×
×

بهترین عایق استخر چیست و راهنمای انتخاب آن

  • کد نوشته: 40357
  • ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
  • دیدگاه‌ها برای بهترین عایق استخر چیست و راهنمای انتخاب آن بسته هستند
  • عایق کاری و آب بندی استخر مهمترین مرحله ساخت یک استخر یا حوض میباشد. تفاوتی ندارد که استخر ورزشی باشد، استخر مخصوص پرورش آبزیان و یا آبنما و غیره. مهم این است که آب از میان درزها و دیواره های استخر به بیرون نفوذ نکند. صرف نظر از هزینه تامین آب ، مشکلاتی مانند مرطوب […]

    بهترین عایق استخر چیست و راهنمای انتخاب آن

    عایق کاری و آب بندی استخر مهمترین مرحله ساخت یک استخر یا حوض میباشد. تفاوتی ندارد که استخر ورزشی باشد، استخر مخصوص پرورش آبزیان و یا آبنما و غیره. مهم این است که آب از میان درزها و دیواره های استخر به بیرون نفوذ نکند.

    صرف نظر از هزینه تامین آب ، مشکلاتی مانند مرطوب کردن خاک اطراف و بناهای نزدیک استخر از دیگر علل اهمیت آب بندی صحیح استخر است. اگر چه در نگاه بلند مدت عدم صحیح آب بندی استخر می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای استخر داشته باشد.

    انواع عایق های رطوبتی استخرها را می توان به چهار دسته تقسیم بندی نمود جهت خرید عایق استخر میتوانید با ادامه این نوشته همراه ما باشید.

    انواع عایق استخر

    1. عایق های استخری بر پایه پلیمر
    2. عایق های استخری بر پایه اپوکسی
    3. عایق های استخری بر پایه اکریلیک
    4. عایق های استخری بر پایه سیمان پلیمری
    5. عایق های استخری نانو

    قیمت عایق اسخر چگونه تعیین می شود؟

    قیمت عایق استخر بسته به نوع کیفیت ، حجم سفارش و مدل محصول متفاوت هست که شما می توانید برای خرید انواع عایق استخر با کارشناسان ما در تماس باشید.

    رنگ عایق استخر مناسب

    رنگ های عایق استخر بر پایه رزین اکریلیک و آب هستند و به منظور آب بندی استخر و پر کردن ترک های مویی، بر روی سطوحی که در مجاورت دائم با آب هستند، استفاده می شوند.

    رنگهای عایق استخر قابلیت ارتجاعی و چسبندگی بالایی دارد و از مقاومت بالایی در برابر محلول های شیمیایی برخوردار می باشد. این رنگ ها امروزه جزو مطمئن ترین عایق های رطوبتی بر پایه نانو محسوب می شوند.

    رنگ نانو مورد استفاده در استخرها مزیت های دیگری نیز دارند. غیر قابل اشتعال، غیر سمی، بدون بو، قیمت مناسب، اجرای سریع و آسان، مقاوم در برابر اشعه فرابنفش، مقاوم در برابر تغییرات دمایی و ضد جلبک و قارچ، از دیگر مزیت های این رنگ ها محسوب می شوند.

    این رنگ ها امروزه جایگزین روش های سنتی عایق کاری استخر مانند ایزوگام و سایر مصالح سنتی دیگر شده اند و به وفور در ایزولاسیون کردن استخرها و مخازن آب مورد استفاده قرار می گیرند.

    مشخصات فنی رنگ عایق استخر

    این عایق ها عموما دارای رنگ های سفید و آبی می باشند، اما می توان در رنگ های دیگر نیز سفارش داد. بسته به دما و شرایط محیطی، حدود 48 تا 72 ساعت برای خشک شدن نهایی رنگ، زمان لازم است. ظرف بسته بندی این رنگ ها اگر دور از نور خورشید و یخ زدگی قرار داشته باشند، تا یک سال آسیبی نمی بینند. مقدار مصرف رنگ های عایق با توجه به زیرساخت استخر برای هر متر مربع، یک تا دو کیلوگرم می باشد.

    عایق های بر پایه رزین

    عایق های رزین از متریالی مانند رزین، سیمان و پودر سنگ ساخته شده اند. استفاده از این نوع عایق سبب ایجاد سطحی صاف و یکنواخت می شود. به منظور استفاده از عایق های رزینی می توانید آن را با آب ترکیب نموده و با ضخامت حدود 6 میلی متر بر روی سطح اجرا نمایید.

    عایق های بر پایه پلیمر

    از جمله عایق های پلیمری که در آب بندی و ایزولاسیون استخر مورد استفاده قرار می گیرند می توان روکش های پی وی سی و پلی اتیلنی را نام برد.

    از این عایق ها امروزه در آب بندی تمام استخرهای بتنی، خاکی و… می توان استفاده نمود. عایق های پلیمری از رزین ها و مواد شیمیایی تولید می شوند و به خوبی می توانند از نفوذ مایعات جلوگیری به عمل آورند.

    چسب آب بندی استخر z90

    عایق z90 نوعی چسب است و به شکل یک مایع شیری رنگ می باشد. این عایق صد در صد ضد آب بوده و بر پایه رنگ ها و رزین های اکریلیک ساخته می شود. چسب z90 خاصیت نانو دارد و در هر نوع ملات و دوغابی می توان از آن استفاده نمود.

    این محصول پس از اجرا به طور کامل بی رنگ می شود. قیمت این نوع چسب عایق خیلی بالا نیست و معمولا در گالن های 10 و 20 لیتری به فروش می رسد.

    چسب آب بندی استخر sa12

    چسب sa12 مایعی سفید رنگ می باشد و از جمله معروف ترین انواع چسب در ساخت ملات آب بندی استخر محسوب می شود و می تواند پیوند بسیار خوبی با سطوح سیمانی و بتنی برقرار کند.

    همچنین از این چسب می توان برای رفع نشتی استخرها استفاده نمود، زیرا به خوبی به سطوح بتنی قدیمی می چسبد. از این چسب همچنین می توان در ساخت ملات آب بندی در کاشی کاری و نماکاری استخر نیز استفاده نمود.

    چسب دو جزئی الاستومری

    چسب های دو جزئی الاستومری موجود در بازار به صورت نصف محلول پلیمر مایع و نصف پودرهای متشکل از سیلیس و سیمان پلیمری و پلیمرهای ضد آب می باشند.

    این چسب های دوجزئی به صورت دوغاب ساخته شده و به وسیله قلم نقاشی بر روی استخرهای سیمانی، بتنی، بلوکی و آجری اجرا می شوند. این محصول در قسمت بیرونی استخر نیز قابل اجرا می باشد و از خوردگی فولاد و کربناته شدن بتن جلوگیری می کند.

    این چسب ها برای استخرهایی که رنگ می شوند، پایه خوبی محسوب می شوند، زیرا چسبندگی لایه چسب دوجزئی و مولکول های رنگ، بافت خوبی را بین رنگ استخر و سطح آب بندی ایجاد می کنند.

    به منظور اجرای صحیح و بی نقص از این نوع چسب دوجزئی، سطح زیرکار باید عاری از هر گونه چربی، گرد و خاک، ریشه گیاهان و جلبک ها باشد.

    خمیر آب بندی استخر

    خمیر آب بندی استخر به گونه ای است که مایع رزین یا نانو آب بندی با پودر سیلیس و سیمان پلیمری مخلوط می شود و به منظور آب بندی محل هایی که نقص یا ترک های ریزی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

    پس از تمیز کردن محل موردنظر، خمیر را با استفاده از کاردک بر روی درز ترک ها اجرا می کنند. برای جلوگیری از ایجاد ترک های بیشتر، می توان پس از کشیدن لایه اول چسب، یک لایه توری فایبرگلاس را بر روی چسب قرار داد و پس از چند ساعت، لایه دوم خمیر را بر روی توری اجرا نمود.

    این نوع خمیر بیشتر برای آب بندی محل های آسیب دیده استخر بکار می رود. پس از آب بندی با خمیر، می توانید با استفاده از رنگ های عایق، استخر خود را رنگ نمایید.

    عایق اسخر نانو ثمین پلیمر

    عایق اسخری نانو ثمین پلیمر نمونه ای از بهترین انواع عایق های نانو موجود در بازار می باشد. از این محصول می توان به منظور آب بندی رطوبتی و برطرف کردن مشکلات ناشی از رطوبت در استخرها استفاده نمود. عایق های نانو ثمین پلیمر در انواع کریستالی غلیظ، کریستالی رقیق و نانو ثیمن رنگی موجود می باشند.

    از مزایای استفاده از این نوع عایق در ایزولاسیون استخر می توان به ارزان بودن، اجرای آسان، قابلیت استفاده بر روی تمام سطوح، مقاومت در برابر اشعه فرابنفش، مقاومت در برابر اسیدها و بازها و مواد خورنده و مقاومت در برابر رشد قارچ ها و باکتری ها اشاره نمود.

    منبع : www.saminpolymer.com

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.