×
×

به زیر پایتان دقت کنید!

  • کد نوشته: 23410
  • ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
  • دیدگاه‌ها برای به زیر پایتان دقت کنید! بسته هستند
  • به زیر پایتان دقت کنید! در مقاله به زیر پایتان دقت کنید! همه ما در طول روز در مکان های مختلفی حاضر می شویم و بر روی کفپوش های متنوعی قدم می گذاریم. شاید اگر بخواهید در یک روز عادی زندگی خود تعداد این کفپوش ها را بشمارید، از تنوع بالای آن شگفت زده شوید. […]

    به زیر پایتان دقت کنید!

    به زیر پایتان دقت کنید!

    در مقاله به زیر پایتان دقت کنید! همه ما در طول روز در مکان های مختلفی حاضر می شویم و بر روی کفپوش های متنوعی قدم می گذاریم. شاید اگر بخواهید در یک روز عادی زندگی خود تعداد این کفپوش ها را بشمارید، از تنوع بالای آن شگفت زده شوید. حتی در یک منزل مسکونی نیز تنوع کفپوش می تواند بسیار بالا باشد، از کفپوش مناسب برای سرویس بهداشتی گرفته تا موکت های نرم اتاق خواب، پارکت های چوبی زیبای پذیرایی و کفپوش رول بادوام در آشپزخانه. همه و همه توجه ما را به یک مطلب جلب می کند: “دنیای شگفت انگیز کفپوشان”

    کفپوش ها عموما طول عمر بالایی دارند و به همین دلیل در دسته خریدهای روزمره و سالیانه افراد قرار نمی گیرند. شما با خرید یک کفپوش مناسب، تا سال ها خود را در برابر خرید مجدد و هزینه اضافی بیمه کرده اید. شاید برای انجام یه خرید موفق و رضایت بخش نیاز باشد مسیر جدیدی را طی کنید و اطلاعات قدیمی خود را به روز کنید، اما به شما اطمینان می دهیم که این وقت و تلاش ارزشمند خواهد بود و نتیجه کار شما را شگفت زده خواده کرد. حال با هم کمی در دنیای کفپوش ها قدم بزنیم و انواع آن را بررسی کنیم.

    به زیر پایتان دقت کنید!

    به زیر پایتان دقت کنید!

    شکل ظاهری کفپوش

    کفپوش ها براساس برش، در دو دسته کلی رول و تایل به بازار عرضه می شوند. کفپوش های رول کفپوش هایی هستند که قابلیت تا شدن و رول شدن آن ها وجود دارد که مشخصا بارزترین مثال این دسته موکت است و کفپوش تایل به کفپوش هایی گفته می شود که در قطعات کوچک و سایزهای مشخصی بریده می شوند و فضا با در کنار هم قرار گرفتن این تایل ها کفپوش می شود. انواع کفپوش پازلی در این دسته قرار می گیرند. در بسیاری از انواع کفپوش ها، هر دو مدل تولید و روانه بازار می شوند. به عنوان مثال در دنیای موکت ها هم موکت رول وجود دارد هم موکت تایل. همچنین در مورد کفپوش های پی وی سی نیز این موضوع صدق می کند. کفپوش رول پی وی سی و کفپوش تایل پی وی سی هر دو در بازار موجود هستند و طرفداران ویژه خود را دارند.

    برخی از انواع کفپوش اما فقط در یک نوع قابل تولید و ارائه هستند. مشخص ترین مثال برای این قبیل کفپوش ها، کفپوش پارکت چوبی است. هر چند که کفپوش های رول زیادی با طرح چوب در بازار موجود است اما کفپوش پارکت فقط به صورت تایل در بازار وجود دارد و این به دلیل ویژگی های منحصر به فرد چوب و نوع ساختار این کفپوش است.

    در مقام مقایسه می توان گفت که قیمت کفپوش رولی پایین تر و متنوع تر از قیمت کفپوش تایل است. هر چند که در این میان همواره می توان استثناهایی نیز یافت. به عنوان مثال قیمت کفپوش گرانولی به عنوان یک کفپوش تایل، تنوع بالایی دارد و شاید حتی قیمت کفپوش رولی ورزشی بالاتر از این محدوده قرار بگیرد.

    کاربری کفپوش

    دسته بندی مشخص دیگری که در مورد کفپوش ها وجود دارد، بی شک کاربری آن است. توجه به کاربری هر کفپوش از الزامات خرید آن است چرا که به راستی برخی از انواع کفپوش برای کاربری های دیگر مناسب نیست و باعث هدر رفت هزینه و آسیب دیدن کفپوش شود. به عنوان مثال قیمت کفپوش بیمارستانی بالاست چرا که این کفپوش صرفا برای فضای درمانی ساخته شده و ویژگی های منحصر به فردی برای این فضا دارد اما استفاده از این کفپوش با تمام قابلیت ها و مزایایش، برای یک اداره بیهوده و حتی هزینه بر خواهد بود.

    کاتالوگ کفپوش

    کاتالوگ کفپوش

    کاربری های رایج برای دسته بندی کفپوش ها به شرح زیر می باشد:

    1. کاربری مسکونی: هر کفپوشی که برای فضاهای کم تردد ساخته شده باشند و مناسب فضای داخلی خانه باشند مانند موکت، پارکت، لمینت و غیره
    2. کاربری اداری: هر کفپوشی که برای فضاهای کم تردد و پرتردد ساخته شده باشند مانند موکت تایل، انواع کفپوش رول، لمینت و غیره
    3. فضای ورزشی: هر ورزشی نیازمند کفپوش مخصوص به خود است و تنوع زیرشاخه در این کاربری بسیار بالاست مانند کفپوش تنیس و اسکیت، کفپوش تایل کورت، گرانول ورزشی و غیره
    4. کفپوش بیمارستانی: کفپوش های آنتی باکتریال مقاوم در برابر تردد بالا و حمل تخت و ویلچر که به سه دسته کفپوش های هتروژن، هموژن و کانداکتیو تقسیم می شوند.
    5. کفپوش فضای باز: کفپوش هایی که در برابر سرما و گرما مقاوم هستند و در آفتاب تابستان یا یخبندان زمستان آسیب دیده نمی شوند مانند چمن مصنوعی و غیره
    6. کفپوش مهدکودک: کفپوش هایی که برای کودکان ایمن باشند و همچنین حساسیت زا نبوده و زیبا و مناسب فضای کودکان طراحی شده باشند مانند کفپوش رول اکسکلوسیو، کفپوش عروسکی، تاتامی و غیره

    همان طور که می بینید تنوع کاربری کفپوش ها بسیار بالاست و در این میان تنوع قیمت بالایی هم خواهیم داشت. به عنوان مثال مقایسه قیمت کفپوش بیمارستانی با قیمت کفپوش گرانولی کاری بس بیهوده خواهد بود چرا که هر کدام از این کفپوش ها متعلق به دسته بندی و کاربری متفاوتی است.

    چگونه کفپوش درست را انتخاب کنم؟

    پیش از خرید کفپوش باید سوالات زیادی از خودتان بپرسید. کاربری این کفپوش چه خواهد بود؟ این کفپوش چه حجمی از تردد را تجربه خواهد کرد؟ بودجه من برای خرید و نصب کفپوش چقدر است؟ علایق و سلیقه شخصی من چیست؟ از کفپوش مورد نظر چه انتظاراتی خواهم داشت؟ تمامی این سوال ها و جواب های آن ها می تواند در انتخاب موثر باشد اما آن چه می تواند تاثیر نهایی را در خرید یک کفپوش داشته باشد، انتخاب یک مشاور خوب و دقیق است. کفپوشان این جاست تا نقش مشاور را کاملا رایگان و نامحدود برای شما ایفا کند. می توانید تمام سوال ها و دغدغه های خود را با ما در میان بگذارید و در نهایت مطمئن باشید که درست ترین و مقرون به صرفه ترین کفپوش به شما معرفی خواهد شد. این ویژگی برتر تیم مشاوران کفپوشان است. همچنین تحویل فوری، نصب حرفه ای و تمیز، خدمات و گارانتی پس از اجرا و همراهی شما در تمامی مراحل خرید تا نصب کفپوش، از دیگر امتیازات خرید از کفپوشان خواهد بود.

    توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.