×
×

در خرید لوله آب به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

  • کد نوشته: 40150
  • ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
  • دیدگاه‌ها برای در خرید لوله آب به چه نکاتی باید دقت کنیم؟ بسته هستند
  • لوله‌های آب از جمله کاربردی‌ترین تجهیزاتی هستند که امروزه در صنایع مختلفی همچون ساختمان‌سازی، کشاورزی و … استفاده می‌شوند. لوله‌های آب می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون سایز، جنس، ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داشته باشند و هر کدام از آنها از قابلیت‌ها، مزایا و معایب منحصربه‌فردی برخوردار باشند. از آنجایی که […]

    در خرید لوله آب به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

    لوله‌های آب از جمله کاربردی‌ترین تجهیزاتی هستند که امروزه در صنایع مختلفی همچون ساختمان‌سازی، کشاورزی و … استفاده می‌شوند. لوله‌های آب می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون سایز، جنس، ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داشته باشند و هر کدام از آنها از قابلیت‌ها، مزایا و معایب منحصربه‌فردی برخوردار باشند. از آنجایی که امروزه لوله‌های آب از تنوع و تعدد بسیار زیادی برخوردار هستند ممکن است که افراد در انتخاب و خرید آنها دچار چالش‌های مختلفی شوند. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین نکته‌های خرید لوله آب پرداخته خواهد شد.

    انواع لوله‌های آب

    به صورت کلی تاریخچه استفاده از لوله‌ها برای انتقال آب و سایر سیالات به هزاران سال قبل برمی‌گردد و انسان‌ها قبل از کشف فلزات از گیاهان برای این کار استفاده می‌کردند. امروزه با پیشرفت علوم و فنّاوری‌های مختلف از مواد مختلفی برای تولید لوله‌های آب استفاده می‌شود. از جمله رایج‌ترین لوله‌ها می‌توان به انواع لوله‌های فلزی، لوله‌های سیمانی، لوله‌های پلاستیکی و لوله‌های پلیمری اشاره کرد. هر کدام از این لوله‌ها می‌توانند از ویژگی‌ها، خصوصیات و قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار باشند و در پروژه‌های مختلفی استفاده شوند. لوله و اتصالات upvc امروزه به عنوان بهترین نوع تجهیزات انتقال آب شناخته می‌شوند چرا که در مقایسه با سایر محصولات می‌توانند مزیت‌های متعددی داشته باشند.

    • لوله‌های یو پی وی سی از قیمت به‌صرفه‌تری برخوردارند.
    • در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارند
    • دارای سطح داخلی و خارجی صافی بوده و هیچ‌گونه اصطکاکی در مسیر آب ایجاد نمی‌کنند.
    • از طول عمر و استحکام بسیار خوبی برخوردار بوده و در برابر فشار و ضربه مقاوم هستند.
    • کاملاً بهداشتی بوده و تغییر در طعم، مزه، رنگ و بوی آب ایجاد نمی‌کند.
    • وزن کمی داشته و حمل‌ونقل و نصب آنها ساده است و با محیط زیست کاملاً سازگارند.

    مهم‌ترین نکته‌های خرید لوله آب

    همانطور که گفته امروزه لوله‌های آب از تنوع و تعدد بسیار زیادی برخوردار هستند و همین امر انتخاب و خرید آنها را برای افراد دشوار می‌کند.

    شرکت‌ها و برندهای متعددی از سراسر دنیا در زمینه تولید انواع لوله‌های آب فعالیت دارند و لازم است که برای خرید این تجهیزات از یک راهنمای کامل استفاده کرده و نکات و فاکتورهای مختلفی را در زمان خرید در نظر داشت. از جمله نکته‌های خرید لوله آب می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

    • جنس لوله و کاربردهای آن

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است در زمان خرید لوله‌های آب مد نظر قرار داد جنس و کاربردهای لوله است. هر کدام از انواع لوله‌ها می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند و در پروژه‌های مختلفی استفاده شوند به همین دلیل حتماً باید جنس و کاربردهای لوله در نظر گرفته شود. لوله‌های فلزی، لوله‌های پلاستیکی، لوله‌های پلیمری و … هر کدام می‌توانند ویژگی‌های مختلفی داشته باشند و در برابر عوامل و شرایط محیطی عکس‌العمل‌های متفاوتی از خود نشان بدهند.

    • برند و شرکت سازنده لوله

    امروزه شرکت‌های متعددی در زمینه تولید انواع لوله و اتصالات فعالیت دارند و طبیعتاً هر کدام از آنها می‌توانند محصولاتی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی ارائه کنند. در حقیقت توجه برند سازنده از مهم‌ترین نکته‌های خرید لوله آب است چرا که محصولات هر کدام از برندها می‌توانند از نظر قیمت، استانداردها، مدت زمان گارانتی، کیفیت تولید، ویژگی‌ها و … باهم متفاوت باشند. شرکت وینوپلاستیک  به عنوان بزرگترین صادرکننده لوله و اتصالات UPVC کشور، در زمینه تامین لوله و اتصالات شبکه های آب و فاضلاب کشور نیز نقش مهم و بسزایی ایفا می کند.

    • ویژگی‌ها و مشخصات لوله

    همانطور که گفته شد هر کدام از انواع لوله‌های آب می‌توانند از نظر میزان مقاومت در برابر فشار و ضربه، میزان مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، طول عمر، میزان مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی، تغییرات در شرایط مختلف آب و هوایی و … متفاوت باشند و عکس‌العمل‌های متفاوتی نشان بدهند. با توجه به نوع پروژه و محیطی که قرار است از لوله‌ها استفاده شود لازم است که ویژگی‌ها و قابلیت‌های لوله را در نظر گرفت.

    • استاندارد و گارانتی

    از دیگر نکته‌های خرید لوله آب می‌توان به استاندارد و گارانتی آن اشاره کرد. در حقیقت وجود نشان استاندارد بر روی لوله‌های آب به معنی آن است که لوله آزمون‌ها و تست‌های مختلفی همچون تست مقاومت در برابر حلال‌های آلی، تست ضربه، تست فشار و … را با موفقیت پشت سر گذاشته و تائیدیه های بهداشتی و … را دریافت کرده است. همچنین مدت زمان گارانتی نیز می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در خرید لوله و اتصالات داشته باشد. معمولاً برندهای معتبر محصولات خودشان را با گارانتی و ضمانت‌نامه‌های معتبری عرضه می‌کنند و به مشتریان و مصرف‌کننده اطمینان خاطر می‌دهند که از محصولات باکیفیتی استفاده می‌کنند.

    • قیمت لوله آب

    از دیگر نکته‌های خرید لوله آب می‌توان به قیمت آن اشاره کرد و همانطور که گفته شد تعدادی از لوله‌ها صرفه اقتصادی بالایی دارند اما فاکتور قیمت مناسب به تنهایی نمی‌تواند تضمین‌کننده یک محصول مناسب باشد. قیمت لوله آب می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی همچون تعداد، ویژگی‌ها و مشخصات، کاربردها، مزایا و معایب، اندازه و ابعاد، استانداردها، طول عمر، نوع و جنس لوله، نرخ ارز و نوسانات آن، قیمت مواد اولیه، هزینه‌های حمل‌ونقل و انرژی و … باشد.

    در کنار تمامی فاکتورهای عنوان شده در زمان خرید لوله‌های آب لازم است که به نکات و پارامترهای دیگری نیز توجه داشت که مهم‌ترین آنها شامل مواردی همچون ضخامت و وزن لوله‌ها، تعداد و حجم مورد نیاز، هزینه‌های حمل‌ونقل و نصب و اجرا، اعتبار و سابقه فروشگاه عرضه کننده و … هستند.

    جمع‌بندی نهایی

    لوله آب امروزه کاربردهای متعددی در صنایع مختلفی همچون کشاورزی، آب و فاضلاب، ساختمان‌سازی دارد و از آنجایی که امروزه لوله‌ها از تنوع و تعدد بالایی برخوردارند لازم است که در زمان خرید به پارامترها و نکات مختلفی توجه داشت.

    از مهم‌ترین نکته‌های خرید لوله آب می‌توان به نوع نیاز پروژه و کاربردهای تجهیزات، استانداردها و مدت زمان گارانتی، برند تولیدکننده، قیمت لوله‌ها، کیفیت محصولات، ابعاد و اندازه، مزایا و معایب و… اشاره کرد.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.