×
×

چگونه بدون مدرک معمار شوید!!!

  • کد نوشته: 22461
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای چگونه بدون مدرک معمار شوید!!! بسته هستند
  • چگونه بدون مدرک معمار شوید به گزارش طراحی ویلا : چگونه بدون مدرک معمار شوید!!! به طور سنتی ، برای کار به عنوان معمار نیاز به لیسانس پنج ساله معماری (B.Arch) یا مدرک چهار ساله و کارشناسی ارشد معماری (M.Arch) است. مقاله ما ، چگونه می توان معمار شد ، مروری بر الزامات آموزشی در ایالات متحده و […]

    چگونه بدون مدرک معمار شوید!!!

    چگونه بدون مدرک معمار شوید

    به گزارش طراحی ویلا : چگونه بدون مدرک معمار شوید!!! به طور سنتی ، برای کار به عنوان معمار نیاز به لیسانس پنج ساله معماری (B.Arch) یا مدرک چهار ساله و کارشناسی ارشد معماری (M.Arch) است. مقاله ما ، چگونه می توان معمار شد ، مروری بر الزامات آموزشی در ایالات متحده و انگلستان دارد.

    با این حال ، برای کسانی که به دنبال راهی برای معمار شدن بدون مدرک هستند ، در واقع چندین روش جایگزین برای دستیابی به این هدف بدون B.Arch یا M.Arch وجود دارد.

    چرا باید معمار شدن بدون مدرک را مد نظر داشته باشید؟

    برای برخی ، هزینه شرکت در دانشگاه برای کار در مقطع معماری بار مالی زیادی است. همچنین ، افرادی که تصمیم می گیرند معمار شوند بعداً ممکن است بخواهند به جای تحصیلات ، مجوز تجربه کسب کنند.

    یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بخواهید مد نظر قرار دهید این است که در صورت تکمیل یک برنامه مرتبط با معماری غیر معتبر ، مجوز اطلاعات را دریافت کنید.

    چه چیزی یک برنامه معماری را معتبر می کند؟

    هیئت ملی اعتباربخشی معماری (NAAB) به طور مستقل برنامه های معماری را در سراسر ایالات متحده ارزیابی می کند تا مطمئن شود فارغ التحصیلان از دانش کافی برای کار در این حرفه برخوردارند. علاوه بر این ، آنها لیستی از برنامه های معتبر را ارائه می دهند.

    فارغ التحصیلان مدارس غیر معتبر با محدودیت هایی در محل کار و اخذ مجوز معماری یا گواهینامه روبرو هستند.

    تفاوت بین مجوز و گواهینامه چیست؟

    شورای ملی تابلوهای ثبت معماری (NCARB) بیان می کند که برای ارائه خدمات معماری قانونی ، باید مجوز یا گواهی دریافت کنید. هر یک از 50 هیئت صدور مجوز برای هر ایالت شرایط خود را برای کسب مجوز در آن منطقه تعیین می کند.

    در مقابل ، گواهینامه NCARB نشان می دهد که شما استانداردهای ملی را رعایت کرده اید و انعطاف پذیری بیشتری در کار در سراسر کشور فراهم می کند.

    آیا امکان دارد؟

    برخی ایالت ها روشهای اضافی برای تبدیل شدن به یک معمار مجاز با تجربه و قبولی در آزمون ثبت نام معماران ارائه می دهند. با این حال ، آنها می توانند برای دریافت مجوز داخلی به جای گواهی NCARB استفاده شوند.

    چگونه بدون مدرک معمار شوید!!!

    چگونه بدون مدرک معمار شوید!!!

    شرایط مجوز چیست؟

    آریزونا چگونه بدون مدرک معمار شوید

    به طور متوسط ​​، برای شرکت در آزمون مجوز به 60 ماه تحصیل و/یا تجربه نیاز دارید. هزینه برنامه تقریباً 100 دلار است و برنامه های معماری غیر معتبر 36 ساعت حساب می شود.

    علاوه بر این ، شما نیاز به سه مرجع از معماران مجاز دارید که برای آنها کار کرده اید. اگر آنها را ندارید ، از شما خواسته می شود که این را توجیه کنید و دلیل آن را در برنامه خود توضیح دهید.

    علاوه بر این ، اگر در 15 سال گذشته 10 بار در ایالت دیگری مجوز گرفته اید ، نیازی به شرکت در آزمون ندارید!

    طراحی مزون

    کالیفرنیا چگونه بدون مدرک معمار شوید

    شما می توانید واجد شرایط شرکت در آزمون ثبت معماری با تجربه تحت معمار مجاز باشید. هزینه آزمایش دوباره تقریباً 100 دلار است. در صورت قبولی ، باید در آزمون تکمیلی کالیفرنیا شرکت کنید.

    کلرادو چگونه بدون مدرک معمار شوید

    برای شرکت در آزمون مجوز ، به پنج سال تجربه با مدرک چهار ساله غیر معتبر یا ده سال تجربه بدون مدرک نیاز دارید. دوره تمدید مجوز شما تا 31 اکتبر هر سال فرد است.

    هاوایی چگونه بدون مدرک معمار شوید

    همه متقاضیان باید برنامه سه ساله معماری NCARB (AXP) را تکمیل کنند.

    سطوح تحصیلی زیر نیاز به تجربه اضافی دارد: بدون تحصیل (8 سال دیگر) ، مدرک دو ساله (5 سال دیگر) ، مدرک چهار ساله در پیش معماری یا علوم و هنرها (2 سال اضافه). علاوه بر این ، هزینه درخواست هاوایی 150 دلار است.

    آیداهو چگونه بدون مدرک معمار شوید

    هشت سال یا بیشتر تجربه واجد شرایط به شما امکان می دهد در آزمون مجوز شرکت کنید. پس از پذیرش ، باید سالانه دوازده ساعت ادامه تحصیل را تکمیل کنید.

    مین چگونه بدون مدرک معمار شوید

    متقاضیان با سطوح تحصیلی زیر به مقادیر مختلف تجربه واجد شرایط نیاز دارند: بدون مدرک دانشگاهی (13 سال) ، مدرک معماری غیر مرتبط (11 سال) ، مدرک پیش حرفه ای در معماری (9 سال).

    نیوهمپشایر چگونه بدون مدرک معمار شوید

    نیوهمپشایر متقاضیان دارای مدرک معماری غیر معتبر را ملزم به داشتن حداقل هفت سال تجربه برای درخواست مجوز می کند. کسانی که هیچ مدرکی ندارند حداقل سیزده سال تجربه تحت معمار مجاز دارند.

    این ایالت دارای یک دوره تمدید مجوز دو ساله است که نیاز به 24 ساعت ادامه تحصیل دارد.

    نیویورک چگونه بدون مدرک معمار شوید

    امکان اخذ مجوز معماری پس از ده سال کار به عنوان مدیر در شرکت خود وجود دارد . متقاضیان آزمون باید 21 سال یا بیشتر داشته باشند. علاوه بر این ، هزینه بالاتری در حدود 587 دلار برای کسانی که تحصیلات تکمیلی ندارند وجود دارد.

    هر سه سال ، معماران باید هزینه تمدید را بپردازند و 36 ساعت آموزش مداوم را تکمیل کنند تا مجوز خود را حفظ کنند.

    پنسیلوانیا چگونه بدون مدرک معمار شوید

    متقاضیان بدون مدرک باید تجربه اضافی داشته باشند ، مستقیماً به هیئت مدیره مراجعه کنند ، هزینه بیشتری بپردازند و یک بررسی سوابق سابقه کیفری را برای هر کشوری که در پنج سال گذشته زندگی کرده اند تکمیل کنند. علاوه بر این ، مجوز شما باید هر سال عجیب تمدید شود.

    تنسی چگونه بدون مدرک معمار شوید

    تنسی این فرصت را برای افرادی فراهم می کند که تحصیلات معماری چهار ساله غیر معتبر را گذرانده اند تا در آزمون مجوز شرکت کنند. ایالت نیاز به 12 ساعت ادامه تحصیل در دو دوره تمدید اول و 24 ساعت پس از آن دارد.

    ورمونت چگونه بدون مدرک معمار شوید

    متقاضیان واجد شرایط شامل افرادی با مدرک غیر معتبر و نه سال تجربه می باشند. آنها باید برنامه AXP را به پایان برسانند ، یک فرم مرجع ارسال کنند و در آزمون ثبت نام معماری قبول شوند. هزینه درخواست ورمونت تقریبا 80 دلار است.

    افراد دارای مجوز باید آن را هر سال عجیب تمدید کنند ، هزینه تمدید را بپردازند و 24 ساعت ادامه تحصیل را حفظ کنند.

    ویسکانسین چگونه بدون مدرک معمار شوید

    متقاضیانی که یک برنامه معتبر را تکمیل نکرده اند می توانند هفت سال سابقه معماری را ارائه دهند. هزینه درخواست ویسکانسین 95 دلار است. علاوه بر این ، شما به پنج توصیه نامه احتیاج دارید که حداقل سه نامه آنها از معماران مجاز است.

    در صورت قبولی در امتحان ، باید مجوز خود را هر سال یکبار تمدید کنید و 24 ساعت ادامه تحصیل را در این مدت نشان دهید.

    آیا مدارک معماری آنلاین وجود دارد؟

    دانشگاه هنر پیشنهادات آنلاین برنامه های معتبر برای کسب مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در معماری. این مدرسه همچنین دارای برنامه های مدرک آنلاین در معماری داخلی و معماری منظر است .

    اگر می خواهید در خانه و با سرعت خودتان درس بخوانید ، ممکن است این گزینه خوبی باشد .

    نحوه یادگیری معماری بدون رفتن به مدرسه

    آیا مسیرهای جایگزین وجود دارد؟

    برخلاف ایالات متحده ، بدون داشتن مدرک معماری مجاز در انگلستان نیست. با این حال ، موسسه سلطنتی معماری بریتانیا (RIBA) دو استودیو را با همکاری دانشکده معماری در آکسفورد بروکس ارائه می دهد.

    دوره قسمت 1 یا قسمت 2 یک برنامه خودآموز است که به شما امکان می دهد معلم شخصی خود را انتخاب کنید. از دیگر مزایای این مسیر می توان به ارائه تکالیف آنلاین ، عضویت رایگان دانشجویان RIBA و دسترسی به منابع کتابخانه اشاره کرد.

    قیمت دوره در زمان نگارش این مقاله 3000 پوند برای سال تحصیلی است.

    علاوه بر این ، مطالعه در عمل یکی دیگر از گزینه های مفید است ، که به دانش آموزان اجازه می دهد به طور تمام وقت تحت معماران مجاز کار کنند ، حقوق دریافت کنند و RIBA قسمت 1 یا RIBA قسمت 2 را دریافت کنند.

    برنامه بنیاد RIBA در سال 2021 راه اندازی شد تا دانش آموزان بتوانند خود را برای دوره 1 آماده کنند. این گزینه مناسب برای کسانی است که تجربه یا نمونه کار ندارند.

    چگونه بدون مدرک معمار شوید!!!

    مسیر NCARB برای صدور گواهینامه

    برنامه تجربه معماری دو بار

    NCARB Two Times AXP به دانش آموزان با مدرک چهار ساله مرتبط با معماری امکان می دهد تا گواهینامه خود را دریافت کنند. شرایط لازم برای این برنامه عبارتند از:

    ● حداقل سه سال مجوز مستمر در سه سال اخیر متوالی در هر حوزه قضایی ایالات متحده بدون اقدامات انضباطی داشته باشید.

    ● دارا بودن مدرک لیسانس که شامل دوره های قابل توجهی در معماری است (که توسط NCARB تعیین شده است).

    ● برنامه باید در موسسه ای با ایالات متحده ارائه شود . اعتبار منطقه ای (یا معادل کانادایی)

    degree مدرک شما باید پس از کسب کمتر از 150 واحد ترم یا معادل یک ربع ساعت اعطا شود.

    ● این برنامه باید شامل 60 ساعت اعتبار نیمسال (90 ساعت ربع) دروس معماری در رشته برنامه تحصیلی باشد.

    اگر این الزامات را برآورده می کنید ، باید دو برابر تجربه معمولی 3740 ساعت را برای دستیابی به گواهینامه خود برآورده کنید.

    دکوراسیون آرایشگاه

    نمونه کارها گواهینامه NCARB

    افرادی که دارای مدرک مرتبط با معماری یا مدرک دانشگاهی نیستند ممکن است تجربه خود را از طریق نمونه کارها آنلاین برای اخذ گواهینامه ثبت کنند. NCARB به تشریح دو دسته از متقاضیان:

    Arch معماران دارای مجوز ایالات متحده با سایر تحصیلات پس از متوسطه و بیش از 64 ساعت اعتبار ترم. این متقاضیان می توانند ارزیابی EESA از تحصیلات خود را بدست آورند ، و سپس نمونه کارهایی را برای رفع هرگونه نقص یا ارائه کلیه الزامات آموزشی از طریق نمونه کارها ارائه دهند.

    Arch معماران دارای مجوز ایالات متحده با کمتر از 64 ساعت اعتبار ترم تحصیلات تکمیلی. این متقاضیان باید تمام الزامات آموزشی را از طریق نمونه کارها برطرف کنند.

    برای شروع ، باید سابقه NCARB خود را ایجاد یا فعال کنید. هزینه اولیه درخواست گواهینامه در زمان نگارش مقاله تقریباً 1100 دلار است. سپس به EducationAlternative@ncarb.org ایمیل بزنید تا در مورد کدام گزینه شرایط لازم را برآورده کنید.

    مجوز مسیرهای جایگزین از طریق RAIC

    در کانادا ، موسسه معماری سلطنتی کانادا (RAIC) یک برنامه آموزشی برای کسانی که نمی توانند در مدرسه معماری شرکت کنند ، ارائه می دهد .

    دیپلم برنامه درسی معماری RAIC به کسانی تعلق می گیرد که تحصیلات دانشگاهی ، استودیوهای طراحی و تجربه را تکمیل کنند.

    دانشجویان باید برای تبدیل شدن به همکار دانشجویی انجمن معماری استان خود درخواست کنند و تجربه معماری خود را در کتاب سابقه تجربه کانادا (CERB) ثبت کنند.

    چگونه بدون مدرک معمار شوید فارغ التحصیلان برنامه باید برای دریافت گواهینامه به هیئت صدور گواهینامه معماری کانادا (CACB) مراجعه کنند.

    بسته به استان شما ، هنگام تکمیل پایان نامه طراحی ، پس از یا پس از صدور گواهینامه CACB ، باید در آزمون حرفه ای خود شرکت کنید. شرایط کارآموزی پس از فارغ التحصیلی نیز در هر استان متفاوت است.

    آیا می توانید رایگان یاد بگیرید؟

    چگونه بدون مدرک معمار شوید در حالی که دریافت مدرک معماری به صورت رایگان امکان پذیر نیست ، بسیاری از منابع بدون هزینه و ابزارهای یادگیری آنلاین وجود دارد.

    Archinect MIT OpenCourseWare موسسه فناوری ماساچوست را توصیه می کند که شامل بیش از 100 دوره معماری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. به طور مشابه ، دانشگاه فناوری دلفت OpenCourseWare کلاس های علوم و فناوری را ارائه می دهد که می تواند در تمرینات معماری اعمال شود.

    EDX ابتکاری است که توسط هاروارد و MIT آغاز شده است و کلاس های آنلاین رایگان را از مدارس برتر ارائه می دهد. علاوه بر این ، شامل برخی از دوره های معماری مفید است. در نهایت ، Open Online Academy شش کلاس معماری رایگان ارائه می دهد.

    تبدیل به یک طراح معماری شوید

    یک طراح ساختمان یا معمار می تواند بدون مجوز روی توسعه سازه ها کار کند. بسیاری از ایالت ها زمانی که برای طراحی ساختمان به معمار مجاز نیاز دارید ، اشاره می کنند. علاوه بر این ، می توانید با کمک معمار مجاز در توسعه ساختمان ها کار کنید.

    با این حال ، معمار باید نقاشی ها را مرور کند و شما به طور قانونی از این عنوان استفاده می کنید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبدیل شدن به یک طراح معماری ، مقاله ما معمار در مقابل طراح معماری را بررسی کنید .

    به طور خلاصه چگونه بدون مدرک معمار شوید

    چگونه بدون مدرک معمار شوید برخی ایالت ها مسیرهایی را برای اخذ مجوز معمار در حوزه قضایی خود بدون مدرک ارائه می دهند. نه تنها این ، بلکه NCARB دو مسیر برای تبدیل شدن به یک معمار معتبر بدون مدرک معماری ارائه می دهد.

    در کانادا ، RAIC دارای برنامه درسی برای افرادی است که تحصیلات معماری ندارند. متأسفانه ، برای تبدیل شدن به یک معمار مجاز در انگلستان ، باید یک برنامه آموزشی یا دوره RIBA را تکمیل کنید.

    با این حال ، فراوانی ابزارهای یادگیری آنلاین رایگان وجود دارد . اگر به طراحی بدون اخذ مجوز علاقه دارید ، نگران نباشید. هنوز می توانید به عنوان طراح ساختمان با معمار در کنار خود تمرین کنید.

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه : 

    نقاشی رنگ روغن ساختمان

    نقاشی رنگ روغنی

    نقاشی رنگ مولتی کالر

    نقاشی روغنی

    طراحی شهرک ویلایی و ساخت شهرک ویلایی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.