×
×

طراحی صدا و سیما و ساخت صدا و سیما

  • کد نوشته: 30828
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
  • دیدگاه‌ها برای طراحی صدا و سیما و ساخت صدا و سیما بسته هستند
  • خلاقیت و تجربه در طراحی صدا و سیما به گزارش نوسازی ساختمان : طراحی صدا و سیما جنبه‎های مختلفی را در بر می‎گیرد. اولین چیزی که از طراحی صدا و سیما به ذهن می‎رسد، طراحی صحنه است. برای طراحی صحنه، طراح باید تجربۀ کافی در زمینۀ انواع مصالح و شکل آن‎ها، کاربرد آن‎ها، جزئیاتی از […]

    طراحی صدا و سیما و ساخت صدا و سیما

    خلاقیت و تجربه در طراحی صدا و سیما

    به گزارش نوسازی ساختمان : طراحی صدا و سیما جنبه‎های مختلفی را در بر می‎گیرد. اولین چیزی که از طراحی صدا و سیما به ذهن می‎رسد، طراحی صحنه است. برای طراحی صحنه، طراح باید تجربۀ کافی در زمینۀ انواع مصالح و شکل آن‎ها، کاربرد آن‎ها، جزئیاتی از شکل ظاهری بناها در دوره‎های مختلف داشته باشد.

    جهت طراحی و ساخت با ما در تماس باشید.

    طراحی صدا و سیما

    طراحی صدا و سیما

    برای طراحی دکوراسیون صدا و سیما، مفهوم یک برنامه و آنچه که به مخاطب القا می‎کند، برای انتخاب یک طرح مناسب اهمیت دارد. سپس طراح باید به مسائلی چون خطوط، ابعاد، حرکت، نور، رنگ و بافت اشیا و مواد صحنه توجه داشته باشد. طراح باید قبل از شروع کار پلان و نماهای مختلفی از کار را آماده کند. آگاهی از سازه‎های معماری و تهیۀ نقشه نیاز به مهندسان را برای مشورت و حتی انجام برخی امور ضروری می‌‎سازد.

    طراحی صدا و سیما

    طراحی صدا و سیما

    طراحی صدا و سیما به عنوان یک بنای فرهنگی

    برای اولین بار در ایران طراحی صدا و سیما به عنوان زیر مجموعه‎ای از وزارت پست و تلگراف مطرح شد. چرا که ویژگی انتقال و دریافت مخابراتی اطلاعات، صدا و سیما را به این بخش نزدیک می‎کرد. ولی با افزایش اهمیت صدا و سیما، نه تنها رسانۀ ملی استقلال یافت بلکه به سرعت شعبات استانی صدا و سیما در سراسر کشور شکل گرفت.

    ساخت صدا و سیما

    ساخت صدا و سیما

    ساخت صدا و سیما

    برای طراحی صدا و سیما، سرعت در انتقال و دریافت اطلاعات از کلیدی‎ترین مسائلی است که باید در ساختمان آن مورد توجه قرار گیرد. بخش‎هایی برای نصب این تجهیزات در محوطۀ صدا و سیما باید از پیش در نظر گرفته شود. فضاهایی هم در محیط‎های بسته و باز جهت استودیوهای ضبط برنامه پیش بینی شود. این فضاها باید به گونه‎ای طراحی شوند که قابلیت و گنجایش تحمل بار دکوراسیون صدا و سیما را داشته باشند.

    ساخت صدا و سیما

    ساخت صدا و سیما

    پیمانکار ویلا ظاهر بنای صدا و سیما هم اهمیت فرهنگی خود را دارد. از آنجایی که این بناها معرف و محل انتقال رویکرد فرهنگی دولت‎ها هستند، طراحی صدا و سیما باید به گونه‎ای باشد که این نگرش را نشان دهد. در شعبات استانی استفاده از مؤلفه‎های معماری بومی برای هماهنگی میان سیاست‎های فرهنگی و علائق مردمی آن استان مؤثر خواهد بود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.