×
×

دکوراسیون اتاق خواب کوچک با تجهیزات مدرن و کارآمد

  • کد نوشته: 40057
  • ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
  • دیدگاه‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک با تجهیزات مدرن و کارآمد بسته هستند
  • به گزارش بازار کار ساخت ویلا :  بسیاری از افراد هم در زمان استراحت و هم در زمان انجام کار، مطالعه و فعالیت های دیگر، مدت زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانند. به همین دلیل چیدمان اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون منزل است. هرچه اتاق خواب کوچک تر باشد، باید دقت […]

    دکوراسیون اتاق خواب کوچک با تجهیزات مدرن و کارآمد

    به گزارش بازار کار ساخت ویلا :  بسیاری از افراد هم در زمان استراحت و هم در زمان انجام کار، مطالعه و فعالیت های دیگر، مدت زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانند. به همین دلیل چیدمان اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون منزل است.

    هرچه اتاق خواب کوچک تر باشد، باید دقت بیشتری در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب به خرج داد که در نهایت نتیجه ای مطلوب و جذاب بدست بیاید. این خیلی مهم است که فرد پس از سپری کردن زمان طولانی در اتاق خواب کوچک، احساس کلافگی نکند و راحت باشد. البته این امر مختص اتاق خواب های کوچک نیست و اتاق خواب های بزرگی که به عنوان اتاق کار شناخته می شوند هم باید زیبا و شیک چیدمان شوند تا خسته کننده نباشند.

    به لطف طراحان دکوراسیون باسلیقه و مجرب، تجهیزات مدرن و کارآمدی ارائه شده اند تا به کمک آنها دکوراسیونی زیبا و کاربردی داشته باشید. برخی از این امکانات در عین شکیل بودن، فضای کمی را نیز اشغال می کنند که همین امر باعث می شود تا مناسب ترین گزینه برای اتاق خواب کوچک باشند. در ادامه مطلب، به توضیح راهکارها و امکاناتی می پردازیم که برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب عالی هستند و به شما کمک می کنند تا از فضای موجود، حداکثر استفاده را ببرید.

    وجود نور را دست کم نگیرید!

    چه چیزی بیشتر از نور می تواند اتاق خواب شما را بزرگ یا کوچک نشان دهد. همه ی ما به خوبی از کارکرد های نور آگاه هستیم و میدانیم که اگر نور یک اتاق کم باشد، محیطی دلگیر و خسته کننده ایجاد می شود و اگر در یک فضا نور کافی در جریان باشد، شادی و سرزندگی به آنجا القا می شود.

    برای نورپردازی بهتر و ساده تر سعی کنید از نور خورشید در روز کمک بگیرید. به این ترتیب بدون استفاده از هیچ انرژی اضافه ای نور کافی را از پنجره ها به داخل اتاق خوابتان هدایت می کنید. البته شما به یک منبع نور مصنوعی محیطی نیز نیاز دارید. یک لوستر یا مهتابی به خوبی این کار را برای شما انجام می دهد و کمبود نور را جبران می کند.

    همچنین به نور وظیفه ای در شب ها نیاز دارید تا مراکز مورد نظرتان را به صورت اختصاصی روشن کنید. به عنوان مثال میز کار شما حتما به یک منبع نور وظیفه ای نیاز دارد. بسیاری از ما از چراغ های مطالعه یا لوسترهای تزئینی دیواری برای این کار استفاده می کنیم. اما امروزه چراغ های ال ای دی شاخه ای شاخه ای بهترین و مدرن ترین گزینه هستند. ال ای دی های شاخه ای که بدنه باریک و بازده نوری بسیار بالایی دارند، در بالای میز کار، تخت، تابلو ها و … نصب می شوند و روشنایی یک دست و زیبا و بی نظیری را ایجاد می کنند.

    شما می توانید این ال ای دی های رشته ای را به سنسور های خودکار و هوشمند متصل کنید تا از مزایای بینظیر آن بهره مند شوید. به عنوان مثال با لمس گوشه ای از میز تحریرتان ال ای دی ها را روشن یا خاموش کنید، و یا با حضورتان در نزدیکی میز تحریر، چراغ ها به صورت خود به خود روشن شوند. لازم به ذکر است که لامپ های ال ای دی گرمایی تولید نمی کنند و به دلیل یک دست بودن نورشان چشم آزار نیستند. (شما می توانید از این تجهیزات نوری مدرن برای داخل کمد، سرویس بهداشتی، کابینت ها و … نیز استفاده کنید.)

    از رنگ های روشن بهره ببرید!

    مهم ترین بخش هر فضایی پس از نورپردازی، رنگ دیوار و سپس رنگ باقی وسایل آن جاست. رنگ های روشن و زنده نور را بازتاب می کنند و ظاهر بزرگ تر و دلباز تری به اتاق خواب شما می بخشند. می توانید با انتخاب رنگ های ملایم و روشن برای دیوار ، کمد، فرش، روتختی و … جذابیت فضا را افزایش دهید.

    روشن رنگ ها لزوما به معنای سفید بودن آن نیست. برعکس می توانید با کمی رنگ دهی به عناصر داخل اتاق زیبایی و جذابیت بیشتری را به دکوراسیونتان اعطا کنید. به عنوان مثال رنگ های هلویی روشن، مغز پسته ای روشن، آبی آسمانی و … رنگ هایی هستند که فضای اتاق شما را شاد و آرام می کنند.

    از تختخواب کم جا استفاده کنید!

    اولین چالشی که هنگام چیدمان اتاق کوچک به ذهن می رسد، این است: تختخواب را کجا بگذاریم؟

    تختخواب فضای بزرگی لازم دارد و اگر در جای درستی قرار نگیرد، ظاهری شلوغ و شلخته ایجاد خواهد کرد. البته در بسیاری از اوقات اتاق شما آنقدر کوچک است که قرار دادن تخت باعث می شود تا تمام راه ها و فضاهای موجود در اتاق بسته شود. به این ترتیب شما به سختی می توانید به کمدی که در سمت دیگر اتاقتان واقع شده دسترسی داشته باشید. تخت های کم جا این مشکل را برای شما حل می کنند و گزینه ای فوق العاده برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک شما به شمار می روند.

    با توجه به سلیقه و ساختار دکوراسیون اتاق خواب خود، تختخواب مناسبی انتخاب کنید.

    تخت های کم جامدل های متنوعی دارند که تخت تاشو رایج ترین نوع آن هاست. در مکانیسم تخت تاشو با باز کردن ضامن، تخت را به سمت دیوار حرکت می دهید و مجدد ضامن را می بندید. بسیاری از تخت های تاشو در قسمت زیرین خود دارای طبقات دکوراتیوی هستند که در هنگام بسته شدن عملکردی شبیه شلف های نصب شده بر روی دیوار دارد. به این ترتیب در زمان خواب تخت را باز می کنید و در مواقع دیگر تخت را می بندید تا از فضای آزاد موجود در اتاق استفاده کنید.

    تختخواب جک دار یا تخت باکسی نیز از مدل های دیگر تخت کمجا هستند که مناسب ترین گزینه برای اتاق های نسبتا جادار با کمد دیواری کم محسوب می شوند. بنابراین انگار یک کمد خیلی بر روی زمین دارید. شما می توانید قسمت تشک تخت را بلند کنید و از فضای بزرگ زیر باکس تشک برای چیدمان وسایل و لوازم بهره ببرید.

    خبر خوب اینکه شما می توانید با کمک انواع یراق آلات تخت، تخت خواب خودتان را تبدیل به تخت باکسی یا تاشو کنید. برای اطلاع دقیق قیمت و ویژگی های یراق تخت با ابعاد مورد نظر خود، از صفحه یراق تخت خواب در تجهیز یراق دیدن نمایید.

    گاهی ممکن است علاوه بر کوچک بودن اتاق خواب، با مشکل کمبود کمد نیز روبرو باشید. به این ترتیب اگر تخت باکسی را در اتاقتان قرار دهید راه را برای باز و بسته کردن کمد دیواری های کوچکتان بسته اید و اگر تخت تاشو نصب کنید دیگر فضای کافی برای قرار دادن وسایلتان ندارید. در این موارد بهترین راه حل ممکن این است که از یک تخت باکسی استفاده کرده و درب های کمدتان را ریلی کنید تا به راحتی امکان باز شدن کامل درب کمد در همان فضای بسیار کم فراهم شود.

    درب ریلی بهترین عنصر دکوراسیون اتاق خواب است!

    درب ها فضای زیادی را برای باز و بسته شدن اشغال می کنند که می توان از این فضا در جهت چیدمان لوازم استفاده کرد. اما نکته مهم تر اینجاست که گاهی به دلیل کوچک بودن متراژ منزل یا زیادی وسایل، حتی فضای لازم برای باز کردن درب هایی مثل کمد را نداریم. انواع درب کشویی ریلی که به درب مخفی نیز معروف هستند، جایگزین خیلی خوبی برای درب های لولایی خواهند بود.

    درب کشویی به کمک ریل و غلتک در راستای دیوار کناری درب حرکت کرده و هنگام باز شدن در کنار دیوار قرار می گیرد تا بدون اشغال فضای زیاد، به طور کامل باز شود.

    درب کشویی ریلی افزون بر صرفه جویی در فضا، ظاهر زیباتری هم به اتاق خواب کوچک می بخشد. البته درب های ریلی مختص اتاق خواب نیستند و شما می توانید تمامی درب های کوچک و بزرگ مورد نظرتان را با کمک یراق آلات درب ریلی، مدرن و کاربردی تر کنید.

    همچنین می توانید درب ریلی را شبیه دیواری متحرک در قسمتی از اتاق نصب کنید تا در صورت لزوم میز تحریر یا کارتان را از تخت خواب جدا کنید و در هنگام کار کردن، آرامش و استقلال بیشتری داشته باشید.

    برای دیدن انواع درب ریلی منزل به سایت تجهیز یراق مراجعه نمایید.

    از شیشه و آینه کمک بگیرید!

    استفاده از آینه به جای دیوار، باعث عمق دهی به فضا می شود؛ استفاده از شیشه به جای درب ها و دیوار های جداکننده نیز به دلیل نبستن راه نور در فضا باعث بزرگ تر دیده شدن محیط می شود.

    به این ترتیب به راحتی می توانید با نصب آینه های ساده یا دکوراتیو و کوچک یا بزرگ به دیوار، اتاقتان را بزرگ تر جلوه دهید. همچنین به جای کمد های چوبی، از کمد های شیشه ای استفاه کنید. این کار کمک می کند تا اتاق شما نیز مدرن تر و جذاب تر دیده شود.

    شیشه متریالی مناسب با ظاهری جذاب است که نسبت درهای چوبی و فلزی دیرتر مستهلک می شود. بنابراین شما می توانید با کمک انواع شیشه های مات و رنگی، فضای اتاق خواب کوچک خود را جذاب تر کنید.

    البته در نگاه اول شاید استفاده از شیشه به عنوان درب، ریسک بزرگی به نظر برسد اما به کمک انواع پروفیل درب شیشه ای می توانید از امنیت و استحکام درب شیشه ای اتاق خوابتان اطمینان حاصل کنید.

    پروفیل درب شیشه ای قابی مقاوم است که صفحه شیشه را به طور مخفی یا آشکار (بسته به سلیقه شما) در بر می گیرد و محکم در جای خود نگه می دارد. پروفیل در انواع و رنگ های مختلف موجود است و ظاهر جذاب و شیکی به چیدمان اتاق خواب شما می دهد. از پروفیل درب شیشه ای می توانید برای درب انواع کمد،کابینت، بوفه و … استفاده کنید.

    شما می توانید با ریلی کردن پروفیل درب شیشه ای زیبایی و جذابیت منزلتان راچندین برابر کنید. انواع پروفیل درب شیشه ای ترک و ایرانی در طرح های مختلف در سایت اینترنتی تجهیز یراق موجود هستند.

    از قفسه های دیواری و توکار غافل نشوید!

    اکثر طراحان دکوراسیون، قفسه های دیواری را به عنوان یک راه حل عالی برای چیدمان اتاق کوچک پیشنهاد می دهند. قفسه های دیواری به شما اجازه می دهند تا با استفاده از فضای خالی دیوار، وسایل و لوازم خود را به شکلی زیبا و شیک بچینید.

    یکی از بهترین گزینه هایی که در هنگام ساخت یا بازسازی دکوراسیون اتاق خواب انجام می شود، ساخت قفسه های توکار در دیوار است. این قفسه ها ظاهر مدرن و زیبایی به ارمغان می آورند و برای قرار دادن وسایلی مثل کتاب یا وسایل دیگر در اتاق خواب کوچک عالی هستند.

    خرید یراق آلات اتاق از تجهیز یراق

    در خانه های کوچک امروزی معمولاً فضای نسبتاً کوچکی به اتاق خواب اختصاص داده می شود و کم و بیش همه ما با چالش های چیدمان اتاق کوچک و جا دادن اسباب و وسایل سر و کله زده ایم. پس می دانیم کمبود فضا، به خصوص برای دکوراسیون اتاق خواب، ممکن است حتی استرس زا هم باشد.

    اما برای هر مسئله ای، راه چاره وجود دارد. ساختار و دکوراسیون اتاق خواب خود را بررسی کنید و ببینید کدام یک از ترفندها و تجهیزاتی که معرفی شد، برای شما بهترین خواهند بود!

    همچنین می توانید برای آشنایی با تجهیزات و یراق آلات کاربردی بیشتر سری به سایت تجهیز یراق بزنید و با مشاهده ی محصولات، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کرده و از سه روش اینترنتی، تلفنی و حضوری ثبت سفارش نمایید. تجهیز یراق یکی از بزرگ ترین فروشگاه های یراق آلات در کشور است که تمامی محصولات خود را با گارانتی معتبر کالا و ضمانت اصالت محصول به فروش می رساند و به سراسر ایران ارسال می کند.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.