×
×

از ۰ تا ۱۰۰ طراحی تیمارستان و ساخت تیمارستان

  • کد نوشته: 30825
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
  • دیدگاه‌ها برای از ۰ تا ۱۰۰ طراحی تیمارستان و ساخت تیمارستان بسته هستند
  • طراحی تیمارستان برای آرامش و بهبودی به گزارش طراحی کلینیک : طراحی تیمارستان فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته است. این فراز و فرودها بیش از هر چیز ناشی از نگرش علم پزشکی و روانشناسی به بیماران روانی و نحوۀ درمان آن‎هاست. اولین تیمارستان‎ها شباهت بسیاری با زندان داشتند. حتی پزشکان معتقد بودند […]

    از ۰ تا ۱۰۰ طراحی تیمارستان و ساخت تیمارستان

    طراحی تیمارستان برای آرامش و بهبودی

    به گزارش طراحی کلینیک : طراحی تیمارستان فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته است. این فراز و فرودها بیش از هر چیز ناشی از نگرش علم پزشکی و روانشناسی به بیماران روانی و نحوۀ درمان آن‎هاست. اولین تیمارستان‎ها شباهت بسیاری با زندان داشتند.

    حتی پزشکان معتقد بودند که بیماران روانی مجرم هستند و باید تحت نظارت شدید قرار بگیرند. شاید جالب باشد که بدانید طراحی تیمارستان بیش از آنکه به دست مهندسان صورت بگیرد، به دست پزشکان صورت گرفته است. بسیاری از روانپزشکان به اهمیت بنا در بهبود بیمار پی برده‎اند.

    جهت طراحی و ساخت با ما در تماس باشید.

    طراحی تیمارستان

    طراحی تیمارستان

    یکی از طرح‎های معروف در بیمارستان روانپزشکی، طرحی است که پزشکان و پرستاران در مرکز قرار می‎گیرند و نسبت به اتاق‎های بیماران اشراف کامل دارند. این طرح البته امروز منسوخ شده است.

    امروزه در ساخت تیمارستان، به فضاهای درمانی خصوصی و عمومی، حریم شخصی بیمار، فضاهای گروه درمانی، محل ملاقات، فضای سبز، بخش‎های فرهنگی مانند کتابخانه و مسجد و کارگاه‎های دست ورزی و کلاس‎های آموزشی اعم از هنری، فنی و حرفه‎ای و حتی نظری توجه می‎شود.

    طراحی تیمارستان

    طراحی تیمارستان

    بهینه سازی طراحی تیمارستان

    تیمارستان همانطور که از نام آن پیداست، محلی برای آسایش و مراقبت از کسانی است که دچار ناپایداری روحی و ذهنی هستند. این بنا باید به گونه‎ای طراحی شود که آرامش را به فرد بیمار القا کند. بنا باید الگویی ساده و قابل فهم داشته باشد و باعث سردرگمی بیمار نشود. فضاهای استراحت و درمان باید وسیع و پر نور باشند. دسترسی به بخش‎های مختلف برای کادر درمانی و خدمه راحت و سریع باشد.

    ساخت تیمارستان

    ساخت تیمارستان

    از آنجایی که آلودگی‎های صوتی و حتی نوری می‎تواند در تشدید بیماری‎های اعصاب و روان تأثیر منفی داشته باشد لازم است طراحی تیمارستان به گونه‎ای باشد تا عایق‎های صوتی در بنا به کار رود و دیزاین ویلا فضای سبز اطراف تیمارستان به گونه‎ای طراحی شود که هم از آلودگی صوتی و هم نوری جلوگیری کند.

    ساخت تیمارستان

    ساخت تیمارستان

    ساخت تیمارستان

    سیستم‎های گرمایشی و سرمایشی، درمانگاه، اتاق‎هایی که تجهیزات پزشکی در آن مستقر باشند نیز با توجه به نوع تیمارستان و خدماتی که در آن ارائه می‎شوند در طراحی تیمارستان در نظر گرفته می‎شود. بدین منظور لازم است تا پیش از ساخت تیمارستان و مکان یابی آن تیمی از پزشکان متخصص، روانشناسان و مهندسان مجرب دربارۀ تهیۀ نقشه تیمارستان و جزئیات آن با همدیگر مشورت نمایند.

    ساخت تیمارستان

    ساخت تیمارستان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.