×
×

انواع لوله صنعتی و کاربرد آن

  • کد نوشته: 33042
  • ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
  • دیدگاه‌ها برای انواع لوله صنعتی و کاربرد آن بسته هستند
  • انواع لوله صنعتی و کاربرد آن به گزارش آگهی ساختمان : لوله صنعتی یک گروه گسترده‌ از خانواده بزرگ هستند. لوله ها با مشخصات اندازه اسمی تولید می شوند که تعداد آنها در واقع نشان دهنده قطر بیرونی لوله است. همچنین قیمت لوله صنعتی در مدل های مختلف ، متفاوت می باشد که در وبسایت آهنات می […]

    انواع لوله صنعتی و کاربرد آن

    انواع لوله صنعتی و کاربرد آن

    به گزارش آگهی ساختمانلوله صنعتی یک گروه گسترده‌ از خانواده بزرگ هستند. لوله ها با مشخصات اندازه اسمی تولید می شوند که تعداد آنها در واقع نشان دهنده قطر بیرونی لوله است. همچنین قیمت لوله صنعتی در مدل های مختلف ، متفاوت می باشد که در وبسایت آهنات می توانید آپدیت قیمت روز هر نوع لوله را مشاهده فرمایید.

    لوله صنعتی

    لوله صنعتی

    لوله صنعتی بر پایه آهن

        لوله های کربن استیل: لوله های کربن استیل با ظاهر مشکی، گروه بزرگی از لوله ها هستند که از فولاد کربنی به روش لوله مانیسمان و لوله های جوشی ساخته می شوند. این لوله ایمنی و دوام بالایی دارد و در برابر شوک حرارتی مقاوم است. بنابراین می توان از این نوع لوله ها در شرایط سخت محیطی استفاده کرد. انواع لوله های رایج مانند لوله های گالوانیزه سرد و گرم، لوله های مانیسمان و لوله های اسپیرال از انواع لوله های فولادی کربنی هستند.

        لوله های فولادی آلیاژی: لوله های صنعتی انواع مختلفی دارند و در سیستم های لوله کشی سیال با دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرند. ترکیب شیمیایی لوله های فولادی آلیاژی علاوه بر آهن و کربن، شامل عناصر آلیاژی مانند نیکل، کروم، کبالت، آلومینیوم، مولیبدن و تنگستن است.

        لوله های فولادی ضد زنگ: ساخته شده از آلیاژ فولاد ضد زنگ حاوی آلیاژ آهن، نیکل و کروم، این نوع فولاد دارای خواص ضد خوردگی بوده و می تواند از سطح داخلی و خارجی لوله حتی در محیط های خورنده محافظت کند. این نوع لوله ها در برابر دما و فشار بالا مقاومت بالایی دارد و می توان آن را با درز یا بدون درز تولید کرد. لوله های استنلس استیل به دلیل انعطاف پذیری بالا می توانند در ضخامت های بسیار کم بدون نیاز به تغییرات اساسی تولید شوند.

        لوله چدنی: این نوع لوله بیشتر به روش های مختلف ریخته گری ساخته می شود. لوله های ریخته گری بلند عموماً در سیستم های فاضلاب استفاده می شوند و برای این منظور به دو نوع دو سرتوپی و دو سرتخت تقسیم می شوند.

    لوله صنعتی با پایه غیر آهنی

    لوله مسی: مس فلزی سبک است که در برابر خوردگی و فشار زیاد مقاوم است. لوله های مسی را می توان در فواصل طولانی بدون نیاز به تکیه گاه استفاده کرد. در این لوله انتقال حرارت با سرعت بالا انجام می شود و توزیع دما در طول سطح بدنه لوله یکنواخت است.هزینه های تولید پایین و سازگاری با محیط زیست منجر به استفاده گسترده از لوله های مسی در صنعت لوله کشی شده است.

    ویژگی های لوله های صنعتی

    ویژگی های لوله های صنعتی

    ویژگی های لوله های صنعتی

        جنس لوله: بدنه لوله را می توان از فولاد کربن، فولاد آلیاژی، فولاد ضد زنگ، چدن، مس، آلومینیوم و سایر فلزات ساخته شد.

        ضخامت (رده): ضخامت پوسته لوله با توجه به فشارهای داخلی و خارجی وارد بر لوله، فلز به کار رفته در ساخت آن، فرآیند ساخت و پوشش های اعمال شده بر روی آن تعیین می شود.

        اندازه لوله: این خاصیت در واقع قطر واقعی لوله است که از قطر اسمی آن بیشتر است.

    انواع لوله صنعتی

    لوله درزدار تست آب چیست؟

    این لوله صنعتی یکی از لوله های جوش داده شده از ورق فولادی است. به این ترتیب ورق های فولادی به اندازه و ضخامت لازم بریده می شوند سپس به کمک غلتک خم می شوند . پس از خم شدن صفحات، لبه‌های آن‌ها به هم نزدیک شده و اتصالات آن‌ها به دو روش جوشکاری زیرپودری و جوشکاری با مقاومت الکتریکی جوش داده می‌شود. به همین دلیل به لوله های رزدار، درزجوش یا Welded معروف هستند.

    قیمت لوله درزدار تست آب به صورت روزانه در وبسایت آهنات آپدیت می شود.

    انواع لوله درزدار تست آب

        لوله درزمستقیم تست آب

        لوله اسپیرال تست آب

    لوله درزمستقیم و اسپیرال (درزاسپیرال) دو نوع مهم از فولاد مقاوم در برابر تست آب که روی آن تست هیدرواستاتیک انجام شده است. لوله اسپیرال توسط ورق های رول از دهانه دستگاه نورد لوله به حالت اسپیرال خارج گردیده و سپس جوشکاری می شوند. این لوله ها در برابر فشار و دمای بالا مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و معمولا سیال از آنها عبور می کند.

    کاربرد لوله درزدار تست آب

    از این لوله ها برای انتقال آب در ساختمان ها، موتورخانه ها و شوفاژ و همچنین کاربردهای صنعتی و خطوط انتقال استفاده می شود.

    لوله صنعتی خانواده بزرگی از لوله های فولادی و غیر آهنی است که امروزه جزء لاینفک صنعت محسوب می شود. انتقال مایع در هیچ کجای صنعت بدون لوله امکان پذیر نیست. از آنجایی که سیالات ورودی و خروجی صنایع متنوع و گسترده است، در انتخاب لوله های صنعتی نیز تنوع وجود دارد.

    لوله صنعتی

    لوله صنعتی

    لوله اسپیرال چیست؟

    لوله های اسپیرال زیر مجموعه لوله صنعتی است و با شکل دادن ورق فولادی به شکل اسپیرال و سپس جوش دادن لبه ها تولید می شوند. برای جوشکاری لوله های اسپیرال از جوش زیرپودری یا SAW استفاده می شود.

    جوشکاری زیرپودری نوعی روش جوشکاری قوس الکتریکی است که برای اتصال خط جوش لوله صنعتی اسپیرال به سه روش ماشینی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک ساخته می شود.

    برای اطلاع از قیمت لوله اسپیرال به سایت آهنات مراجعه فرمایید .

    انواع کاربرد لوله اسپیرال

    در اینجا برخی از مهم ترین کاربردهای لوله های اسپیرال آورده شده است:

        تامین آب منازل، مراکز و صنایع مختلف و همچنین دفع فاضلاب

    یکی از محبوب ترین کاربردهای عملی لوله های اسپیرال، استفاده از لوله های آب و فاضلاب در منازل، صنایع، سایر مراکز تفریحی، بیمارستان ها و باشگاه های ورزشی است.

        خطوط انتقال نفت و سایر مواد شیمیایی در دما و فشار معمولی

    در نیروگاه ها، بخارات تولید شده در طول فرآیند تولید نیرو، گازهایی با فشار و دمای بالا هستند. به دلیل خواص مکانیکی و ضد خوردگی لوله پیچ قابل جابجایی است و لوله های اسپیرال کار انتقال این مواد را انجام میدهند.

        ذخیره سازی، تامین و تهویه در داخل خانه و نیاز به هوای تازه دارد

    محیط های سرپوشیده و شلوغ مانند مترو، لابی هتل ها و آشپزخانه ها نیاز به تهویه مطبوع دائمی و تامین دائمی هوای تازه برای ساکنان پرجمعیت این مکان ها دارند.

    آلودگی های کارخانه ها و مراکز تولیدی، مانند گرد و غبار، دودهای سمی، دود و مونوکسید کربن به طور مداوم از طریق لوله صنعتی اسپیرال از محیط مورد نظر خارج شده و میزان آلودگی را کاهش می دهد.

    انواع لوله های اسپیرال

    انواع لوله های اسپیرال بر اساس ضخامت آنها مشخص می شود، اما انواع لوله صنعتی اسپیرال با توجه به کیفیت لوله های اسپیرال به سه دسته لوله های واجد شرایط، تعمیر شده و غیر قابل استفاده تقسیم می شوند.

        واجد شرایط: لوله هایی که کیفیت آنها مطابق با استانداردها و الزامات فنی باشد.

        تعمیر شده: لوله هایی که کیفیت آنها مطابق با استانداردها و شرایط فنی پذیرش نیست، اما قابل تعمیر هستند.

        غیر قابل استفاده: لوله هایی که از نظر ظاهری و کیفیتی جالب نیستند و حتی پس از تعمیر، استانداردها و شرایط فنی لازم را ندارند.

    لوله مانیسمان چیست؟

    این نوع لوله اولین بار توسط یک مهندس آلمانی به نام مانیسمان که در ایران نیز به این نام شناخته شده ، استفاده شد. همانطور که قبلا ذکر شد، هماهنگی لوله های مانیسمان آنها را از سایر انواع لوله ها متمایز می کند. خط جوش در لوله های درزدار حتی در شرایط ایده آل برای فرآیند جوشکاری می تواند به عنوان نقطه شروع ترک و رشد عمل کند، بنابراین این خط نسبت به سایر قسمت های لوله از استحکام و ضعف کمتری برخوردار است. اما لوله مانیسمان درز جوش یا اتصال دیگری ندارد و بدنه لوله ساختار یکنواختی دارد.

    قیمت لوله مانیسمان پس از مشخص شدن قیمت دلار و میزان تقاضا به صورت روزانه در وبسایت آهنات آپدیت می گردد.

    لوله های مانیسمان که زیرمجموعه ای از انواع لوله صنعتی هستند معمولاً قطر کمی دارند و در مواردی که صنعت به قطرهای بزرگتری از این نوع لوله ها نیاز داشته باشد، روند تولید تغییر کرده و هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. لوله های مانیسمان بسته به کاربرد، اندازه و رده‌ به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

    لوله های مانیسمان را می توان با توجه به کارخانه تولید به انواع مختلفی تقسیم کرد. این لوله ها به دلیل فرآیند تولید خاصی که نیاز دارد توسط تعداد محدودی کارخانه تولید می شود. اما سطح و کیفیت لوله های تولیدی این کارخانه ها تفاوت چندانی با هم ندارند و ضخامت و اندازه لوله عامل تعیین کننده ای در قیمت آن است.

    کاربرد لوله مانیسمان

    کاربرد لوله مانیسمان

    کاربرد لوله مانیسمان چیست؟

    اگرچه استفاده از لوله های مانیسمان نسبت به سایر انواع لوله محدودتر است، اما در صنایع حساس مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از آنها بسیار مهم و حیاتی است. همانطور که گفته شد ویژگی منحصر به فرد لوله های مانیسمان عدم وجود درز و جای جوش و یک تکه بودن آن است که باعث افزایش مقاومت فشاری و قابلیت اطمینان بالایی می شود.

    لوله های مانیسمان برای خطوط فشار قوی، خطوط هیدرولیک، خطوط نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می شود. انواع لوله های بدون درز فولادی ضد زنگ در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود.

    برای اطلاع از قیمت و کیفیت انواع لوله های صنعتی و بررسی هر یک به وبسایت آهنات مراجعه فرمایید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.