×
×

آب بندی نمای ساختمان

  • کد نوشته: 39963
  • ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
  • دیدگاه‌ها برای آب بندی نمای ساختمان بسته هستند
  • آب بندی نمای ساختمان به گزارش بازار کار ساخت ویلا اویم شاهانه : تا به حال برای شما هم پیش آمده است که با وجود نمای سنگی که برای سازه خود استفاده کرده­اید، باز هم آب از سنگ­ها عبور کند و موجب تخریب دیوار و نم دهی آن شود؟ درست است که سنگ در برابر عوامل […]

    آب بندی نمای ساختمان

    آب بندی نمای ساختمان

    به گزارش بازار کار ساخت ویلا اویم شاهانه : تا به حال برای شما هم پیش آمده است که با وجود نمای سنگی که برای سازه خود استفاده کرده­اید، باز هم آب از سنگ­ها عبور کند و موجب تخریب دیوار و نم دهی آن شود؟ درست است که سنگ در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم می­باشد اما به تنهایی نمی­تواند از دیوارهای شما در برابر رطوبت محافظت کند. به این منظور شما نیاز به آب بندی نمای ساختمان دارید. در این روش دیگر نمای شما قابل نفوذ نخواهد بود و شاهد هیچ‌گونه ترک، رطوبت و… در ساختمان نخواهید بود.

    چرا باید از آب بندی استفاده کنیم؟

    آب بندی نمای سازه تنها مانع از نفوذ رطوبت به داخل دیوارها و خانه نمی­شود. بلکه مزایای دیگری هم دارد که از مهم­ترین آن­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • مانع از شوره‌زدگی در ساختمان می­شود.
    • از آلودگی نما جلوگیری می­کند.
    • از ورود هوای گرم در فصل تابستان و همچنین هوای سرد در فصل زمستان جلوگیری می­نماید.
    • سلامت و کیفیت نما را تضمین می­کند.
    • موجب استحکام بیشتر بافت دیوارها می­شود.

    برای آب بندی نمای سازه از چه موادی استفاده می­شود؟

    اینکه نمای ساختمان شما در برابر رطوبت ایمن می­شود، به لطف ماده­ای است که جهت آب بندی در بین شیارهای سنگ­ها و قسمت­های مختلف نما تزریق می­شود. اما این ماده چیست؟ شاید تصور کنید تنها سیمان برای بندکشی استفاده می­شود، باید بدانید سیمان به تنهایی نمی­تواند مقاومت کند و باید علاوه بر پودر سنگ در آن از مواد سفت کننده استفاده شود.

    مواد سفت کننده در حقیقت چسب­ها هستند که نوع خارجی آن بسیار باکیفیت بوده و مانع نفوذ هر نوع سیالی می­شود. در صورتی که حین سنگ‌کاری سازه و نما زدن از چسب برای آب بندی استفاده نشود، شما بعدها مجبور به آب بندی نمای ساختمان خواهید شد. چرا که سیمان بعد از مدتی دچار ترک می­شود و همین ترک­ها راه را برای نفوذ آب باز می­کنند.

    انواع چسب­های به کار رفته در عایق کاری ساختمان

    چسب­های زیادی وجود دارد که بسته به نوع سنگ نما و همچنین بودجه­ای که دارید می­توانید انتخاب کرده و خریداری نمایید. کیفیت را اولویت قرار دهید و آن را فدای ارزان بودن نکنید. از انواع چسب­هایی که می­توانید استفاده کنید، عبارت‌اند از:

    • چسب سیلیکون
    • چسب پلی اورتان
    • چسب اکرلیک ( بیشتر برای نما سیمانی استفاده می­شود )
    • چسب ساروج
    • چسب کاشی و مخلوط با سیمان

    انواع روش های آب بندی نمای ساختمان

    آب بندی ساختمان برای هر سازه­ای در هر ارتفاعی که باشد یک الزام است. این یک کار در ارتفاع است که بلندی آن به تعداد طبقات سازه بستگی خواهد داشت. پیش از انجام این عمل باید نماشویی را به صورت کامل انجام دهید تا هیچ‌گونه کثیفی و آلودگی در آن وجود نداشته باشد.  از رایج‌ترین شیوه‌های آب بندی نما، عبارتند از:

     1- آب بندی نمای ساختمان با داربست

    برای عایق کاری نمای ساختمان، به آن داربست وصل می­شود. حال می­توان با بالا رفتن از داربست همچون روز اولی که نما نصب می­شد، بخش­های مختلف آن را آب بندی کرد. از اتصال داربست­ها باید مطمئن شوید تا تهدیدی برایتان وجود نداشته باشد.

    2- آب بندی ساختمان با طناب

    همان‌طور که از نام آن مشخص است، در این روش از طناب­های مقاوم و مخصوص استفاده می­شود. این طناب­ها در پشت بام به صورت محکم وصل می­شود و سپس با استفاده از طناب و آویزان شدن از آن  می­توان به قسمت­های مختلف نما دسترسی داشت و آب بندی را انجام داد. به این شیوه آب بندی نمای ساختمان بدون داربست هم گفته می­شود.

    نکته مهم: در هر دو روش باید نکات ایمنی را به صورت کامل رعایت کنید.

    کدام یک از روش­های آب بندی نما مناسب­تر است؟

    آب بندی نمای ساختمان را به دو روش ذکر شده می­توان انجام داد. اما روش دوم همان آب بندی ساختمان با طناب بسیار محبوب و البته پرطرفدار است. چرا که:

    1- نیاز به انرژی و نیروی کار کمتری دارد.

    2- هزینه آن پایین­تر است.

    3- برای هر ساختمانی با هر ارتفاعی ایده­آل است.

    4- زمان کمتری نیاز دارد.

    این در حالی است که برای آب بندی با داربست، ضمن صرف انرژی و زمان زیاد باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید.

    قیمت آب بندی سازه چقدر است؟

    آب بندی نمای ساختمان نیاز به دقت، تخصص و البته حوصله زیادی دارد. نمی­توان قیمت دقیقی برای آن در نظر گرفت. چرا که هزینه نهایی به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم­ترین آن­ها عبارتند از:

    1- تعداد طبقات ساختمان

    هرچه تعداد طبقات بیشتر باشد، ارتفاع آن بیشتر می­شود. کار در ارتفاع بسیار سخت بوده و هزینه بیشتری خواهد داشت.

    2- مساحت نمای ساختمان

    هرچه مساخت نما بیشتر باشد، آب بندی بیشتری نیاز خواهد داشت و در نتیجه قیمت آن هم بیشتر خواهد شد.

    3- نوع سنگ نما

    همان‌طور که گفتیم هر جنس سنگی چسب مخصوص به خود را نیاز دارد. این چسب­ها قیمت متفاوتی دارند که در نهایت بر روی قیمت نهایی آب بندی خانه موثر خواهد بود.

    4- پیمانکار

    این عمل توسط پیمانکار انجام می­شود و هزینه آن­ها را هم باید در نظر بگیرید.

     با سپهر سپید ایرانیان ساختمان­های خود را ایمن کنید

    برای عایق کاری نمای خانه، باید این کار را به یک فرد متخصص بسپارید. مهندسین و پیمانکاران ما در سپهر سپید ایرانیان آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند. ما در کم­ترین زمان و با کم­ترین هزینه به آب بندی نمای ساختمان شما می‌پردازد. استفاده از مواد مرغوب باعث شده تا رضایت مشتریان را جلب کنیم و هیچ نگرانی از بابت خانه و طول عمر نمای آن نداشته باشید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.