×
×

بازسازی سالن آمفی تئاتر | هزینه بازسازی سالن آمفی تئاتر

  • کد نوشته: 28032
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
  • دیدگاه‌ها برای بازسازی سالن آمفی تئاتر | هزینه بازسازی سالن آمفی تئاتر بسته هستند
  • بازسازی سالن آمفی تئاتر  این مقاله می‌خواهیم نحوه بازسازی سالن آمفی تئاتر را مورد بررسی قرار دهیم. پیش از هر چیز، به تعریف ساده‌ای از آمفی تئاتر و ویژگی‌های قدیمی‌ترین آمفی تئاترها می‌پردازیم و سپس در مورد بازسازی سالن‌ها و میزان هزینه‌های آن مطالبی ارائه می‌دهیم. جهت بازسازی سالن آمفی تئاتر تماس حاصل فرمایید. آمفی […]

    بازسازی سالن آمفی تئاتر | هزینه بازسازی سالن آمفی تئاتر

    بازسازی سالن آمفی تئاتر

     این مقاله می‌خواهیم نحوه بازسازی سالن آمفی تئاتر را مورد بررسی قرار دهیم. پیش از هر چیز، به تعریف ساده‌ای از آمفی تئاتر و ویژگی‌های قدیمی‌ترین آمفی تئاترها می‌پردازیم و سپس در مورد بازسازی سالن‌ها و میزان هزینه‌های آن مطالبی ارائه می‌دهیم.

    جهت بازسازی سالن آمفی تئاتر تماس حاصل فرمایید.

    بازسازی سالن آمفی تئاتر

    بازسازی سالن آمفی تئاتر

    آمفی تئاتر چیست؟

    آمفی تئاتر یک مکان با صندلی‌های برجسته و یک ورودی برای تماشاگران است.

    آمفی ‌تئاترهای یونانی و رومی، عموما به صورت نیم دایره‌ای بودند که از یک طرف باز بودند. در گذشته از آمفی‌تئاترها برای سیرک، مسیرهای طولانی مسابقات اسب‌سواری و سایر رویدادهای مسابقه‌ای استفاده می‌شد.

    در زمان‌های گذشته سیرک، استادیوم و آمفی‌تئاتر همگی دارای صندلی‌های طبقه‌بندی شده بودند که به بینندگان اجازه می‌داد با مانع کمتری مقابل خود را ببینند. دیوارهای منحنی باعث شنیدن صدا به خوبی توسط تماشاگران می‌شد. اولین سالن‌ها و آمفی‌تئاترها در تپه‌ها و کوه‌ها ساخته شدند؛ زیرا از کوه‌ها به عنوان تکیه‌گاه دیوارها و همچنین کمک به آکوستیک استفاده می‌شد.

    بازسازی سالن آمفی تئاتر

    بازسازی سالن آمفی تئاتر از جمله فعالیت‌های مربوط به معماری و یک حرفه کاملا تخصصی است. برای بازسازی سالن‌های آمفی ‌تئاتر باید بخش‌های مختلف سالن را بشناسیم این بخش‌ها عبارت‌اند از:

    • لابی سالن آمفی تئاتر
    • سالن انتظار آمفی تئاتر یا سرسرا
    • سالن اجرای آمفی تئاتر

    لابی سالن آمفی تئاتر

    بازسازی ویلا ورودی یا لابی سالن آمفی تئاتر باید به‌گونه‌ای طراحی و بازسازی شود که رفت و آمد به ویژه در زمان ازدحام جمعیت به آسانی و به صورت روان انجام گیرد. به گونه‌ای که حضار بتوانند بدون کوچک‌ترین ناراحتی و بدون ایجاد هیچ مشکلی وارد سالن آمفی‌تئاتر شوند.

    و در صورت لزوم بتوانند به آسانی بلیت مورد نظر خود را تهیه کنند. در لابی آمفی تئاتر از لحاظ عرضی حدودا در هر متر مربع شش نفر و از لحاظ طولی (به صورت صف) در 1.9 متر حدود چهار نفر می‌توانند قرار گیرند.

    سالن انتظار یا سرسرا

    پس از عبور از لابی، حضار وارد سالن انتظار می‌شوند. سالن انتظار مکانی بین لابی و سالن اجراست که حضار تا زمان شروع اجرا در آنجا می‌مانند. اگر یک آمفی تئاتر ظرفیتی برابر با ۳۰۰ نفر داشته باشد، باید از مسافتی به اندازه ۵۰ متر مربع برخوردار باشد.

    زیرا همان‌طور که اشاره شد به ازای هر شش نفر حدود یک متر مربع فضا مورد نیاز است. ممکن است در این حالت حضار احساس ناراحتی کنند و فضای آمفی تئاتر فشرده باشد. برای جلوگیری از بروز این‌گونه مشکلات معمولا فضای سالن انتظار آمفی تئاتر را سه برابر حداقل فضای مورد نیاز در نظر می‌گیرند تا آمفی تئاتر فضای بازتری داشته باشد.

    بازسازی سالن آمفی تئاتر

    بازسازی سالن آمفی تئاتر

     بخش‌های فرعی دیگری ممکن است در داخل سالن انتظار وجود داشته باشد از جمله:

    1: سرویس بهداشتی

    2: کانتر فروش خوراکی

    3: کافی شاپ و غیره

    سالن اجرا

    ال اس اف بدون شک مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش آمفی تئاتر سالن اجراست. فضای سالن اجرا باید مملو از آرامش باشد. دکوراسیون و معماری این بخش از آمفی تئاتر باید به گونه‌ای باشد که احساس نظم، امنیت و آرامش را برای حضار ایجاد کند. برای رسیدن به چنین ایده آلی باید مواردی را رعایت کرد که عبارت‌اند از:

    1: ظرفیت سالن آمفی تئاتر

    2: تهویه مطبوع سالن

    3: نور مناسب

    4: سیستم صوتی مناسب

    5: آکوستیک

    6: زاویه دید مناسب

    7: رعایت استانداردهای مربوط به سن و سکوی اجرا

    سایر نکات مهم در بازسازی سالن آمفی تئاتر

    در بازسازی سالن‌های آمفی تئاتر نکات زیادی را باید در نظر داشت تا سالن متناسب با استانداردهای لازم طراحی و بازسازی شود و ایرادات قبلی موجود به طور کامل برطرف شود. در اینجا برخی از نکات مهم و جزئیات لازم در رابطه با بازسازی سالن آمفی تئاتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

    • اختلاف ارتفاع در ردیف‌های صندلی آمفی تئاتر
    • ایجاد فضای مناسب بین صندلی‌ها و محل عبور حضار
    • زاویه دید مناسب
    • ایجاد فضای کافی و مناسب در پشت سن

    رعایت اختلاف ارتفاع در ردیف‌های صندلی آمفی تئاتر

    برای اینکه تمامی حضار از دید مناسب برخوردار باشند، صندلی‌های آمفی تئاتر در هر ردیفی باید ارتفاع متفاوتی داشته باشند. این تفاوت ارتفاع در زمان کف سازی سالن انجام می‌گیرد؛ به این صورت که به ازای هر ردیف از سالن همایش حدود ۱۰ الی ۱۲ سانتی‌متر ارتفاع ایجاد می‌شود.

    اختلاف ارتفاع بین کف سالن با چهار روش زیر صورت می‌گیرد:

    • 1: پلکانی کردن کف سالن
    • 2: شیب بندی
    • 3: ترکیب شیب بندی و چیدمان آجری یا دندان‌موشی
    • 4: ترکیب روش پلکانی و چیدمان صندلی آجری یا دندان‌موشی

    ایجاد فضای مناسب بین صندلی‌ها و محل عبور حضار

    بین صندلی‌های آمفی تئاتر و همین‌طور محل رفت و آمد حضار باید فضای خالی کافی وجود داشته باشد تا هنگام ورود و خروج افراد ازدحام ایجاد نشود. افزون بر این، رعایت این فضاهای خالی لازم است تا سالن زیبایی بصری لازم را داشته باشد.

    بازسازی سالن آمفی تئاتر

    بازسازی سالن آمفی تئاتر

    زاویه دید مناسب

    چنانچه همه موارد فوق رعایت شود اما حضار زاویه دید مناسبی نسبت به سن نداشته باشند، این موضوع موجب نارضایتی حاضرین در آمفی تئاتر خواهد شد.

    ایجاد فضای کافی و مناسب در پشت سن

    بازسازی ویلا ایجاد فضای کافی در پشت سکوی سالن آمفی تئاتر بسیار مهم است. این فضا برای مواردی که در ادامه مطالعه خواهید کرد طراحی شده است:

    اتاق‌های تعویض لباس، اتاق گریم، اتاق نور و صدا، اتاق کارگردان، اتاق گروه موسیقی، اتاق استراحت گروه، اتاق مصاحبه. قسمت اداری سالن آمفی تئاتر شامل: اتاق ریاست، بخش اداری. بخش خدماتی سالن آمفی تئاتر شامل: موتورخانه، انبار مرکزی و پارکینگ.

    سالن اجرای آمفی تئاتر

    نتیجه‌گیری

    با توجه به مواردی که اشاره شد، برای بازسازی سالن آمفی تئاتر باید طراحی ویژه‌ای صورت گیرد تا تمامی بخش‌های مختلف آمفی تئاتر را پوشش دهد.

    همچنین باید از زیبایی در طراحی برخوردار باشد تا حضار از بودن در سالن آمفی تئاتر لذت برده و حضور در سالن آمفی تئاتر برای آن‌ها خسته‌کننده نباشد. لازم به ذکر است که هزینه بازسازی سالن‌های آمفی تئاتر بر اساس مساحت سالن و تجهیزات لازم برای بازسازی متفاوت خواهد بود.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بازسازی سالن آمفی تئاتر با شماره تماس‌های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.