×
×

برای تجهیزات فلزی قالب بندی بتن، روی سیویل سان حساب کنید!

  • کد نوشته: 38781
  • ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
  • دیدگاه‌ها برای برای تجهیزات فلزی قالب بندی بتن، روی سیویل سان حساب کنید! بسته هستند
  • چکیده : سیویل سان ، تولید کننده انواع قالب بتن، جک سقفی، سولجر، داربست مثلثی (اسکافلد) و کلیه اتصالات قالب بندی بتن می باشد. جهت مشاوره و خرید می توانید با شماره تلفن ۰۳۱۵۳۳۰۹۳۰۹ تماس حاصل فرمایید. به گزارش طراحی ویلا : صنعت ساخت و ساز، یک صنعت گسترده با طیف گسترده‌ای از عملیات‌های مهم اجرایی است. […]

    برای تجهیزات فلزی قالب بندی بتن، روی سیویل سان حساب کنید!

    چکیده : سیویل سان ، تولید کننده انواع قالب بتن، جک سقفی، سولجر، داربست مثلثی (اسکافلد) و کلیه اتصالات قالب بندی بتن می باشد. جهت مشاوره و خرید می توانید با شماره تلفن ۰۳۱۵۳۳۰۹۳۰۹ تماس حاصل فرمایید.

    به گزارش طراحی ویلاصنعت ساخت و ساز، یک صنعت گسترده با طیف گسترده‌ای از عملیات‌های مهم اجرایی است. هر یک از این فرآیندها در کنار اهمیت بسیاری که در ایمنی نهایی سازه دارد، کیفیت اجرای عملیات‌های عمرانی بعدی را تعیین می‌کند. همه شما به خوبی می‌دانید که از مهم‌ترین مراحل در اجرای پروژه‌های ساختمانی، بتن‌ریزی است.‌ برای این منظور از قالب‌های مخصوص تحت عنوان قالب بتن و تجهیزات قالب‌بندی و نگهدارنده‌های خاصی استفاده می‌شود. با توجه به اهمیت قالب‌بندی و انتخاب درست قالب برای اجرای یک پروژه بی‌نقص و مقاوم، لازم است که در تهیه تجهیزات قالب‌بندی به نوع و جنس قالب‌ها توجه ویژه‌ای نشان دهید. در این راستا قصد داریم یک تولیدکننده برتر که انواع قالب ساختمانی را در جنس‌های مختلف و کیفیت برتر تولید می‌کند، به شما معرفی کنیم و در ادامه شما را با کاربرد قالب بتن نیز آشنا سازیم.

    قالب بتن چیست؟

    قبل از معرفی تولیدکننده برتر، بهتر است با محصولات آن به خصوص قالب‌های ساختمانی آشنا شوید. قالب بتن همان‌طور که از نام آن مشخص است، ابزاری است که به شکل‌گیری بتن تازه کمک می‌کند. این ابزار بیشترین تأثیر را در تأمین استحکام سازه‌های ساختمانی دارد، چون معمولا بتن‌ریزی در مراحل ابتدایی پروژه انجام می‌شود و قطعا اگر ایمنی در این مراحل لحاظ نشود، امیدی به‌استوار ماندن سازه ساختمانی نیست و احتمال ریزش آن افزایش می‌یابد. مصالح قالب‌بندی بتن به پنج دسته چوبی، پلاستیک، فولادی، آلومینیومی و پارچه‌ای تقسیم می‌شود. هر یک از این قالب‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. قالب‌های چوبی بتن بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این قالب‌ها از چوب طبیعی درختان تهیه شده و در مقایسه با انواع دیگر قالب از وزن سبک‌تری برخوردارند. هرچند قالب‌های چوبی در برابر آتش‌سوزی مقاومت چندانی ندارند.


    قالب‌های آلومینیومی مقاومت بالایی داشته و به راحتی نصب می‌شوند؛ اما به دلیل گران‌بودن فلز آلومینیوم، چندان به‌صرفه نیستند. در مقابل قالب‌های پلاستیکی یا فایبرگلاس، ارزان‌تر و به‌صرفه هستند؛ اما چون هنگام اجرا استحکام مناسبی ندارند، برای بتن‌ریزی گزینه ایده‌آلی به شمار نمی‌روند. قالب‌های پارچه‌ای نیز به دلیل انعطاف‌پذیری بسیار بالا در بتن‌ریزی سازه‌هایی به کار می‌روند که امکان استفاده از سایر قالب‌های بتن وجود ندارد. در نهایت به قالب بتن فلزی می‌رسیم که بیشترین کاربرد را در بین قالب‌های بتن‌ریزی دارد. قالب فلزی از انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت عالی، اجرای آسان و قابلیت استفاده مجدد برخوردار است. این نوع قالب بر اساس نوع ساخت و نوع کاربری به چند نوع مختلف تقسیم‌بندی می‌شود.

    انواع قالب بتن فلزی

    در ساخت و استفاده از قالب بتن فلزی تنوع بسیار زیادی وجود دارد. به همین خاطر می‌توان به صورت مفصل راجع به این نوع متریال قالب‌بندی صحبت کرد. انواع قالب‌های فلزی بر اساس نوع ساخت به دو دسته تسمه‌ای یا جوشی و قالب لبه‌خم و از لحاظ نوع کاربرد در چند دسته قالب کنج یا ستون، قالب دیوار، قالب ستون گرد و چهارگوش، قالب تیر و دال بتن، قالب مدولار و قالب خاص تقسیم می‌شوند. هر یک از این قالب‌ها در سایزها و وزن‌های مختلف وجود دارند. هر چند این نوع قالب بتن از قابلیت استفاده مجدد برخوردار است، اما به هر حال قیمت، فاکتور مهمی در خرید آن است. قیمت این مصالح بر اساس قیمت روز آهن در بازار جهانی آن و نوسانات ارزی مشخص می‌شود و طبیعی است که دائم نوسان داشته‌باشد. در نهایت نیز قیمت این محصولات بر اساس وزن آن‌ها به کیلوگرم تعیین می‌شود. ضمن این که وزن قالب‌های مشابه در شرکت‌های مختلف، متفاوت است.

    اتصالات قالب‌بندی

    کیفیت سیستم قالب‌بندی و هم‌چنین کیفیت خروجی آن یعنی سازه‌های بتنی، علاوه بر نوع قالب بتن به اتصالات قالب‌بندی نیز بستگی دارد. اتصالات قالب‌بندی نقش بسیار مهمی در استحکام سازه هنگام بتن‌ریزی دارند. به همین خاطر همواره توصیه می‌شود به همان اندازه که در خرید قالب ساختمانی دقت می‌کنید، به کیفیت اتصالات آن نیز توجه کنید. همان‌طور که مشخص است این تجهیزات برای اتصال قالب‌های بتن به یک‌دیگر حین عملیات بتن‌ریزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نظر داشته‌باشید حتی اگر از محکم‌ترین و باکیفیت‌ترین قالب‌ها در بتن‌ریزی استفاده کنید، در حالی که اتصال درستی بین قالب‌ها برقرار نباشد، هیچ تضمینی در برابر استحکام سازه وجود نخواهد داشت. از انواع اتصالات قالب‌بندی می‌توان به پین و گوه، مهره بولت، واشر دو لول، بست قورباغه‌ای، بست داربست، واشر کاس، بولت عصائی، بولت معمولی، نبشی پانچ و غیره اشاره کرد.

    خرید جک سقفی

    جک سقفی که به آن جک ساختمانی نیز می‌گویند، در واقع ابزاری است که با برداشتن بخشی از بار وارده به سقف و در واقع تحمل این بار به عنوان یک تکیه‌گاه عمل کرده و از ریزش سقف جلوگیری می‌کند. به این ترتیب جک سقف، پایداری آن را تأمین می‌کند. هیچ فرقی نمی‌کند که ساختمان شما یک طبقه‌ باشد یا یک برج چند طبقه، چون در هر حال استفاده از جک برای نگهداری سقف حین ساخت ضروری است. این ابزار کاربرد موقتی دارد و تا زمانی که پروژه ساخت به اتمام نرسیده، باید زیر سقف باقی بماند. جک‌ها از لحاظ نوع ساخت و طرح در دو نوع جک صلیبی یا جک عراقی تولید می‌شوند. جک صلیبی به شکل تی انگلیسی است و خود به دو نوع جک صلیبی ثابت و متحرک تقسیم می‌شود. جک صلیبی ثابت بیشترین کاربرد را در ساختمان‌سازی دارد. جک عراقی به شکل یو انگلیسی است و بر اساس وزن جک و میزان تحکل بار در دو دسته جک سقفی سبک و جک سقفی سنگین جای می‌گیرد.


    از آنجا که جک ساختمانی فشار سقف را تحمل می‌کند، باید از کیفیت بالا و استانداردهای لازم برخوردار باشد. به همین خاطر انتخاب جک مناسب به اندازه انتخاب درست قالب بتن اهمیت دارد. بهتر است بگوییم اگر به انتخاب درستی در خرید جک سقفی نرسید، خسارات جبران‌ناپذیر جانی و مالی را متحمل خواهید شد.

    شرکت تولید کننده سیویل سان

    پس از معرفی انواع قالب بتن و سایر تجهیزات بتن‌ریزی، به معرفی سیویل سان می‌رسیم. این گروه صنعتی در حوزه تولید انواع قالب فلزی بتن و متعلقات آن فعالیت دارد. سیویل سان در تولید اتصالات قالب‌ بندی از بهترین متریال‌ها استفاده می‌کند. از آنجا که قیمت آهن مدام در حال نوسان است، می‌توانید قیمت روز اتصالات قالب‌ بندی را در سایت این شرکت مشاهده کرده و برای خرید، از کارشناسان فروش آن مشاوره را دریافت کنید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.