×
×

از طراحی کلانتری تا ساخت کلانتری با ما

  • کد نوشته: 31145
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
  • دیدگاه‌ها برای از طراحی کلانتری تا ساخت کلانتری با ما بسته هستند
  • پیشنهاداتی برای داشتن یک محیط دوستانه و امن در طراحی کلانتری به گزارش (اجرای ویلا) در مکان‎یابی برای طراحی کلانتری باید به وظیفۀ آن‎ها توجه داشت. کلانتری‎ها وظایف برقراری نظم درون شهر و امنیت عمومی و آسایش فردی را به عهده دارند و حضور آنان در منطقه به پیشگیری از وقوع جرم کمک می‎کند. طبق […]

    از طراحی کلانتری تا ساخت کلانتری با ما

    پیشنهاداتی برای داشتن یک محیط دوستانه و امن در طراحی کلانتری

    به گزارش (اجرای ویلا) در مکان‎یابی برای طراحی کلانتری باید به وظیفۀ آن‎ها توجه داشت. کلانتری‎ها وظایف برقراری نظم درون شهر و امنیت عمومی و آسایش فردی را به عهده دارند و حضور آنان در منطقه به پیشگیری از وقوع جرم کمک می‎کند. طبق استاندارد به ازای هر شهر و دهستان باید یک کلانتری و پاسگاه وجود داشته باشد که این رقم در ایران کمتر از حد استاندارد است.

    جهت طراحی  ساخت با ما در تماس باشید.

    طراحی کلانتری

    طراحی کلانتری

    بسیاری از شهروندان جهت پیشگیری از وقوع جرم به پلیس مراجعه می‎کنند. پلیس خدمات اجتماعی دیگری چون مشاوره، تشکیل پرورندۀ قضایی و ارجاع آن به دادسرا انجام می‎دهد. همین امر پلیس را در ارتباط مستقیم با مردم قرار می‎دهد. در طراحی کلانتری باید توجه داشت که خدمات اجتماعی باعث می‎شود تا نیروی انتظامی در تعامل با کودکان و نوجوانان باشد. پس لازم است مهندسان در طراحی داخلی و فضاهای عمومی این گروه آسیب پذیر را نیز در نظر داشته باشند.

    طراحی کلانتری

    طراحی کلانتری

    این مسائل در کنار اهمیت سلامت روانی کارمندان و نیروهای انتظامی باعث شده است تا در طراحی کلانتری و یا بازسازی آن، به نکاتی چون در نظر گرفتن فضای سبز، زمین بازی، باشگاه، اتاق‎های پرنور، غذاخوری و حتی فضای استراحت برای کارمندان شیفت توجه شود.

    ایجاد تصویر مردمی از پلیس با طراحی کلانتری به شکلی خلاقانه

    در ساخت کلانتری باید به تصویر پلیس اهمیت داد. یک فضای بسته، خشن و ناموزون علاوه بر اینکه بر عملکرد کارکنان ایستگاه پلیس اثر منفی می‎گذارد، بر ذهن و روح شهروندانی که به کلانتری مراجعه می‎کنند نیز تصویر ناخوشایندی از خدمات پلیس باقی می‎گذارد.

    ساخت کلانتری

    ساخت کلانتری

    در طراحی کلانتری اول از همه باید میان فضاهای عمومی و در دسترس با فضاهای داخلی مرزی را ترسیم کرد. فضاهای عمومی در عین اینکه باید احساس امنیت را به مخاطب القا کند، لازم است فاکتورهایی چون نور زیاد، داشتن فضای سبز، طراحی داخلی دلباز و چیدمان مناسب مبلمان به گونه‎ای که مانع حرکت آزاد مأمورین انتظامی نشود؛ در آن رعایت گردد.

    ساخت کلانتری

    ساخت کلانتری

    ساخت کلانتری

    همچنین لازم است تا فضاهایی برای انبار و نگهداری مدارک، اسناد، اموال بازداشت شدگان و اسلحه‎ خانه طراحی شود که جز فضاهای داخلی و با ضریب امنیتی بسیار بالاست.

    ()در ضمن لازم است تا این فضاها از خدمات ایمنی دیگری چون سیستم اطفای حریق و سیستم ضد سرقت استفاده کنند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.