×
×

بازسازی کفپوش سالن | بازسازی کفپوش سالن ورزشی

  • کد نوشته: 29335
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
  • دیدگاه‌ها برای بازسازی کفپوش سالن | بازسازی کفپوش سالن ورزشی بسته هستند
  • بازسازی کفپوش سالن به گزارش بازسازی ساختمان : بازسازی کفپوش سالن ها و باشگاه های ورزشی از مکان های پر رفت و آمد و شلوغ در تمامی شهرها محسوب می شوند. ظاهر خوب و سالم کفپوش های سالن ورزشی علاوه بر ارتقای جذابیت و زیبایی بصری، در جذب مشتریان جدید بسیار تاثیرگذار و موثر می باشد. […]

    بازسازی کفپوش سالن | بازسازی کفپوش سالن ورزشی

    بازسازی کفپوش سالن

    به گزارش بازسازی ساختمان : بازسازی کفپوش سالن ها و باشگاه های ورزشی از مکان های پر رفت و آمد و شلوغ در تمامی شهرها محسوب می شوند. ظاهر خوب و سالم کفپوش های سالن ورزشی علاوه بر ارتقای جذابیت و زیبایی بصری، در جذب مشتریان جدید بسیار تاثیرگذار و موثر می باشد. بازسازی کفپوش سالن ورزشی یکی از راهکارهای کاربردی و مقرون به صرفه برای محقق ساختن این مهم به شمار می رود. عدم توجه به کفپوش و زمین ورزشی، افزایش آسیب های احتمالی وارد شده به ورزشکاران را در پی دارد. بنابراین، بهره مندی از یک کفپوش خوب و باکیفیت، از پیش نیازهای اصلی و حائز اهمیت برای سالن های ورزشی تلقی می گردد.

    تعویض دوره ای کفپوش ها و انتخاب جنس و کیفیت آن اهمیت فراوانی دارد؛ به همین خاطر باید بازسازی ساختمان سالن ورزشی و کفپوش را جدی بگیرید. یک سالن بزرگ با کفپوش هایی که از جایشان درآمده یا از نظر کیفیت و دوام درجه پایینی دارند و قابلیت ارتجاعی و یا حرکات سنگین بر روی آن ها دیگر ممکن نیست، خطرات فراوانی را برای ورزشکاران ایجاد می کنند. حتی ممکن است به موقع کار بازسازی را انجام دهید اما چون به کیفیت و جنس کفپوش دقت کافی نکرده باشید، موجب ضرر و آسیب های بدنی و یا روحی زیادی شوید.

     

    جهت بازسازی سالن با ما در تماس باشید.

    بازسازی کفپوش سالن

    بازسازی کفپوش سالن

    نکات مهم بازسازی کفپوش سالن ورزشی

    1- استاندارد بودن

    به گزارش بازسازی ویلا : رعایت الزامات و استانداردهای تعریف شده، از مهم ترین مولفه ها در بازسازی کفپوش سالن ورزشی قلمداد می‌گردد. استاندارد بودن کفپوش ها با سلامت و امنیت ورزشکاران ارتباط مستقیم دارد. بر همین اساس، استفاده از کفپوش های نامناسب می تواند سلامت و جان ورزشکاران را در معرض خطر قرار دهد.

    بازسازی سالن

    بازسازی سالن

    2- نوع و جنس کفپوش

    در سالن های ورزشی متناسب با نوع تمرین های ورزشی از کفپوش های مختلفی استفاده می گردد. کفپوش استفاده شده در سالن های والیبال و فوتسال با کفپوش به کار رفته در باشگاه های کشتی و بدنسازی متفاوت است. در سالن های بدنسازی به علت استفاده از وزنه های سنگین می بایست از کفپوش دارای استحکام و ضخامت مناسب استفاده نمود. از مهم ترین نوع کفپوش های ورزشی می توان به کفپوش PVC، تاتامی، گرانول، تارتان و چمن مصنوعی، اشاره کرد. در ساختار کفپوش های پی وی سی، پوششی از جنس لاستیک و در لایه زیرین آن، از فوم EVA استفاده شده است. این نوع کفپوش برای ورزش های سالنی مانند بسکتبال، والیبال و فوتسال مناسب می باشد.

    جهت بازسازی سالن با ما در تماس باشید.

    هزینه بازسازی سالن

    هزینه بازسازی سالن

    کفپوش های تاتامی برای ورزش های رزمی مانند تکواندو و کاراته، از گزینه های مناسب و کاربردی به شمار می‌روند. کفپوش از نوع گرانول به دلیل استحکام بالا در باشگاه های بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، کفپوش های ورزشی تارتان مختص رشته های دو و میدانی ساخته می شوند.

    بازسازی سالن ورزشی

    بازسازی سالن ورزشی

    3- ضخامت کفپوش

    انتخاب کفپوش دارای ضخامت مناسب در کاهش آسیب های احتمالی، از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. کفپوش های ورزشی متناسب با نوع ورزش در ضخامت ها و تراکم های متفاوتی تولید می شوند. استفاده از کفپوش ورزشی مناسب سلامت و تندرستی افراد را تضمین می کند.

    بازسازی سالن ورزشی

    بازسازی سالن ورزشی

    4- زیرسازی اصولی

    زیرسازی دقیق و اصولی را می توان از دیگر نکات مهم در بازسازی کفپوش سالن ورزشی برشمرد. کفپوش های ورزشی پس از مدتی استفاده نیاز به تعویض و ترمیم دارند. همچنین، گذشت زمان به تدریج سبب جابجایی و افت سطح کیفی کفپوش ها می شود. عدم رعایت اصول و روش های علمی، می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای ورزشکاران به همراه داشته باشد.

    ناگفته نماند که در برآورد هزینه بازسازی کفپوش سالن ورزشی عوامل و مولفه های مختلفی دخیل هستند. متراژ و مساحت فضا، جنس کفپوش، برند تولیدکننده و تراکم و ضخامت و فشردگی کفپوش، از موارد حائز اهمیت در این زمینه به شمار می روند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.