×
×

قیمت آجر سفال در سال 1402

  • کد نوشته: 12407
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای قیمت آجر سفال در سال 1402 بسته هستند
  • قیمت آجر سفال به گزارش ساخت منزل : قیمت آجر سفال ، آجر های سفالی انواع مختلفی دارند که هر کردام نیز کابرد مختلفی دارد. در بازار امروزی به علت نوسانات، قیمت مشخصی ندارد  حتما قبل از خرید از چندین مصالح فروش محله مورد بررسی قراردهید. نقاشی ساختمان از این آجر ها معمولا برای ساختمام سازی و […]

    قیمت آجر سفال در سال 1402

    قیمت آجر سفال

    به گزارش ساخت منزلقیمت آجر سفال ، آجر های سفالی انواع مختلفی دارند که هر کردام نیز کابرد مختلفی دارد. در بازار امروزی به علت نوسانات، قیمت مشخصی ندارد  حتما قبل از خرید از چندین مصالح فروش محله مورد بررسی قراردهید. نقاشی ساختمان از این آجر ها معمولا برای ساختمام سازی و زیبا سازی نمای ساختمان ها استفاده می شود که هر کدام از آنها خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارد. از این رو قیمت آجر سفال 99 بستگی به نوع و کاربرد آن دارد. به همین دلیل تهیه آجر سفالی ارزان قیمت می تواند در قیمت ساخت ساختمان و هزینه آن تاثیر گذار باشد.

    آجر سفال یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمان به حساب می آید کاه با نام های دیگری چون تیغه سفالی و بلوک سفالی نیز شناخته می شود. شکل ظاهری این مدل آجر به صورت یک مکعب بلکی به همراه سوراخ های افقی است. این مدل آجر ها برخلاف آجر لفتون مقاوت تحمل فشار بسیار زیاد را ندارند و کاربرد آنها بیشتر در ساخت تیغه های ساختمانی است. تعداد سوراخ های موجود در آجر سفال بسته به ابعاد آنها کاملا متفاوت است. به عنوان مثال در مدل آجر سفالی 5/5 سانتی متری 3 سوراخ وجود دارد و در آجر سفالی 7 سانتی متری این تعداد به 4می رسد و همچنین آجرهای 15 و 20 سانی متری 9 سوراخ دارند.

    آجر سفالی چیست؟

     آجر های سفالی در کشور های مختلف و با استاند ار های متفاوتی ساخته می شوند. از این آجر ها می توان در پیاده رو ها، نماسازی ساختمان ها و خانه ها و مجرای فاضلاب ها و تونل ها بهره برد. آجر های سفالی درجه یک شوره نمی زند و به همین دلیل یکی از بهترین آجر ها محسوب می شود. این آجر ها گاها نسوز هستند چرا که در کوره با درجه حرارت بالایی پخته می شوند؛ به همین دلیل قیمت آجر سفال نسبت به دیگر انواع آجرها ممکن است بیشتر باشد.

    قیمت آجر سفال 1400

    قیمت آجر سفال

    آجر سفالی چگونه ساخته می شود؟

    آجر های سفالی یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی هستند و از زمان قدیم مورد استفاده بودند. در حالی که پیشرفت هایی در ساخت آجر ها صورت گرفته است و مکانیزاسیون روند کار را آسانتر و سریعتر کرده است، روش اساسی ساخت آجر از خاک رس بدون تغییر باقی مانده است. این فرایند فقط به چند ابزار و مواد اساسی نیاز دارد و تقریباً در هر جایی قابل دستیابی است. طراحی ویلا مدرن به همین دلیل است که از آجرهای سفالی هنوز هم برای ساخت خانه ها و دیوارها در سراسر جهان استفاده می شود. از آجرهای سفالی دست ساز در کشورهای در حال توسعه تا بلوک های آجر قرمز که در ساخت و سازهای مدرن رایج است.

    قیمت آجر سفال 1400

    قیمت آجر سفال

    قیمت آجر سفال به چه چیزی بستگی دارد؟

    قیمت این آجر های سفالی، هزینه ساخت ویلا با ال اس اف مانند دیگر آجر ها بستگی به ابعاد و اندازه آنها و مقدار حرارتی که دید اند است.

    قیمت آجر سفال یزد

    استان یزد یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان مصالح ساختمانی از جمله آجر سفالی در کشور به حساب می آید. این کشور به دلیل داشتن خاک مرغوب، یکی از مهمترین منابع و مناطق ساخت کاشی و سرامیک است. قیمت آجر سفال یزد به دلیل مرغوبیت بالایی که نسبت نسبت به دیگر آجر ها ممکن است بیشتر باشد. در این شهر از صدها سال پیش از آجر استفاده می شده و همچنین قطب تولید کننده آجر بوده است. این امر را به خوبی هنگام مشاهده بناهای تاریخی این شهر می توان مشاهده کرد. همچنین در این شهر با داشتن کارخانجات مهمی که تولید کننده هستند، هزینه ساخت ویلا در شهریار آجر های نما نیز ساخته می شود و در کل شهر یزد را می توان قطب تولیدی آجر در کشور توصیف کرد. همناطور که می دانیم قیمت آجر سفال یزد نیز مانند سایر آجر ها بستگی به اندازه آجر و مقدار حرارتی است که آجر در هنگام پخته در آن قرار گزفته است. هرچه آجر بیشتر حرارت ببینید، مقاومت آن بیشتر می شود و به قیمت آن افزوده می شود.

    قیمت آجر سفال

    قیمت آجر سفال

    بناهای تاریخی یزد که با آجر سفالی ساخته شده اند

    ایرانیان از زمان های قدیم از آجر استفاده می کردند و با پخت و مصرف آجر ها آشنا بودند. پختن آجر همزمان با پیدایش آجر شروع شد. ایرانیان نخستین بار از پخته شدن گل دیواره های اجاقها پی به این خاصیت بردند. در دوران ساسانیان مصرف آجر پیشرفت زیادی کرد و در آن زمان بناهای ساسانیان آجرها به ابعاد بزرگتری تولید و پخته می شده است. یکی از مهمترین و معروفترین بناهایی که در آن از آجر استفاده می شده، بادگیر ها و آب انبار ها در یزد می باشد. بادگیر معمولاً چهارگوش است و در دیوارهای چهارگانهٔ آن چند سوراخ تعبیه شده‌است. اسکلت فلزی ساختمان درون بادگیر با تیغه‌ها و جدارهایی که از خشت یا چوب و آجر سفالی ساخته شده ‌است. به همین دلیل به یزد اولین شهر خشتی نیز می گویند.

    قیمت آجر سفال

    قیمت آجر سفال

    آجر سفالی چگونه ساخته می شود؟

    یکی دیگر از دلایلی که روی قیمت آجر سفال یزد تاثیر می گذارد، دستی بودن یا نبودن این آجر هاست. آجر هایی که امروزه در ساختمان سازی ها استفاده می شود، آجر های سفالی قالبی است. این آجر ها کم هزینه ترین روش تولید آجر های سفالی هستند. بنابراین ساخت و خرید این نوع آجر ها باعث می شود که با قیمت آجر سفالی کمتر، مصالحی بهتر در دسترس داشته باشیم. نقاشی ساختمان حرفه ای اما از دیگر روش های تولید آجر های سفالی که از قدیم مرسوم است، آجر های دست ساز هستند. پخته شدن این آجر ها توسط یک فرد به وسیله قالب های دستی انجام می شود؛ به این صورت که فرد آجر ها را قالب گیری می کند و بعد از آن ها را خشک می کند.  همچنین قیمت آجر سفال یزد به دلیل اینکه با خاک های مرغوب پخته می شود و همچنین به دلیل درجه حرارت بیشتری که می بیند نسبت به آجر های سفال معمولی، ممکن است بیشتر باشد این دو روش ساخت آجر ها، باعث نمی شود که در آنها تفاوتی وجود داشته باشد اما، این آجر ها از نظر ظاهری متفاوت هستند و آجر هایی که به روش صنعتی قالب گیری می شوند، ظاهر یکدست تری نسبت به آجر هایی دارند که با دست قالب گیری می شوند. بعضی از تولید کنندگان صنعتی از مواد دیگری هم برای ساخت آجر استفاده می کنند؛ ولی ماده اصلی آجر واقعی خاک رس یا خاک سفال  می باشد.

    آجر های سفالی یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی هستند و بیشترین کاربرد را در ساخت تیغه های ساختمان ها دارند. به همین دلیل است که قیمت آجر سفالی اهمیت زیادی در کاهش قیمت ساخت و ساز ساختمان دارد. قیمت این آجر های سفالی، مانند دیگر آجر ها بستگی به ابعاد و اندازه آنها و مقدار حرارتی که دید اند است.

    روش های تهیه آجر های سفالی

    آجر هایی که امروزه در ساختمان سازی ها استفاده می شود، آجر های سفالی قالبی است. این آجر ها کم هزینه ترین روش تولید آجر های سفالی هستند. بنابراین ساخت و خرید این نوع آجر ها باعث می شود که با قیمت آجر سفالی کمتر، مصالحی بهتر در دسترس داشته باشیم.

    اما از دیگر روش های تولید آجر های سفالی که از قدیم مرسوم است، آموزش پرسپکتیو پلان آجر های دست ساز هستند. این آجر ها توسط یک فرد به وسیله قالب های دستی، قالب گیری می شوند و بعد از آن خشک می شوند. این دو روش ساخت آجر ها، باعث نمی شود که در آنها تفاوتی وجود داشته باشد اما، این آجر ها از نظر ظاهری متفاوت هستند و آجر هایی که به روش صنعتی قالب گیری می شوند، ظاهر یکدست تری نسبت به آجر هایی دارند که با دست قالب گیری می شوند. بعضی از تولید کنندگان صنعتی از مواد دیگری هم برای ساخت آجر استفاده می کنند؛ ولی ماده اصلی آجر واقعی خاک رس یا خاک سفال  می باشد.

    آجر سفالی چیست؟

    آجر سفالی یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است و از زمان تمدن های اولیه مورد استفاده بوده است. هزینه ساخت و ساز متری چند این نوعی سرامیک بلوری است و از متداول ترین مواد ساختمانی است که در سراسر جهان یافت می شود. برای توسعه آجر سفالی به عنوان یک ماده ساختمانی پایدار، استفاده از مواد زائد کشاورزی و صنعتی یک راه حل عملی است. عملکرد اصلی این مواد زائد این است که مانند یک منفذ در بدن رس استفاده می شود.

    آجر سفالی

    آجر سفالی

     

     

     

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :
    نقاشی ساختمان چند روز طول میکشد

    طراحی جلوی ویلا

    طراحی مدارس روستایی

    ساخت کارخانه بازیافت زباله

    طراحی رستوران و تالار

    مجوز ساخت چهار طبقه

    هزینه ساخت و ساز 1402

    طراحی داخلی دوبلکس

    ساخت سوله فلزی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.