×
×

انواع مدل های قرنیز شیک و لاکچری

  • کد نوشته: 30929
  • ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
  • دیدگاه‌ها برای انواع مدل های قرنیز شیک و لاکچری بسته هستند
  • انواع مدل های قرنیز شیک و لاکچری به گزارش تبلیغات ساختمان :  قرنیز چیست و چه کاربردی دارد؟ احتمالا دیده باشید که یک تخته از جنس چوب، ام دی اف، PVC یا حتی سنگ به قسمت پایینی دیوارها می‌چسبانند. در دکوراسیون داخلی به این متریال کاربردی که نقش آن پوشش محل اتصال دیوار به کف زمین است، قرنیز گفته […]

    انواع مدل های قرنیز شیک و لاکچری

    انواع مدل های قرنیز شیک و لاکچری

    به گزارش تبلیغات ساختمان :  قرنیز چیست و چه کاربردی دارد؟ احتمالا دیده باشید که یک تخته از جنس چوب، ام دی اف، PVC یا حتی سنگ به قسمت پایینی دیوارها می‌چسبانند. در دکوراسیون داخلی به این متریال کاربردی که نقش آن پوشش محل اتصال دیوار به کف زمین است، قرنیز گفته می‌شود. قرنیزها برای طراحی دکوراسیون پذیرایی یا اتاق خواب بسیار مناسب هستند. این متریال با کمک پیچ، میخ یا چسب مخصوص به لبه دیوار چسبانده شده و نمای زیبایی به دیوار می‌دهد.

    نمای بهتر دیوار تنها هدف استفاده از قرنیز نیست چراکه قرنیزها نقش محافظتی نیز دارند. به عنوان مثال اگر برای پوشش کف خانه خود از پارکت استفاده کرده‌اید، برای جلوگیری از وارد شدن ضربه یا نفوذ آب به پارکت‌ها می‌توانید لبه دیوار را با قرنیز بپوشانید. بهترین شرکت دکوراسیون داخلی و معماری از قرنیزها در اندازه، طرح و رنگ‌های متنوعی برای طراحی دکوراسیون محیط‌های داخلی استفاده می‌کنند.

    آیا قرنیز صرفا برای سالن نشیمن یا اتاق خواب قابل استفاده است؟ خیر؛ از این ابزار دکوراتیو می‌توان در طراحی دکوراسیون اداری نیز کمک گرفت. در اداره‌ها، دفاتر کار و… به منظور بخشیدن نمای بهتری به فضا می‌توان از قرنیز چوبی یا PVC استفاده کرد. انتخاب جنس قرنیز به محل استفاده بستگی دارد. برای مثال در ادارات عموما از قرنیزهایی از جنس ام دی اف یا پی وی سی استفاده می‌شود درحالی‌که برای پذیرایی قرنیز چوبی یا قرنیزهایی از جنس سنگ‌های مرغوب گزینه‌های شیک‌تری هستند.

    انواع قرنیز

    قرنیزها دارای جنس‌های مختلفی هستند که بسته به کاربری هر یک باید مناسب‌ترین جنس آن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برندها و کیفیت‌های متفاوتی در بازار ایران موجود است از همین‌رو اگر قصد خرید قرنیز دارید، بهتر است حتما با یک شرکت طراحی دکوراسیون داخلی مشورت کنید.

    قرنیز چوبی

    چوب همیشه و همه جا زیباست. یکی از زیباترین انواع قرنیز، قرنیزهای چوبی هستند. این قرنیزها در طرح و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند به همین خاطر می‌توانید به سادگی آن‌ها را با دیگر بخش‌های دکوراسیون داخلی منزل خود هماهنگ کنید. این قرنیز جلوه زیباتر و قیمت بالاتری نیز دارد. از آن جهت که نسبت به دیگر انواع قرنیزها لوکس‌تر است، عموما برای ویلاها یا منازل لوکس از آن‌ها استفاده می‌شود.

    قرنیز ام دی اف

    ام دی اف یکی از پرکاربردترین متریال‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. اگر ظاهر و نمای قرنیزهای چوبی را می‌پسندید اما نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید قرنیز بپردازید، می‌توانید از قرنیز MDF استفاده کنید که همانند چوب نمای زیبایی دارد.

    قرنیز سنگ طبیعی

    از دیگر انواع قرنیز که پرطرفدار و پرفروش است می‌توان به قرنیزهایی از جنس سنگ‌های طبیعی اشاره کرد. اگر کفپوش خانه از سرامیک یا سنگ است، استفاده از قرنیز چوبی یا ام دی اف چندان هماهنگی ایجاد نمی‌کند. برای کفپوش‌های سنگی بهتر است از قرنیزهای سنگی نیز استفاده شود. طرح و رنگ این قرنیز نیز متنوع بوده و می‌توانید طبق سلیقه خود انتخاب ایدئالی داشته باشید.

    قرنیز پی وی سی PVC

    قرنیزهای پلاستیکی یا اصطلاحا پی وی سی از مواد پلاستیکی ساخته شده و در میان انواع قرنیزها، قیمت کمتری دارند. با توجه به اینکه قسمت عمده‌ای از لبه دیوار در آشپزخانه عموما پشت کابینت‌ها، یخچال و… قرار می‌گیرد عموما از قرنیز در آنجا استفاده نمی‌شود اما چنانچه شما مایل بودید برای زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه از قرنیز استفاده کنید، قرنیز PVC گزینه مناسبی است چراکه آن‌ها ضد آب هستند.

    آیا قرنیز قابل شستشو است؟

    از آنجایی که قرنیز لبه دیوار نصب می‌شود ممکن است پس از مدتی نشستن گردوغبار بر روی آن‌ها، موجب کثیف جلوه کردن قرنیزها شود. به همین خاطر یکی از دغدغه‌های افراد حین خرید قرنیز این است که آیا قرنیز قابل شستشو است؟ قرنیز یک محصول دکوراتیو ضد آب است. بنابراین می‌توانید با یک پارچه نم دار به راحتی آن‌ها را تمیز کنید. برخورد مستقیم حجم زیادی از آب با قرنیز به مرور زمان موجب کاهش طول عمر و مقاومت این محصول می‌شود.

    فاکتورهای تاثیرگذار در خرید قرنیز

    آیا می‌دانید حین سفارش اینترنتی قرنیز باید به چه مواردی توجه داشته باشید؟ در صورت خرید قرنیز از یک شرکت طراحی دکوراسیون داخلی، مشاوران این شرکت حتما شما را برای خرید قرنیزی مناسب راهنمایی خواهند کرد. بطور کلی حین خرید قرنیز باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

    • بودجه‌ای که قرار است صرف کنید.
    • رنگ دیوار و کفپوش‌ها
    • ارتفاع سقف

    اگر دیوارها یا کفپوش دارای طرح‌هایی شلوغ هستد، بهتر است از قرنیز ساده استفاده کنید که تعادل را برقرار کنند. قرنیز ها ممکن است سطحی برجسته، تزئین شده یا نقش و نگار داشته باشند. اینکه کدام یک از انواع این قرنیز را انتخاب کنید، به سلیقه خودتان بستگی دارد.

    ارتفاع سقف نیز از این جهت حائز اهمیت است که گاهی یک اشتباه کوچک حتی در انتخاب قرنیز نیز می‌تواند موجب کوتاه‌تر به نظر رسیدن سقف شود. برای مثال برای یک سالن پذیرایی که سقف کوتاهی دارد، استفاده از قرنیزهایی با رنگ تیره را توصیه نمی‌کنیم. در نهایت حین سفارش قرنیز از فروشگاه طراحی دکوراسیون داخلی باید به میزان هزینه‌ای که می‌خواهید بکنید نیز توجه داشته باشید. برای مثال قرنیزهای چوبی لوکس و گران قیمت و قرنیزهای پلاستیکی معمولی و ارزان هستند.

    نکاتی که حین خرید قرنیز باید به آن‌ها توجه داشته باشید

    • در انتخاب رنگ قرنیز دقت زیادی داشته باشید. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید، بهتر است رنگ سفید را انتخاب کنید چراکه سفید با دیگر المان‌های موجود در دکوراسیون به خوبی هماهنگ می‌شود.
    • اگر برای کفپوش پارکت یا لمینت را انتخاب کرده‌اید، رنگ قرنیز باید کمی تیره تر از کفپوش باشد تا کفپوش جلوه خوبی داشته باشد.
    • حین خرید قرنیز، از ضد آب بودن، ضد ضربه بودن و مقاومت آن‌ها نسبت به سرما و گرما اطمینان حاصل کنید.
    • رنگ قرنیز را می‌توانید متناسب با رنگ درها یا شومینه انتخاب کنید.

    کاربردهای قرنیز در دکوراسیون پذیرایی

    سالن پذیرایی یا نشیمن یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک خانه است که می‌توان با کمک قرنیزها آن را زیباتر طراحی کرد. از کاربردهای قرنیز برای طراحی دکوراسیون پذیرایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. قرنیزها آسیب‌ها و زدگی‌های لبه دیوار را به خوبی می‌پوشانند.
    2. این محصول از انتشار نم و رطوبت به دیوار جلوگیری می‌کند.
    3. از وارد شدن آسیب و خط و خش به دیوار توسط کمد، مبلمان و… جلوگیری می‌کنند.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.