×
×

خرید بیمه آسانسور مسکونی یا تجاری بر عهده کیست؟

  • کد نوشته: 40259
  • ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
  • دیدگاه‌ها برای خرید بیمه آسانسور مسکونی یا تجاری بر عهده کیست؟ بسته هستند
  • بیمه آسانسور جزو بیمه‌های مسئولیت است که برای دریافت غرامت فوت و نقص عضو اجرا می‌شود. شرکت‌های بیمه برای جبران حادثه‌های ناشی از حوادث آسانسور طراحی شده تا هزینه‌ها کاهش پیدا کنند. این بیمه نامه را می‌توان برای خسارت‌هایی مانند: نقص عضو و غرامت فوت استفاده کرد. از طرفی هم بیشتر ساختمان‌ها نیاز به آسانسور […]

    خرید بیمه آسانسور مسکونی یا تجاری بر عهده کیست؟

    بیمه آسانسور جزو بیمه‌های مسئولیت است که برای دریافت غرامت فوت و نقص عضو اجرا می‌شود. شرکت‌های بیمه برای جبران حادثه‌های ناشی از حوادث آسانسور طراحی شده تا هزینه‌ها کاهش پیدا کنند. این بیمه نامه را می‌توان برای خسارت‌هایی مانند: نقص عضو و غرامت فوت استفاده کرد. از طرفی هم بیشتر ساختمان‌ها نیاز به آسانسور دارند و در صورتی که این بیمه نامه را تهیه نکنند باید هزینه‌های ایجاد شده را از جیب خود پرداخت کنند. به طور حتم افراد برای جابه جایی بین طبقات ترجیح می‌دهند که از آسانسور استفاده کنند تا پله‌ها که همین رفت و آمد‌ها باعث می‌شود قطعات آسانسور در برخی از مواقع به علت استفاده زیاد دچار نقص فنی شود. البته در برخی از مواقع ممکن است که این خرابی‌ها با خسارت‌های مالی و جانی همراه باشد. از این رو با توجه به قانون مدنی مسئولیت، هزینه‌ها باید برای فرد یا افراد زیان دیده جبران شود. تا انتهای متن همراه ما باشید تا با پوشش‌ها و شرایط بیمه نامه آسانسور بیشتر آشنا شوید.

    بیمه آسانسور چیست؟

    بیمه نامه آسانسور جزو بیمه‌های مسئولیت بوده و برای جبران هزینه‌های ناشی از مسئولیت طراحی شده است. در حقیقت همانطور که اشاره شد، در قانون مدنی، هر فردی که به فرد دیگر زیان وارد کند، مسئول بوده و نسبت به پرداخت هزینه باید اقدامات لازم را انجام دهد. شرکت‌های بیمه با توجه به اهمیت مسئولیت در برابر جان و مال افراد بیمه آسانسور را طراحی کرده‌اند تا نگرانی اعضای ساختمان اداری، تجاری یا مسکونی برای خسارت‌های احتمالی از بین رود.

    همچنین شرکت‌های بیمه برای جبران هزینه‌های ایجاد شده میزان سقف تعهدات مشخصی دارند و با توجه به آن هزینه‌های ایجاد شده را بررسی کرده و جبران خسارت می‌کنند. در حقیقت جبران خسارت‌هایی مانند: سقوط آزاد آسانسور یا موارد دیگر در این بیمه نامه تحت پوشش خواهد بود.

    انواع ‌آسانسور

    ‌آسانسور انواع گوناگونی دارد که به شرح زیر است:

    • ‌آسانسور هیدرولیک: این نوع ‌آسانسور بیشتر برای ساختمان‌هایی با طبقات 5 تا 6 استفاده می‌شود.
    • ‌آسانسور پنوماتیک: این مدل از ‌آسانسور در مقایسه با نمونه‌های سنتی کاربرد راحت‌تری دارد. مزیت‌های اصلی استفاده از این ‌آسانسورها شامل طراحی خوب، سرعت و انعطاف پذیری بالا، کم مصرف بودن انرژی و ایمنی بالاست.
    • ‌آسانسور ساختمانی: از این نوع ‌آسانسور برای ساختمان‌ها، مجتمع‌ها، ادارات و مراکز شلوغ استفاده می‌شود.
    • ‌آسانسور حمل کالا: همانطور که از اسم این مدل مشخص است، برای حمل بار و در مراکز باربری استفاده خواهد شد.

    بیمه آسانسور چه پوشش‌هایی دارد؟

    در بیمه نامه آسانسور، خسارت‌هایی که در اثر استفاده از آسانسور ایجاد شده است تحت پشش بوده و جبران می‌شود. خسارت‌های ایجاد شده هنگام استفاده از آسانسور می‌تواند به صورت مالی یا جانی رخ دهد. نکته مهمی‌ که در شرایط استفاده از این بیمه نامه اهمیت دارد این خواهد بود که تمام سرویس‌های آسانسور باید انجام شده باشند و فاکتورها و گزارش‌های سلامت آسانسور به کارشناس بیمه تحویل داده شود. در صورتی که از سرویس کار یا تعمیرکار متفرقه بدون فاکتور استفاده کرده باشید، در صورت بروز هر گونه مشکل نمی‌توانید از پوشش‌های بیمه‌ای خود بهره‌مند شوید. پوشش‌های بیمه آسانسور عبارتند از:

    • هزینه پزشکی ناشی از حادثه
    • غرامت فوت (دیه)
    • غرامت نقص عضو
    بیمه آسانسور حوادث جانی را پوشش می دهد

    بیمه آسانسور حوادث جانی را پوشش می دهد

     برای اینکه بدانید میزان خسارت در نقص عضو یا فوت بیمه آسانسور با توجه به چه مبلغی تعیین می‌شود باید از میزان دیه اعلام شده در هر سال، مطلع باشید. مبلغ دیه در سال 1401 با توجه به ماه‌های حرام و ماه‌های عادی سال به ترتیب معادل 800 و 600 میلیون تومان اعلام شده است. این مبلغ‌ها برای پوشش نقص عضو و فوت بیمه نامه جزو سقف تعهدات خواهند بود. همچنین برای پوشش هزینه‌های پزشکی در این بیمه نامه می‌توان بین 5 تا 40 میلیون تومان را با توجه به الویت بیمه‌گزار انتخاب کرد.

    بیمه آسانسور بیشتر مناسب چه مراکزی است؟

    از آسانسورها اغلب در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی به منظور سهولت رفت و آمد استفاده می‌شود. به طوری که این روزها این اتاقک بالابر به یکی از متداولترین وسایل نقلیه عمومی تبدیل گشته است.به همین علت، بهتر است برای کنترل اتفاقات و خسارات هر ساختمان بیمه آسانسور داشته باشد. برای آن هایی که مدیر پاساژ هستند، علاوه بر تهیه بیمه آسانسور، خرید بیمه پاساژ هم توصیه می شود. اگر باز هم در مورد بیمه آسانسور چیست، نیاز به اطلاعاتی دارید، به این مطلب بیمه دات کام مراجعه نمایید.

    تهیه بیمه آسانسور بر عهده چه کسی است؟

    هرگونه خسارت در انواع بیمه مسئولیت که در ساختمان برای اعضای ساختمان رخ دهد، بر عهده مدیر ساختمان است. خرید بیمه آسانسور هم بر عهده مدیر ساختمان خواهد بود. در حقیقت مدیر ساختمان به نمایندگی از طرف سایر افراد ساکن در ساختمان برای خرید بیمه نامه اقدام می‌کند و متناسب با تعداد واحد‌ها و افراد حق بیمه بین اعضای ساختمان تقسیم می‌شود.

    چه مدارکی برای دریافت خسارت بیمه ‌آسانسور لازم است؟

    اگر حادثه‌ای در اثر آسانسور ایجاد شود، بیمه‌گزار یا همان مدیر ساختمان می‌تواند با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های بیمه خود اعلام خسارت کند. دقت داشته باشید که برای جبران هزینه‌های ایجاد شده تنها 5 روز کاری فرصت دارید که تشکیل پرونده دهید و بعد از آن باید مدارک مورد نیاز را برای کارشناس بیمه ارسال کرده تا ضمیمه پرونده شوند.

    اولین قدم خرید بیمه آسانسور است

    اولین قدم خرید بیمه آسانسور است

    مدارک مورد نیاز برای خسارت‌های بیمارستانی عبارتند از:

    • صورت حساب بیمارستان
    • قبوض پرداخت شده
    • شرح عمل جراحی
    • خلاصه پرونده بیمارستان
    • تصویر شناسنامه و کارت ملی مصدوم

    مدارک مورد نیاز برای خسارت‌های فوت و نقص عضو عبارتند از:

    • کپی برابر اصل گواهی فوت
    • تصویر برابر اصل گزارش نیروی انتظامی
    • کپی برابر اصل گزارش پزشکی قانونی
    • تصویر برابر اصل گواهی حصر وراثت
    • رای دادگاه
    • کپی برابر اصل شناسنامه باطل شده

    خرید بیمه ‌آسانسور

    با توجه به اینکه بیمه نامه آسانسور مفاد زیاد یا پیچیده‌ای ندارد می‌توانید به راحتی و بدون مراجعه به مراکز بیمه، برای خرید آن به صورت آنلاین اقدام کنید. از این رو بیمه دات کام که یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه است، شرایط خرید این بیمه نامه را فراهم کرده تا بدون محدودیت زمان و مکانی برای خرید بیمه آسانسور اقدام کنید. کافی است آدرس bimeh.com را در مرورگر خود جستجو کنید و در منوی محصولات سایت بیمه دات کام، محصول بیمه نامه آسانسور را انتخاب کنید. تنها با چند کلیک در کوتاه‌ترین زمان، استعلام و مقایسه این بیمه نامه در شرکت‌های بیمه را انجام دهید، همچنین از خرید خود لذت ببرید.

    عوامل تاثیر گزار بر قیمت نرخ بیمه ‌آسانسور

    برای اینکه بتوانید قیمت بیمه نامه آسانسور را بررسی کنید، نیاز است که فاکتورهای مختلفی را بررسی کرد. این عوامل عبارتند از:

    • کاربری ‌آسانسور (اداری، تجاری، مسکونی یا باربری)
    • میزان ظرفیت ‌آسانسور
    • سن ‌آسانسور در ساختمان
    • میزان تعهدات مشخص شده با توجه به درخواست بیمه‌گزار

    همچنین برخی از شرکت‌های بیمه با توجه به یکسری شرایط، حق بیمه بیشتری دریافت می‌کنند که علت آن هم بالا بودن ریسک جبران هزینه خواهد بود. این شرایط به شرح زیر هستند:

    • در صورتی که کابین آسانسور درب نداشته باشد، نرخ بیمه نامه 5 درصد بیشتر خواهد بود.
    • بیمه آسانسور برای کاربری‌های تجاری و اداری با 10 درصد اضافه حق بیمه همراه است.
    • ساختمان‌های بالای 10 طبقه نیاز به پرداخت 10 درصدی بیشتر حق بیمه دارند.
    • اگر مسئولیت نصاب نگهدارنده و سرویس کار آسانسور تحت پوشش قرار گیرد، باید در زمان پرداخت حق بیمه 20 درصد بیشتر آن را پرداخت کرد.

    نکته: برای محاسبه نهایی قیمت بیمه اسانسور باید پوشش هزینه‌های پزشکی و ظرفیت مجاز آسانسور را هم در نظر گرفت تا نرخ بیمه نامه مشخص شود.

    خرید بیمه آسانسور وظیفه چه کسی است؟

    مدیریت ساختمان یا رئیس هیئت مدیره وظیفه دارد تا آسانسور را در قبال حوادث بیمه کند. در صورتی که اتفاقی بر اثر استفاده از بالابر بیفتد، تمامی مسئولیت‌ها بر دوش مدیریت خواهد بود. مدیر می‌تواند به نمایندگی از طرف ساکنان اقدام به خرید بیمه آسانسور کند. البته باید گفت که خرید بیمه آسانسور اجباری نیست؛ اما حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند. از این رو خرید بیمه آسانسور بیمه دات کام توصیه می‌شود . از طریق این کارگزاری بیمه  می‌توانید، انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید. همچنین با شرایط و طرح‌های مختلف بیمه‌گران آشنا شوید و آنها را با هم مقایسه کنید. اگر نیاز به خدمات مشاوره تخصصی دارید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. کارشناس‌های بیمه دات کام(https://bimeh.com  )در کمال بی‌طرفی و بصورت رایگان اطلاعات تخصصی بیمه را در اختیار شما می‌گذارند. پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای و بررسی‌های لازم می‌توانید با آسودگی خاطر، بهترین بیمه آسانسور مناسب با شرایط خود را در کوتاه‌ترین زمان تهیه کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.