×
×

بهترین برنامه ریزی در زمان اوقات فراغت بارداری

  • کد نوشته: 37614
  • ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
  • دیدگاه‌ها برای بهترین برنامه ریزی در زمان اوقات فراغت بارداری بسته هستند
  •  بهترین برنامه ریزی در زمان اوقات فراغت بارداری به گزارش رپورتاژ : احتمالاً کارهایی که باید در دوران بارداری انجام دهید را می‌دانید: ویتامین‌های دوران بارداری خود را مصرف کنید، مقدار زیادی آب بنوشید، خوب غذا بخورید، ورزش کنید، استراحت کنید، سعی کنید استرس را کاهش دهید. آنچه که نیاز به تاکید بیشتری برای گفتن دارد معرفی فعالیت‌های […]

    بهترین برنامه ریزی در زمان اوقات فراغت بارداری

     بهترین برنامه ریزی در زمان اوقات فراغت بارداری

    به گزارش رپورتاژ : احتمالاً کارهایی که باید در دوران بارداری انجام دهید را می‌دانید: ویتامین‌های دوران بارداری خود را مصرف کنید، مقدار زیادی آب بنوشید، خوب غذا بخورید، ورزش کنید، استراحت کنید، سعی کنید استرس را کاهش دهید. آنچه که نیاز به تاکید بیشتری برای گفتن دارد معرفی فعالیت‌های سرگرم‌کننده و خلاقانه‌ای هستند که ما در این مطلب ارائه داده‌ایم تا این دوران برای شما مفید و جذاب باشد.

    به موسیقی‌های ارامش بخش گوش کنید

    گفته می‌‌شود که موسیقی قابلیت‌‌ شفا بخشی دارد و تاثیر بسزایی بر روی احساسات و ذهن دارد و به شما کمک می‌کند تا استرس‌تان را کاهش دهید، استراحت کنید و خلق و خوی خود را بهبود بخشید. گوش دادن به موسیقی باعث آرامش در دوران بارداری می‌شود. تحقیقات نشان داده است که کودک می‌تواند صداهای خارج از رحم را بشنود، بنابراین برای جنین در حال رشد نیز خوشایند است. موسیقی‌ای را انتخاب کنید که آرامش بخش باشد و از این زمان برای استراحت و ارتباط با جنین‌تان استفاده کنید.

    به گردش بروید

    شما همیشه می‌توانید برای لذت بردن از اوقات خود، به  گردش یا برای قدم زدن به پارک بروید. سفرهای طولانی مدت در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است خطرناک باشد. اما پیاده‌ روی روزانه اگر با تجویز پزشک باشد می‌تواند از روزمرگی جلوگیری کند. بعضی اوقات حتی میتوانید با همسر و دوستان خود به پارک‌های تفریحی بروید. تماشای بازی بچه ها و سوار شدن وسایل بازی آنها نیز می‌تواند یک تجربه باشد و یک خانم باردار قطعاً می‌تواند با غرق شدن در هیجان و یا خستگی زیاد، از حضور در آنجا لذت ببرد.

    یک دفترچه دوران بارداری داشته باشید

    اگر علاقه‌ای به نوشتن خاطرات ندارید، شاید داشتن یک دفترچه یادداشت برای ثبت بارداری خود مناسب باشد. عکس‌هایی از تعطیلاتی که در دوران بارداری یا سفری که در آن باردار شده‌اید، گزارش‌های سونوگرافی، عکس واکنش شوهرتان هنگام گفتن این خبر، عکس‌های ماه به ماه شکم و … دفترچه یادداشت شما می‌تواند شامل همه چیز باشد. این کار می‌تواند یک فعالیت سرگرم کننده باشد که بعدا می‌توانید آن را مرور کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

    با کودک خود حرف بزنید

    ‌گفته می‌شود که کودک در رحم می‌تواند صداهای بیرون را بشنود. با صحبت کردن با نوزادتان در دوران بارداری، شما به رشد عصبی و عاطفی او کمک می‌کنید و به علاوه این یک روش مهم برای ایجاد ارتباط جدید و صمیمی با اوست و این فعالیت می‌تواند بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد چون کودکان اغلب با حرکت کردن، به صداهای خاصی واکنش نشان می‌دهند.

    به خودتان توجه کنید

    اجازه دهید خانواده‌تان از شما مراقبت کنند، به‌خصوص اگر احساس خوبی ندارید. وقتی مادر شدید، مراقبت و کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت! بارداری می‌تواند زمانی برای لذت بردن از خودتان باشد، چه در آبگرم، چه با خواب یا سرگرمی‌های فراموش شده. کتابی را که مدت‌ها می‌خواستید بخوانید را بردارید شما می‌توانید بهترین لحظات دوران بارداری خود را با کتاب خواندن سپری کنید. کتاب‌ها و مقاله‌های خوب را انتخاب کنید. می‌توانید کتاب‌هایی در مورد بارداری، مراقبت از جنین، مراقبت از کودک، تغذیه سالم در دوران بارداری و … بخوانید. اگر احساس می‌کنید پوستتان به دلیل تغییرات هورمونی خشک یا لکه‌دار می‌شود، یک قرار ملاقات با متخصص پوست رزرو کنید یا یک ماسک طبیعی صورت در خانه تهیه کنید.

    بیشتر بخوانید: بارداری سالم و راحت به چه مراقبت‌هایی نیاز دارد؟ 

    به کلاس‌های یوگا بارداری بروید

    هورمون‌ها می‌توانند در دوران بارداری دچار اختلال شوند. ایجاد تأثیر مثبت بر ذهن و بدن برای شاد ماندن بسیار مهم است. ورزش در دوران بارداری ضروری است و اگر به صورت گروهی انجام شود می‌تواند سرگرم کننده باشد. یوگا یکی از بهترین ورزش‌های دوران بارداری است. زمانی که به کلاس یوگای بارداری می‌پیوندید و با زنان باردار دیگر تمرین می‌کنید، لذت بخش است. در مورد کوچکترین جزئیات بارداری با هم صحبت کنید و از تجربیات شیرین هم استفاده کنید.

    در انجام سرگرمی‌هایی که دوست دارید تردید نکنید

    ‌انجام کاری که دوست دارید بهترین فعالیت برای تفریح است. بسیاری از ما باغبانی، آشپزی، خواندن رمان و تماشای  و … را دوست داریم. بارداری بهترین زمان برای فعالیت‌های تفریحی است که روحیه شما را تازه می کند.

    دکوراسیون اتاق کودک را طراحی کنید

    طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب نوزاد فرآیندی سرگرم کننده و جذاب است. ایجاد تعادل بین کارآیی و زیبایی اتاق خواب نوزاد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما در هنگام طراحی داخلی اتاق نوزاد حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید فضای آرامش بخشی را در این بخش از منزل خود ایجاد نمایید.

    با خانواده و دوستان نزدیک خود صحبت کنید

    به اشتراک گذاشتن احساسات خود با یک عزیز بسیار آرامش بخش و سرگرم کننده است. می توانید از دوستان خود بخواهید به ملاقات شما بیایند و می‌توانید چند ساعتی را به گپ زدن با آنها ‌بگذرانید. بیان افکار خود راهی عالی برای آرام کردن ذهن شماست.

    آلبوم عکس تهیه کنید

    همواره می‌توان با کمک عکاسی، خاطره‌ای خوشایند از بارداری به جا گذاشت. از همسرتان بخواهید هر ماه از شکم در حال رشدتان عکس بگیرد. این یک راه فوق العاده برای احیای مجدد این مرحله جادویی است. وقتی فرزندتان بزرگ شد می‌توانید این عکس‌ها را با او به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید یک عکس‌برداری حرفه‌ای انجام دهید یا به جای عکس، طرح‌ها یا پرتره‌های شخصی‌ را سفارش دهید. همه اینها یادگاری‌های دوست داشتنی بارداری شما را فراهم می‌کند.

    لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید.

    • شما همچنین می‌توانید قبل از خرید وسایل سیسمونی یک چک لیست تهیه کنید و بر اساس این لیست خرید کنید تا هم ذهنتان نظم بگیرد و هم بتوانید مدیریت بهتری برای خرید سیسمونی انجام دهید تا از خرید وسایل غیرضروری جلوگیری کنید.
    • فهرستی از غذاهایی که دوست دارید تهیه کنید. خوردن غذای مورد علاقه شما نباید شامل غذاهای ناسالم یا آن دسته از غذاهایی باشد که در دوران بارداری محدود شده‌اند.
    • فهرستی از کارهایی که در زمان تولد نوزادتان دوست دارید انجام دهید، تهیه کنید.

    کلام آخر: اینها برخی از راه‌های برنامه ریزی و پرکردن اوقات فراغت در دوران بارداری بود. شما همچنین می‌توانید کارهای دیگری را مناسب با علاقه‌‌ی خود مانند نواختن ساز یا نقاشی کشیدن و … را برای تفریح و لذت بردن انجام دهید اما با رعایت این نکته که باید سلامتی خود را همیشه در اولویت قرار دهید. در کنار همه اینها، یک خانم باردار باید همیشه خوشحال باشد. او باید از تمام استرس‌ها، نگرانی‌ها و تنش‌ها رها شود.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.