×
×

تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ : انتخاب درست کدام است؟

  • کد نوشته: 40864
  • ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
  • دیدگاه‌ها برای تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ : انتخاب درست کدام است؟ بسته هستند
  • در صنایعی که باید محیط های خورنده را تحمل می کنند ، معمولا از فولادهای ضد زنگ آستنیتی استفاده می شود.. این فولادها خواص مکانیکی منحصر به فردی دارند و مقادیر بالای نیکل و کروم در آنها باعث می شود که مقاومت در برابر خوردگی فوق العاده ای داشته باشند. همچنین بسیاری از فولادهای آستنیتی […]

    تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ : انتخاب درست کدام است؟

    در صنایعی که باید محیط های خورنده را تحمل می کنند ، معمولا از فولادهای ضد زنگ آستنیتی استفاده می شود.. این فولادها خواص مکانیکی منحصر به فردی دارند و مقادیر بالای نیکل و کروم در آنها باعث می شود که مقاومت در برابر خوردگی فوق العاده ای داشته باشند. همچنین بسیاری از فولادهای آستنیتی قابل جوش و شکل پذیر هستند. دو مورد از رایج ترین گریدهای ضد زنگ آستنیتی استیل های ۳۰۴ و ۳۱۶ هستند. در این بلاگ فولاد مارکت ویژگی های هر یک را معرفی می کنیم و به بررسی مزایا و معایب هر یک می پردازیم.

    فولاد ضد زنگ ۳۰۴

    این فولاد به صورت کلی رایج ترین فولاد ضد زنگ آستنیتی در نظر گرفته می شود. ورق استیل ۳۰۴ مقدار زیادی نیکل دارد که حدود ۸ تا ۱۰.۵ درصد وزنی آن را دربرمی گیرد. همچنین ۱۸ تا ۲۰ درصد وزنی آن از کروم تشکیل شده است. عناصر دیگر آلیاژی شامل عناصری نظیر منگنز ، سیلیکون و کربن هستند.

    مقادیر بالای کروم و نیکل باعث می شود استیل ۳۰۴ مقاومت خوبی نسبت به خوردگی داشته باشد. در ادامه به معرفی کاربرد های استیل ۳۰۴ می پردازیم

    کاربردهای استیل ۳۰۴

    استیل ۳۰۴ کاربردهای فراوانی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم

    • مبدل های حرارتی
    • لوله کشی
    • اتصال دهنده ها
    • تجهیزات پردازش مواد غذایی تجاری
    • یخچال ها و ماشین های ظرفشویی

    برای خرید استیل ۳۰۴ می توانید به وبسایت فولاد مارکت مراجعه کنید.

    فولاد ضد زنگ ۳۱۶

    مشابه استیل ۳۰۴ ، استیل ۳۱۶ دارای مقادیر زیادی کروم و نیکل هستند. استیل ۳۱۶ همچنین حاوی سیلیکون، منگنز و کربن است که بیشتر آن هستند. تفاوت عمده بین استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ در ترکیب شیمیایی آن است که استیل ۳۱۶ مقدار زیادی مولیبدن دارد. حدود ۲ تا ۳ درصد وزنی استیل ۳۱۶ مولیبدن است. محتوای مولیبدن بالاتر باعث می شود گرید ۳۱۶ نسبت به خوردگی مقاوم تر باشد.

    استیل ۳۱۶ اغلب یکی از مناسبترین انتخاب ها در هنگام انتخاب فولاد برای کاربردهای دریایی است. در ادامه به کاربردهای رایج فولاد ضد زنگ ۳۱۶ میپردازیم:

    کاربردهای استیل ۳۱۶

    • تجهیزات پردازش و ذخیره سازی شیمیایی
    • تجهیزات پالایشگاهی
    • تجهیزات پزشکی
    • محیط های دریایی کلریدی

    استیل ۳۰۴ یا ۳۱۶ ؟ انتخاب درست کدام است؟

    با توجه به خواص ذکر شده هر یک از این استیل ها کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند. با این حال مواردی هستند که استیل ۳۰۴ بیشتر کاربرد دارد. مثلا در مواردی که استیل به شکل پذیری عالی نیاز دارد انتخاب استیل ۳۰۴ مناسبتر است. محتوای بالای مولیبدن در استیل ۳۱۶ می تواند اثرات مخربی داشته باشد.

    همچنین در مواردی که هزینه مطرح است انتخاب استیل ۳۰۴ می تواند انتخاب مناسبتری باشد. همچنین مواردی هستند که انتخاب استیل ۳۱۶ مناسبتر است. مثلا در محیط هایی که مقادیر بالایی عناصر خورنده دارند انتخاب استیل ۳۱۶ مناسبتر است. در کاربردهای آبی و دریایی انتخاب استیل ۳۱۶ مناسبتر است. در نهایت در کاربردهایی که به استحکام و سختی بیشتری نیاز است انتخاب استیل ۳۱۶ مناسب تر است. برای خرید استیل ۳۱۶ می توانید به وبسایت فولاد مارکت مراجعه کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.