ها به دلیل اینکه ظریف تر هستند و مقاومت کمتری دارند معمولا در دیوار ها و سرامیک ها به علت استحکام بیشتر، در کف و همچنین دیوار استفاده می شود. به همین دلیل است که قیمت سرامیک درجه یک نسبت به کاشی ها بالاتر است.

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :
    نقاشی ساختمان خارجی

    طراحی حیاط ویلا کوچک

    ضوابط طراحی مدرسه معلولین

    طراحی انبار کارخانه

    طراحی و اجرای نما رومی

    مجوز ساخت باغ تالار

    هزینه مجوز ساخت و ساز

    طراحی داخلی به سبک ژاپنی
    ساخت سوله قوسی

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.