×
×

از صفر تا صد طراحی سونا در ویلا

  • کد نوشته: 24859
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
  • دیدگاه‌ها برای از صفر تا صد طراحی سونا در ویلا بسته هستند
  • از صفر تا صد طراحی سونا در ویلا از صفر تا صد طراحی سونا در ویلا، طراحی سونا در ویلا مسافرت و یا گذراندن تعطیلات آخر هفته در ساخت ویلای اختصاصی می تواند یک تفریح بی نظیر باشد. گاهی اوقات خرید یک ویلای ارزان قیمت و تجهیز آن می تواند بسیار به صرفه تر از […]

    از صفر تا صد طراحی سونا در ویلا

    از صفر تا صد طراحی سونا در ویلا

    از صفر تا صد طراحی سونا در ویلا، طراحی سونا در ویلا مسافرت و یا گذراندن تعطیلات آخر هفته در ساخت ویلای اختصاصی می تواند یک تفریح بی نظیر باشد. گاهی اوقات خرید یک ویلای ارزان قیمت و تجهیز آن می تواند بسیار به صرفه تر از خرید یک ویلای مجهز و گران قیمت باشد، ضمن اینکه شما می توانید طراحی سونا در ویلا را با دلخواه و سلیقه خودتان انجام دهید و تجهیز نمایید. در ادامه به  صفر تا صد طراحی سونا در ویلا و ساخت و هزینه آن می پردازیم.

    طراحطراحی سونا در ویلای سونا در ویلا

    طراحی سونا در ویلا

    ساخت و طراحی سونا در ویلا

    طراحی حیاط ویلا بدون شک هر ویلایی احتیاج به امکانات اختصاصی و رفاهی دارد تا گزینه مناسبی جهت گذراندن اوقات خوش و دلپذیر باشد، ضمن اینکه به ارزش ویلا نیز بسیار افزوده می شود. سونا یکی از مهمترین و در عین حال بهترین تجهیزات ویلا محسوب می شود.

    طراحی سونا در ویلا چنانچه صحیح و اصولی انجام گردد می تواند به محلی زیبا و جذاب جهت استفاده افراد تبدیل شود، ضمن اینکه با انجام زیرسازی های مناسب از دوام و استقامت بالایی برخوردار خواهد بود.

    طراحی سونا در ویلا با توجه به متریالی که در نظر خواهید داشت، متفاوت می باشد. این متریال می تواند از سیمان و یا از چوب باشد. در سونای خشک سکو ها و جنس پنل ها از چوب حرارت دیده و پرداخته شده که به چوب ترموود معروف است، استفاده می شود.

    این چوب می تواند از درختان مختلفی مانند صنوبر، سکوریا، روس، سرو و … باشد. اما در سونای بخار با توجه به سطح رطوبت بالا، اصولا استفاده از سرامیک و یا کاشی توصیه می شود. از دیگر متریال استفاده شده در این حوزه، می توان به سنگ های تزئینی، بلوک هایی از جنس شیشه و همچنین آکریلیک اشاره نمود. در ادامه چند عکس سونا در ویلا را مشاهده می نمایید.

    طراحی سونا در ویلا

    طراحی سونا در ویلا

    در طراحی سونا به چه مواردی باید توجه داشت؟

    طراحی سونا در ویلا مستلزم در نظر گرفتن یک سری قواعد می باشد تا ضمن حداکثر کارایی و زیبایی، از استقامت و دوام بالایی نیز برخوردار باشد. برخی از این موارد به شرح ذیل می باشد.

    طراحی ویلا شیبدار

    سونا مدرن ویلا

    سونا مدرن ویلا

    انتخاب مکان مناسب سونا در ویلا

    از آنجا که تاسیسات و موتورخانه ویلا در زیرزمین و یا طبقه همکف قرار دارد، بهتر است طراحی سونا نیز در این نقطه های مکانی صورت گیرد، چرا که هر چه طول لوله کشی و اتصالات سونا کوتاه تر باشد انرژی کمتری صرف شده و اطمینان بیشتری را از نظر امنیت خواهد داشت.

    در برخی ویلاها نیز می توان با توجه به قرارگیری تاسیسات و انجام تمهیدات ویژه نسبت به طراحی سونا در ارتفاعات بالاتر اقدام کرد که در این صورت با استفاده از بلوک های شیشه ای و شفاف چند جداره، می توانید مناظر زیبای طبیعی را نیز به دکوراسیون سونا اضافه نمایید و لذت استفاده از سونا را صد چندان نمایید.

    ویلا دوبلکس کوچک

    سونا در ویلا

    سونا در ویلا

    در نظر گرفتن ابعاد مناسب جهت طراحی سونا

    ابعاد سونا با توجه به فضای ویلا  و همچنین ظرفیت استفاده کنندگان از آن متغیر خواهد بود، اما به طور کلی یک سری اندازه های استاندارد وجود دارد که رعایت آنها برای ساخت ویلا بسیار مهم است.

    قرار گیری سکو ها و ارتفاع سقف با توجه به حرارت و گرمادهی سونا باید به درستی در نظر گرفته شود. میزان ارتفاع مطلوب سونا در حدود 213 سانتی متر و مساحت اتاق سونا، با در نظر گرفتن تعداد استفاده کنندگان می تواند بین پنج تا سی سانتی متر مربع باشد.

    همچنین عرض استاندارد سکو ها جهت استراحت و دراز کشیدن می تواند بین 60 الی 70 سانتی متر باشد. ارتفاع سکوی اول 50 سانتی متر و و متناسب با آن ارتفاع سکوی دوم 100 سانتی متر در نظر گرفته می شود. به طور کلی ابعاد مناسب سونا باید به گونه ای باشد که نه خیلی کوچک و تنگ باشد و نه چنان بزرگ که باعث هدر رفت انرژی گردد.

    گچ گیپتون

    عکس سونا ویلا

    عکس سونا ویلا

    قرارگیری صحیح دستگاه تهویه و دریچه ها در سونا

    انتخاب تهویه مناسب و قرارگیری آن در جای صحیح، می تواند به تهویه مناسب هوای داخل سونا کمک نماید.  قسمت بالای کوره و روی سقف می تواند بهترین محل برای استقرار دریچه ورودی هوا به داخل سونا باشد که این امر باعث می شود هوای گرم به سمت بالا و هوای سرد به سمت پایین هدایت گردد و بدین ترتیب ترکیب هوایی مناسبی صورت خواهد گرفت.

    طراحی سونا در صورتی که امکان ورود هوای تازه به سونا وجود دارد، نیاز به نصب و قرار دادن دریچه خروج هوا نمی باشد، چرا که هوا از زیر درب خارج خواهد شد. اما چنانچه تمایل به وجود دریچه خروج هوا دارید، بهتر است به ارتفاع زمین نزدیک باشد که زیر نیمکت و سکو ها بهترین محل است.

    عکس سونا ویلا

    عکس سونا ویلا

    عایق بندی مناسب سونا

    جهت جلوگیری از هدررفت انرژی و گرمای موجود در سونا باید جداره ها و سقف با استفاده از پشم شیشه به خوبی عایق بندی شود. طراحی سونا قطر ضخامت برای سقف حداقل ده سانت و برای دیوار ها تقریبا پنج سانت باید باشد. همچنین از یک لایه سیمان نسوز و چند لایه عایق مخصوص برای عدم نفوذ رطوبت ضروری است.

    سونا

    سونا

    تجهیزات گرمایشی و نصب درست آن

    تجهیزات گرمایشی نیز با توجه به بودجه می تواند برقی و یا گازی و گازوئیلی باشد که نوع برقی آن گران تر و در عین حال جای کمی می گیرد. البته در ایران بیشتر نوع گازی آن استفاده می شود که احتیاج به یک داکت جهت خروج گازهای سوخت شده خواهد داشت.

    سونا چوبی

    سونا چوبی

    نورپردازی مناسب سونا

    نورپردازی سونا علاوه بر بحث روشنایی آن، از نظر دکوراتیو و ایجاد فضای دلنشین و آرامش بخش نیز بسیار مهم است. استفاده از لامپ های مناسب که مقاومت لازم را در برابر حرارت و رطوبت دارند، به همراه روکش هایی از جنس مناسب و ضد زنگ بسیار ضروری است.

    ضوابط پارکینگ طراحی سونا لامپ های ال ای دی و یا سیستم های نوری از گزینه های مطلوب جهت نورپردازی سونا می باشد.

    سونا چوبی ویلا

    سونا چوبی ویلا

    هزینه طراحی سونا

    در طراحی سونا در ویلا باید هزینه های ساخت آن را نیز در نظر گرفت. هزینه طراحی سونا با توجه به سونا خشک یا سونا بخار و نمونه سونا در ویلا بستگی دارد، همچنین ابعاد و اندازه های آن متغیر است، نوع مصالح و متریال مورد استفاده در ساخت نیز بسیار مهم است. شما می توانید برای اینکه در هزینه های طراحی سونا صرفه جویی نمایید از پیمانکاران و دست اندرکاران این امر  مشاوره و کمک بگیرید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.