×
×

انواع ورق های کامپوزیت و کاربرد آنها

  • کد نوشته: 40172
  • ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
  • دیدگاه‌ها برای انواع ورق های کامپوزیت و کاربرد آنها بسته هستند
  • ورق های کامپوزیت آلومینیومی پرمیوم باند به دلیل ویژگی‌های فراوانی که دارد انتخاب بهتری نسبت به سایر متریال ها هستند. این متریال انواع رنگ‌ها و بافت‌ها را نیز ارائه می‌دهد، که فضاهای داخلی و خارجی را برای مطابقت با هر نوع طرح و دکوری متناسب می‌کند. ورق های کامپوزیت آلومینیومی ماندگاری طولانی، نگهداری آسان، نصب […]

    انواع ورق های کامپوزیت و کاربرد آنها

    ورق های کامپوزیت آلومینیومی پرمیوم باند به دلیل ویژگی‌های فراوانی که دارد انتخاب بهتری نسبت به سایر متریال ها هستند.

    این متریال انواع رنگ‌ها و بافت‌ها را نیز ارائه می‌دهد، که فضاهای داخلی و خارجی را برای مطابقت با هر نوع طرح و دکوری متناسب می‌کند.

    ورق های کامپوزیت آلومینیومی ماندگاری طولانی، نگهداری آسان، نصب آسان و سازگاری با محیط زیست را دارند.

    در ادامه به معرفی و بررسی انواع ورق کامپوزیت میپردازیم

    ورق کامپوزیت لانه زنبوری (Honeycomb)

    در دنیای امروز با پیشرفت سریع علم و فناوری و تغییر تقاضا و سلیقه مشتری ها ، نیاز به نوآوری عملی در تولید به امری مهم بدل شده است. در این راستا ، صنعت نمای ساختمان ، به عنوان یکی از صنایع رو به رشد تقاضای زیادی دارد. ورق کامپوزیت لانه زنبوری یکی از محصولات جدید در صنعت نمای ساختمان می باشد.

    این نوع ورق های آلومینیومی کامپوزیت دارای تنوع رنگی بالایی هستند و کاربردهای بسیاری نیز در نما دارند و هیچ محدودیتی در اجرا وجود ندارد ، اما از آنجا که در صورت آتش سوزی هسته پلی اتیلن در این نوع محصول حذف شده است ، در صورت حریق و آتش سوزی هیچ گونه بخار و گاز سمی تولید نخواهند کرد.

    ورق کامپوزیت سه بعدی

    ورق کامپوزیت سه بعدی یک راه حل نوآورانه جدید که ساختمان را برجسته تر و متمایزتر می کند: ایجاد ورق های سه بعدی ورق کامپوزیت بدون درز و گره و تکمیل ورق های کامپوزیت سه بعدی تحت نورپردازی جلوه خاصی را به ساختمان خواهد بخشید. نمای نهایی ساختمان منظره ای زیبا و چشم نواز است. این ماده سبک ، زیبا و بادوام است و استفاده از آن در ساختارهای مختلف روز به روز در حال گسترش است. طرح برجسته یا طراحی با ارتفاع و عمق  3Dنامیده می شود.

    امروزه با پیشرفت فن آوری ساخت و ساز ، طرح های سه بعدی با عمق ، فرورفتگی و برجستگی در نظر گرفته شده است. این یکی از محبوب ترین مصالح است که برای این نوع استفاده می شود، زیرا مزایای بسیاری دارد، مانند انعطاف پذیری ضد ضربه و سبک بودن ساختار و نمای ساختمان.

    ورق کامپوزیت تابلویی

    از دیگر موارد استفاده از ورق کامپوزیت، کاربرد در ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی و تابلو کامپوزیت می باشد، تابلوهای مغازه و فروشگاه ها همانند نمای ساختمان بر زیبایی محیط تأثیر می گذارد، لذا کیفیت و جذابیت آن بسیار مهم است، تابلوهای تبلیغاتی کامپوزیت باید از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشند، زیرا برای مدت زمان طولانی باید آن را در یک مکان باز قرار دهید. صفحه ترکیبی بیلبورد باید به گونه ای باشد که تحت تأثیر عوامل جوی مانند باد ، باران ، برف و نور مستقیم خورشید قرار نگیرد و در برابر این عوامل مقاوم باشد.

    ورق کامپوزیت کند سوز:

    برای مقابله با آتش سوزی شهری، این ورق ها کاربردی است. اگر طراحی شما ایمنی را در اولویت اول قرار می‌دهد، ورق های کامپوزیت آلومینیومی مقاوم در برابر آتش، برای شما انتخابی عالی است. هسته ورق های کامپوزیت مقاوم در برابر آتش به شکلی ساخته شده است که به طور فعال در برابر گسترش سریع آتش مقاومت می کند و سرعت آن را کاهش می دهد.

    ورق‌های کامپوزیت ضد حریق:

     ورق های کامپوزیت نسوز همان ورق های مرکب هستند. با این حال، چیزی که آن را متفاوت می کند، وجود فناوری هسته‌ای است که در آن به جای استفاده از هر ماده قابل احتراقی، از یک ساختار 100٪ آلومینیومی استفاده شده است. این ورق های کامپوزیت از یک ترکیب معدنی پیشرفته ساخته شده‌اند که برای مهار اشتعال، محتوای پلیمری جزئی و محدود کردن انتشار شعله و دود بهترین هستند.

    طبقه بندی بر اساس ظاهر ورق های کامپوزیت:

     ورق های کامپوزیت می توانند دارای نماهای طرح سنگ، آینه و چوب باشند. هر کدام از این نماها نسبت به مصالح طبیعی مانند سنگ و چوب مزیت‌هایی دارند. به عنوان مثال، ورق های کامپوزیت با طرح چوب بسیار ارزان‌تر از خود چوب هستند، و بر خلاف چوب، دچار فرسایش و پوسیدگی نمی‌شوند، نور خورشید بر آنها تأثیر نمی‌گذارد و در برابر حشرات مقاوم هستند. همچنین ورق های کامپوزیت با طرح سنگ بسیار سبک‌تر از سنگ طبیعی هستند. همین مزیت سبک بودن برای نماهای آینه‌ای نیز وجود دارد.

    دلیل محبوبیت ورق های کامپوزیت آلومینیومی:

     مزایایی که ورق های کامپوزیت آلومینیومی را از رقبا متمایز می کند، به شرح زیر است:

    • انعطاف‌پذیری، کشش و شکل‌پذیری
    • سبک وزن بودن
    • عملکرد مناسب در زلزله
    • عایق صدا و انرژی حرارتی
    • عایق رطوبت
    • قابلیت آب بندی و هدایت آب روی نما در جهتی خاص
    • توانایی رنگ آمیزی
    • پذیرش تکنولوژی‌های مختلف ساخت
    • مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف
    • آماده سازی و نصب آسان
    • قابلیت شستشو
    • قابلیت تعویض و نصب مجدد
    • مقاومت در برابر آتش‌سوزی در ابعاد مختلف

    انواع پوشش ورق کامپوزیت:

    از رایج ترین رنگ‌های تکمیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

     PVDF :

    این نوع پوشش، محبوب‌ترین پوشش برای کاربردهای معماری است، زیرا وجود رزین در این رنگ به ورق کامپوزیت شما انعطاف‌پذیری بیشتر و همچنین طول عمر بالاتر و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش اضافه می‌کند.

    FEVE:

     نوعی رنگ با ساختاری بسیار شبیه به PVDF، اما با سختی بیشتر و انعطاف پذیری کمتر است. این نوع رنگ امکان دستیابی به براقیت بیشتری را برای شما فراهم می کند

     

    سخن آخر

    ورق کامپوزیت تحول زیادی را در معماری به وجود آورده است، زیرا به راحتی تولید و به آسانی نصب می‌شود و عین حال شکوه را به سازه می‌دهد. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد ورق کامپوزیت امروزه ترجیه معماران و طراحان استفاده از این متریال است ورق کامپوزیت عمدتاً برای ایجاد نماهای داخلی و خارجی، پارتیشن‌ها، سقف‌های کاذب و تابلوها و ساخت کانتینر استفاده می‌شود. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده شما می‌توانید ورق کامپوزیت مورد نظر خود را از کارخانه پرمیوم باند انتخاب و خریداری نمایید؛ کارخانه پرمیوم باند انواع مختلفی از ورق کامپوزیت مانند محصولات نسوز، کندسوز، لانه زنبوری و … را تولید می‌کند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.