×
×

تاثیر BIM در HSE

  • کد نوشته: 17893
  • ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
  • دیدگاه‌ها برای تاثیر BIM در HSE بسته هستند
  • تاثیر BIM در HSE به گزارش ساخت سوله : ما اغلب در مورد پتانسیل قابل توجه مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) در ارتباطات و همکاری در ساخت و ساز می شنویم که در نهایت می تواند منجر به افزایش بهره وری و حاشیه بالاتر شود. با این وجود ، BIM دارای پتانسیل بسیار زیادی برای ساخت و مهندسی در مناطق […]

    تاثیر BIM در HSE

    تاثیر BIM در HSE

    به گزارش ساخت سوله : ما اغلب در مورد پتانسیل قابل توجه مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) در ارتباطات و همکاری در ساخت و ساز می شنویم که در نهایت می تواند منجر به افزایش بهره وری و حاشیه بالاتر شود.

    با این وجود ، BIM دارای پتانسیل بسیار زیادی برای ساخت و مهندسی در مناطق دیگر است. بدون شک ایمنی یکی از زمینه هایی است که ساخت کارخانه می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

    اگر در نظر بگیریم که ساخت و ساز یکی از خطرناک ترین صنایع برای کار است ، این از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

    با توجه به همه اینها ، امروز برخی از دلایل اینکه BIM می تواند نقشی تعیین کننده در ایجاد تغییر در ایمنی در محل داشته باشد ، ارائه می کنیم.

    برخی از آمار مربوط به ایمنی ساخت و ساز

    قبل از اینکه به روشهای مختلف BIM تأثیر مثبت بر ایمنی ساخت و ساز عمیق کنیم ، بهتر است نگاهی دقیق به برخی از آمارها و اعداد مربوط به خطرات کارگران در سایت روزانه داشته باشیم. روزانه

    به طور خلاصه ، در اینجا برخی از جالب ترین آمار در مورد تصادفات و ایمنی در صنعت ساخت و ساز آمده است:

    • بر اساس تعداد ILO (سازمان بین المللی کار) ، تقریباً 60،000 کارگر سالانه در یک کارگاه ساختمانی به طور جدی مجروح می شوند.
    • سقوط به عنوان شماره یک تهدید مرگبار برای افرادی که در محل کار می کنند به نظر می رسد. این واقعیت سوالات زیادی را درباره اقدامات ایمنی در این زمینه ایجاد می کند.
    • در طول 45 سال فعالیت در ساخت و ساز ، کارگران 0،5٪ احتمال درگیر شدن در یک حادثه مرگبار را دارند. این احتمالاً بالاترین درصد در مقایسه با سایر صنایع است.
    • تجربه ضعیف یا عدم آموزش به عنوان دو عامل اصلی اکثریت قریب به اتفاق تصادفات در صنعت ساختمان دیده می شود. این فرضیه با این واقعیت پشتیبانی می شود که 60٪ از تصادفات در بخش در سال اول استخدام در محل اتفاق می افتد (بر اساس BLS – اداره آمار کار).
    • در کل ، 20٪ از حوادث مرگبار در یک فضای کاری به صنعت ساختمان متصل است.

    نقش BIM در بهبود ایمنی در محل

    اعداد ذکر شده در بالا با تأکید تأیید می کنند که از نظر ایمنی محل کار هنوز راه طولانی برای ساخت و ساز باقی مانده است. BIM می تواند بخشی از این راه حل باشد زیرا ارتباط بهتر بین طرفین را فراهم می کند و نمای بهتری از سایت ساخت و ساز را ارائه می دهد.

    به طور خلاصه ، به این ترتیب BIM می تواند استانداردهای ایمنی را در صنعت بالا ببرد و دوره جدیدی را در این زمینه معرفی کند:

    1. پیش بینی و پیشگیری از خطر آسان تر

    از طریق قدرت داده ها و مدل همکاری مشترک ، تیم های مدیریت پروژه در ساخت می توانند یک قدم جلوتر از هر آنچه در سایت اتفاق می افتد بمانند.

    تجسم کامل مجازی سازه ساخته شده می تواند به تیم سازنده کمک کند تا موقعیت های خطرناک را حتی قبل از آشکار شدن پیدا کند. گاهی اوقات در مراحل طراحی.

    ناگفته نماند که ایمنی با رویکرد طراحی می تواند به صنعت ساختمان کمک کند تا سریعتر عمل کند و از نظر آموزش و آماده سازی در محل بهبود یابد. با پیشرفت فناوری BIM انتظار می رود که صنعت زمان و منابع بیشتری را در این مسیر سرمایه گذاری کند.

    1. تورهای ایمنی

    به عنوان ادامه طبیعی اولین نکته ، تورهای ایمنی مجازی یکی از بزرگترین مشارکتهای BIM در ساخت و سازها محسوب می شوند. با تحلیلی بیشتر ، به لطف مدل مجازی ساختمان ، تیم پروژه می تواند کل ساختمان را جستجو کند و منابع احتمالی خطر را شناسایی کند.

    بعلاوه ، چنین الگویی آنها را قادر می سازد آزمایشات تنش ایمنی را انجام دهند که ایده کامل تری در مورد محدودیت ساختار ساخته شده به آنها ارائه دهد. به زبان ساده ، آزمایش سناریوی خطرناک مختلف را در سطح مجازی امکان پذیر می کند.

    درک این نکته ضروری نیست که چنین احتمالی به ذینفعان در ساخت و ساز اجازه می دهد تا تعداد زیادی از برنامه های ایمنی را تهیه کرده و در صورت بروز وضعیت بحران در زمین آماده تر شوند.

    1. ساخت و ساز و پیش ساخته در خارج از سایت

    ساخت و ساز و مدولاسیون خارج از سایت به طور مداوم در طی دو دهه گذشته در ساخت مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. دلیل این امر البته پایین بودن هزینه و پیش بینی بهتر مراحل مختلف پروژه است.

    یک رویکرد ساختاری استاندارد تر ، در نهایت تأثیر زیادی بر ایمنی نیز خواهد داشت. توانایی انتقال بسیاری از فعالیتهای ساختمانی در محل به یک انبار یا یک کارخانه تعداد قابل توجهی از خطرات موجود در محل را به طور خودکار از بین می برد (به عنوان مثال کار در ارتفاعات).

    علاوه بر این ، پیش ساخته برابر است با یک روند تکراری و جامع که در طولانی مدت می تواند به طور چشمگیری فضای خطاها را کاهش دهد (به عنوان مثال استفاده از نوع خاصی از ابزارها و تجهیزات).

    1. تحلیل تصادفی مبتنی بر واقعیت

    هر چقدر هم که یک تیم ساختمانی دقیق باشد ، احتمال حادثه همیشه وجود خواهد داشت. اگر به هر دلیلی ، این حادثه واقعاً اتفاق بیفتد ، BIM می تواند نقشی حیاتی در تجزیه و تحلیل دقیق حادثه و شناسایی عوامل واقعی آن داشته باشد.

    امکان تکرار واقعی حادثه به تیم پروژه کمک می کند تا تمام اقدامات لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که چنین حادثه ای دیگر تکرار نخواهد شد.

    این امر در نهایت منجر به ایجاد رهنمودهایی بهتر در مورد ایمنی و درک بهتر خطرات بیشمار در محل می شود.

    سرانجام ، BIM می تواند در حل سریع درگیری های حقوقی مربوط به ایمنی ساخت و ساز کمک کند زیرا تمام داده های مورد نیاز را برای شناسایی طرف (یا افراد) مسئول تصادف به دو طرف ارائه می دهد.

    1. . همکاری در زمان واقعی

    کار بر روی یک مدل مشترک باز به معنای این است که همه اعضای تیم همیشه به نسخه به روز واقعیت موجود در زمین دسترسی دارند. این مهم از اهمیت حیاتی برخوردار است اگر در نظر بگیریم که جایی برای سو mis تفاهم و در نتیجه جایی برای اشتباه باقی نخواهد گذاشت.

    علاوه بر این ، همه می توانند به راحتی از مشخصات مختلف پروژه مطلع شوند و می توانند درک خوبی در مورد تدارکات سایت داشته باشند.

    با دانستن دقیق ، به عنوان مثال ، چه زمانی و چه نوع تجهیزات و وسایل نقلیه در سایت وجود خواهد داشت ، ساخت آپارتمان به کارگران اجازه می دهد تا بر اساس آن برنامه ریزی کنند و یک استراتژی ایمنی عملکردی را تنظیم کنند. این می تواند به تعمیر و نگهداری ایمن در محل و مدیریت بهتر مواد ترجمه شود (به عنوان مثال خطوط گسترده تر برای تحویل ایمن تجهیزات / مواد).

    پیچیدنش  

    تاثیر BIM در HSE در مجموع ، بدیهی است که مدل سازی اطلاعات ساختمان می تواند از نظر ایمنی به طرز چشمگیری شیوه برنامه ریزی و عملکرد ساخت را تغییر دهد. نمایش مجازی هر مرحله از یک پروژه منجر به فرایند ایمن تری در سایت می شود و زمینه را برای سطح بالاتری از پیش بینی و استاندارد سازی در صنعت ساختمان فراهم می کند.

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    معماری خانه ویلایی

    طراحی باغ های شیب دار

    نقاشی ساختمان لطفی
    ساخت ویلا پیش ساخته در گیلان

    هزینه ساخت یک ویلای لاکچری

    طراحی نما خانه ویلایی

    طراحی چوب کافه

    گچ گیپتون

    طراحی کافه | طراحی کافی شاپ | دکور کافی

    طراحی آشپزخانه

    پنت هاوس | طراحی پنت هاوس | ساخت پنت هاوس

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.