×
×

از 0 تا 100 طراحی خوابگاه و ساخت خوابگاه

  • کد نوشته: 31185
  • ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
  • دیدگاه‌ها برای از 0 تا 100 طراحی خوابگاه و ساخت خوابگاه بسته هستند
  • تأمین نیازهای دانشجویی در طراحی خوابگاه به گزارش هزینه ساخت ویلا : عموماً در طراحی خوابگاه دانشجویی تنها برآوردن نیازهای اولیه دانشجو در نظر گرفته می‎شود ولی یک خوابگاه دانشجویی می‎تواند بر نتیجه گیریِ سرمایه‎گذاری دولت در امر آموزش تأثیر مستقیم داشته باشد. در نظر گرفتن یک محوطۀ وسیع که تمام نیازهای دانشجویان در آن فضا […]

    از 0 تا 100 طراحی خوابگاه و ساخت خوابگاه

    تأمین نیازهای دانشجویی در طراحی خوابگاه

    به گزارش هزینه ساخت ویلا : عموماً در طراحی خوابگاه دانشجویی تنها برآوردن نیازهای اولیه دانشجو در نظر گرفته می‎شود ولی یک خوابگاه دانشجویی می‎تواند بر نتیجه گیریِ سرمایه‎گذاری دولت در امر آموزش تأثیر مستقیم داشته باشد. در نظر گرفتن یک محوطۀ وسیع که تمام نیازهای دانشجویان در آن فضا تأمین شود در هر شهری امکان ندارد، از این رو مکان یابی درست برای رفع نیازهای دانشجویان اعم از خرید و گذران اوقات فراغت را باید در نظر داشت.

    جهت طراحی و ساخت با ما در تماس باشید.

    طراحی خوابگاه

    طراحی خوابگاه

    اگر فضای کافی در اختیار مهندسان باشد، می‎توانند فضاهایی چون فروشگاه یا کافی شاپ و فضای سبز را در ساخت خوابگاه پیش بینی کنند. در مجموعه‎های خوابگاهی بزرگ می‎توان فضاهایی چون کتابخانه، مسجد و باشگاه هم طراحی کرد تا دانشجویان مخصوصاً دانشجویان دختر برای رفع احتیاجات خود مجبور به ترک محیط امن خوابگاه در ساعت‎های خلوت نباشند.

    معماری خوابگاه

    معماری خوابگاه

    در صورتی که فضای کافی برای امکانات و خدمات در اختیار طراحان نباشد، باید همان فضای موجود به شکل بهینه مدیریت شود. مهم‎ترین نیاز یک دانشجو، نیاز به مطالعه و استراحت است. در نتیجه در طراحی خوابگاه باید به ساختار مناسب اتاق خواب و فضای اختصاصی برای مطالعه توجه داشت.

    عکس خوابگاه

    عکس خوابگاه

    انواع اقامتگاه در طراحی خوابگاه

    دو نوع طراحی خوابگاه وجود دارد. اول به شکل سوئیت آپارتمان و دوم خوابگاه راهرویی. هر دو نوع در برخی فضاها مشترکند ولی سوئیت آپارتمان، فضای شخصی بیشتری دارد و خوابگاه راهرویی تعامل اجتماعی بیشتری را میان دانشجویان برقرار می‎کند.(ساخت ویلا در جابان) با این حال از آنجایی که هدف از طراحی خوابگاه استراحت کافی و امکان مطالعه است، نوع سوئیت آپارتمان برای دستیابی به این منظور بهتر است.

    ساخت خوابگاه

    ساخت خوابگاه

    ساخت خوابگاه

    در ساخت خوابگاه بهتر است فضاهای عمومی چون نمازخانه، سالن غذاخوری، سالن اجتماعات و بوفه در طبقۀ همکف باشد. طبقۀ اول برای کتابخانه، سایت و سالن مطالعه مناسب است و اتاق‎ها در طبقات بالاتر قرار گیرند. رفت و آمد کمتر در طبقات بالاتر باعث می‎شود تا احساس داشتن حریم خصوصی تقویت گردد. همچنین نور بیشتر اتاق‎ها افسردگی و دلتنگی دوری از خانواده را کمتر خواهد کرد.

    خوابگاه

    خوابگاه

    بهتر است در طراحی خوابگاه راهرویی، اتاق‎های تک نفره و یا دو نفره مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی ساخته شود تا امکان تمرکز برای مطالعه و پژوهش برای ایشان مهیا باشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.