×
×

چطور از خرابی دستگاه ها در قطعی مکرر برق در تابستان جلوگیری کنیم ؟

  • کد نوشته: 37741
  • ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
  • دیدگاه‌ها برای چطور از خرابی دستگاه ها در قطعی مکرر برق در تابستان جلوگیری کنیم ؟ بسته هستند
  • چطور از خرابی دستگاه ها در قطعی مکرر برق در تابستان جلوگیری کنیم ؟ به گزارش آگهی ساختمان : خرید استابلایزر می تواند یک اقدام مؤثر در جهت رفع نوسانات برق باشد، نوساناتی که از شرکت برق و تداخل انتقال صورت می گیرد. رعد و برق یکی از قوی ترین دلایل نوسانات برق است. نوسانات برق می تواند در […]

    چطور از خرابی دستگاه ها در قطعی مکرر برق در تابستان جلوگیری  کنیم ؟

    چطور از خرابی دستگاه ها در قطعی مکرر برق در تابستان جلوگیری کنیم ؟

    به گزارش آگهی ساختمانخرید استابلایزر می تواند یک اقدام مؤثر در جهت رفع نوسانات برق باشد، نوساناتی که از شرکت برق و تداخل انتقال صورت می گیرد. رعد و برق یکی از قوی ترین دلایل نوسانات برق است. نوسانات برق می تواند در خانه  یا یک منطقه مثل کارخانه و کارگاه ایجاد شود و وسایل بزرگ مانند تهویه مطبوع و موتورهای یخچال را روشن و خاموش کند. نوسانات برق این توانایی را دارند که از چندین مسیر وارد خانه شوند. رعد و برق، می تواند مسیر کابل تلویزیون کابلی، کابل دیش ماهواره، خطوط تلفن ورودی و یا از طریق خط خدمات برق ورودی رخ دهند. استابلایزر و یو پی اس از دستگاه هایی هستند که مانع از ورود این نویزها به وسایل برقی می شوند و به این ترتیب باعث بالا رفتن عمر آن ها می شوند.

    فروش استابلایزر و یو پی اس

    برای خرید  UPS و همچنین خرید استابلایزر خانگی می توانید از طریق نمایندگی استابلایزر گروه کیان صنعت اقدام کنید. لازم است هنگام خرید استابلایزر از راهنمای خرید استابلایزر استفاده کنید زیرا به دلیل مدل های متنوع این دستگاه احتمالا دچار مشکل می شوید. نمایندگی های فروش یو پی اس و استابلایزر بهترین مکان برای خرید این محصولات هستند.

    چه نوع نوساناتی موجب از بین رفتن وسایل الکتریکی شوند

    جریان برق دارای دو نوع نوسان است که البته اکثر آن ها شامل نوسانات داخلی هستند. برخی از نوسانات داخلی جدی و قابل توجه نیستند و وسایل الکترونیکی مدرن  به راحتی در برابر آن ها مقاومت می کنند. یک موج داخلی ممکن است به دلیل روشن شدن دستگاه‌ها یا واحدهای کولرگازی در سیستم به وجود بیاید، اما معمولا ناشی از سیم‌کشی معیوب می باشد. موج های خارجی نیز  ممکن است اتفاق بیفتند که البته کمتر رخ می دهند اما ممکن است شدیدتر باشند و موجب آسیب جدی تری به وسایل الکترونیکی شوند. نوسانات الکتریکی می توانند مدار لوازم الکترونیکی خانه و هر منطقه ای را که به دیوار وصل شده است اضافه بار کرده و کوتاه کنند یا به مرور آن ها را تخریب کنند.

    استابلایزر به چه مواردی بستگی دارد

    استابلایزرها برای ممانعت از نوسان و قطعی های ناگهانی برق شهری (V220 ) و برق سه فاز و جهت محافظت از کلیه‌ لوازم برقی و صنعتی استفاده می شوند. استابلایزر با داشتن سیستم میکروپروسسوری، ولتاژ و جریان ورودی را اندازه گیری می کند و با توجه به تشخیص کاهش یا افزایش در ولتاژ ورودی، در خروجی ولتاژ 220 V یا 380 V ثابت با دقت %1 و به صورت خطی و پیوسته تحویل می دهد. به دلیل داشتن هسته حلقوی از جنس مس و همچنین جاروبک زغال با چرخش بر روی سطح هسته  حلقوی، یک جریان ثابت را به دستگاه های مختلف ارائه می کند. قیمت ترانس استابلایزر با توجه به اینکه از آن برای خانه یا یک فضای بزرگتر استفاده می شود؛ به دلیل تفاوت در  ابعاد و توان آن ها، متفاوت است.

    نوسانات برق ناشی از چه مواردی هستند

    • افزایش ولتاژ
    • افزایش برق
    • اضافه بار مدار/خروجی
    • رعد و برق
    • افتادن درخت (اجسام) بر روی خطوط
    • سیم کشی معیوب یا آسیب دیده

    با افزایش جریان برق چه اتفاقی رخ می دهد؟

    زمانی که یک نوسان برق رخ می دهد، هزاران ولت برق وارد سیم کشی خانه یا هر محل دیگری می شود که این میزان برق می تواند موجب صدمات شدیدی مانند خرابی رایانه، یخچال، تلویزیون و… شود. میزان این نوسانات در کشور ما زیاد است و به همین دلیل در هر خانه به یک استابلایزر یا سیستم یو پی اس نیاز می باشد.

    استابلایزرها به چند دسته تقسیم می شوند؟

    استابلایزرها یا تثبیت کننده های سه فاز در دو مدل مختلف عرضه می شوند:

    1) مدل های بار متعادل

     2) مدل های بار نامتعادل

    مزایای خرید ups خانگی

    یو پی اس ها امروزه در همه زمینه های کاری وارد شده اند و در تمام کاربردها از جمله یو پی اس خانگی، اداری و سازمانی حضور دارند. یو پی اس ها ممکن است سالانه فقط به منظور مصارف خانگی و شخصی خریداری شوند. حدود نیمی از محصولات یو پی اس صرفا جهت مصارف خانگی و اداری تا توان 5000 ولت آمپر تولید می شوند که به دلیل مزایای بالای یو پی اس در خانه ها این امر رخ می دهد. یو پی اس در منزل موجب حفاظت وسایل گران قیمت برقی می شود.

    چرا باید از استابلایزرها  یا یو پی اس ها استفاده کنیم؟

    به طور کلی هر وسیله برقی متناسب با یک طیف بخصوص دریافت برق یا الکتریسیته طراحی و تولید می شود و  بسته به حساسیت مکانی که برای آن وسیله به کار گرفته می شود، یک تلورانس (درصد حطا) مشخص برای عملکرد بدون مشکل آن تعیین می شود. بعضی از این وسایل تا 10 و بعضی تا 5 درصد تلورانس یا نوسان  نسبت به میزان جریان دریافتی کل را تحمل می کنند. اما بهتر است بدانید که تکرار این نوسانات در مقیاس مجاز هم، علاوه بر اینکه موجب کاهش عمر مفید دستگاه می شود، عملکرد لحظه ای یک خط تولید، یا کیفیت روزمره  یک زندگی را با مشکل روبرو می کند و در همین زمان لزوم استفاده از استابلایزرها و یوپی اس ها  مشخص می شود. استابلایزر 1000 VA محصولی از شرکت فاران (یا دیگر شرکت های معتبر تولیدکننده) است که نوعی محافظ هوشمند برای لوازم برقی است.  در توضیح این محصول می توان گفت که کاربری خانگی و اداری دارد و برای کامپیوترها و وسایل برقی منزل جنبه حفاظتی در برابر صاعقه و افزایش و کاهش ناگهانی و دایمی ولتاژ و نویز و نوسانات برق شهر و اتصال کوتاه داخلی وسایل برقی متصل به آن، وسایل خانگی و اداری و … دارد.

    سوالات متداول در رابطه با خرید استابلایزر و یو پی اس

    • چه راهی برای جلوگیری از آسیب دیدن لوازم برقی ناشی از نوسانات برق توصیه می شود؟

    اگرچه تهیه محافط برق برای هرکدام از لوازم خانگی می تواند موجب جلوگیری از بروز این اتفاق شود اما می توان به جای آن از یک سیتم (استابلایزر و یو پی اس) برای کل منزل استفاده کرد.

    • چگونه علت نوسانات برق در لوازم خانگی را  می توان یافت ؟

    افراد با بررسی سیستم ارت ساختمان می توانند این مشکل را ریشه یابی کنند و در جهت رفع آن بکوشند.

    • چه عواملی  منجر به نوسان برق در لوازم خانگی می شود؟

    استفاده  همزمان از دستگاه هایی که مصرف برق بالایی دارند و نداشتن محافظ برق باعث بروز این مشکل می شود.

    kianups.ir/stabilizer

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.