×
×

درباره گرمایش از کف چه میدانید؟

  • کد نوشته: 23015
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای درباره گرمایش از کف چه میدانید؟ بسته هستند
  • گرمایش از کف به گزارش  چک لیست ساختمان : گرمایش از کف، جالب است بدانید که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های جدیدی برای گرم کردن منازل ابداع شده است. در گذشته‌ای نه چندان دور از بخاری‌های گازی به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌شد. با گذشت زمان این بخاری‌ها جای خود را به رادیاتورها داده […]

    درباره گرمایش از کف چه میدانید؟

    گرمایش از کف

    به گزارش  چک لیست ساختمان : گرمایش از کف، جالب است بدانید که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های جدیدی برای گرم کردن منازل ابداع شده است. در گذشته‌ای نه چندان دور از بخاری‌های گازی به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌شد. با گذشت زمان این بخاری‌ها جای خود را به رادیاتورها داده و رادیاتورها نیز طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. جالب است بدانید که پس از رادیاتورها، نسل جدید سیستم‌های گرمایشی که به آن‌ها گرمایش از کف گفته می‌شود، بسیار رواج پیدا کرده است. درباره سیستم گرمایش از کف و عملکرد آن چه می‌دانید؟ این سیستم نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

    گرمایش از کف

    گرمایش از کف

    سیستم گرمایش از کف چیست؟

    در این سیستم همانطور که از اسمش پیداست تجهیزات گرمایشی در کف فضا نصب می‌شوند و با گرم شدن کف، تمام فضا به صورت یکنواخت گرم می‌شود. جالب است بدانید که این گرمایش مانند گرمایش از طریق خورشید می‌باشد و نه تنها فضا را خشک نمی‌کند بلکه بسیار آرامش بخش می‌باشد. امروزه سیستم گرمایش از کف ۳ نوع دارد که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

    1. گرمایش توسط عبور آب گرم: در این نوع آب گرم از داخل لوله‌های نصب شده در کف عبور می‌کند و همین عامل سبب گرم شدن فضا خواهد شد. سیستم گرمایش با آب گرم از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و معمولا دمای آب گرم در این روش حدود ۳۰ الی ۶۰ درجه سانتی گراد است.
    2. گرمایش توسط عبور هوای گرم: این روش معمولا نمی‌تواند گرما را مدت زمان زیادی در خود نگه دارد بنابراین استفاده از آن در منازل پیشنهاد نمی‌شود.
    3. گرمایش از طریق جریان الکتریسیته: در این روش با عبور جریان برق و گرم شدن کف، به تدریج فضای اتاق گرم می‌شود. این روش به دلیل بالا بودن قیمت برق مقرون به صرفه نمی‌باشد.
    4. آموزش ساخت گلخانه
    اجرای سیستم گرمایش از کف

    اجرای سیستم گرمایش از کف

    مزایا گرمایش از کف

    1. گرمایش یکنواخت: همانطور که می‌دانید هوای گرم سبک‌تر از هوای سرد می‌باشد و به بالا می‌رود. در گرمایش از این طریق گرما تا ۲ متر بالا می‌رود و به همین دلیل در فضاهایی مانند کارخانه‌ها، سوله‌ها و مناطقی که سقف بلندی دارد بسیار مناسب می‌باشد. در چنین فضاهایی اگر از روش‌های دیگری برای گرمایش استفاده شود، بایستی از تجهیزات بیشتری برای گرمایش استفاده کرد و در نتیجه مصرف انرژی تا حد زیادی بالا می‌رود.
    2. آسایش و راحتی: یکی از مزایای بزرگ گرمایش از کف در این است که هوا به صورت یکنواخت و ثابت گرم می‌شود که این شرایط بسیار دلپذیر می‌باشد. علاوه بر این، این گرما سبب می‌شود که پاهای شما گرم بماند و با یکنواخت بودن دمای اتاق، خوابی راحت را تجربه کنید.
    3. ماندگاری بالای حرارت: همانطور که می‌دانید معمولا با قطع شدن جریان برق یا گاز در دیگر تجهیزات گرمایشی، این تجهیزات خاموش شده و دمای اتاق سریعا سرد کاهش پیدا می‌کند. اما جالب است بدانید که فضاهایی که از سیستم گرمایش از کف برخوردار هستند، پس از قطع شدن برق مدت زمان بیشتری گرمای خود را حفظ می‌کنند و اتاق سریعا سرد نمی‌شود.
    4. صرفه جویی در مصرف انرژی: در این روش از گرمایش از انرژی پاک استفاده می‌شود و همچنین به دلیل وجود این سیستم در سراسر کف و گرمایش یکنواخت اتاق فضا سریعا گرم می‌شود و نیازی نیست که درجه حرارت در دماهای بسیار بالا تنظیم شود.
    5. طول عمری بالا و قیمتی مقرون به صرفه: شما با یکبار هزینه برای این نوع از گرمایش می‌توانید سالیان سال از این سیستم استفاده کنید. در این سیستم معمولا کمتر خرابی و تعمیرات دیده می‌شود و افراد پس از پرداخت هزینه اولیه معمولا نیازی به پرداخت هزینه‌های دیگر نخواهند داشت. لازم است بدانید که هزینه گرمایش از کف بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و تفاوت چندانی با نصب رادیاتور ندارد. همچنین لازم به ذکر است که هزینه گرمایش از کف به عوامل متعددی نظیر نوع لوله، نوع عایق، نوع ترموستات، جنس و نوع تجهیزات و… بستگی دارد.
    6. عدم اشغال فضا: همانطور که می‌دانید رادیاتورها و یا حتی بخاری‌های گازی معمولا فضایی از اتاق را محصور می‌کنند. اما سیستم گرمایش از طریق کف هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند و همین عامل سبب می‌شود که شما برای چیدمان اتاق آزادانه‌تر عمل کنید.
    7. عدم ایجاد آلودگی در دیوارها: اگر به محل نصب رادیاتورها توجه کنید، می‌بینید که معمولا فضای بالای رادیاتور سیاه شده و دوده را به خود جذب کرده است. این سیاهی به سختی از بین می‌رود و ظاهر نامطلوبی به فضا می‌بخشد. اگر از سیستم گرمایش از کف استفاده کنید شاهد چنین اتفاقاتی نخواهد بود و نظافت دیوارهای منزلتان همواره حفظ می‌شود.

    معایب گرمایش از کف

    همانطور که می‌دانید هر سیستمی علاوه بر مزایای بی‌شمار ممکن است معایبی را هم با خود به همراه داشته باشد که این معایب در گرمایش از کف معمولا جزئی بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کند. برخی از معایب این سیستم عبارت است از:

    1. این سیستم‌ها به پیش گرمایش ۳۶ ساعته احتیاج دارند به طوری که در ابتدا بایستی در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد راه اندازی شوند و سپس هر ۲۴ ساعت یکبار ۵ درجه به این دما اضافه شود تا در نهایت به دمای ۳۵ درجه سانتی گراد برسد.
    2. اگر قصد راه اندازی این سیستم را دارید بایستی پیش از کف سازی این کار را انجام دهید و همچنین تغییرات مورد نیاز را پیش از کف سازی اعمال کنید زیرا پس از کف سازی دیگر امکان تغییر وجود نخواهد داشت.
    معایب گرمایش از کف

    معایب گرمایش از کف

     نتیجه گیری گرمایش از کف 

    حال که با مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف آشنا شدید می‌توانید برای راه اندازی این سیستم آگاهانه‌تر اقدام کنید. اگر تصمیم به نصب این سیستم را داشتید حتما پیش از هر گونه اقدامی به سراغ متخصصین حرفه‌ای در این زمینه بروید، با روند کار آن‌ها آشنا شده و مناسب‌ترین و حرفه‌ای ترین تیم را انتخاب کنید. در ضمن همانطور که گفته شد پس از اعمال کف سازی امکان ایجاد تغییرات و یا حتی تعمیرات وجود نخواهد داشت بنابراین توصیه می‌شود که برای راه اندازی این سیستم از با کیفیت‌ترین تجهیزات و حرفه‌ای ترین افراد استفاده کنید.

    و در انتها امیدواریم که این مطلب برای علاقه مندان مفید باشد. شما می‌توانید برای اشتراک گذاری سوالاتتان از طریق کامنت اقدام کرده و با کارشناسان ما مشورت کنید.

    طراحی شهرک ویلایی و ساخت شهرک ویلایی

    منابع خارجی : https://www.theunderfloorheatingstore.com

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    ایده ویلا باغ

    نقاش ساختمان درجه ۲

    طراحی ویلا نقشه

    هزینه ساخت خانه ویلایی

    طراحی نما با عرض کم

    طراح کافه لمیز

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.