×
×

انواع کفپوش برای خانه و محل کار

  • کد نوشته: 30413
  • ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
  • دیدگاه‌ها برای انواع کفپوش برای خانه و محل کار بسته هستند
  • انواع کفپوش برای خانه و محل کار به گزارش تبلیغات ساختمان : یکی از مهم‌ترین المان‌ها در دکوراسیون منزل، انتخاب کفپوش مناسب است. کفپوش بیش از آنچه که تصور می‌کنید روی ظاهر کلی خانه تأثیرگذار است؛ بنابراین توصیه می‌شود حتماً به هنگام انتخاب آن دقت بسیار داشته باشید چرا که انواع و اقسام مختلف کفپوش ها در بازار […]

    انواع کفپوش برای خانه و محل کار

    انواع کفپوش برای خانه و محل کار

    به گزارش تبلیغات ساختمان : یکی از مهم‌ترین المان‌ها در دکوراسیون منزل، انتخاب کفپوش مناسب است. کفپوش بیش از آنچه که تصور می‌کنید روی ظاهر کلی خانه تأثیرگذار است؛ بنابراین توصیه می‌شود حتماً به هنگام انتخاب آن دقت بسیار داشته باشید چرا که انواع و اقسام مختلف کفپوش ها در بازار وجود دارد اما اینکه کدام یک را انتخاب کنید، بستگی به فضا و متراژ مورد نظر و هماهنگی آن با سایر وسایل موجود در منزل و یا محل کار دارد‌. اگر برای انتخاب کفپوش با گزینه‌های متعددی روبرو هستید و نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید؛ بهتر است از یک مشاور و طراح دکوراسیون داخلی، کمک بگیرید. طراحان با توجه به مهارت و تجربه ای که در طراحی دکوراسیون دارند و همچنین با توجه به فاکتورهای دیگر و ویژگی‌های منزل یا محل کار شما، بهترین نوع کفپوش را انتخاب می‌کنند.

    انواع کفپوش برای خانه و محل کار

    انواع کفپوش برای خانه و محل کار

    اما چه اندازه با کفپوش برای خانه و محل کار، آشنایی دارید؟! آیا انواع آن‌ها را می‌شناسید؟!

    آشنایی با انواع کفپوش برای خانه و محل کار

    همان‌طور که در مقدمه هم ذکر کردیم، انتخاب کفپوش به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان بودجه‌ ای که برای خرید کفپوش در نظر گرفته‌اید، مقاومت کفپوش در برابر آتش سوزی، داشتن نمای مناسب، متناسب بودن و داشتن هارمونی با دکوراسیون منزل شما و همچنین سلیقه شخصی شما، تمامی مواردی هستند که در انتخاب کفپوش باید به آن‌ها، توجه شود. خوشبختانه تنوع کفپوش ها در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است به گونه ای که می‌تواند جوابگوی نیاز هر فردی و با هر سلیقه ای باشد. در ادامه قصد داریم برخی از پرطرفدارترین کفپوش های مناسب خانه و یا محل کار را معرفی کنیم.

    پارکت و لمینت

    پارکت و لمینت از کفپوش های چوبی هستند و معمولاً از چوب درختانی مثل گیلاس، گردو و بلوط ساخته می‌شوند. اگر طرفدار طبیعت و آرامش بی حد و اندازه آن هستید؛ می‌توانید از این کفپوش های چوبی برای منزل و محیط کار، استفاده کنید. مزیتی که کفپوش های چوبی دارند این است که ساختار آن‌ها به طبیعت نزدیک بوده و گرمابخشی خوبی دارند. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر کفپوش های چوبی جایگاه ویژه ای در دکوراسیون منازل پیدا کرده‌اند.

    اما تفاوت پارکت و لمینت در چیست؟! پارکت‌ها تماماً از چوب‌های جنگلی ساخته شده‌اند اما لمینت ها معمولاً از یک یا دو لایه نازک ام دی اف، ساخته می‌شود. بیشترین کاربرد پارکت و لمینت در اتاق خواب، سالن پذیرایی، تراس، بالکن، روف گاردن و دورتادور استخر ویلا، می‌باشد. البته توجه داشته باشید که استفاده از پارکت و یا لمینت به دلیل این که ماهیتاً از چوب ساخته شده‌اند، برای محیط‌های مرطوب مثل دور استخر چندان مناسب به نظر نمی‌رسند. به جای آن می‌توانید از کفپوش های ضد آب همچون ترموودها، استفاده کنید.

    کاشی و سرامیک

    کفپوش‌ های سرامیکی ظاهر شفاف و شیشه ای داشته و از این نظر طرفداران زیادی دارند. مزیتی که این کفپوش ها دارند این است که به سادگی تمیز شده و رطوبت را به خود جذب نمی‌کنند؛ بنابراین حتی برای محیط های مرطوب مثل اطراف استخر هم کاملاً مناسب به نظر می ‌رسند. حمام و سرویس بهداشتی و دیگر فضاهای مرطوب بهترین مکان برای استفاده از کفپوش های سرامیکی هستند.

    موکت

    موکت ها در گذشته به عنوان کفپوش بیشتر از الان مورد توجه بوده اند. چرا که کفپوش ها تنوع آنچنان بالایی نداشته و افراد مجبور به استفاده از موکت بودند. البته هنوز هم خیلی افراد به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین لطافت و نرمی اتاق کودکان، از موکت ها استفاده می‌کنند. مهم ترین مزیت موکت این است که در طرح ها و رنگ های متنوع، وجود دارد. همچنین انتخاب یک موکت فضا را صمیمی تر جلوه می دهد و به همین دلیل است که معمولا برای اتاق کودکان از موکت، استفاده می‌شود.

    تایل چوبی

    تایل های چوب جزء جدیدترین کفپوش های چوبی هستند که مزایای خاص خود را دارند. تایل های چوبی این امکان را به مصرف‌ کننده می دهند که تنها یک بار برای خرید این محصول هزینه کرده اما بتواند به دفعات از آن‌ها، استفاده کند. تایل های چوبی در قطعات کوچک تولید شده و در همدیگر، چفت می شوند؛ بنابراین نصب و جابجایی آن‌ها بسیار ساده است.

    تایل های چوبی برای مکآن‌های متفاوتی مثل سالن ‌های پذیرایی، تراس و بالکن، روف گاردن و اتاق ها، استفاده می‌شود‌. مشتریان می‌توانند حتی تایل های چوبی را از یک مکان به مکان دیگری منتقل کرده و دو مرتبه آنجا، نصب کنند. این یکی از بزرگترین مزایای استفاده از تایل های چوبی به عنوان کفپوش می‌باشد.

    تایل چوب پلاست

    تایل چوب پلاست به عنوان یک پروفیل و صفحه های تو پر و یا حتی تو خالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، امروزه با ویژگی‌های خاص خود این محصول، مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. معمولاً دوست داران محیط زیست استفاده از چوب پلاست را یک انتخاب هوشمندانه می دانند که صددرصد جلوگیری از قطع بی رویه درختان به نفع زندگی انسان است. البته بی انصافی است اگر غیر سمی و هم چنین ایمن بودن این چوب را نادیده بگیریم که به هر حال ساختار غیر سمی می‌تواند به سلامت استفاده از این محصول اشاره واضحی داشته باشد.

    تایل ترموود

    تایل های ترموود برای افرادی که به دیزاین خاصی برای محیط های داخلی خود نیاز دارند، بهترین گزینه ممکن است چرا که محصولی بسیار خاص و جالب از چوب‌های ترموود می‌باشد که در انواع مختلف و سایزهای متفاوت، موجود است. تایل های ترموود را می‌توانید برای کف تراس، پشت بام و… استفاده کنید. خوشبختانه این امکان وجود دارد تا این تایل های چوبی هم برای محیط های داخلی و برای محیط های خارجی، استفاده شود. حتی برای اطراف استخر که رطوبت زیادی هم وجود دارد استفاده از این محصول مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. چرا که چوب ترموود با چوب‌های معمولی کاملاً متفاوت بوده و به واسطه حرارتی که می‌بیند، مقاومت و دوام بسیار خوبی پیدا می‌کند.

    موکت تایل

    علاوه بر تایل های چوبی موکت تایل هم به تازگی وارد بازار شده است. موکت‌های تایل همان‌طور که از اسم آن هم مشخص است؛ به صورت قطعات کوچک به فروش می‌رسند که این قطعات با در کنار هم قرار گرفتن می‌توانند کفپوش مناسبی برای منزل، محل کار، اتاق کودکان و… فراهم کنند. مزیت مهمی که موکت های تایل دارند این است که می‌توان در صورت آسیب و یا سوختگی تنها قسمت آسیب دیده را تعویض کرد؛ بنابراین به جای اینکه کل موکت را تعویض کنید؛ می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمی تنها قطعه آسیب دیده را با قطعه ای دیگر، جایگزین کنید. البته جابجایی آسان موکت های تایل هم از دیگر ویژگی‌های مثبت این کفپوش می‌باشد.

    موکت های تایلی تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند. حتی می‌توانید به صورت شطرنجی و با دو رنگ متفاوت از آن‌ها، استفاده کنید.

    پی وی سی

    یکی دیگر از کفپوش هایی که می‌توانید در هر مکانی استفاده کنید؛ کفپوش های پی وی سی هستند. این کفپوش ها در برابر آتش سوزی مقاوم نبوده اما در برابر رطوبت و آب، کاملاً مقاوم می‌باشند. pvc در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت وجود دارد. حتی می‌توانید از طرح چوب pvc برای کفپوش منزل خود، استفاده کنید.

    چمن مصنوعی

    بیشترین کاربرد چمن مصنوعی برای روف گاردن، تراس، باغچه‌ها و فضاسازی محیط خارجی منازل می‌باشد. چمن مصنوعی این مزیت را دارد که در زمان و هزینه شما، صرفه جویی کند. به این صورت که برای نگهداری از آن‌ها نیاز به آبیاری و مراقبت‌های ویژه ای، نخواهید داشت. این نوع چمن‌ها همانند چمن‌های طبیعی مورد حمله آفات قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید از آن در هر کجای منزل و محیط کار خود، استفاده کنید. این محصول به صورت متری و در ابعاد متفاوت به فروش می‌رسد که می‌توانید بر حسب متراژ مورد نیاز خود، هر کدام را انتخاب کنید. البته طول الیاف و میزان تراکم چمن‌های مصنوعی هم متفاوت بوده که باز هم بسته به نوع کاربری که دارید و همچنین مشاوره گرفتن از کارشناسان می‌توانید بهترین نوع چمن مصنوعی را انتخاب کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.