×
×

از 0 تا 100 طراحی کنسول‎گری و ساخت کنسول‎گری

  • کد نوشته: 31033
  • ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
  • دیدگاه‌ها برای از 0 تا 100 طراحی کنسول‎گری و ساخت کنسول‎گری بسته هستند
  • معماری دیپلماتیک در طراحی کنسول‎گری به گزارش اجرای ویلا : کنسول‎گری‎ها دفاتری غیر سیاسی هستند که خدمات دولتی به اتباع خود ارائه می‎دهند از این رو در طراحی کنسول‎گری کارکرد خدماتی آن باید در نظر گرفته شود. دفتر کنسول‎گری می‎تواند مستقل از سفارت در شهرهای مختلف یک کشور خارجی که جمعیت اتباع دولتی در آن […]

    از 0 تا 100 طراحی کنسول‎گری و ساخت کنسول‎گری

    معماری دیپلماتیک در طراحی کنسولگری

    به گزارش اجرای ویلا : کنسول‎گری‎ها دفاتری غیر سیاسی هستند که خدمات دولتی به اتباع خود ارائه می‎دهند از این رو در طراحی کنسول‎گری کارکرد خدماتی آن باید در نظر گرفته شود. دفتر کنسول‎گری می‎تواند مستقل از سفارت در شهرهای مختلف یک کشور خارجی که جمعیت اتباع دولتی در آن زیاد است تأسیس گردد. از ویژگی‎های کنسول‎گری آن است که حتی در صورت قطع روابط دیپلماتیک دو کشور، دفتر کنسول‎گری می‎تواند به کار خود ادامه دهد.

    جهت طراحی و ساخت با ما در ارتباط باشید

    طراحی کنسول‎گری

    طراحی کنسول‎گری

    از دیگر خدماتی که کنسول‎گری ارائه می‎دهد ارائۀ مجوز تجارت و یا ویزا به گردشگران خارجی است. حتی با موافقت دولت‎ها، کنسول‎گری می‎تواند به کشور ثالث هم خدمات اداری ارائه دهد. با این ویژگی‎ها، می‎توان گفت که طراحی کنسول‎گری بیش از سفارت در معرض دید شهروندان یک کشور خارجی قرار دارد. این فرصت مناسبی است تا معماری اصیل ایرانی به جهانیان معرفی شود.

    در نظر گرفتن کارکرد اداری در طراحی کنسولگری

    در طراحی کنسول‎گری باید به مسائلی چون تاریخچۀ روابط دو کشور و چشم انداز آیندۀ این روابط توجه داشت. معمولاً برای کنسول‎گری تنها یک ساختمان اصلی در نظر گرفته می‌شود و ارتباط بنا با بافت شهری اطراف آن بیش از سفارتخانه است. پس بهتر است که به اصول شهرسازی کشور میزبان هم توجه ویژه‎ای شود.

    طراحی کنسول‎گری

    طراحی کنسول‎گری

    کارکرد اداری کنسول‎گری رعایت اصول طراحی دفاتر و ادارات عمومی را بر ساخت کنسول‎گری حاکم می‎کند. مسائلی چون نور مورد نیاز ساختمان، چه نور طبیعی و چه نورپردازی مصنوعی، توجه به فضای مورد نیاز برای حرکت و مانور جمعیت، طراحی در دسترس بخش‎های مختلف برای مراجعه کنندگان و استفاده از نازک‎کاری‎هایی در بنا که احساس گرمی و اطمینان را به مخاطب القا کند، از نکات کلیدی در طراحی کنسولگری است.

    ساخت کنسولگری

    در کنار این موارد در طراحی کنسول‎گری باید به مسائلی چون محوطه سازی نیز توجه داشت. استفاده از گیاهان و همچنین المان‎های فرهنگی در ایجاد یک فضای دوستانه و معرفی فرهنگ ایرانی به مراجعه کنندگان مؤثر خواهد بود.

    ساخت کنسول‎گری

    ساخت کنسول‎گری

    استفاده از پنجره‎های شیشه‎ای بزرگ و حتی دیوارهای شیشه‎ای در طراحی کنسول‎گری ارتباط فضای درون و بیرون را نشان می‎دهد و این احساس را به مراجعه کننده القا می‎کند که دو کشور با یکدیگر تعاملی حاکی از درک متقابل دارند. همچنین نور بیشتر فضا را گرم‎تر خواهد کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.