×
×

طراحی دادگستری و ساخت دادگستری

  • کد نوشته: 31035
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
  • دیدگاه‌ها برای طراحی دادگستری و ساخت دادگستری بسته هستند
  • روانشناسی محیط در طراحی دادگستری به گزارش ساخت ویلا : به عنوان یک حوزۀ میان رشته‎ای در طراحی دادگستری بیش از هر پروژۀ دیگری نمود دارد. ساختمان‎ های دادگستری محلی برای اقامۀ دعاوی هستند و همین فضای آن‏‎ها را پرتنش می‎سازد. مهندسان معماری و روانشناسان در طراحی دادگستری برای ایجاد یک فضای آرامش بخش با […]

    طراحی دادگستری و ساخت دادگستری

    روانشناسی محیط در طراحی دادگستری

    به گزارش ساخت ویلا : به عنوان یک حوزۀ میان رشته‎ای در طراحی دادگستری بیش از هر پروژۀ دیگری نمود دارد. ساختمان‎ های دادگستری محلی برای اقامۀ دعاوی هستند و همین فضای آن‏‎ها را پرتنش می‎سازد. مهندسان معماری و روانشناسان در طراحی دادگستری برای ایجاد یک فضای آرامش بخش با هم همکاری می‎کنند.

    جهت طراحی و ساخت با ما در تماس باشید.

    طراحی دادگستری

    طراحی دادگستری

    نه تنها مراجعه کنندگان، بلکه قضات و کارمندان دفتر دادگستری نیز باید در فضایی قرار گیرند که حداقل استرس به آن‎ها وارد شود تا بتوانند تصمیم درستی اتخاذ کنند. در طراحی دادگستری می‎توان از عواملی استفاده نمود که به کاهش استرس فضا کمک کند. از جمله استفاده از فضاهای باز که ازدحام جمعیت در آن‎ها کمتر به چشم می‎آید.

    استفاده از نور طبیعی و رنگ‎های روشن که هم از نظر روانی، احساس آرامش را منتقل می‎کند و هم فضا را دلباز نشان می‎دهد و به کارگیری عایق‎های صوتی که به حفظ تمرکز قضات در حین دادرسی کمک می‎کند.

    طراحی دادگستری

    طراحی دادگستری

    ساخت دادگستری

    برخی تزئینات مانند باغچه‎های گیاهان طبیعی در طبقات و یا استفاده از آبنما در مرکز مجتمع به بالا بردن انرژی مثبت فضا کمک می‎کند. همچنین رعایت استانداردهای طراحی دفاتر عمومی از جمله در نظر گرفتن فضای کافی برای هر کارمند، حفظ حریم شخصی مراجعه کننده و کارمندان، اختصاص فضاهای رفاهی – خدماتی برای کارمندان و فضاهای کافی برای ارائۀ خدمات به مراجعه کنندگان در ساخت دادگستری ضروری است.

    نمادها در طراحی دادگستری

    (هزینه ساخت ویلا) نمادها نیز در طراحی دادگستری، اهمیت بسزایی دارند. عدالت و صلابت دو ویژگی اصلی هستند که در طراحی دادگستری مد نظر معماران است. اما با گسترش رویکردهایی چون حقوق متهم، آگاهی جامعه از روند دادخواهی و حتی خدمات اجتماعی به جای مجازات، مفاهیم دیگری چون بخشش، شفقت و اصلاح نیز در دادگستری جا باز کرده‎اند.

    ساخت دادگستری

    ساخت دادگستری

    از این رو در طراحی دفتر دادگستری تنها نباید از خطوط صاف و شکسته و مصالح خشن و سرد استفاده کرد بلکه خطوط منحنی، استفاده از مصالح بومی و حتی دکوراسیونی که حس امید و نشاط را به مراجعه کننده القا کند، کاربرد بهتری خواهد داشت. این سبک از طراحی بنا و طراحی داخلی، نه تنها از بار استرس فضا در مراجعه کنندگان می‎کاهد بلکه برای کارمندان و قضات نیز روحیه بخش خواهد بود.

    منبع

     https://www.sid.ir/fA/Journal/ViewPaper.aspx?id=559267

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.