×
×

از سیر تا پیاز سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته چیست؟

  • کد نوشته: 17963
  • ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
  • دیدگاه‌ها برای از سیر تا پیاز سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته چیست؟ بسته هستند
  • سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته چیست؟ به گزارش طراحی نما : سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته چیست؟ یک مرحله متوسط ​​در تصفیه فاضلاب است که بین تصفیه اولیه و نهایی با استفاده از فن آوری های پیشرفته انجام می شود. این یک فرآیند تصفیه درجه بالایی است که وقتی فاضلاب تولید شده توسط مولفه های پیش تصفیه مانند […]

    از سیر تا پیاز سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته چیست؟

    سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته چیست؟

    به گزارش طراحی نما : سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته چیست؟ یک مرحله متوسط ​​در تصفیه فاضلاب است که بین تصفیه اولیه و نهایی با استفاده از فن آوری های پیشرفته انجام می شود. این یک فرآیند تصفیه درجه بالایی است که وقتی فاضلاب تولید شده توسط مولفه های پیش تصفیه مانند مخزن سپتیک ، طراحی ویلا سطل زباله ، مخزن پساب و غیره قابل درمان نیست ، این روش به طور موثر نیتروژن ، کلی فرم مدفوع ، آلاینده ها ، مواد جامد و مواد مغذی را از بین می برد. فاضلاب اجزای پیشرفته تصفیه فاضلاب شامل واحدهای تصفیه هوازی (ATU) ، تالاب های ساخته شده ، تالاب ها و فیلترهای محیطی است. در این مقاله اجزای اصلی سیستم درمانی پیشرفته توضیح داده شده است.

    سیمان رنگی یا ملات رنگی

    • ۱. واحدهای درمان هوازی (ATU)
    • ۲. تالاب های ساخته شده
    • ۳. تالاب یا حوض تثبیت کننده
    • ۴. فیلتر رسانه
    • سوالات متداول
    • تصفیه فاضلاب پیشرفته

    ۱. واحدهای درمان هوازی (ATU)

    واحد درمان هوازی ترکیبی از فرآیندهای زیر است:

    سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته چیست؟

    سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته چیست؟

    شکل ۱: واحد درمان هوازی
    1. ۱. حذف ناخالص مواد جامد
    2. ۲. هوادهی
    3. ۳. شفاف سازی
    4. ۴. برگشت لجن
    5. تصفیه فاضلاب پیشرفته

    استفاده از هر چهار فرآیند با هم یک پساب خروجی با کیفیت بالا فراهم می کند. آنها در چهار محفظه جداگانه محصور در یک مخزن انجام می شوند. یک سری مخازن برای ایجاد یک قطار تصفیه هوازی ترتیب داده شده است ، با این شرایط که فاضلاب از مخازن عبور می کند.

    یک سیستم ATU از فرایندهای بیولوژیکی برای تبدیل مواد تشکیل دهنده محلول و حل نشده به گاز ، توده سلولی و اشکال غیر قابل تجزیه استفاده می کند. فرآیندهای بیولوژیکی شامل سنتز و جداسازی سلولهای میکروبی از پساب تصفیه شده است.

    انواع میکروارگانیسم های هوازی و غیر عادی در روند درمان نقش دارند. هر دو با هم مواد موجود در فاضلاب را تجزیه می کنند. این موجودات برای بقا و تجزیه این مواد به محیط هوازی احتیاج دارند. آنها همچنین تحت نیتریفیکاسیون آمونیاک قرار می گیرند ، ساخت ویلا بنابراین تعداد ارگانیسم های بیماریزا را کاهش می دهند.

    یک سیستم ATU به حذف مقادیر قابل توجهی از اکسیژن مورد نیاز بیولوژیکی (BOD) و جامدات معلق (TSS) کمک می کند که به راحتی توسط فرآیندهای فیزیکی مانند رسوبگذاری یا سیستم عفونی معمولی از بین نمی روند.

    ۲. تالاب های ساخته شده

    تالاب ساخته شده حوضچه یا سلول است که به طور خاص برای تصفیه فاضلاب ساخته شده است. این ماده شامل میکروارگانیسم ها ، محیط کشت و گیاهانی است که عملکرد تصفیه پساب های ورودی را دارند. اگر تالاب ساخته شده قرار باشد جریان زیر سطحی را جمع کند ، یک لایه از رسانه های سنگ ریزه ای درجه بندی شده یا محیط متخلخل برای مقاومت در برابر خصوصیات خورنده و محلول فاضلاب در سلول پر می شود.

    سیستم تصفیه فاضلاب

    سیستم تصفیه فاضلاب

    حوضه تالاب ساختمانی از یک دستگاه توزیع نفوذ و یک دستگاه جمع آوری پساب تشکیل شده است. قبل از ورود به تالاب ساخته شده ، فاضلاب مجاز است از طریق تصفیه مخزن سپتیک عبور کند. تالاب همچنین برای از بین بردن عوامل بیماری زا و مواد مغذی ، فیلتراسیون ، نیتریفیکاسیون ، ضد عفونی کردن و جذب را انجام می دهد.

    ۳. تالاب یا حوض تثبیت کننده

    از تالاب به عنوان گزینه تصفیه نهایی و پراکندگی فاضلاب یا به عنوان یکی از روشهای پیش تصفیه پیشرفته فاضلاب استفاده می شود. این روش با یک سیستم درمان سپتیک برای حذف مواد جامد بزرگ پیش بینی می شود.

    تالاب حوضه بزرگی از فاضلاب است که فاضلاب را از طریق فرآیندهای شیمیایی ، فیزیکی و بیولوژیکی تصفیه می کند. این فرایند فاضلاب را به آب با کیفیت خوب و قابل قبول برای محیط تبدیل می کند.

    بسته به وجود اکسیژن در سیستم تالاب ، تالاب ها را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

    1. ۱. هوازی تصفیه فاضلاب پیشرفته
    2. ۲. عیب جویی تصفیه فاضلاب پیشرفته
    3. ۳. هوادهی مختلط جزئی تصفیه فاضلاب پیشرفته
    4. ۴. بی هوازی تصفیه فاضلاب پیشرفته

    تصفیه فاضلاب پیشرفته تالاب هوازی در تمام عمق خود شرایط هوازی را حفظ می کند. عمق آنها ۱-۳ پا است ، و به نور خورشید اجازه می دهد تا از کل ستون آب نفوذ کند. یک تالاب اختیاری دارای دو منطقه است ، که در بالا یک منطقه هوازی و پایین آن یک منطقه بی هوازی است. تالاب های هوادهی و بی هوازی مختلط جزئی برای سیستم های تصفیه صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند ، در حالی که تالاب های هوازی و ساختاری برای سیستم های تصفیه در محل استفاده می شوند.

    طراحی شهرک ویلایی و ساخت شهرک ویلایی

    ۴. فیلتر رسانه تصفیه فاضلاب پیشرفته

    یک فیلتر رسانه ای از یک ساختار آستر دار یا ضد آب با سطح رسانه ای تشکیل شده است تا باکتری ها روند درمان را انجام دهند. این رسانه به عنوان سطحی برای استعمار باکتری ها و انجام فرآیندهای بیوشیمیایی و فیزیکی عمل می کند. فیلتر رسانه طبق مشخصات و الزامات از پیش تعیین شده طراحی شده است.

    سیستم تصفیه فاضلاب

    سیستم تصفیه فاضلاب

    فاضلاب حاصل از تصفیه اولیه به طور مساوی در سطح محیط پخش می شود. سطح به رشد باکتری ها و میکروارگانیسم ها کمک می کند. با پایین آمدن آب از طریق رسانه ها ، ارگانیسم هایی که در محیط رشد می کنند فاضلاب را تصفیه می کنند. پایه فیلتر فاضلاب را جمع آوری می کند ، که دوباره برای تصفیه یا یک منطقه جذب خاک ارسال می شود.

    مراحل ساخت ساختمان

    سیستم پیشرفته تصفیه فاضلاب چیست؟

    تصفیه فاضلاب پیشرفته یک مرحله متوسط ​​در تصفیه فاضلاب است که بین تصفیه اولیه و نهایی با استفاده از فن آوری های پیشرفته انجام می شود. این یک فرآیند تصفیه درجه بالا است که وقتی فاضلاب تولید شده توسط اجزای پیش تصفیه مانند مخزن سپتیک ، نقاشی ساختمان سطل زباله ، مخزن پساب و غیره به طور موثر قابل تصفیه نیست ، انجام می شود. این روش نیتروژن ، کلی فرم مدفوع ، آلاینده ها ، مواد جامد و مواد مغذی را از بین می برد فاضلاب

    فرآیندهای موجود در یک واحد تصفیه هوازی چیست؟

    1. واحد تصفیه هوازی ترکیبی از فرآیندهای زیر است:
      ۱. حذف ناخالص مواد جامد
      ۲. هوادهی
      ۳. شفاف سازی
      ۴. بازگشت لجن
    2. سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه : 

    رنگ بلکا

    ضوابط شهرداری در طراحی معماری

    نقاشی ساختمان با بلکا

    ویلا دوبلکس کوچک

    آشنایی با پوشش سلولزی 

    هزینه ساخت ویلا مدرن
    هزینه ساخت ویلا مثلثی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.