×
×

طرح خانه ویلایی به همراه نمونه و توضیحات

  • کد نوشته: 24830
  • ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
  • دیدگاه‌ها برای طرح خانه ویلایی به همراه نمونه و توضیحات بسته هستند
  • طرح خانه ویلایی طرح خانه ویلایی با رشد سریع زندگی صنعتی و پیشرفتی که تکنولوژی داشته، بیشتر مورد توجه شهروندان قرار گرفته است. زیرا با وجود دلایلی مانند آلودگی های زیست محیطی، آشفتگی و افسردگی، خستگی از مشغله های کار و زندگی و … اکثر افراد را به فکر ساخت ویلا در محیطی خوش آب […]

    طرح خانه ویلایی به همراه نمونه و توضیحات

    طرح خانه ویلایی

    طرح خانه ویلایی با رشد سریع زندگی صنعتی و پیشرفتی که تکنولوژی داشته، بیشتر مورد توجه شهروندان قرار گرفته است. زیرا با وجود دلایلی مانند آلودگی های زیست محیطی، آشفتگی و افسردگی، خستگی از مشغله های کار و زندگی و … اکثر افراد را به فکر ساخت ویلا در محیطی خوش آب و هوا که در خارج از محدوده شهری باشد می اندازد. اما موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، رعایت و توجه به اصول طرح خانه ویلایی است، یعنی معماری فضاها به صورتی باشد که بتواند تمامی نیازهای ساکنین را فراهم کند.

    طرح خانه ویلایی

    طرح خانه ویلایی

    طرح خانه ویلایی چیست؟

    در فرآیند طرح و ساخت خانه ویلایی، بهتر است ابتدا با محیط و شرایط اقلیمی آن منطقه آشنا شوید سپس به مواردی دیگری توجه داشته باشید، می توانید از یک خانه ویلایی عکس تهیه کنید و با توجه به نوع طرح و نمای آن ساخت و ساز داشته باشید. در واقع خانه ویلایی باید از چهار جهت باز و دارای نما باشد. امروزه ساخت یک ویلای با دوام علاوه بر ذوق و سلیقه، نیاز به طراحی نقشه و خلاقیت، همچنین نوع سبک و مصالح با کیفیتی دارد تا بهترین لحظات را برای ساکنین به وجود آورد.

    نکات مورد توجه در طراحی ویلا

    • شرایط آب و هوایی
    • زاویه تابش خورشید
    • توجه به جهت و شدت باد
    • جهت ساخت ویلا
    • رعایت قوانین شهرداری
    • نوع سلیقه و چگونگی استفاده ساکنین از فضاها
    • ضوابط پارکینگ

     

    طرح خانه ویلایی

    طرح خانه ویلایی

    اصول های طرح خانه ویلایی

    اصول طراحی پلان ویلا: یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی خانه ویلایی باید مورد توجه قرار بگیرد در رابطه با طراحی پلان ویلا است، به بیان ساده تر باید به هماهنگی پلان و فرم توجه زیادی شود. در طراحی پلان، باید چگونگی قرار گرفتن فضاها از لحاظ نوع استفاده برای آشپزخانه یا اتاق ها و نشیمن و … در نظر گرفته شود. همچنین از دیگر نکات قابل اشاره، نحوه قرارگیری ویلا و نوع ساختار سقف است که می تواند در انواع طرح های شیب دار یا ساده و شیروانی باشد، البته به هماهنگی بین طبقات نیز دقت شود.

    طرح ویلایی

    طرح ویلایی

    اصول مقررات ملی ساخت ویلا: از دیگر مباحثی که اهمیت زیادی در ساخت ویلا دارد، در زمینه رعایت قوانین ملی ساختمان است که باعث می شود خانه ویلایی شما بدون مشکل و نقص به پایان برسد.

    ابعاد خانه ویلایی: لازم به یادآوری می باشد که بعد از مشخص کردن اهداف ایده آل خود، بهتر است در امور طرح خانه ویلایی و ساخت و ساز، آن را به گروه متخصص و با تجربه ای بسپارید تا فضاهای مورد نیاز کاملا استاندارد و مفید نقشه کشی و خلق شود.

    بودجه: مطمئنا در هر اقدام اقتصادی، سرمایه ای که در دست می باشد و هزینه ای که صرف آن هدف خواهد شد محاسبه می گردد تا میانه های عملیات پروژه متوقف نشود.

    مصالح گچ گیپتون : از موارد مهم قابل توجه در ساخت یک خانه ویلایی، استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد است.

    توجه به مشرف بودن ویلا: از دیگر موضوعاتی که در طراحی یک خانه ویلایی اهمیت دارد، توجه به میزان مشرف بودن آپارتمان های اطراف و نزدیک به حریم ویلا است. زیرا در آرامش و راحتی ساکنین تاثیر گذار خواهد بود.

    طرح ویلایی

    طرح ویلایی

    نکاتی در طرح خانه ویلایی ساده

    در طراحی خانه ویلایی ساده، آن چه که مهم می باشد نمای داخلی ویلا است. منظور از نمای داخلی، یعنی طراحی ویلا و چیدمان آن به شکل ساده، اما همراه با آرامش و لذت باشد. سعی کنید بین عناصر و اجزاء مختلف موجود در فضا تعادل ایجاد شود، یعنی رنگ، بافت و حتی الگوی وسایل داخل ویلا با هم هماهنگی داشته باشند.

    ویلا دوبلکس کوچک از نکات قابل توجه که در طراحی این سبک ویلا حائز اهمیت می باشد رنگ است ، توجه داشته باشید که رنگ های شاد در بزرگ تر و دلباز نشان دادن نمای داخلی ویلا نقش مهمی دارند.

    در خانه ویلایی ساده، پنجره ها باید طوری طراحی شوند تا نور و روشنایی طبیعی بیشتری، وارد ساختمان شود، زیرا در این صورت داخل ویلا بزرگتر به نظر می رسد.

    مدل ویلا

    مدل ویلا

    از دیگر موارد مهم در طراحی خانه ویلایی ساده، توجه به مبلمان یا دیگر وسایل بزرگ است، به بیان ساده تر رنگ وسایل و دکوراسیون ویلا را طوری انتخاب کنید که با رنگ دیوار تناسب داشته باشند، زیرا در این صورت فضای داخلی ساختمان وسیع تر به نظر می رسد. بهتر است از وسایل بلند و نزدیک به سقف استفاده نکنید.

    طراحی حیاط ویلای ساده نیز از دیگر موارد مهم است. در این سبک ویلاها سنگ فرش کردن حیاط و مسیر از اهمیت خاصی برخوردار است. سعی کنید آن ها را با رنگ های روشن انتخاب نمایید، همچنین بهتر است تا لبه های دیوار بالا کشیده شوند.

    نکاتی درباره طرح خانه ویلایی روستایی

    خانه ویلایی با طرح روستایی، امروزه یکی از محبوب ترین سبک های ویلا است. زیرا از فضاهای آزاد و متنوعی برخوردار می باشد، در واقع با طراحی ویلای روستایی می توان فضاهای سکونتی در خانه های روستایی و حتی ییلاقی را نشان داد.

    از ویژگی های یک ویلای روستایی، باید به متریال خام اشاره کرد. در واقع استفاده از متریال های طبیعی در تمامی اجزاء این سبک ویلا، باید مشاهده شود. سنگ و چوب از اصلی ترین متریال ها هستند. البته در مناطق سرد اکثرا برای بنای ویلا از سنگ های طبیعی استفاده می کنند، اما در نواحی گرم از الوارهای چوبی جهت نمای ویلا استفاده می شود.

    فضای داخلی ویلا با طرح روستایی کاملا ساده همراه با فضاسازی سنتی و روستایی طراحی می شود، همچنین دیوارهای قطور از سنگ طبیعی، الوارهای چوبی برای کف ویلا و تیرهای پهن و اکسپوز برای سقف آن استفاده می شود تا فضایی کاملا روستایی و لذت بخشی را فراهم کند.

    طراحی ویلا

    طراحی ویلا

    طراحی ویلا شیبدار بهتر است برای فضای داخلی ویلا با طرح روستایی، از رنگ هایی پر انرژی مانند آبی تیره یا نارنجی و قهوه ای استفاده شود.

    می توان با استفاده از سمبل های روستایی مانند شومینه سنگی یا زیراندازهایی از پوست حیوانات، حتی دکورهایی از شاخ گوزن، فضایی کاملا روستایی را فراهم کرد.

    نگاهی به طرح خانه ویلایی همکف

    در معماری و طراحی، ویلا همکف یا همان ویلا فلت به ساختمانی گفته می شود که فقط دارای یک سقف و یک طبقه باشد. به بیان ساده تر ساختمان هایی که با اختلاف سطح حدود یک متر از زمین ساخته می شوند خانه ویلایی همکف گفته می شود.

    طراحی حیاط ویلا برای ساخت و ساز این سبک ویلا نیاز به هزینه کمی است، همچنین در مدت زمان کوتاهی خانه ویلایی آماده و تحویل ساکنین می شود.

    از ویژگی های مهم و قابل توجه درباره این نوع ویلا، رفت و آمد راحت می باشد، همچنین حمل و نقل بسیار آسان و بدون مشکل خواهد بود.

    عکس ویلا مدرن

    عکس ویلا مدرن

    طرح خانه ویلایی

    طرح خانه ویلایی

    طرح خانه ویلایی

    طرح خانه ویلایی

    طرح خانه ویلایی

    طرح خانه ویلایی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.